Guest lache92 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 am shi eu o intrebare: e chitara acustica diferita de cea clasica?? shi daca este, e mare diferenta? ms mult
Guest diogrey Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 da si diferenta e ca sunt facute pt doua stiluri de muzica, pt doua stiluri de corzi(nylon pe clasica..steel pe acustica )
Guest lache92 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 k ms dar sa poate invata chitara acustica pe una clasica?
Guest diogrey Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 da logic...dar nu suna la fel ..sincer cu putina imaginatie poti invata si pe o scandura cu ata(joke )
Guest lache92 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 (edited) k ms fff mult m-ai linistit stiu k nu suna la fel, eu am o clasica (reghin model student) shi mai am shi vreo 2 sau 3 acustica la binici dar din pacate sunt marimea 3/4 alea deci nu prea ma ajuta o sa invat pe cea clasica shi cand incep sa stiu binisor imi cumpar unu acustica EDIT:dak pun corzi din "steel" pe chitara clasica mai e vreo diferenta? Edited August 11, 2006 by lache92
Guest Radu Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Din cate am observat, tot este o diferenta daca pui corzi steel pe chit clasica, dar la fel de bine pot spune ca nu am catat pana acuma pe 2 chitari care sa sune la fel... dar nici nu am cantat pe 2 chit diferite in aceeasi camera, dar parerea mea e ca diferente sunt cu siguranta
Guest lache92 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 hmmm shi cam ce ar fi mai bine? sa ii schimb corzile celei clasice sau sa invat pe una acustica 3/4?
Guest Radu Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Mie nu imi place foarte mult cum suna cele de "plastic", asa ca eu le-as schimba ca daca te-ai invatat sa canti pe una clasica iti va veni usor sa schimbi chitara, vei avea nevoie de o foarte scurta perioada de acomodare, dar daca inveti pe o chitara 3/4 si chimbi la una mare, iti va fi putin mai greu pentru ca tastele sunt mai mari si mai departate, si va trebui sa iti "intinzi" degetele mai tare, mie mi-a venit greu la inceput, ca am invatat pe una 3/4 si am schimbat dupa aia la una normala , dar nu au fost probleme prea mari. bafta in continuare, pana la urma cel mai mportant e sa inveti, si pe urma te adaptezi la orice tip de chitara Keep up the good work
Guest MrJackson Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Diferenta dintre clasica si acustica (western) este foarte mare. Clasica are grifu mult mai lat, pe cand acustica are un grif asemanator cu o chitara electrica. Nu incerca sa schimbi corzile de pe clasica cu unele de otel. O sa ti se indoaie grifu, deoarece corzile de otel au o tensiune mult mai mare decat corzile de nylon. Daca vrei sa canti pe acustica, cel mai bine iti cumperi o acustica. Un Reghin incepe de la 240 de lei parca. Nu e o suma extrema...
Guest lache92 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 pai cred k o sa invat pe cea clasica... ms mult pentru sfaturi baieti
Guest Radu Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Diferenta dintre clasica si acustica (western) este foarte mare. Clasica are grifu mult mai lat, pe cand acustica are un grif asemanator cu o chitara electrica. Nu incerca sa schimbi corzile de pe clasica cu unele de otel. O sa ti se indoaie grifu, deoarece corzile de otel au o tensiune mult mai mare decat corzile de nylon. Daca vrei sa canti pe acustica, cel mai bine iti cumperi o acustica. Un Reghin incepe de la 240 de lei parca. Nu e o suma extrema... Wow, chestia asta nu o stiam.... mai auzisem de chitari cu griffu' indoit dar nu stiam ca e din cauza ca au schimbat corzile...., ms ca i-ai spus ca mai ramanea si fara chitara pe baza celor spuse de mine . Si totusi am vazut si clasice cu corzi de otel care nu erau foarte tensionate... dar nu stiu ce sa mai cred, poate ma lamuresti si pe mine... Merci mult. @ MrJackson: Mie imi plac f. mult cantecele de munte, crezi ca e ok un reghin?? eu as prefera altceva, dar majoritatea de pe la noi sunt facute prin China si nu imi convine.... Ce parere ai de treaba asta? MS @ MrJackson: Sorry ca am mai intebat o data, am citit postul tau pe topicul pus de mine mai tarziu....
