www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Alegere Muzicuta


Guest Marlbor0
 Share

Recommended Posts

Guest Marlbor0

Vreau sa cumpar o muzicuta si nu stiu la care din cele ce am sa le enumar sa ma decid, sper sa ma ajutati voi:

-Suzuki Manji m20

-Hohner Marine Band Deluxe

-Hohner Special 20

-Hohner Golden Melody

 

Vreau sa va bazati afirmatiile pro sau contra strict pe fiabilitate si eficacitate si nu in functie de valoare.

 

Multumesc anticipat!

Edited by Marlbor0
Link to comment
Share on other sites

pot sa-ti dau un raspuns extrem de bine documentat in calitatea mea de profesionist, dar trebuie sa stiu un lucru foarte important !

 

tu la ce nivel de pregatire esti in prezent ? incepator, nivel mediu sau avansat la nivelul studiului muzicutei...?

 

doar asa pot sa-ti dau mai multe detalii despre fiecare muzicuta in parte ! posed toate aceste modele si le cunosc in detaliu performantele...!!!

 

astept un semn. merci.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marlbor0

Sunt incepator si calare pe o muzicuta iBursWood diatonica de copii, la 12 lei luata din auchan, care nu vrea sa faca servici atunci cand incerc sa fac bending.

Am trecut de faza cu single note, am deja cateva melodii invatate in repertoriu (din cele care nu necesita bending) dar acum vreau sa avansez la melodii mai sofisticate sa zic asa iar cu muzicuta mea nu reusesc.

Tehnica de bending consider ca am prins-o de pe youtube de la mai multi muzicutisti talentati (Jason Ricci, Adam Gussow si multi altii) care dau sfaturi cat se poate de concludente usor de invatat ca si tehnica.

Acum ramane sa studiez si practica de bending cu o muzicuta care sa-mi placa si sa faca fata stresului incepatorului ca sa zic asa.

Link to comment
Share on other sites

acum am inteles. cel mai bine este sa incepi cu modelul SPECIAL 20 sau cu GOLDEN MELODY in tonalitatea C(do major). este mult mai usor sa inveti in aceasta tonalitate gama de baza a muzicutei© si apoi gama de cross harp (G).

 

de ce recomand SPECIAL 20 sau GOLDEN MELODY ? pt. ca sunt mai ok ca pret, sunt foarte bune ca performante, sunt mult mai usor de modulat lamelele !

 

Modelul MARINE BAND DELUXE este mai scump, este foarte bine lucrat, dar este mai sensibil la tehnica ! prea complicat sa-ti detaliez aici !

 

Modelul SUZUKI MANJI este un model exceptional, dar este nevoie de o tehnica foarte buna pt. a putea lucra lejer pe el modulatiile !

 

ca un sfat... din parte unui om care face asta profesionist de 10 ani...

 

invata sa canti perfect gama C in octava de mijloc, intre gaurile 4-7, in urcare si-n coborare, apoi, cel mai bun exercitiu pentru acuratetea notelor este sa inveti sa canti corect si cat mai fluid celebra melodie OH SUSANNA ! pare o melodie extrem de simpla, dar nuantele in care poate sa fie cantata sunt extrem de variate ! dupa ce esti instare s-o canti fara poticneli, fluid, eventual cu tremolo si wah din palme, poti sa treci la exersarea gamei C in prima octava, unde ai nevoie de bending de doua semitonuri pt. F pe gaura doi aspirat si A pe gaura 3 aspirat ! dupa ce esti instare sa canti F si A cursiv si sa le atingi din prima, abia apoi poti sa te misti sa lucrezi gama G... intre gaurile 2 aspirat si 6 suflat. apoi urci in a doua octava disponibila complet, intre 6 suflat si 9 suflat, unde este bine sa folosesti modulatie pe 9 suflat, ca sa poti obtine F#-ul din gama G, din pacate de neobtinut in octava anterioara. nota F de pe 5 aspirat nu poate sa fie decat foarte greu(si doar la unele modele de muzicute) modulata pt. a obtine F# ! si de multe ori nu se obtine F# ci nota E !

