adrianni Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Salutari, am cautat un topic despre Rockman, din pacate doar cateva referiri... De curand mi-am achizitionat un rack Rockman (are 6 module) cu doua sustainor, doua EQ, un Echo si un Chorus. Am reusit oarecum sa obtin un ton ca al lui Satriani (Always with you, always with me), poate si alti posesori de Rockman ar dori sa posteze aici diferite setari ale modulelor pentru niste tonuri cat mai apropiate de cele originale. Deasemenea, ce amp-uri sunt cele mai bune pentru preamp-urile Rockman avand in vedere ca sunt full range. Multumiri, Adrian Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Salutari, am cautat un topic despre Rockman, din pacate doar cateva referiri...De curand mi-am achizitionat un rack Rockman (are 6 module) cu doua sustainor, doua EQ, un Echo si un Chorus. Am reusit oarecum sa obtin un ton ca al lui Satriani (Always with you, always with me), poate si alti posesori de Rockman ar dori sa posteze aici diferite setari ale modulelor pentru niste tonuri cat mai apropiate de cele originale. Deasemenea, ce amp-uri sunt cele mai bune pentru preamp-urile Rockman avand in vedere ca sunt full range. Multumiri, Adrian Tonuri originale vei face tu dupa ce inveti ce si cum, cat despre sounduri "consacrate" la fel trenbuie sa cunosti multe despre tehnica de sonorizare si "tone shaping" ,Sa inveti despre "contributia" fiecarui dispozitiv din lantul electroacustic ..de la doza pana la difuzor ...pana la spectatorul in fata PA-ului, sau pana la inregistrare mixata ... Un "sound" este valabil ptr o piesa ,pe inregistrare ,live mai intervin multe probleme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 salut adrian prin anii '87-'88 am avut (cred ca) primul si singurul rack din tara asta, in care era si un rockman de rack. cu asta am inregistrat primul vinil al formatiei riff (din sibiu), "primii pasi". daca poti face rost de discul asta, ai un exemplu de cum suna un rockman direct in masa de mixaj, fara amp final si fara boxe! ca idee, rockmanul a fost conceput in primul rand pentru recording si mai putin pentru cantat live. dar asta nu inseamna ca live nu poate suna ok! am cantat ani de zile in turnee prin toata tara cu rackul cu rockman direct in PA. poti, insa, sa folosesti si un etaj final plus boxa, ca sa ai controlul tau pe scena. dar, in cazul acesta, nici sa nu te gandesti la un sistem full range, pentru ca el va trebui cumva preluat pe PA si chitara ta nu se va mai auzi absolut deloc in trupa! secretul este, asadar, sa NU folosesti un sistem full range. alege o putere de genul marshall 8008 (nu trebuie tuburi) si alege o boxa cu difuri potrivite. ce inseamna asta? in nici un caz cu celestion V30, care e mult mai full range decat altele! trebuie un dif de genul greenback in cazul asta, care suna mai "inchis", sau ai o gramada de optiuni cu difuri eminence. cea mai buna solutie, insa, ar fi sa splitezi iesirea din rockman (de exemplu cu un Lehle P-split) si sa intri cu un cablu direct in mixer, si cu altul in putere si boxa, pe scena! pentru lamuriri suplimentare, iti stau la dispozitie pe mail (mibu@urmascapaturma.ro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianni Posted April 12, 2010 Author Share Posted April 12, 2010 To Mibu: Multumesc pentru raspuns. Voi cauta muzica la care faci referire, abia astept sa vad in ce fel suna. Deocamdata (sa nu radeti de mine), am bagat rack-ul respectiv intr-o statie de amplificare Technics cu boxele ei. Astfel am putut sa-mi dau seama cam in ce fel suna semnalul inregistrat. Dealtfel l-am si inregistrat pe minidisk, am ascultat in paralel melodia al carei sunet il cautam si sunt destul de multumit de cum suna. Stiu ca Rockman este in special facut pentru studio recording, am o carte "Jam with Joe Satriani", in care se dau explicatii cu privire la sculele folosite pentru inregistrare pentru fiecare piesa in parte si Rockman apare de multe ori in ecuatie. In fine, am incercat sa bag rack-ul in VOX-ul meu AC4TV, nu m-a convins si am renuntat la ideea unui PA care sa nu fie full range. Voi incerca maine cu MESA 20:20 desi nu sunt convins ca am cabinetul potrivit dar voi vedea ce se intampla. In alta ordine de idei, am incercat o cablare de genul unul din EQ-uri in loop-ul de la sustainor (pre distors) iar celalalt in iesirea de la acelasi sustainor dupa care chorus si echo. Exista vreo regula in ce priveste reglarea celor doua eq-uri? Mi se pare ca unele note mai inalte sunt putin atenuate dupa atac. Desi