www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Teorie de studio


Recommended Posts

Guest fractalnightmare
Posted

Citeam acum cateva minute pe un forum un fel de teorie in linii mari a inregistrarilor in studio. "Dynamic range"-ul preferat, semnificatia "compactarii" sunetului unei inregistrari in cat mai putini decibeli, ca sa sune mai tare si efectele aceste practici (aparent barbare), o mare noutate pentru tontul de mine, si anume ca sunetul isi dubleaza volumul din 10 in 10 decibeli... ma rog. Din pacate topicul din forumul respectiv (Coldplay) nu avea ca intentie explicarea detaliata a lucrurilor astea, dar a avut suficienta informatie ca sa ma faca sa vreau mult mai multa. Si vazand ca aici sunteti cativa care chiar se pricep, ma gandeam ca poate faceti o serie de posturi in care sa ne explicati si noua astora mai ingoranti, care-i diferenta de redare si de inregistrare dintre analog si digital (pentru ca am inteles ca la inregistrarile analoage suna bine compresia pe cand la cele digitale apare "clipping"-ul), cum trebuie echilibrat mai bine amplitudinea, frecventa, volumul, ce inseamna lucrurile astea in limbaj fizic...

 

Dupa cum vedeti nu stiu indeajuns nici macar ca sa pun intrebarile. Sper ca intelegeti ce voiam sa zic.

 

Mircea

 

P.S.: Stiu, am vazut post-uri legate de tehnica si in alte threaduri, dar poate nu strica o centralizare. Si nu cred ca va fi doar atat...

Posted

clippingul nu e obligatoriu sa apara, daca lucrezi atent. ma refer la digital, ca la analog sunt chiar pe dinafara... in rest.. cine stie, sa scrie, cine are linkuri sa dea linkuri.

 

uite unul: http://www.booyaka.com/~al/audio/skills/homerec.html

si un forum dragut : http://www.ultimatemetal.com/forum/forumdi...aysprune=&f=151

 

parerea mea e ca, daca vrei o imagine generala, e mai bine sa te documentezi pe net, sunt destule surse.

Posted

la analog e un simplu semnal electric cu care te joci..adica pui niste rezistente, condensatoare si modifici proprietatiile semnalului (voltaj si intensitate)

la analogic totul se transforma in 0 si 1 si nu mai ai semnal analogic ci digital..

ma rog..efectele digitale au un procesor care transforma semnalul electric in semnal "audio" si il modifica; adica practic tu lucrezi in frecventa si amplitudine la digital (eh..si faza la unele efecte) si nu in intensitate si voltaj.

asa se fac pitch shifterele si harmonizere..nu am auzit de asemenea efecte analogice;)

Posted

Unul dintre aspectele cele mai esentiale pentru ca o compresie sa se apropie de cea "fireasca", adica cea analogica, este de a avea o conversie cat mai calitativa, A-D. Cu cat raportul de conversie este mai favorabil cu atat un inginer de sunet are ocazia de a avea ce sa compreseze. Deci, este vorba in primul rand de un aspect cantitativ si anume daca ai o conversie buna, ai o sansa de a compresa mai performant. De abia dupa aceasta cerinta aspectul calitativ poate interveni.

In sistemul analogic aceasta necunoscuta a aspectului cantitativ este practic inexistent, ( si aici depinde destul de mult de sistemul de imprimare), insa cum s-ar spune nu pierzi nici o conversie.

Sistemul de gandire de care vorbesti in care "se ridica" volumul prin compresie, se petrece cel mai observabil in etapa masteringului, insa in abordarea minimalismul unei inregistrari sarace in decibeli pentru a putea favoriza, cum se spune "iesirea in fata a instrumentelor", trebuie tinut cont foarte mult de lucrul in frecvente. De aceea de aplicarea acestui procedeu se poate vorbi doar la un nivel cat de cat elevat al ingineriei de sunet, nici un caz amatoricesc, caci apar disproportionari grave in sprectrul frecvential.

Cateodata cea mai simpla cale este si cea mai eficienta. O inregistrare cat mai bine captata, cat se poate de prezenta, cu un pic de compresie de bun simt poate aduce rezultate foarte multumitoare.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.