 

 

bafta ! daca nu te descurci, poate iei in calcul macar o lectie sau doua de la mine, ca sa te indrum eventual pe drumul cel bun. in functie de nivelul la care esti acum !

Link to comment
Share on other sites

Guest Marlbor0

D-le Petrescu, multumesc pt sfaturile date! M-ati convins! Astazi am comandat un Suzuki Manji in c.

Am sa revin cu cateva pareri cand va ajunge...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marlbor0

...da, mi-a venit muzicuta azi dimineata. OPERA DE ARTA!!! Foarte bine lucrata, foarte bine etansata, finisata, imi place la nebunie.

Canta perfect, guita putin la draw 2, 9 si 10 dar am vazut ca se poate corecta din tehnica de tras.

Spre deosebire de cealalta muzicuta care canta ca o boasca raioasa intr-o zi ploioasa aceasta are o rezonanta foarte puternica, dar tot nu-mi iese overblow-ul.

Mai am de studiat...

Edited by Marlbor0
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar nu e o problema a gaurii 2 aspirat ... deoarece incepatorii(printre care si eu,accidental am descoperit asta cand am ajuns sa invat bending) prin aspirarea normala necontrolat fac bend cu un semiton, incearca sa pozitionezi muzicuta putin oblic orientat spre buza superioara. Iar legat de 9 si 10, din cate am inteles sunt foarte sensibile la bending(din cele cu suflat nu reusesc decat pe 7 sa il controlez, si putin 8 dar cu mult efort pana ii prind pozitia), si pe aspirare cat si pe suflu, daca ti-ai luat manji, trebuie sa ai o tehnica buna, altfel nu obtii cele mai bune rezultate, si eu posed tot un manji, asemeni si hohner special 20, am mai multe rezultate pe hohner decat pe manji, dar nu e la fel de "dulce" in sunet.

 

Daca am gresit ceva, sper sa fiu corectat :)

Link to comment
Share on other sites

@Marian Valentin - AI DAT O INDICATIE TOTAL GRESITA !!!!

 

MUZICUTA NU SE TINE NICIODATA ORIENTATA OBLIC IN SUS SAU IN JOS, INCLINATA IN STANGA SAU IN DREAPTA !

 

MUZICUTA SE TINE PERFECT PERPENDICULAR PE DESCHIDEREA BUZELOR !!!!!

 

NU STIU UNDE ATI VAZUT ASEMENEA AIURELI, DAR VA SPUN DIN START CA ESTE TOTAL GRESITA O ASEMENEA MANIERA DE A CANTA LA MUZICUTA !

 

DOAR DACA SE TINE MUZICUTA PERFECT PERPENDICULAR PE DESCHIDEREA BUZELOR, COLOANA DE AER VA ACTIONA CORECT LAMELELE, INDIFERENT CA TRAGI SAU SUFLI AERUL !

 

DUPA CUM AM MAI SPUS IN NENUMARATE ALTE OCAZII, CEL MAI IMPORTANT ASPECT CAND VINE VORBA DE CANTATUL LA MUZICUTA ESTE DEZVOLTAREA RESPIRATIEI DIN DIAFRAGMA ! NIMIC ALTCEVA !!!

 

DOAR ASA O SA REUSITI SA CONTROLATI PRESIUNEA AERULUI SI O SA PUTETI OBTINE NOTE CURATE si BINE INTONATE, fara nici cea mai mica problema si o sa puteti ulterior sa CONTROLATI CORECT ABSOLUT TOATE TEHNICILE NECESARE - BENDING, VIBRATO, GROWL, SHAKE, etc.

 

Deprinderea respiratiei din diafragma NU ESTE DELOC USOARA si NECESITA CEL MAI MULT TIMP cand vine vorba de abordarea acestui instrument !

 

ESTE CEA MAI IMPORTANTA ETAPA ! ALTFEL NU O SA VA DEZVOLTATI NICIODATA UN TON ACUSTIC CORECT, DE CALITATE si O INTONATIE FRUMOASA, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca o respiratie incorecta si dezordonata o sa va oboseasca foarte tare !!!

 

INDIFERENT DE CAT DE BINE ESTE CONSTRUITA O MUZICUTA, NU VA VA AJUTA CU NIMIC LA INVATAREA TEHNICILOR DACA NU STAPANITI RESPIRATIA DIN DIAFRAGMA !!!