Guest MrJackson Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Wow, chestia asta nu o stiam.... mai auzisem de chitari cu griffu' indoit dar nu stiam ca e din cauza ca au schimbat corzile...., ms ca i-ai spus ca mai ramanea si fara chitara pe baza celor spuse de mine . Si totusi am vazut si clasice cu corzi de otel care nu erau foarte tensionate... dar nu stiu ce sa mai cred, poate ma lamuresti si pe mine... Merci mult. @ MrJackson: Mie imi plac f. mult cantecele de munte, crezi ca e ok un reghin?? eu as prefera altceva, dar majoritatea de pe la noi sunt facute prin China si nu imi convine.... Ce parere ai de treaba asta? MS @ MrJackson: Sorry ca am mai intebat o data, am citit postul tau pe topicul pus de mine mai tarziu.... Io nu cred ca tu ai vazut clasice cu corzi de otel. In mod cert erau tot acustice, dar care semanau cu clasicele. Ceva in genu: Acustica Reghin Ca sa iti raspund mai detaliat: Am avut 2 ani de zile o acustica Reghin. Tin sa iti zic ca daca o ingrijesti si ii pui niste corzi bune (incearca Martin daca gasesti pe la noi) o sa sune aproape la fel de bine cu un Fender de doua ori mai scump. Si oricum, sa nu crezi ca Fender-ul e facut in alta parte... tot in Asia (n-o fi China, o fi Korea).
Guest Radu Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Cea pe care am cantat eu si avea corzi de otel arata ca aici: http://www.hora.ro/pages/guitars_ro.htm dar corzile erau parca mai subtiri, ca la o chit electrica, nu am acordat prea multa atentie pentru ca nu stiam de treaba cu grifful. dar sigur erau corzi de otel. . Sper sa il mai intalnesc pe baiatul care o are ca sa il intreb ce si cum.... si sa-i spun si lui ca poate avea probleme .
Guest Master Yoda Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Cea pe care am cantat eu si avea corzi de otel arata ca aici: http://www.hora.ro/pages/guitars_ro.htm dar corzile erau parca mai subtiri, ca la o chit electrica, nu am acordat prea multa atentie pentru ca nu stiam de treaba cu grifful. dar sigur erau corzi de otel. . Sper sa il mai intalnesc pe baiatul care o are ca sa il intreb ce si cum.... si sa-i spun si lui ca poate avea probleme . Am o clasica Laura 3/4 fabricata in anul 1993 si avea corzi de otel... Recent m-am apucat de invatat chitara si i-am schimbat corzile in corzi de plastic, respectiv i-am schimbat mecanismul de acordat. Ceea ce am vrut sa spun este ca da, si a mea a avut corzi de otel si cred ca multe chitare clasice din perioada aceea (1993) au fost dotate cu astfel de corzi. Trebuie sa spun ca griful este foarte gros si nu am vazut sa aiba vreo malformatie din cauza tensionarii... L-am intrebat pe cel de la magazin de ce are corzi de otel si mi-a raspuns ca "poate asa i-a placut celor care le-a fabricat"
Guest Radu Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Am o clasica Laura 3/4 fabricata in anul 1993 si avea corzi de otel... Recent m-am apucat de invatat chitara si i-am schimbat corzile in corzi de plastic, respectiv i-am schimbat mecanismul de acordat. Ceea ce am vrut sa spun este ca da, si a mea a avut corzi de otel si cred ca multe chitare clasice din perioada aceea (1993) au fost dotate cu astfel de corzi. Trebuie sa spun ca griful este foarte gros si nu am vazut sa aiba vreo malformatie din cauza tensionarii... L-am intrebat pe cel de la magazin de ce are corzi de otel si mi-a raspuns ca "poate asa i-a placut celor care le-a fabricat" Pe de alta parte am vazut si chitari cu grifful indoit din cauza tensionarii... . Da, am vazut si modelele cu griff gros, si pare sa nu aiba probleme din cauza tensionarii, dar nu stiu sigur. E bun raspunsul celor de la magazin Bafta.
