Guest Baumwolle Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Cum se face acompaniamentul cu bass-ul?Unuia dintre baietii cu care cant eu la bloc i-am spus sa cante nota cantata de catre chitara ritmica in momentul respectiv.De exemplu, daca armonia este formata din acordurile A-G-E, bass-ul ar canta notele La, Sol, respectiv Mi, la momentul potrivit.Nu stiu daca i-am spus bine sau nu, dar vreau totusi sa stiu pe ce criteriu se face un acompaniament la bass.Multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fluffyone Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Problema e.... ingrozitor de monstruos de mult mai complexa. In linii mari se poate face asta. Daca merge efetiv doar pe rooturi, sunt mai multe aspecte ce trebuie discutate cu privire la ritm. Iar daca vrea sa faca o linie mai xomplexa n-are decat. Exista si optiunea ca bassul sa nu aiba nici o treaba cu notele de pe chitara decat poate ca gama si nici atat. Sunt ff mult optiuni. Sa fie mai specific si il ajutam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 poti sa canti ceea ce canta chitara ritmica. poti sa canti ceea ce canta chitara ritmca la un anumit interval (terta sau cvinta, cel mai des folosit) poti sa canti un arpegiu pe tot acordu (adica daca ritmica o sa cante E, bassu sa faca un arpegiu simplu in Em..ceva de genu) posibilitati sunt multe, conteaza ce inventivitate are omu, conteaza si tehnica;adica daca vrea slap/pop paote sa cante 2 note pe un acord de la ritmica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fluffyone Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Da.. am uitat sa amintesc de Walking bass. my mistake. Dovada faptului ca exista infinit de multe posibilitati. Asteptam mai multe detalii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel2233 Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Salut Baumwolle ... in mare parte ce spui tu acolo este corect. In primul rand TREBUIE SA SUNE BINE ca de-aia avem urechi si ne place muzica. Apoi acompaniamentul facut de bass depinde de stilul de muzica abordat ... de exemplu daca voi cantati rock clasic e cam musai sa tina formula specifica stilului ... Mai este inportant, daca aveti si tobar (daca nu aveti, sa auda in permaneneta o baterie in cap ... nu e prea greu, sa si-o imagineze) sa se tina (sa puncteze) impreuna cu toba mare timpii principali (in general 1 si 3 daca piesa este in 4 timpi) ... nu sunt bass-ist dar stiu ca se gasesc metode de bass care explica diferite paterne de bass in functie de genul muzical. Sunt chestii generale si mai tot tine de imaginatia instrumentistului ... poate si asta face muzica asa frumoasa ... este totusi cea mai abstracta dintre arte. As da un mic sfat ... sa asculte foarte mult muzica de orice gen si sa incerce sa se tina cu bass-ul dupa ea ... cred ca am mai spus asta ... ajuta enorm! BAFTA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 aici am incercat sa prezint ideile de mai sus; sper ca am facut ceva bun si sa nu te fii bagat in ceata ps: aveti nevoie de GP 4.1 pt fisieru asta bass.gp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baumwolle Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Multumesc mult, copii, cred ca am inteles acum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Daca se canta A-G-E (sa zicem ca se canta acorduri majore) tu poti linistit sa te plimbi in gama majora a lui A-G-E. in functie de cat de mare sau mic este tempou poti sa-ti permiti sa canti mai multe sau mai putine note dar important este ca atunci cand se aude sa zicem A major tu, cu bassu, sa fii in gama majora a lui A, si deobicei, dar nu neaparat, daca vrei ca acompaniamentul de bass sa sune bine poti sa incepi chiar cu nota care da acordul, adica pornesti cu A si te plimbi mai departe in gama... cam asta e tot pt inceput pana te prinzi cum merge treaba... multa bafta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Daca se canta A-G-E (sa zicem ca se canta acorduri majore) tu poti linistit sa te plimbi in gama majora a lui A-G-E. in functie de cat de mare sau mic este tempou poti sa-ti permiti sa canti mai multe sau mai putine note dar important este ca atunci cand se aude sa zicem A major tu, cu bassu, sa fii in gama majora a lui A, si deobicei, dar nu neaparat, daca vrei ca acompaniamentul de bass sa sune bine poti sa incepi chiar cu nota care da acordul, adica pornesti cu A si te plimbi mai departe in gama... cam asta e tot pt inceput pana te prinzi cum merge treaba... multa bafta 10991[/snapback] Nu inteleg, adica daca se canta acordul A major bassul canta in gama A major, daca se canta acordul G major bassul canta in gama G major si asa mai departe? Asta inseamna ca bassul