vlad_radoi Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 Salut. Intrebarea mea este cum se face acest gen? Am cautat pe youtube si pe alte site-uri de muzica si nu am gasit decat niste explicatii complicate privind acest gen. Ce acorduri se folosesc pe armonie? Ce moduri sau combinatii de game pe solistica? Tot ce am incercat pana acum nu suna la fel de bine ca ceea ce gasesc pe youtube (si nu ma refer la viteza, sau skill-uri superioare, doar la sound ). Iata un exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=VrCu_wqeYJo Ms mult
Musaro Adriano Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 salut vlad, linkul la care te referi tu nu este in niciun caz fusion, este similar la o progresia blues foarte moderna unde au fost adaugate alteratie la acorduri (A7#5 de pilda), asa facand BT permite la cine stapaneste conostinta de armonie de a folosi scare sau mai de graba arpeje construite pe min melodic si armonic. Daca nu esti familiarizat cu asa ceva eu te sfatuiesc sa abordezi 'traba' aceasta mai din spate, adica sa incepi cu progresile blues standard si incet incet sa armonizezi piese pentru sa intelegi ce si cum. Nu este usor si de esplicat ar fi un topic imens, nu de altceva dar abordare fiecare artistului schimba mult de la unu la altu (vorbim de parte armonica si nu de frasare ritmica) numai cromatisme care 'intervin' apropo de holdsworth poate sa fie derutant. Iai un artist cum este holodsworth si analizaza ce note canta peste anumite acorduri si te faci o idee. (nu zic sa analizezi tecnica lui, ar trebui ani sa poti sal imitezi, numai notele.) Alt sfat este sa te aduci la un profesor care sa te ajute sa intelegi. Sper sa ai rabdare!! Cu ocasia aceasta il felicit pe cristi care a cantat peste bt foarte bine, imi a placut si mie!! Spor si numai bine!
vlad_radoi Posted November 3, 2009 Author Posted November 3, 2009 salut vlad, linkul la care te referi tu nu este in niciun caz fusion, este similar la o progresia blues foarte moderna unde au fost adaugate alteratie la acorduri (A7#5 de pilda), asa facand BT permite la cine stapaneste conostinta de armonie de a folosi scare sau mai de graba arpeje construite pe min melodic si armonic. Daca nu esti familiarizat cu asa ceva eu te sfatuiesc sa abordezi 'traba' aceasta mai din spate, adica sa incepi cu progresile blues standard si incet incet sa armonizezi piese pentru sa intelegi ce si cum. Nu este usor si de esplicat ar fi un topic imens, nu de altceva dar abordare fiecare artistului schimba mult de la unu la altu (vorbim de parte armonica si nu de frasare ritmica) numai cromatisme care 'intervin' apropo de holdsworth poate sa fie derutant.Iai un artist cum este holodsworth si analizaza ce note canta peste anumite acorduri si te faci o idee. (nu zic sa analizezi tecnica lui, ar trebui ani sa poti sal imitezi, numai notele.) Alt sfat este sa te aduci la un profesor care sa te ajute sa intelegi. Sper sa ai rabdare!! Cu ocasia aceasta il felicit pe cristi care a cantat peste bt foarte bine, imi a placut si mie!! Spor si numai bine! Imi poti da te rog niste exemple de astfel de progresii si in ce se poate improviza pe ele.ms
canstantzin Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Imi poti da te rog niste exemple de astfel de progresii si in ce se poate improviza pe ele.ms Ma bag si eu un pic Daca iti place soundul asta (si te inteleg si eu sunt fan) poti incepe cu progresii simple de jazz de ex: progresii minore 2 - 5 - 1 peste care poti incepe improvizatia in minor fara cromatisme si fara alte alteratii pe care le vei invata in timp. Deci conteaza foarte mult armonia nu numai improvizatia. Cauta bt uri pe net minor 2 5 1 si improvizeaza peste ele cu gama minora (gama in care e si progresia) cum iti dai seama in ce e trebuie sa canti in cazul in care nu e specificata progresia dar stii ca e 2 5 1 minor? simplu te uiti si tu conform treptelor 2 - 5 - 1 cu ce nota in tonica iti incepe progresia. Daca incepe cu mi inseamna ca tu trebuie sa canti in re minor, si asa mai departe. Repet nu mai in cazul 2 - 5 - 1 minor care una dintre cele mai comune progresii de genul asta. Poti incerca, sper ca te ajuta un pic, desi nu explic tocmai bine. O sa vezi ca vei suna "altfel".
Musaro Adriano Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Salut vlad si costantin (felicitari si tie pentru video apropo!!) Eu cred ca vorbind de progresie 'standard' jazz' se poate crea un pic de confusie, eu te as propune altceva, o methoda foarte simpla de a vedea cum schimba 'soundului' pe acesi acord. Incerca sa tragi un minut un acord de pilda de A-7 (daca tot vorbim de acorduri minoare, si pe acord respectiv, fara sa faci frasare canta de pilda: 1) A aeolian ( scara de A minor natural, aceasi note de scara de Cmaj) 2) A doric (nu este nimic altceva decat scara de G Maior, methoda aceasta este cea mai folosita in jazz) 3) A- pentatonic Variantele sunt multe dar fara sa te complici incepi cu astea trei, cristi in video lui le amesteca bine toate trei! Vezi ce sound creaza fiecara scara peste aceasi acord, incepi sa familiarizezi cu soundului respectiv. Pentru acorduri majoare la fel, tragi acord de Cmaj7 si canti: 1) C ionic (scara majora de C) 2) C lidian (este exact cum este doric pentru acorduri minoare dar pentru acorduri majoare jazzman i zice lidian, adica pe un acord minor se sice ca canti doric pe cel major lidian, este foarte simplu. Tot scara de Gmaj. Rar o sa auzi un musicien de jazz care canta pe un acord de Maj7 ionic respectiv. 3) Pentatonica C Maj. Din scare respective studiaza toate positile triade si arpeje. Asculta mereu scara peste acordu respectiv. Acest este un 'inceput' esplicat asa in graba de un amator, eu te as sfatui sa citesti cartile a lui gambale si sa ai carte lui arosulescu la indemana. Este penrtu tine totusi interesant sa observi cum schimba sound de la o progresie de note la alta pe aceasi acord, ce senzatie creaza. Cristi in video foloseste mult Doric. probaza. ciao
Guest arosulescu Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 sa ai carte lui arosulescu la indemana. Multumesc Adriano pentru reclama.
Musaro Adriano Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 (edited) uitasem ca in track respectiv poti canta in D doric (Scara Cmaj) pentru sound acel. Exista spre sfarsitul progresie intradevar un turnaround incorporat in piesa blues( A7#5 A7 Bbdim7)cu cateva acorduri alterate (A7#5) dar nu cred ca vrei sa te complici cu un superlocrian (A Bb C Db Eb F G) pentru moment. ciao si spor Ciao Andrea, nu este reclama, este ca cartea ta intradevar este foarte utila sal ai aproape!! numai de bine! Edited November 3, 2009 by Musaro Adriano
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now