dalv Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 In parcurgerea unei game, mana stanga adopta mai multe pozitii (cel putin la mine) Exemplific cu 2 poze: Pozitia I Pe corzile groase, mana e obligata sa se "craceasca" asa ca gatul va fi sustinut de buricul degetului mare Pozitia II Cand ajung la corzile subtiri nu mai e comoda pozitia asta (de la coarda re in sus) si ajung sa sustin gatul pe latul degetului mare Problema vine cand trebuie sa schimb intre astea 2 pozitii...se pierde viteza. Cum e corect de fapt, toata gama trebuie parcursa in pozitia I sau trebuie facuta trecerea treptat? Daca s-a mai discutat, bagati link ca eu nu am gasit
Killahead Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Da, bine-nteles ca trecerea se face treptat. Asta e doar o problema de exercitiu. Unii chitaristi insa, ca Marty Friedmann, folosesc pozitii foarte ciudate, stranii chiar. Tocmai in asta consta totul, sa gasesti ce e bine pentru tine, sa ai propriul tau stil fara sa te iei dupa altii. Nu tot ce e valabil pentu unul e valabil pentru toti...
StratMan Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 In parcurgerea unei game, mana stanga adopta mai multe pozitii (cel putin la mine) Exemplific cu 2 poze: Pozitia I Pe corzile groase, mana e obligata sa se "craceasca" asa ca gatul va fi sustinut de buricul degetului mare Pozitia II Cand ajung la corzile subtiri nu mai e comoda pozitia asta (de la coarda re in sus) si ajung sa sustin gatul pe latul degetului mare Problema vine cand trebuie sa schimb intre astea 2 pozitii...se pierde viteza. Cum e corect de fapt, toata gama trebuie parcursa in pozitia I sau trebuie facuta trecerea treptat? Daca s-a mai discutat, bagati link ca eu nu am gasit Puiule, se spune ca nu poti face omleta fara sa spargi ouale! Exerseaza pana la epuizare, dupa care incepe sa exersezi si ai sa vezi ca nu se mai pierde viteza!
Guest gnrmarius Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Fa in asa fel incat sa fie bine pentru mainile tale si in acelasi timp confortabil,nu sa stai cu mana contorsionata si sa gemi ca nebunul!!!
dalv Posted February 5, 2006 Author Posted February 5, 2006 eu as canta totul in pozitia a 2-a (dintre poze) ca asa mi-e comod, dar la corzile groase e practic imposibil, plus ca nu arata prea bine am facut exercitii ore intregi pe zi lucrand la trecerea aia si inca se simte o mica scapare de viteza si precizie in momentul trecerii dintr-o pozitie in alta. Treptat nu mi se pare o solutie buna pt ca nu luneca prea usor degetul mare pe gat. Altcineva nu are problema asta?
comanel Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 .. ba da.. eu, numai ca am facut exact ce a spus Stratman, numai ca imi venea peste mana sa tot schimb si sa tot schimb... pozitita... asa ca mi-am schimbat chitara.. Glumeam... oricum nu am schimbat=o ca avea griful incomod... ci pur si simplu e mai usor acum.. intrebarea e .. cand ai probleme? cand faci o gama pornind de pe Mi gros sau cand cobori de pe Mi subtire?
Guest oveeh Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Unii chitaristi insa, ca Marty Friedmann, folosesc pozitii foarte ciudate, stranii chiar. eu cand l-am vazut pe friedman m-am linistit, si mi-am dat seama ca e absolut firesc sa tin mana asa. de la o anumita alonja a degetelor in jos ti se par anumite chestii nefiresti, desi le executi dupa tipar de mana dreapta nu zic nimic, chiar ca e bizar.
StratMan Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Dar cand shimbi acordurile si treci de la cele cu bareu la cele fara bareu, nu schmbi natural pozitia degetului mare?
dalv Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 Dar cand shimbi acordurile si treci de la cele cu bareu la cele fara bareu, nu schmbi natural pozitia degetului mare? ba da, dar nu poti compara viteza necesara schimbarii acordurilor clasice cu cea necesara shredului. @comanel: dificultatea apare cand fac trecerea de pe coarda La spre Re sau invers...ala-i punctul in care simt necesara schimbarea pozitiei Oricum... o sa mai exersez pana imi gasesc cel mai potrivit mod de a tine mana.
noxes Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Apropo de game si de mana stanga. Am vazut cateva clipuri video cu "maini" care "fac" game la viteze mai mici sau mai mari. Totusi sunt maini straine ca sa le zic asa ... poate cineva de aici cu mai multa experienta sa puna niste clipuri cu el facand game la diferite viteze pentru noi astia incepatorii? Pentru mine ar fi de folos, poate si pentru altii ...