canta in atatea game cate acorduri sunt in melodie? Ori o melodie se canta intr-o singura gama in general, eventual se poate trece intr-o a 2-a. ??????????? Eu stiam ca bassul canta (intr-o maniera simpla cum probabil Baumwolle voia o explicatia) notele din acordul pe care chitara il canta. Poate ne lamureste un bassist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Daca se canta 4 masuri acordul A major, pe bass poti sa canti orice nota din gama A major. Daca se canta 4 masuri acordul A minor, pe bass poti sa canti orice nota din gama A minor. Poti sa faci chestiile astea fara sa suni prost (adica ce o sa canti nu o sa sune ca o nota falsa) dar mai departe depinde de tine cat de melodios este bassul pe care l-ai creat... Un acord este compus din minim 3 note. daca canti de exemplu acordul A major in prima pozitie vezi canta in felul umator: x-0-2-2-2-0. notele care compun acest acord intra evident si in compozitia gamei major a lui A. Deci in timpul acestui acord basul poate canta orice nota din gama A major avand in vedere faptul ca notele ce compun acordul A major sunt incluse in gama A major. Si da, daca o melodie este compusa din mai multe acorduri (majore de exemplu), basul canta pe fiecare acord note din gama majora a acordului respectiv. Sper ca am fost cat de cat clar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raskolnikov Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Daca se canta 4 masuri acordul A major, pe bass poti sa canti orice nota din gama A major. Daca se canta 4 masuri acordul A minor, pe bass poti sa canti orice nota din gama A minor. Poti sa faci chestiile astea fara sa suni prost (adica ce o sa canti nu o sa sune ca o nota falsa) dar mai departe depinde de tine cat de melodios este bassul pe care l-ai creat... Un acord este compus din minim 3 note. daca canti de exemplu acordul A major in prima pozitie vezi canta in felul umator: x-0-2-2-2-0. notele care compun acest acord intra evident si in compozitia gamei major a lui A. Deci in timpul acestui acord basul poate canta orice nota din gama A major avand in vedere faptul ca notele ce compun acordul A major sunt incluse in gama A major. Si da, daca o melodie este compusa din mai multe acorduri (majore de exemplu), basul canta pe fiecare acord note din gama majora a acordului respectiv. Sper ca am fost cat de cat clar... 10993[/snapback] Ai fost clar, dar totusi daca melodia este in gama A major, chitara canta acordul D major, deci bassul canta in gama D major, dupa spusele tale, exista note in gama D major care care nu fac parte din gama A major a melodiei. Astea nu suna fals? Sau probabil chiar daca suna fals la umatorul acord bassul intra nota principala a acordului si totul se rezolva. E mai complex bassul decat credeam eu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Nu.... m-ai inteles gresit... basu se ia dupa chitara armonie. daca melodia e in A si tu canti in D, basu o sa cante in A cat timp esti in A si in D cat timp esti in D... e simplu, in ce acord e armonia in aceeasi gama e si basu. Nu exista momente in care basu sa sune prost daca se canta pe acelasi note! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 eu tot o tin cu a mea: Marius Popp - Armonia aplicativa in imporvizatia de Jazz...va invata destule chestii ah da...si basu ar tb sa se ia si dupa tobe...sa nu fie un bass melodic exclusiv care nu are pic de ritm (ma rog...eu cam asa fac...dar nu conteaza) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 M-am gandit sa nu complic totu incercand sa explic si cum e cu tobele... oricum, pt inceput io zic ca ajunge sa faci ce ti-am zis eu mai sus... dar, pana una alta, dyster skog, tu parca foloseai bassu pt exercitii de digitatie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Damian Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 Hahaha, tare faza cu exercitiile de digitatie. Sa pun si io o intrebare, ca eu stiu cam tot atata teorie de bass cat stiu matematica. Cum imi dau seama in ce gama e o melodie? De exemplu daca se canta E, D, A, ca la Ac/Dc, sau E, C, D, E ca la Maiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 4, 2005 Share Posted July 4, 2005 in muzica clasica, conteaza ce armura are melodia, prima nota din melodie trebuie sa se afle in arpegiu, iar melodia se termina in numele gamei; adica in functie de ultima nota si armura iti dai seama de gama legat de exercitii...da...dar daca am bass mai si cant la el...adica bassul e un fle de 2nd instrument Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel2233 Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Hahaha, tare faza cu exercitiile de digitatie. Sa pun si io o intrebare, ........... 