www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Guitar Demos


Guest dmc

Recommended Posts

Incerc de ceva timp sa filmez fiecare chitara interesanta care imi trece prin mana. Clipurile nu sunt gandite ca o prezentare completa a chitarei, ci mai degraba ca un scurt exemplu pentru unele sunete de care chitara este capabila.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rzzXE7JTt-I

 

http://www.youtube.com/watch?v=XP9PjPYmwxk

 

http://www.youtube.com/watch?v=D14U5xc8CXQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=6O-vFfKbRj8

 

http://www.youtube.com/watch?v=61FltO1P-jk

 

http://www.youtube.com/watch?v=xJUp7fQEVd4

Link to comment
Share on other sites

Guest postalservice101

Misto Stratul din 73, destul de rare cu rosewood fretboard in perioada aia.

Edited by postalservice101
Link to comment
Share on other sites

oarecum 'off topic", dar bine de stiut:

 

din 1966 s-a reintrodus la stratocaster optiunea MAPLE, dar nu de tip ONE PIECE MAPLE NECK, ci de tip MAPLE CAP (o limba de maple laminat lipita peste gatul din maple, denumit si "maple glued over maple", adica, mai exact, fingerboard-ul din rosewood a fost inlocuit cu cel din maple). ambele variante rosewood si maple se fabrica in paralel, pana prin 1969, cand se renunta la varianta MAPLE CAP si se revine gatul de tip ONE PIECE MAPLE NECK si la vechea tehnologie de tip skunk stripe (dunga de pe spatele gatului, care acopera santul de introducere a truss rod-ului). in 1971 apare stratocaster-ul cu BULLET (actionarea truss rod-ului se efectua prin partea dinspre paleta capului gatului, pe o piesa metalica nichelata care iesea din gat si semana cu un glonte), la care jonctiunea dintre corp si gat se realiza doar prin 3 suruburi, existand echiparea cu micro tilt neck. existau diferente majore intre vechile stratocastere, fabricate pana in '71 si cele noi, nu numai din cauza aceastei metode de prindere cu 3 suruburi, fata de 4 suruburi, dar tot corpul vibratorului se facea acum DIE CAST (talpica vibratorului si corpul de inertie erau turnate dintr-o singura bucata iar saddles-urile, erau si ele turnate, in loc sa fie din tabla indoita), lucruri care au afectat major sonoritatea instrumentului.

 

in concluzie, din 1971 si pana in 1981, stratocaster-ul (anilor '70) cu bullet s-a fabricat in paralel, atat in varianta CURVED ROSEWOOD cat si in varianta ONE PIECE MAPLE NECK, fololsindu-se tehnologia cu SKUNK STRIPE si n-a fost, NICIDECUM, vreuna dintre variante mai rara decat cealalta!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

oarecum 'off topic", dar bine de stiut:

 

din 1966 s-a reintrodus la stratocaster optiunea MAPLE, dar nu de tip ONE PIECE MAPLE NECK, ci de tip MAPLE CAP (o limba de maple laminat lipita peste gatul din maple, denumit si "maple glued over maple", adica, mai exact, fingerboard-ul din rosewood a fost inlocuit cu cel din maple). ambele variante rosewood si maple se fabrica in paralel, pana prin 1969, cand se renunta la varianta MAPLE CAP si se revine gatul de tip ONE PIECE MAPLE NECK si la vechea tehnologie de tip skunk stripe (dunga de pe spatele gatului, care acopera santul de introducere a truss rod-ului). in 1971 apare stratocaster-ul cu BULLET (actionarea truss rod-ului se efectua prin partea dinspre paleta capului gatului, pe o piesa metalica nichelata care iesea din gat si semana cu un glonte), la care jonctiunea dintre corp si gat se realiza doar prin 3 suruburi, existand echiparea cu micro tilt neck. existau diferente majore intre vechile stratocastere, fabricate pana in '71 si cele noi, nu numai din cauza aceastei metode de prindere cu 3 suruburi, fata de 4 suruburi, dar tot corpul vibratorului se facea acum DIE CAST (talpica vibratorului si corpul de inertie erau turnate dintr-o singura bucata iar saddles-urile, erau si ele turnate, in loc sa fie din tabla indoita), lucruri care au afectat major sonoritatea instrumentului.

 

in concluzie, din 1971 si pana in 1981, stratocaster-ul (anilor '70) cu bullet s-a fabricat in paralel, atat in varianta CURVED ROSEWOOD cat si in varianta ONE PIECE MAPLE NECK, fololsindu-se tehnologia cu SKUNK STRIPE si n-a fost, NICIDECUM, vreuna dintre variante mai rara decat cealalta!