Guest doremi` Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 si eu aveam la inceput tendinta sa tot vin cu degetul mare ca in pozitia 2...pana cand mi-a zis profesorul ca nu-i corect si m-a amenintat ca vine cu batu daca nu ma dezvat ...asa ca m-am chinuit sa mentin pozitia 1 si in timp a crescut si viteza...si nu e valabil numai la game..cand mai descopeream cate un legato in partituri...intampinam dificultati datorita pozitiei 2...
Alex_Strat69 Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 Vezi ca tu in pozitia a 2-a (poza) nu cred ca tii bine degetu mare,si asta nu prea te ajuta.Tu ii tii virfu prea in stanga si pierzi din forta,si nici nu ai sa poti sari din pozitii aruncand degetul mic(cum face malmsteen).Incearca sa tii zdravan grifu ala in mana,si in acelasi timp sa ramai relaxat.
dalv Posted March 11, 2006 Author Posted March 11, 2006 @doremi, de asta imi era frica am vazut ca unii folosesc exclusiv pozitia 1 (exceptand unele tehnici de funk, blues etc) iar asta ar insemna sa reinvat gamele intr-o singura pozitie (cu degetul mare batut in cui) @Alex_Strat69 pozitia 2 e doar un exemplu. Poate adopta mai multe... subpozitii degeul mare, dar daca ai tu o anumita pozitie optima in minte ai putea sa exemplifici si cu o poza sau..ideal ar fi un video? cum a spus si noxes daca nu, o sa ma bag eu sa fac un video si o sa mai cer pareri referitor la el
LinX Posted March 11, 2006 Posted March 11, 2006 dalv, imi dau si eu cu parerea... Pozitia 2 este cam departe de a fi corecta. Incearca de ex. sa iei trei note la interval de ton, cum faci in prima pozitie si o sa vezi ca iti este imposibil fara sa iti modifici pozitia; nu mai zic daca incerci intinderi si mai mari, legato-uri pe ele etc. Acum nu zic ca pe cozrile de jos ar trebui sa canti la fel ca in p.1, e normal sa schimbi un pic, dar p.2 te limiteaza groaznic de mult si daca vei canta asa nu vei iesi decat fortat din tiparul impus de pozitia respectiva. Asa tineam si eu mana, pentru ca pare initial o pozitie f naturala, cea in care griful practic se ingroapa in palma si degetul mare ajunge sa il acopera, dar repet, iti pierzi libertatea miscarii. Initial, daca vei incerca sa rectifici pozitia vei avea senzatia ca nu mai ai acelasi control, dar treptat te vei obisnui. Ar fi f important sa ai un profesor care sa iti arate chestiile astea, ca sunt multe chestii care se deprind gresit mergand pe ideea eronata "hai sa fac cum imi vine mai usor".
Guest doremi` Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 dalv,nu chiar cu "degetul mare batut in cui",il misti pana jos aluneca mai usor pe gat atata timp cat mentii pozitia 1...doar sa fii atent ca varful degetului mare sa nu depaseasca prima jumatate din spatele gatului(la majoritatea acordurilor)...poate o sa reusesc sa pun o poza...ca nu am explicat prea bine...
Guest Preda Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Parerea mea este ca trebuie sa pastrezi pozitia 1 mereu, indiferent pe ce coarda canti sau ce coarda schimbi. Este incomoda pe corzile "subtiri" (Mi subtire, Si etc.), dar te obisnuiesti. Si are si un folos pe corzile subtiri : iti permit sa faci niste intinderi considerabile, ce nu se pot face apeland la pozitia a II-a.