 

O muzicuta profesionala, bine construita(etansa, cu lamele de calitate si cu elasticitate corecta) o sa va ajute sa obtineti mai usor bendingurile si legato-ul dintre note, pentru ca va raspunde cat mai rapid la atacul coloanei de aer pe fiecare lamela. DAR ASTA SE VA INTAMPLA DOAR DACA RESPIRATI CORECT SI CONTROLAT DIN DIAFRAGMA ! ALTFEL.... PUTETI SA AVETI CEA MAI SCUMPA SI MAI "TUNATA" MUZICUTA....!!! DACA NU RESPIRATI CORECT NU O SA OBTINETI NICI O NOTA CLARA SI BINE INTONATA...!!! EVENTUAL O SA STRICATI MAI REPEDE LAMELELE, CARE DIN CAUZA UNEI RESPIRATII INCORECTE O SA FIE SUPUSE UNUI STRES MECANIC EXTREM DE PUTERNIC(mult mai mare decat cel la care sunt supuse in mod normal, in cazul unei respiratii corecte) care le va uza prematur !

 

Eu va spun un singur lucru !!! Puteti sa credeti spusesele mele, ale unui om care canta profesionist la muzicuta de peste 10 ani, sau puteti sa va informati din surse destul de dubioase de pe youtube.... sau mai stiu de pe unde de pe internet !

 

INCA CEVA !!! INAINTE SA LANSATI O INFORMATIE IN SPATIU PUBLIC, ESTE BINE SA O VERIFICATI DIN MAI MULTE SURSE SI SA FITI ABSOLUT SIGURI CA ESTE CORECTA !!!! ALTFEL EXISTA MARELE RISC SA INDUCETI IN EROARE LUMEA CU INFORMATII FALSE !!!!

 

cu cele mai bune ganduri, MARCIAN PETRESCU(muzicutist profesionist), liderul formatiei de HARMONICA-BLUES "TRENUL DE NOAPTE"

 

P.S. Va sfatuiesc sa urmariti tutorialele pe care le-am postat pe youtube si in care explic cateva elemente de baza despre muzicuta !

 

Incepeti cu acesta si cautati pe urma si celelalte tutoriale ! BAFTA !

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Marcianpetrescu Nu sunt profesionist, cred ca nici pe departe de a fi numit un muzician de muzicuta, am incercat sa ajut si multumesc foarte mult ca m-ai corectat, speram asta, din greseli invat :)

On topic. eu am spus cum obtin nota clara pe 2 aspirat, dar se pare ca trebuie sa ma corectez pentru ca nu e corecta metoda :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

FOARTE IMPORTANT !!!!!

 

la magazinul MUZICA de pe Calea VICTORIEI din BUCURESTI, firma SENIA a primit un import nou de muzicute HOHNER !

 

va recomand sa mergeti cat de repede sa va cumparati tonalitatile necesare, mai ales cei care aveti nevoie de tonalitatea DO - C !!!

 

VA RECOMAND SA CUMPARATI DOAR ACESTE MODELE !!! - MARINE BAND DELUXE , SPECIAL 20 , CROSSOVER , GOLDEN MELODY !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dragi prieteni, revin cu o noua postare ce vizeaza detalii despre cantatul amplificat la muzicuta.

mai multe persoane m-au intrebat ce combinatie folosesc in concerte si in studio si m-au rugat sa detaliez un pic...

Inainte de a va explica ce anume se vede in poza atasata, vreau sa clarificam de la bun inceput un aspect foarte important !!!

Combinatia de dotari tehnice pe care o folosesc eu NU GARANTEAZA UN SUNET LA FEL DE BUN IN CAZUL ALTUI MUZICUTIST CARE AR INCERCA EVENTUAL SA COPIEZE LANTUL MEU DE DOTARI TEHNICE !

Si nu uitati un alt aspect important ! DACA UN MUZICUTIST NU ARE PERFECT DEZVOLTAT TONUL ACUSTIC, AMPLIFICAREA NU VA FACE ALTCEVA DECAT SA PUNA IN EVIDENTA ABSOLUT TOATE DEFICIENTELE DE INTONARE, FRAZARE si LEGARE A NOTELOR !