11016[/snapback] Nu prea am inteles intrebarea ta asa ca poate spun prostii aici dar ... In primul rand tonalitatea piesei este data de ce ai la cheie de ex. daca ai un Sib la cheie tonalitatea piesei este in Fa major (in cazul in care citesti o partitura) si de obicei (nu este o regula) piesa se termina pe nota F (asta daca nu se moduleaza pe parcurs) este un reper bun cand citesti o partitura fiindca iti poti da seama daca piesa se moduleaza pe parcurs si daca e asa trebuie sa urmaresti f. atent alteratiile (sau accidentii) din partitura. )stiu ca a spus asta si dyster skog Daca o iei dupa ureche (asa cum fac si eu) e bine sa ai clar in minte structura unei game naturale care se imparte in trepte de ex. daca esti in gama naturala a lui Do, acordul LAm este treapta a VI-a pentru Do major (tr. I-a) ... asta inseamna ca intr-o gama naturala apar 3 trepte minore (Tr. II, III si VI) 3 trepte majore (Tr. I - tonica, Tr.IV - subdominanata, Tr. V - dominanata) si o treapta semidiminuata, adica Tr. VII Ca sa fiu un pic mai clar (sper) orice treapta as canta eu din ciclul asta de armonii gama mea nu se schimba ceea ce inseamna ca pot improviza pina mi se face rau pe aceleasi note cum spunea cineva mai devreme (chiar daca folosesc acele note de trecere (moduri) specifice blues-ului sau jazz-ului) ... daca apare o armonie din afara gamei mele in care cant, incerc sa-mi fixez in minte treapta respectiva si ma gandesc la ce combinatii de trepte ar putea urma (Tr. II - V - I) sau (IV - V - I) sau (VI - IV - II - V - I) ... aici este vorba de vestitul cerc in care se invarte mai toata muzica ... Caracteristica cea mai importanta a treptei V-dominanta este ca te trage in Tr.I deci in tonica, iar chestia asta se simte, e ceva natural (dar iarasi nu o regula) ... daca finalizezi fraza pe IV sau VI surprinde pe cel ce asculta fiindca este cumva impotriva firii (umane), e un suspans ... folosit cu intelepciune poate crea un efect extraordinar. In cazul tau piesa incepe in E (Tr. I) fiindca pe la urma te intorci tot in E inchizand ciclul natural al armoniilor (iar daca observi, bass-ul poate ramane linistit pe nota Mi tot ciclul de armonie - daca D,A sau C sunt riff-uri de chitara tinute in cvinta e clar ca nu fac decat sa imbrace tonalitatea E) restul sunt alteratii generate de moduri aplicate tonalitatii E (eolian, mixolidian, dorian ....) Este f. important ce se intampla cu linia melodica (doar ea conduce armonia si nu invers) pe parcursul piesei (mie unu imi suna a intro sau strofa ce ai scris tu), la refren de exemplu daca pleaca armonia din E-ul ala final in A-tr.IV apoi H-tr.V se confirma faptul ca piesa este in E ... as mai putea interpreta E-ul tau ca o treapta IV (subdominanta - adica esti in gama lui H major) apoi D tot Tr. IV in gama lui A major in primul exemplu ... Probabil nu am reusit sa explic prea bine asta fiindca nici eu nu stiu prea bine, asa ca recomand cu multa caldura, daca aveti de unde cumpara (sau imprumuta) "Berklee College of Music - Harmony" sau cei care nu au, fisierele de mai jos care explica in mare cum sta treaba. Ambele fisiere pot fi distribuite cu conditia sa nu fie modificate. Banuiesc ca aici a fost toata lumea ... Guitar Lesson World Scuze ca am scris asa mult dar de 2 ore nu mai reusesc sa ma leg la net asa ca am ramas cu pagina asta deschisa - si daca mai dureaza mult ............ imi vin idei si e de rau Bafta Acoustic_guitar_theory.zip bruno.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Nu prea am inteles intrebarea ta asa ca poate spun prostii aici dar ... In primul rand tonalitatea piesei este data de ce ai la cheie de ex. daca ai un Sib la cheie tonalitatea piesei este in Fa major (in cazul in care citesti o partitura) si de obicei (nu este o regula) piesa se termina pe nota F (asta daca nu se moduleaza pe parcurs) este un reper bun cand citesti o partitura fiindca iti poti da seama daca piesa se moduleaza pe parcurs si daca e asa trebuie sa urmaresti f. atent alteratiile (sau accidentii) din partitura. )stiu ca a spus asta si dyster skog de ce ai repetat?! ..asta nu am inteles... eu tot o tin pe a mea: marius popp - armonia aplicativa....gasiti voi pe alte posturi/threaduri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 ps: recomnad o scoala de muzica, sau niste lectii cu un profesor later edit: sorry ca nu am folosit butonul de edit-neatentia. rog ca un admin/moderator sa concanteneze posturile Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Nu cunosc atat de multa teorie muzicala. Am invatat mai mult "the basics"... io stiu mai mult practica. adica daca imi zici in ce cheie e melodia io pot sa-mi dau seama ce sa fac sau daca imi zici ce acorduri ai in melodie io pot sa fac