onrewind Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 in joaca, mi-am pus o intrebare foarte fireasca la care nu mi-am putut da un raspuns clar: daca acordul re major este re-fa#-la, iar eu, luand acest acord in pozitia cu tonica pe coarda si, am coarda libera re si coarda libera la, de ce acordul se ia fara coarda la? daca are cineva o explicatie, as fi foarte curios, multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
dgeekoo Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 in joaca, mi-am pus o intrebare foarte fireasca la care nu mi-am putut da un raspuns clar: daca acordul re major este re-fa#-la, iar eu, luand acest acord in pozitia cu tonica pe coarda si, am coarda libera re si coarda libera la, de ce acordul se ia fara coarda la? daca are cineva o explicatie, as fi foarte curios, multumesc Cine spune ca nu se poate? Se prea poate, mai ales daca ai o chitara bass care ia tonica (Re), sau daca vrei ca bassul sa fie chiar nota La. Se poate chiar si cu Fa# pe a 6-a coarda apucat Hendrix style cu degetul mare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onrewind Posted December 3, 2010 Author Share Posted December 3, 2010 bine bine... de ce toata lumea cand te invata acordul re major te invata fara nota la din bas. nu zic ca nu se poate, zic doar ca inseamna altceva. din ce am inteles relatia de cvarta dintre la si re transforma acordul re major intr-un do# cu cvarta si sexta care e o intarziere pentru do major. doar ca imi e destul de greu sa inteleg de ce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manbearpig Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Ce auzi tu ca acord depinde si de contextul muzical, progresia in care e folosit. De obicei, urechea se ghideaza dupa notele joase in recunoasterea acordurilor, si aici intervine basul, care "dezambiguizeaza" acordurile respective. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dgeekoo Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 bine bine... de ce toata lumea cand te invata acordul re major te invata fara nota la din bas. nu zic ca nu se poate, zic doar ca inseamna altceva. din ce am inteles relatia de cvarta dintre la si re transforma acordul re major intr-un do# cu cvarta si sexta care e o intarziere pentru do major. doar ca imi e destul de greu sa inteleg de ce. Iti este greu de inteles pentru ca este o aberatie: - un acord numit do# in care nota do# lipseste cu desavarsire nu poate sa existe - intre re si do# este un semiton adica o disonanta crasa - de ce ar fi un acord cu La in bas numit do#? Mai degraba as cauta o variatie de La major, si asta ar fi : La 11-13 daca ar exista nota mi (in loc de re) imediat dupa basul la. Dar nefiind, nu avem de-a face decat cu o rasturnare (RASTURNARE) a acordului Re major. - cu intarzierea pentru do major m-ai pierdut complet... Deci nu este nimic de inteles. Cine te invata acordul Re major fara la in bas este dator sa-ti explice toate acestea, si mai ales ca trebuie sa gandesti si sa auzi acordul avand ca tonica Re chiar daca cea mai de jos nota este la (sau chiar Fa#). In practica acordul Re major poate fi folosit si pentru o progresie in La major, sau pentru una in Sol major, si atunci este folosit foarte des modelul cu la sau fa# in bas. De fapt totul ramane la decizia interpretului sau compozitorului. In muzica nimic nu este "interzis", si cu atat mai putin in chitara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gady_paul Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 (edited) Daca il iei cu la in bas...notele sunt la re la re fa#. Daca ar fi sa scapam de repetitii, se reduce la un la re fa#, care e in rasturnarea a II-a. Un acord in rasturnarea a doua este destul de instabil si creeaza o oarecare tensiune, motiv pentru care in anumite progresii este de evitat. Deoarece multe progresii standard pentru chitara nu au necesara prezenta acestei rasturnari...si deoarece rasturnarea I (cea cu fa# pe coarda 6, care de altfel si ea este instabila) e destul de dificil de adoptat pentru un incepator, ajungem la forma lui re pe 4 corzi. Din acelasi motiv, luam do major pe 5 corzi si nu pe 6 (coarda 6=mi, terta). In principiu sunt recomandate acordurile in stare directa pentru majoritatea progresiilor, de aceea si pentru chitara pozitiile sunt in stare directa. Rasturnarile I si II sunt folosite in progresii unde este cazul si unde progresia permite. Edited December 3, 2010 by Gady_paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now