Inainte sa va ganditi sa abordati amplificarea muzicutei, TREBUIE SA VA DEZVOLTATI SERIOS SUNETUL ACUSTIC, TONUL !!! altfel... o sa aveti o mare dezamagire !

bun... daca am lamurit aceste aspecte, sa va explic ce vedeti in poza...

1) amplificatorul din imagine este un MESA BOOGIE CALIBER .50 ! are o putere de 50 W(cu 2 lampi 6L6), un difuzor de 12 " , reglajele sunt: VOLUM, MASTER, LEAD MASTER, TREBLE, BASS, MIDDLE, REVERB, PRESENCE + un EQ cu 5 benzi.

configuratia initiala de lampi de preamplificare era formata din 4 lampi 12AX7 si 1 lampa 12AT7. Eu am modificat aceasta configuratie cu lampi cu factor de gain mai mic(dupa o reteta proprie), ca sa pot controla mai bine nivelul sunetului, minimizand riscul aparitiei FEEDBACK-ului... inerent in cazul prezentei unui microfon in fata difuzorului unui amplificator...

ampliful are incorporat in interiorul sasiului un tanc de reverb de tip ACCUTRONICS, cu 3 arcuri. Sound-ul reverbului este absolut fabulos ! dar despre asta mai tarziu...

acuma... ce se vede asezat pe amplificator...

de la stanga la dreapta, in partea de sus a pozei:

1) T.REX ROOM MATE - reverb digital controlat cu lampa

2) AKG WIRELESS RECEIVER UNIT

3) pe AKG RECEIVER UNIT este asezat - AKG TRANSMITER UNIT. Acesta are un cablu special scurt, confectionat de mine, prevazut la ambele capete cu conectoare de tip MINI XLR MAMA, unul dintre acestea intra intr-un adaptor special ce face trecerea de la MINI XLR TATA la XLR NORMAL MAMA. In felul acesta pot utiliza cablul pentru oricare microfon prevazut cu conector XLR TATA, iar in cazul in care doresc sa folosesc microfonul SHURE COMMANDO, renunt la adaptorul mare si folosesc direct cablul cu MINI XLR !

3) microfonul mic de culoare verde - SHURE COMMANDO(model vintage de prin anii 1967-1968) cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(modificat de mine, prin montarea unui potentiometru de volum si a unei mufe de tip MINI XLR TATA)

4) microfonul argintiu lung - SHURE 585SA(high impedance). este un microfon dinamic, folosit initial pentru voce, dar care este dotat din constructie cu un potentiometru de volum, fapt ce l-a facut extrem de util pentru muzicuta. Modelul din imagine este modificat de mine prin adaugarea unui adaptor special ce face trecerea de la conectorul vintage de tip SWITCHCRAFT la conector de tip XLR TATA.

de la stanga la dreapta in partea de jos a pozei:

1) microfonul negru: cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(cu un usor boost in frecventele medii-inalte)

2) microfonul verde: cu element de captare de tip CONTROLLED MAGNETIC(cu un usor boost in frecventele medii-joase)

3) microfonul gri inchis: microfon cu element de captare CRYSTAL(cu un usor boost in frecventele medii-joase)

4) microfonul gri deschis(cu vopseaua ciupita): microfon cu element de captare CRYSTAL(cu un usor boost in frecventele medii-inalte)

microfoanele 1,2 si 4 din partea de jos a pozei sunt confectionate de mine din piese separate cumparate din USA, de pe EBAY si montate ulterior, conform preferintelor mele. Microfoanele 1 si 2 nu au avut initial conector de tip XLR si nici potentiometru de volum. Microfonul 4 avea din constructie conector XLR, dar i-am adaugat eu ulterior potentiometru de volum.

Pe mijlocul fotografiei se vede un cablu special, care are la capat un conector XLR MAMA, iar la celalalt un JACK MONO TATA. Acest tip de cablu are conexiunile facute intr-un mod total diferit de cel al unui cablu normal de microfon... Eu folosesc cablul in special in studio, unde nu este deloc recomandata utilizarea sistemului wireless, sau in unele cazuri in concerte, daca se intampla cumva sa mi se defecteze unitatea wireless.