dalv Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 Sincer, in pozitia II, pe corzile subtiri, reusesc sa fac intinderi cu cel putin un cadran mai mari decat in poz I... iar singurul mod in care ating distante enorme (ex: de la cadranul 5 la 12) e daca nu mai ating de loc cu degetul mare griful, ceea ce nu prea cred ca are rost Oricum, de ceva vreme tot incerc sa ma invat sa ascund cat mai mult degetul mare in spatele grifului, sa nu mai scoata capul in afara de locuri unde e necesara astfel de palmare. Incet, incet reusesc
Guest Ameretat Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 O idee foarte buna, intr-adevar. Singurul lucru la care e utila tinerea degetului mare peste griff sunt bendurile si vibratoul. In rest, daca vrei sa canti repede, adica REPEDE, trebui sa adopti o pozitie din care toate cele patru degete ajung la fel de usor din aer pe griff. Acest lucru se obtine tinand (linia care uneste) monturile paralele cu corzile. Si chestia asta nu poti s-o faci decat daca tii destu mare in spatele griffului. Un alt avantaj ar fi ca poti sa faci contrapresiune cu el ca sa apesi mai usor pe corzi - foarte util la barreeuri sau pozitii largi. Si ca tot veni vorba de pozitii largi - nu te amagi cu pozitia II. Oricat te-ai intinde din pozitia II, din pozitia I te intinzi MULT mai mult. Daca nu ma crezi iti trimit niste poze foarte... concludente. Ideea e ca ce faci cu usurinta in pozitia I o sa faci cu greu in pozitia II - si ce faci doar cu greu in pozitia I e de obicei imposibil in pozitia II. Conluzie: cand faci benduri sau vibrato, degetul mare adus peste griff e foarte util. Dar aceasta pozitie e oarecum laterala si face cantatul cu degetul mic ceva mai anevoios decat e necesar. Cand vrei sa folosesti toate cele 4 degete, tine degetu mare in spatele griffului. "Inconfortul" de pe corzile subtiri se poate elimina tragand un pic de cot in spate si mutand degetu mare UN PIC mai jos (mai inspre coarda 1)
Guest Dochia Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 In primul rand, nu e indicat sa treci de la o pozitie la alta cat canti gama sau ce trebuie, dupa parerea mea e cam munca inutila sa incerci sa capeti viteza trecand de la I la II, cand poti sa ramai la o singura pozitie. In rest ii dau dreptate lui Preda, prima pozitie are avantajul de a iti permite intinderi mai bune. Daca nu esti printre norocosii care au ditamai palma si isi permit sa cante la fel de bine din pozitia II..prima e cea mai buna solutie. Eu am "reinvatat" gamele de la 0, incercand vreo 4 moduri de atac..pana am ajuns la concluzia ca pozitia I e cea mai potrivita.
John Petrecce Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Ce pot sa-ti spun e ca eu folosesc ambele pozitii asta in funct de ce cant .De ex la bend-uri sau chestii de atac sau game cu pozitii apropiate cum ar fi cele cromatice folosesc poz. II (dar cum au remarcat si altii deg mare nu are poz corecta si nu-ti da posibilitati de miscare)avand un + de C.I dar am vazut ca te intereseaza viteza ptr game asa ca la asta e mai indicata poz I si cum spun multi poate si cea mai corecta.
Guest Preda Posted July 21, 2006 Posted July 21, 2006 (edited) Sincer, in pozitia II, pe corzile subtiri, reusesc sa fac intinderi cu cel putin un cadran mai mari decat in poz I... iar singurul mod in care ating distante enorme (ex: de la cadranul 5 la 12) e daca nu mai ating de loc cu degetul mare griful, ceea ce nu prea cred ca are rost Oricum, de ceva vreme tot incerc sa ma invat sa ascund cat mai mult degetul mare in spatele grifului, sa nu mai scoata capul in afara de locuri unde e necesara astfel de palmare. Incet, incet reusesc Ia incearca sa faci intinderea asta folosind pozitia 2: pe mi subtire 7 ( degetu 1), 10 (degetu 3) si 12 (degetu 4). Poti? Oricum folosesc pozitia 2, cand fac raliuri prin primele corzi (mi subtire, si, maxim sol). Am observat ca imi creste viteza. Oricum nu scot degetu opozabil prea mult peste grif ( vezi tehnica de stanga a lui Malmsteen). Edited July 21, 2006 by Preda
George M. Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 pozitia corecta a degetului mare este cea pe mijlocul grifului, deci pe orice coarda ai canta degetul tau mare trebuie sa fie pozitionat la mijlocul grifului (in nici un caz ca in pozele facute de tine) incearca asa cum ti-am zis eu si ai sa vezi ca ai sa ai viteza si nu ai sa intampini probleme nici la Mi gros nici la Mi subtire daca ai sa-mi spui ca nu poti sustine griful decat cu degetul ca in prima poza, te sfatuiesc sa reglezi cureaua asa cum trebuie (lasa deoparte sentimentul asta ca daca chitara sta jos aproape de genunchi esti mai in trend si arati mai bine)
