www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

guitar88

Veteran
  • Posts

    603
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    moon

Recent Profile Visitors

11155 profile views

guitar88's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

31

Reputation

  1. La sfarsitul lui Octombrie, am zburat cu Lufthansa de la Los Angeles la Frankfurt si de la Frankfurt la Torino. In ambele zboruri m-au lasat cu chitara (in hardcase in forma de chitara) la bagaj de mana. In plus mai aveam si un rucsac. Daca nu ma insel, ar trebui sa fie curieri care aduc pachete din Londra. Sunt aceeasi oameni care transporta persoane in microbuz din Romania la Londra si invers. Dupa parerea mea e cea mai buna metoda de a trimite o chitara. Stii sigur ca nu ajunge busita. Eu am trimis vreo 4 chitari din Italia in Romania si toate au ajuns in stare perfecta. Te costa si mai putin decat posta.
  2. Am avut Evolution, Super Distortion, Steve's Special, Tone Zone, SH5/TB5, etc, si nici unul nu suna a PAF cand umblii la potentiometrul de volum.
  3. Problema dozelor cu output mare e ca nu poti sa "dai inapoi". Daca ai o doza cu output mic (PAF de exemplu) si ai nevoie de mai mult gain, poti sa adaugi un booster/OD si ai rezolvat problema. Daca ai output mare si vrei un ton de blues, country modern, 70's rock, ai dat-o-n bara.
  4. Daca reusesti sa canti cate jumate de ora in fiecare zi, e mai eficient decat o ora de 3 ori pe saptamana. Vazand ca deja ai putin timp, daca as fi in locul tau as invata ce-mi place, dupa taburi. Nu prea m-as obosi cu teorie si nu mai stiu eu ce. Poate cand t-i se mai elibereaza programul. Intre timp pune accentul pe distractie.
  5. Canta la o viteza la care nu faci nici o greseala. Cand vezi ca totul e clar, incearca un pic mai rapid.
  6. Dupa cum ti-a zis @andydufresne, rasturnarea isi i-a numele dupa nota din bass (ce mai joasa nota ... nota de pe coarda cea mai groasa). Deci daca aia 3 5 1 sau 3 1 5, tot prima rasturnare este. Daca nu stii ce note sunt intr-un C13b9 de exemplu, iti zice Ted Greene in Chord Chemistry. Eu unul n-am nici un chef sa stau sa-ti dau lectii. Una-i cand ai o intrebare ca n-ai inteles o anumita chestie, alta-i cand vrei sa-ti explice lumea tot.
  7. OK, asta e ultimul post care o sa-l fac in threadul asta. Vad ca nici macar nu te obosesti sa citesti ce-ti scrie lumea. Problema nu este ca nu se respecta regula. Problema esta ca TU nu intelegi regula. Uite ce ti-a scris @andydufresne: "Ce se intampla mai sus de nota din bas (daca ordinea este 1-3-5 sau 1-5-3, daca se dubleaza vreo nota etc) este mai putin important.". Si tu acuma vii si intrebi iar exact ce ti-a explicat mai inainte. Cat despre de ce cateodata apar alte trepte, ti-am explicat in postul #18 din prima pagina: "C, C6, Cmaj7, Cmaj9, Cadd9, C6/9, Cmaj13, toate astea de aici pot inlocui acordul incercuit de tine deoarece toate sunt acorduri majore.". De ce lipsesc alte trepte? Ti-am explicat in postul #16: "Daca ai deja tonica n-ai nevoie si de treapta 5. Merge si invers, sa tii treapta 5 si sa scoti tonica. Inca o chestie comuna e sa scoti terta din acorduri de 11."
  8. Acordurile sunt G C G D. G = 1. C=4. G=1. D=5.
  9. Pai ti-am explicat, ce anume nu intelegi?
  10. Nu stiu domle ... daca-i nevoie, invata engleza. Stiu ca-i un sfat de *****, dar e realitatea. Materialele didactice cele mai bune, sunt cam toate in engleza.
  11. O carte foarte buna este "Jazzmaster Cookbook" de Jim Grantham. Da, toate acordurile au o formula. Fa rost de Ted Greene - Chord Chemistry. Iti explica acolo tot ce trebuie sa stii. Din cate am auzit, sunt cateva diferente intre teoria clasica si teoria jazz. Invat-o pe aia jazz!!!
  12. Daca dupa 3 ani nu stii cum se formeaza acordurile, iti recomand sa-ti gasesti alt profesor. Sunt profesori buni si sunt si o gramada care-ti iau banii si-ti pierd timpul. Daca dai peste unul foarte prost, poate sa te faca sa nu-ti placa instrumentul. 1 3 5 8 e ca si cum ai zice "apa-i uda". 8 = 1, 1 = 8. N-are rost sa scrii de doua ori. Inca o chestie, acelasi acord poate fi gasit in mai mult game. Dm7 de exemplu este ii in gama C, iii in gama Bb si vi in gama F. Deci cand intrebi in ce gama se afla un anumit acord, depinde de context. Du-te la biblioteca si vezi poate gasesti vreo carte de teorie.
  13. Acordul incercuit este un C6. Progresia de acolo este 1 4 1 5. C, C6, Cmaj7, Cmaj9, Cadd9, C6/9, Cmaj13, toate astea de aici pot inlocui acordul incercuit de tine deoarece toate sunt acorduri majore. Pe treapta a 4a, dupa cum am explicat in postul de mai sus, ai acord major. C este treapta a 4a in gama G, deci orice fel de C major merge in situatia aia.
  14. Triada = treptele 1 3 5 (8 e octava, deci 8 = 1) Acorduri de 7 = treptele 1 3 5 7. Deci maj7 = 1 3 5 7. 7 = 1 3 5 b7. m7 = 1 b3 5 b7. m7b5 = 1 b3 b5 b7. (deci peste triada, adaugi inca o terta) Deci o triada poate sa aibe doar 3 rasturnari deoarece are doar 3 note: 1. 1 3 5 2. 3 5 1 sau 3 1 5 3. 5 1 3 sau 5 3 1 Acordurile de 7 pot avea 4 rasturnari. ====================================================== Armonia diatonica pe 3 voci e asa: Cmaj Dmin Emin Fmaj Gmaj Amin Bdim Daca mai adaugi inca o terta peste triada iese asta: Cmaj7 Dmin7 Emin7 Fmaj7 G7 Amin7 Bm7b5 Progresia de acolo e 1 4 1 5 1. A ales sa puna G7 in loc de G pt. ca contine tritonul (creaza tensiune) F-B care rezolva in C. F de duce un semiton mai jos la E si B un semiton mai sus la C. Putea sa tina doar triada G? Da. Dece ce a pus G7? Pt. ca suna mai bine. Cat despre lipsa notei Re, motivul e foarte simplu. Daca ai deja tonica n-ai nevoie si de treapta 5. Merge si invers, sa tii treapta 5 si sa scoti tonica. Inca o chestie comuna e sa scoti terta din acorduri de 11.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.