CUM COMBIN DOTARILE TEHNICE...????

Traseul este urmatorul:

MICROFON este cuplat prin cablul scurt, mentionat anterior, la AKG WIRELESS TRANSMITER UNIT. semnalul este trimis in AGK RECEIVER UNIT, de unde semnalul este trimis prin intermediul unui cablu nabalansat JACK-JACK TATA in INPUT-ul de la T.REX REVERB. din OUTPUT-ul de la T.REX REVERB semnalul iese prin intermediul unui alt cablu nabalansat JACK-JACK TATA si intra in INPUT-ul statiei MESA BOOGIE.

cu ajutorul potentiometrului INPUT al T.REX REVERB, ajustez atacul semnalului ce vine din unitatea wireless si pe care-l trimit in amplificator.

In felul acesta T.REX functioneaza cumva si ca un fel de preamplificator(suplimentar)/limiter/compresor... si imi da posibilitatea de a trimite un semnal mai agresiv sau mai moale in amplificator, pe care sa-l amplific ulterior spre un DRIVE mai agresiv sau mai moale, si pe care sa-l pot controla prin butonul de VOLUM de pe statie, stabilind nivelul volumului sonor ce iese din statie si pe care doresc sa-l aud pe scena in asa fel incat sa ma simt confortabil si sa aud fiecare nota pe care o cant, in contextul in care sunt inconjurat de tobe, amplif de bas si de chitara...

T.REX REVERB-ul mai are 3 potentiometre in dotare. MIX(imi da posibilitatea sa ajustez cantitatea de REVERB pe care o doresc adaugata peste sunetul amplificat. HIGH CUT(imi da posibilitatea de a taia frecventele inalte care risca sa-mi faca sunetul prea taios). MODE(are 4 pozitii cu tot atatea variante de sunet de REVERB...).

Pentru anumite tipuri de sound, prefer sa inchid complet potentiometrul de MIX de pe T.REX si sa folosesc reverbul din statie. Optiunea asta o aleg mai ales daca doresc un sunet mai vintage, de tip "Classic Chicago Blues" !

cam astea-s detaliile de baza...

acuma... ce mai pot sa va spun... totul in cazul meu tine de gust si de tipul de sound pe care-l am in minte si mai ales in urechi si pe care-l consider potrivit in cazul uneia sau mai multor piese...

Fiecare dintre microfoanele mele are un alt tip de atac si coloreaza diferit sunetul acustic al muzicutei... In functie de aceste caracteristici, pot sa obtin un sound mai aproape de cel tipic de "Chicago blues" sau un sunet modern in maniera lui PAUL BUTEERFIELD, sau foarte modern si agresiv - in maniera celui promovat de SUGAR BLUE(care foloseste de peste 30 de ani amplificatoare Mesa Boogie).

DAR, FOARTE IMPORTANT RAMANE FAPTUL CA EU MI-AM DEZVOLTAT UN SUNET ACUSTIC(TON) DE FOARTE BUNA CALITATE, CARE IMI PERMITE SA OBTIN SI UN SUNET AMPLIFICAT DE FOARTE BUNA CALITATE, PE CARE POT SA-L MODELEZ DUPA CUM DORESC.

Tot ce v-am scris aici este valabil in cazul meu. Nu pot sub nici o forma sa garantez ca in cazul unui alt muzicutist o sa fie vorba de un sunet la fel de bun !!!

Tot ce aveti de facut este sa experimentati si sa decideti singuri ce dotari tehnice sa va cumparati si cum sa le combinati !

Cine se considera pregatit pentru acest pas si doreste cu adevarat sa treaca la abordarea amplificata a muzicutei, poate sa ma contacteze pentru consultanta tehnica si cursuri private(CONTRA COST !!!).

Sper ca macar v-am oferit o idee de baza...

ATENTIE !!! dotarile pentru cantatul amplificat NU SUNT DELOC IEFTINE !!!

Va urez bafta la cantat ! cu respect si prietenie, Marcian Petrescu(liderul formatiei de Harmonica-Blues TRENUL DE NOAPTE)

post-5714-0-63700500-1396801445_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.