 

 

Au afectat sau doar au schimbat, ma intereseaza subiectul 70`s strat, pt ca momentan e modelul meu preferat si poate intr-o zi am sa fiu interesat sa achizitionez asa ceva si sunt curios de detalii...

 

Dupa logica mea facand corp comun ar trebuii sa castige putin la sound, partea proasta (daca mai tin bine minte) era materialul din care erau turnate....

 

PS- tocmai am gasit o informatie cum ca ar fi fost turnate din ZAMAC......

Edited by bach
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Au afectat sau doar au schimbat, ma intereseaza subiectul 70`s strat, pt ca momentan e modelul meu preferat si poate intr-o zi am sa fiu interesat sa achizitionez asa ceva si sunt curios de detalii...

 

Dupa logica mea facand corp comun ar trebuii sa castige putin la sound, partea proasta (daca mai tin bine minte) era materialul din care erau turnate....

 

PS- tocmai am gasit o informatie cum ca ar fi fost turnate din ZAMAC......

 

pt. a nu polua subiectul propus de autor (@dmc :respect:), iti propun sa-ti muti intrebarile aici:

http://forums.rgc.ro...443#entry694443

Edited by StratMan
Link to comment
Share on other sites

pt. a nu polua subiectul propus de autor (@dmc :respect:), iti propun sa-ti muti intrebarile aici:

http://forums.rgc.ro...443#entry694443

 

no worries ;) mersi mult pentru informatii, asta este doar scopul topic-ului.

 

apropos de strat-urile din perioada asta: am testat vreo 3 din '73-'74 si doar unul (cel din video) mi-a placut. jonctiunea cu 3 suruburi este uneori instabila (o poti misca cu mana) si nici nu se lasa stransa mai bine daca gatul nu sta bine in "pocket". sunetul e intr-adevar foarte "sarmant", dar la capitolul playability as prefera de departe o chitara moderna cu freti mai mari si fretboard mai plat. inca un aspect foarte ciudat: desi toate aveau bridge-ul original, Mi-ul subtire si Mi-ul gros aproape ieseau de pe fretboard dupa fretul 12. poate e o problema de spacing... in fine, parerea mea e ca sunt mai bune de colectie decat de cantat din fiecare zi :) nu tot ce e vintage e automat foarte bun...

 

@StratMan: despre "maple cap" de la tine am invatat cu multi ani in urma :respect: si din cate stiu eu nu prea se mai fabrica chitare in ziua de azi in felul asta. Cu atat mai surprins am fost sa constat ca Yamaha 311 Mike Stern (o chitara superba si relativ ieftina, pe care yamaha a produs-o pana acum 10 ani in Indonezia) are intr-adevar maple cap. Probabil ca si asta contribuie la un sunet foarte special, chiar si unplugged are un volum sonor incredibil, iar prin amplificator suna evident foarte "aprins" cu inalte puternice si mult sustain.

Edited by dmc
Link to comment
Share on other sites

no worries ;) mersi mult pentru informatii, asta este doar scopul topic-ului.

 

apropos de strat-urile din perioada asta: am testat vreo 3 din '73-'74 si doar unul (cel din video) mi-a placut. jonctiunea cu 3 suruburi este uneori instabila (o poti misca cu mana) si nici nu se lasa stransa mai bine daca gatul nu sta bine in "pocket". sunetul e intr-adevar foarte "sarmant", dar la capitolul playability as prefera de departe o chitara moderna cu freti mai mari si fretboard mai plat. inca un aspect foarte ciudat: desi toate aveau bridge-ul original, Mi-ul subtire si Mi-ul gros aproape ieseau de pe fretboard dupa fretul 12. poate e o problema de spacing... in fine, parerea mea e ca sunt mai bune de colectie decat de cantat din fiecare zi :) nu tot ce e vintage e automat foarte bun...

 

@StratMan: despre "maple cap" de la tine am invatat cu multi ani in urma :respect: si din cate stiu eu nu prea se mai fabrica chitare in ziua de azi in felul asta. Cu atat mai surprins am fost sa constat ca Yamaha 311 Mike Stern (o chitara superba si relativ ieftina, pe care yamaha a produs-o pana acum 10 ani in Indonezia) are intr-adevar maple cap. Probabil ca si asta contribuie la un sunet foarte special, chiar si unplugged are un volum sonor incredibil, iar prin amplificator suna evident foarte "aprins" cu inalte puternice si mult sustain.

