teckus Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 Cautand preset-uri in Guitar Rig am "mesterit" asta: sample01.mp3 sample00.mp3 Sunt inregistrate cu: Jackson DK2 -> Marshall Jackhammer(distors mode cu gainul cam 5%) ->comp(guitar rig2) Inregistrarile sunt facute cu guitar rig si prelucrate putin in wavelab. Astept pareri(despre sunet) PS. folchisti sa se abtina
Guest Jaymz Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 (edited) Share si cu noi presetul de GR2 ca suna destul de foarte bine, tonul de chitara este cam slab conturat, i'ar fi trebuit o idee de reverb zic eu sample01 e doar .. zgomot si nimic altceva Edited June 5, 2006 by Jaymz
teckus Posted June 5, 2006 Author Posted June 5, 2006 (edited) presetul cu pricina : My0001.rar Iti atasez si "tobele" pt bucata a doua(importa-le in deckul gutarrig-ului): tobe2______.mp3 Si prima bucata netrecuta prin wavelab: sample01_naked.mp3 Edited June 5, 2006 by teckus
Guest dmc Posted June 5, 2006 Posted June 5, 2006 suna deosebit de prost, gain in exces, clipping la greuceanu, palm muting-ul genereaza un fel de zgomot care gadila urechea intr-un mod neplacut. cred ca daca incerci sa canti solo pe presetul asta te sperii si tu
Guest MMG Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 (edited) In opinia mea, al doilea sample nu suna prost, nu are clipping si gain-ul nu este in exces (chestie de gusturi), iar basul din palm muted este ok atita timp cit nu este pusa si o chitara bas pe linga. Am ascultat pe monitoarele mele Event TR8 aceste sample-uri si al doilea mi se pare chiar fain si bine realizat. Este adevarat ca gain-ul foarte mare poate fi o problema la mixarea piesei cu toate componentele ei - voce, bas, eventual lead si solo. Gain-ul in exces, desi poate suna seducator - mie unuia imi place - este defectul celui care cinta singur. In principiu, pentru a obtine un sound la fel de crincen, dar mai clar, mai compact, si chiar mai dur, mai cobori gain-ul, dar mai tragi o chitara pe linga, cu setari un pic schimbate la sound, care tine acelasi riff. Din aceasta perspectiva se poate spune ca sample-ul 2 are gain in exces. As mai preciza aici ceva legat de gain-ul in exces. Desi suna bine, are probleme de dinamica, deoarece cu cit cresti gain-ul la un amplificator pe tuburi, cu atit creste si compresia. Ce sa mai zic de emularea software a unui amp pe tuburi? - compresia care apare la cresterea gain-ului este in acest caz mai putin placuta/naturala. De aici apare neclaritatea, nondistinctia sonora - zona de atac a sunetului este ca si inexistenta, iar cea de release aproape ca dispare. Uneori, acest efect este dorit, dar cel mai des vrei sa ti se pastreze claritatea si dinamica, si mai ales caracterul picking-ului unui riff. Mai reduci din gain si mai tragi o chitara pe linga, cum spuneam mai sus, avind astfel beneficiul de a ramine la fel de dur, dar pastrind dinamica intepretarii riffului. Same thing goes for zona de frecvente joase din secventele de palm muted. In general, cind cinti singur la chitara ai tendinta sa-ti pui basii in evidenta, pentru ca-ti lipseste chitara bas. Dar, cind totul se mixeaza si cu o chitara bas, cele doua instrumente se calca pe picioare unul pe celalalt, mai ales sub 140 Hz, unde este energia mai mare si mai suparatoare. Din aceasta perspectiva, basul este in exces in palm muted-urile din al doilea sample. Solutia mea este ca primul efect din lantul meu software de efecte este un filtru trece sus, reglat la 80 Hz sau peste 100 Hz, depinde de restul materialului. In general, frecventele joase trebuie imblinzite la chitara cind vrei sa nu faci o mizerie sonora cu ceea ce emit chitara, chitara bas si toba mare in frecventa joasa. In acest scop, un