Guest MrJackson Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 Se poate sa tina, dar pe termen lung se va indoi Mai ales ca nu are truss rod, si nu poate fi reglat.
xtremer Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 Wa kte probleme va puteti voi face din cauza unei chitari amarate?...La toate li se indoaie griful daka sunt acordate si trec vreo 10 ani in kare le folosesti.Eu spre exemplu am clasica, corzi originale de OTEL, deci retineti...si suna perfect, numai ca e cumparata din 94 si cutia sa acustica s-a deformat nitzel...si f putzin(aproape nesemnificativ) si griful.In rest e in stare buna...nu conteaza atat de mult ce corzi pui si pe ce chitara...ideea e ca la corzile de nylon nu-ti rupi degetele-n 2 ,pe cand la otel faci rani deschise(jupituri,taieturi etc.). Si pt cel care vrea sa invete chitara...ii recomand chitara cu corzi de otel...si sa se pregateasca pt 2 luni de chin, timp in care i se formeaza degetele pentru cantat.In rest vezi ca pe chitara clasica trebuie sa apesi ceva mai tare decat pe cea western, griful e mai lat iar sunetele produse ceva mai placute ...daca intelegi ce vreau sa zic... Parerea mea e sa incepi pe orice chitara ca te acomodezi repede odata ce cunosti acordurile, io spre exemplu am pornit pe-un western model '72.Succes...si vreau sa te-aud knd pui prima piesa
Guest AnthraX Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Eu personal recomand ca cineva sa inceapa pe o chitara acustica western (nu modelul ala Hora Standard M ca iti vine sa te lasi de chitara cand il auzi cum suna). E adevarat ca inceputul e greu, corzile de otel chinuie degetele pana te obisnuiesti (mai ales ca la acustica "gauge"-ul standard este de .011) dar odata obisnuit cu ele toate celelalte ti se par o joaca de copii . Stiu din proprie experienta cand am pus mana pe corzi de nylon la o prietena dupa ce fusesem obisnuit 2 luni cu chinul pe chitara mea. Si nimic nu suna mai bine pt cantece de munte decat corzile de otel. PERIOD. Ah si nu puneti corzi de otel pe clasica si nylon pe acustica. Primul caz a fost explicat iar al doilea tine tot de tensiune si in plus acordarea ii un cosmar. Pur si simplu cheile de pe acustica nu is facute sa tina corzi de nylon. Spor la invatat.
Guest AnthraX Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 Retrag afirmatia despre reghinuri western. Am avut nefericita ocazie de a pune mana pe un model nou de la ei si e de calitate foarte proasta. Lucrul care m-a nemultumit cel mai mult a fost fretboard-ul care parea sa fie dintr-o bucata cu gatul iar freturile erau asa prost lucrate incat la cel mai mic bend/vibrato iti omora nota...
Guest tudor. Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 nu va-ti obisnuit inca ca la reghinuri totul tine de noroc sau talentul si rabdarea de a sta si proba pana gasesti unul bun?
Guest AnthraX Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 nu va-ti obisnuit inca ca la reghinuri totul tine de noroc sau talentul si rabdarea de a sta si proba pana gasesti unul bun? Diferenta care am observat-o nu e din cat de reusite sau nu au fost respectivele exemplare (am testat cateva) cu chiar din design. La reghinul meu (modelul mai vechi, cu headstock simplu, made in oct 2005) fingerboard-ul era, ce-i drept, vopsit dar lemnul se vedea si era vizibil separat de gat, in schimb la cele care le-am testat aveau fingerboard facut pe lemnul de gat (sau asa parea, corectati-ma daca am gresit) si era vopsit tot in negru , nici urma de lemnul dedesubt. Ce sa mai zic de calitatea lui. La freturi poate am prins un transport prost dar asa diferenta in calitatea finisajului nu cred ca e intamplatoare (pe regihnul meu pot trage benduri pe jumate fretul si tot se aude clar si consistent sunetul... eh sau poate am nimerit eu un reghin foarte bun )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now