un bass care sa nu fie simplu (adica sa dubleze doar notele acordurilor) sau poate chiar si un solo de bass... dar cu toate astea, io vreau sa-i pun o singura intrebare lui michel2233: CE FEL DE GAMA ESTE H major ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Damian Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Interesant michel2233, mi-ai zis multe lucruri care nu le stiam, eu gadil bass-ul de vro 3-4 ani dar spre rusinea mea nu m-am apucat niciodata sa studiez serios si teorie. Poate la o reuniune sau ceva ne intalnim sa-mi mai arati si mie practic (pe bass) una alta. Oricum mersi fain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 pai este gama MAJORA...de ce crezi ca ii spune h MAJOR ma rog...presupun ca te-a bagat in ceata acel H H=B=SI adica..sa nu se confunde b cu b de la bemol, in unele notatii apare H err...michel2233...sper ca nu te superi ca am raspuns in locul tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel2233 Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 CE FEL DE GAMA ESTE H major ?? 11072[/snapback] Scuze daca am gresit cu ceva ... sau daca am repetat lucruri care s-au mai spus, probabil nu am fost prea atent. Referitor la H major era vorba de gama majora a lui Si care din cate stiu eu se noteaza cu H. Daca ma insel io ... corectati-ma. Marius Popp a scos o metoda foarte interesanta dar care in afara faptului ca e scrisa in limba Romana (personal) nu prea am gasit lucruri noi. Cu riscul de a ma repeta, o recomand si eu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 e corect ma..am si explicat... b poate fi confundat cu bemol... si unii prefera sa puna H Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Michel zice bine ce zice. In notatia 'clasica', H este Si, nu B. Daca o sa va uitati pe pungutele de la corzile Benson (R.I.P. ) o sa vedeti asta Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel2233 Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Interesant michel2233, mi-ai zis multe lucruri care nu le stiam, eu gadil bass-ul de vro 3-4 ani dar spre rusinea mea nu m-am apucat niciodata sa studiez serios si teorie. Poate la o reuniune sau ceva ne intalnim sa-mi mai arati si mie practic (pe bass) una alta. Oricum mersi fain. 11073[/snapback] Si eu am fugit de teorie multa vreme iar acum imi este tare greu sa trec prin ea. De obicei recunosc ca cel mai mult am citit la baie (unde nu am loc sa bag clapa) si oricum nu am luat niciodata prea in serios chestia asta, ceea ce NU este un exemplu de urmat. Am observat in timp ca teoria muzicala nu face altceva decat sa explice niste impulsuri naturale ale noastre. Notatia muzicala a aparut f. tarziu tinand cont de cat de veche este ocupatia asta a noastra ... muzica. Teoria muzicala sperie in principal fiindca sunt prea multi "profesori" care vor sa justifice banii de pe o sedinta. Daca te apuci de muzica (singur) inseamna ca ai inclinatie ptr. asta, sau ureche. Grea este practica. Teoria ar trebui sa fie doar un ghid ajutator in facerea muzicii si nu o Biblie ... eu asa cred. Deja l-am zapacit pe bietul Baumwolle care probabil deja a scos un disc pe sfaturile noastre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 ca sa nu mai vorbim de faptul ca suntem rau de tot offtopic...ma rog...putina teorie nu strica niciodata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miky Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 N-am vrut sa atac pe nimeni cu intrebarea mea... doar ca habar n-aveam de chestia asta... io stiam ca B=si m-am mirat cand am vazut H... vezi... chiar daca ati sarit pe mine, am mai invatat ceva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 nu am sarit pe tine, doar ca tu nu ai pus intrebarea corect..adica...H MAJOR e gama majora... trebuia sa intrebi ce nota e H Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel2233 Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Cred ca am generat fara sa vreau niste discutii off topic aici si vreau sa-mi cer scuze inca o data ... profit totusi de asta sa spun un lucru poate interesant pentru unii. Am stat si m-am gandit la un moment dat ce m-a ajutat mai mult in toti anii astia sa inteleg ceva despre armonie, iar raspunsul a fost urmatorul ... la Rock batranesc - Elvis, la POP - Beatles, Pink Floyd mi-a deschis poate cel mai mult dragostea pentru armonie iar cand am reusit sa combin toate astea a inceput sa nu ma mai zgarie la urechi jazz-ul care mi-a deschis f. multe orizonturi. Gata! Spun asta fiindca f. multi incep sa scoata piese grele dupa primele 6 luni de cantat, mai ales gandindu-se la viteza ... parerea mea este ca cel mai greu este sa canti simplu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now