dalv Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 (edited) "pozitia corecta a degetului mare este cea pe mijlocul grifului [...] daca ai sa-mi spui ca nu poti sustine griful decat cu degetul ca in prima poza" Voiai sa zici 'a doua poza'? sau mai este inca o pozitie, cea corecta, si nici una din cele propuse de mine nu e buna. Am observat acum ca merge mai lejer mana dupa cateva exercitii in pozitia cu degetul mare ascuns dar tot exista momente in care e esential degetul 'atarnat' de grif: la benduri de peste un st, un t si la benduri cu vibrato. Daca incerc sa le cant pe astea in pozitia I nu au nici o culoare. Daca nu primesc un argument puternic care sa sustina ideea ca degetul mare trebuie ascuns in spatele grifului Intotdeauna o sa merg pe 'stilul meu' care poate acum incepe sa se formeze din nerespectarea unor sabloanelor Edited October 31, 2006 by dalv
George M. Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Voiai sa zici 'a doua poza'? sau mai este inca o pozitie, cea corecta, si nici una din cele propuse de mine nu e buna. Am observat acum ca merge mai lejer mana dupa cateva exercitii in pozitia cu degetul mare ascuns dar tot exista momente in care e esential degetul 'atarnat' de grif: la benduri de peste un st, un t si la benduri cu vibrato. Daca incerc sa le cant pe astea in pozitia I nu au nici o culoare. Daca nu primesc un argument puternic care sa sustina ideea ca degetul mare trebuie ascuns in spatele grifului Intotdeauna o sa merg pe 'stilul meu' care poate acum incepe sa se formeze din nerespectarea unor sabloanelor argument mai mare decat pionerii chitarei nu cred ca mai este (si cartile pe care le-au scris) eu ti-am zis pozitia corecta ... e bine sa te inveti sa canti corect, sa respecti digitatia (degetele 1, 2, 3, 4 de la stanga o sa fie in pozitiile 1, 2, 3, 4 de pe tastiera, iar policele (degetul mare) pe mijlocul grifului) daca tu ti-ai format stilul propriu, nu-i nici un fel de problema, foarte bine, ideea e sa canti cat mai bine intr-o pozitie cat mai comoda bafta!!!
ilun Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 pt mana stanga io stiu asa: maniera clasica, cu care e indicat sa te obisnuiesi (recunosc ca eu nu o folosesc totdeauna asa din cauza ca nu am exersat-o cum trebuie de la inceput si acum nu ma mai pot adapta) consta in pozitionarea degetului mare simetric cu celelalte care stau pe fretboard (adica daca degetele cu care actionam corzile sunt pe si subtire sau mi subitire, degetul mare va sta pe partea cealalta a grifului aproximativ in dreptul lor, nicidecum deasupra corzii mi gros sau alte pozitii dubioase) si de asemenea situarea degetuli mare este facuta (simetric vorbind) intre degetele 2 si 3...atasez si o poza ca sa fie mai limpede ce vreau sa zic... so, daca degetele 1-4 stau precum in poza (1), degetul mare va sta precum in poza (2)
George M. Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 ilun, ai perfecta dreptate, asa ar trebui sa stea degetul mare dar colegul nostru tot nu e convins : "Daca nu primesc un argument puternic care sa sustina ideea ca degetul mare trebuie ascuns in spatele grifului "
Doctor X Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Trebuie sa fiu de acord si cu ilun si cu dalv. Pozitia corecta este cea precizata de ilun, dar pentru bend-uri largi e recomandat sa apuci zdravan griful si sa folosesti toata forta antebratului. Iti scuteste degetele de chin, mai ales daca nu ai inca forta in ele. Nu cred ca am vazut vreun chitarist de rock care sa foloseasca exclusiv "pozitia clasica". Numai bine!
Guest Raskolnikov Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Da e pentru chitara clasica. Pentru a fi strict cu pozitia asta, ma refer la degetul mare de la mana stanga la jumatatea grifului, se poate lipi cu scoci o coarda veche la mijlocul grifului, dea lungul, ca un reper.
ilun Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 adevarul asta e, cel spus de geologu, si anume ca obtii mai multa putere daca pozitionezi degetul mare undeva "peste griff" si folosesti toata forta palmei pt bend, insa tin sa spun ca cel putin io unu sunt obisnuit si-mi ies bendurile la fel de bine si folosind pozitia clasica (folosesc corzi de 0,10 deci sa nu credeti ca e de la corzile subtiri )...totul e de cum s-a invatat...odata formata o deprindere gresita e foarte greu de corectat...asa e intotdeauna, e mult mai usor sa inveti ceva mai greu din prima, cu chinul exercitiului decat sa incerci sa repari ceva invatat gresit din start, ceva intrat in reflex.
Guest MrJackson Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Totusi, lasand la o parte forta sau obijnuinta, ai mai mult bulan daca faci bendurile cu degetu peste grif. Altfel, pozitia "clasica" all the way...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now