EQ-ing final pe pista chitarii este obligatoriu. Daca ai efecte hardware, pedale & stuff, aceasta problema nu este la fel de mare, deoarece efectele de chitara au incluse la intrare un filtru care reduce frecventele sub un anumit prag. La efectele software, nu este intotdeauna inclus etajul de filtrare de la intrarea in efect, si de aceea trebuie sa-l pui tu cu mina, folosind un plug-in filtru. Problema devine un pic mai complexa atunci cind folosesti un filtru trece sus la intrare si pui un compresor pe deasupra - exista o mare probabilitate sa-ti "impingi" foarte tare mediile si inaltele in spate, in a pumping manner, deoarece mediile si inaltele atenuate se vor afla mult peste pragul (threshold) de volum de la care incepe sa actioneze compresorul si de aceea vor fi compresate in exces, fapt pentru care amplificarea si modulatia in amplitudine ce respecta setarile de atac si release ale compresorului vor fi mult mai pregnante, neplacute chiar (pumping). Pe linga reglajele de atac si release, aici foarte mult depinde de tipul compresorului (pe tuburi, optic, tranzistori), care da un caracter radical diferit comportamentului compresiei in zonele de atac si release. Problema se agraveaza atunci cind incerci sa refaci volumul dupa un plug-in de compresie (make-up gain). Cind folosesti solutia software de procesare, de preferat este sa folosesti un booster de volum care are si o componenta de limiting, deoarece depasirile de 0 dB la iesirea/intrarea din/in anumite plug-in-uri dau un clipping crincen de nasol - nu in toate cazurile, insa. Ei, in functie de constructia si reglajele acestui etaj de limiting, raporturile de volum intre bas si medii/inalte se dau peste cap, iar pumping-ul se poate "intinde" si in frecventa joasa - basii incep sa bubuie ca dracu. Din fericire, solutia software exista si se numeste compresor multibanda, sint citeva plug-in-uri freeware care fac asa ceva. Prin compresie diferentiata pe doua benzi de frecvente - joase/inalte - se rezolva problema basului care face boom in mod neplacut la palm muted pe chitara. Daca nu folosesti un filtru, frecventele joase din emisia chitarii, care au energia cea mai mare, vor fi comprimate in a pumping manner daca sint prea puternice. Deci, riscuri exista in ambele cazuri, si o solutie este compresorul multibanda. Edited June 6, 2006 by MMG
Guest MMG Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Scuze pentru postul repetat, dar am uitat sa trag un fel de concluzie colaterala la polologhia de mai sus. Cind procesezi o chitara in software trebuie sa ai in permanenta in vedere un fapt important: cele mai multe plug-in-uri nu au filtre trece sus sau trece jos asa cum au corespondentele lor hardware, eventual analogice. Cum ar veni, procesarea software ofera mult mai mult spatiu de procesare in spectrul audibil, adica o banda mult mai larga de frecvente, ceea ce afecteaza naturaletea, credibilitatea sunetului, dar si comportamentul anumitor efecte, care nu mai "reactioneaza" asa cum sintem obisnuiti de la hardware. De aceea, in procesarea software unul din cele mai importante efecte este filtrul.
teckus Posted June 6, 2006 Author Posted June 6, 2006 Mersi mult de arecieri: Pt tine "dmc" o sa fac un blues Da, stiu si-mi place si blues-ul "MMG" ai mare dreptate, mersi mult de sfat, care im mare masura l-am aplicat(dar din pacate nu cum trebuia) Am folosit(in wavelab) un compresor multiband(el cred ca-i raspunzator de clipping-ul mare). Uite wav-ul fara compresor(cum a iesit din guitar rig): asta-i mp3-ul - sample01-naked Si cu compresorul multiband(compresorul ii setat dupa un preset de-al lui - "Electric Guitar"): asta-i mp3-ul - sample01
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now