 

admirabil punctat, mihai! :respect:

intr-adevar, jonctiunea in 3 suruburi devenea instabila si afecta play-abilitatea stratocaster-elor anilor '70, dar acest model mai avea si alte puncte slabe, printre care vibratorul turnat dintr-o singura bucata, precum si saddles-urile, tot turnate, care au afectat sound-ul traditional al stratocaster-ului, facand sa dispara acei "clopotei" de bronz, argint sau cristal. la fel si truss rod-ul cu bullet, care a modificat si el modul de vibrare si de formare a sunetului. dar a existat si un element constructiv oarecum pozitiv, la aceste stratocastere ale anilor '70 si anume, faptul ca firma fender a descoperit un important stoc de ASH, lemn din care au fost construite majoritatea corpurilor din aceasta perioada. si dozele au contribuit mult la deformarea sunetului stratocaster-elor acelor vremuri. daca in prima perioada '71-'73, s-au folosit dozele cu staggered pole pieces, in a doua perioada '73-'74, s-a trecut la flat pole pieces (o incercare de crestere a frecventelor intr-o anumita zona de medii-joase, pt. a contracara mediile-inalte, aparute in exces din cauza folosirii ASH-ului pt. corp.). mai tarziu, in ultima perioada, '75-'81, as putea spune ca sunetul "adevarat" al dozelor de stratocaster a cam disparut de tot si asta, din cauza altor modificari constructive aduse dozelor echipate tot cu flat pole pieces. acesta este si motivul pt. care eu consider, in general, statocastere-le anilor '70 ca nefiind prea reusite si, in special, ultima perioada '75-'81, ca fiind cea mai slaba dpdv al calitatii stratocaster-elor.

 

in privinta constructiei de tip MAPLE CAP, sunetul chitarei lui hendrix din perioada '68-'70 vorbeste de la sine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest postalservice101

oarecum 'off topic", dar bine de stiut:

 

din 1966 s-a reintrodus la stratocaster optiunea MAPLE, dar nu de tip ONE PIECE MAPLE NECK, ci de tip MAPLE CAP (o limba de maple laminat lipita peste gatul din maple, denumit si "maple glued over maple", adica, mai exact, fingerboard-ul din rosewood a fost inlocuit cu cel din maple). ambele variante rosewood si maple se fabrica in paralel, pana prin 1969, cand se renunta la varianta MAPLE CAP si se revine gatul de tip ONE PIECE MAPLE NECK si la vechea tehnologie de tip skunk stripe (dunga de pe spatele gatului, care acopera santul de introducere a truss rod-ului). in 1971 apare stratocaster-ul cu BULLET (actionarea truss rod-ului se efectua prin partea dinspre paleta capului gatului, pe o piesa metalica nichelata care iesea din gat si semana cu un glonte), la care jonctiunea dintre corp si gat se realiza doar prin 3 suruburi, existand echiparea cu micro tilt neck. existau diferente majore intre vechile stratocastere, fabricate pana in '71 si cele noi, nu numai din cauza aceastei metode de prindere cu 3 suruburi, fata de 4 suruburi, dar tot corpul vibratorului se facea acum DIE CAST (talpica vibratorului si corpul de inertie erau turnate dintr-o singura bucata iar saddles-urile, erau si ele turnate, in loc sa fie din tabla indoita), lucruri care au afectat major sonoritatea instrumentului.

 

in concluzie, din 1971 si pana in 1981, stratocaster-ul (anilor '70) cu bullet s-a fabricat in paralel, atat in varianta CURVED ROSEWOOD cat si in varianta ONE PIECE MAPLE NECK, fololsindu-se tehnologia cu SKUNK STRIPE si n-a fost, NICIDECUM, vreuna dintre variante mai rara decat cealalta!

 

Aici e volanul, aici e schimbatorul, aici e indicatorul de viteza.....

 

Pe ebay din 10 strat-uri din anii 70 doar 1 sau 2 sunt cu rosewood. In momentul de fata pe ebay sunt 10 strat-uri din 1974 de vanzare dintre care niciunul cu rosewood fretboard. Mereu am vazut mai multe straturi din anii 70 cu maple de vanzare decat rosewood.

 

Pentru perioada 1971-1979 straturile cu maple fretboard sunt in proportie de 70%, restul de 30% revenind la straturile cu rosewood fretboard.

 

Eu nu stiu in ce proportie s-au produs straturile in anii 70 dar cert e ca eu am vazut mult mai multe straturi cu maple decat rosewood de vanzare.

Link to comment
Share on other sites

cred ca ar fi interesant daca ne-ai spune si pe tip de amplificator ai obtinut aceste mostre de sunet. :respect:

 

La toate clipurile am folosit 2 amplificatoare: un Roland Micro Cube si un Bugera V5. Uneori merg chiar paralel printr-ul Morley ABY, de multe ori cu un Tubescreamer in fata. Ca looper folosesc un Boss DD-7. Dupa parerea mea. amplificatoarele mici suna mai bine la volum foarte mic si in spatii mici decat un amplificator puternic. Chiar si vecinii sunt de acord :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.