atacul suna cum ar trebui sa sune (devastator), imediat dupa aceea nota pare un pic atenuata la inceput. Poate sa fie o reglare gresita? Ce parere ai despre legarea a doua sustainor-e in serie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 (edited) To Mibu: Multumesc pentru raspuns. Voi cauta muzica la care faci referire, abia astept sa vad in ce fel suna. Deocamdata (sa nu radeti de mine), am bagat rack-ul respectiv intr-o statie de amplificare Technics cu boxele ei. Astfel am putut sa-mi dau seama cam in ce fel suna semnalul inregistrat. Dealtfel l-am si inregistrat pe minidisk, am ascultat in paralel melodia al carei sunet il cautam si sunt destul de multumit de cum suna. Stiu ca Rockman este in special facut pentru studio recording, am o carte "Jam with Joe Satriani", in care se dau explicatii cu privire la sculele folosite pentru inregistrare pentru fiecare piesa in parte si Rockman apare de multe ori in ecuatie. In fine, am incercat sa bag rack-ul in VOX-ul meu AC4TV, nu m-a convins si am renuntat la ideea unui PA care sa nu fie full range. Voi incerca maine cu MESA 20:20 desi nu sunt convins ca am cabinetul potrivit dar voi vedea ce se intampla. In alta ordine de idei, am incercat o cablare de genul unul din EQ-uri in loop-ul de la sustainor (pre distors) iar celalalt in iesirea de la acelasi sustainor dupa care chorus si echo. Exista vreo regula in ce priveste reglarea celor doua eq-uri? Mi se pare ca unele note mai inalte sunt putin atenuate dupa atac. Desi atacul suna cum ar trebui sa sune (devastator), imediat dupa aceea nota pare un pic atenuata la inceput. Poate sa fie o reglare gresita? Ce parere ai despre legarea a doua sustainor-e in serie? Depinde ce canti .Fiecare sound specific este bun ptr un anumit mod de interpretare .Cum a spus si @Mibu una este ce auzi tu acasa cu o referinta de background si alta este ce auzi si va suna cu o trupa pe diferite scene. Singur fara trupa ai o anumita impresie.In legetura cu atacul ,este normal ca dupa un atac mare restul sa fie mai "moale" mai sters de obicei chitaristi solo ( shrederi) canta cam fara atac prea chitaristic chiar din aceasta cauza , toti pun sounduri comprimate/sustain ca sa aiba "fluiditate" si energie constanta in note ,Lucru ce-l poti realiza si fara nici un efect cu o statie pe tuburi in overdrive.( acesta fiind unul din cauzelele pentru care chitaristi folosesc statiile pe tuburi pe langa alte "insusiri" benefice interpretarii. Plus utilizare si intretinere simpla...o doza cu semnal mare , o statie pe tuburi in overdrive ,un dif/o boxa ce suna exact unde trebuie ). De obicei EQ inainte de distors/sustain se taie din basi ca sa previi intermodulatiea prea pronuntata si din inalte cat sa ai ton plin dar prezent peste octava pe coarda "e" , bineinteles si in functie de nivelul de distors , EQ de dupa distors /sustain refaci soundul ridicand basul in gama dorita ai in functie de boxa,sala,trupa,iar mediile le pozitionezi unde este loc in trupa ,inaltele se seteaza ptr culoare si integibilitate /definitie dar sa nu bruieze restul instrumentelor. In cazul compressorului cam la fel se regleaza EQ-ul , la un compresor simplu trebuie sa refaci inaltele cu grije ca atacul sa nu fie prea artificial.( dar se foloseste si atacul "artificial" ca si efect interesant.Ar putea sa fie la tine un reglaj asemanator cu un compressor sau gate @mibu cunoaste mai bine ce contine rack-ul. Compresorul ar trebui sa aiba un reglasj de "attack" si "release" al timpului de actionare plus adancimea de efect din acestea se poate regla si atacul despre care am amintit . In rest cablaj, si comenzi s-l mai stresezi pe @mibu. Edited April 13, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianni Posted April 13, 2010 Author Share Posted April 13, 2010 To Karpi: Sunt convins ca ai dreptate, stiu ca nu sufera comparatie setarile de sunet pentru live cu cele pentru recording. Multumesc pentru un raspuns pertinent. Am atasat un mp3 inregistrat direct pe minidisk din Rockman rack mixat cu backing track-ul de pe CD player. Deasemenea am atasat si o fotografie cu setarile EQ post distors. Nu am folosit EQ pre distors. Faceti abstractie de greselile de interpretare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianni Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 Sorry pentru calitatea mp3-ului, acum l-am ascultat si eu pe laptop si se aude nasol, nu stiu de ce, in boxele de la desktop se aude bine... trebuie sa vad de ce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now