gadjo Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Salutare. Stiu ce face un compressor dar nu am avut ocazia sa testez o pedala pt chitara. Deci cat este de utila o pedala de compresie cand canti in casa? Am vazut ca se poate ridica sunetul cu un overdrive sau cu setarea de boost din amplificator (vox pathfinder). A.. si cat urca zgomotul? Se poate folosi si in alta pozitie decat inceputul lantului de efecte? Si evident : care sunt cele mai bune pedale de acest tip? (dintre cele de pe piata romaneasca eventual) Multumesc
guitar88 Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 Eu am un Boss CS-3 modificat ... suna destul de bine ... cat de zgomotos e, depinde de ce setari folosesti. Cat de utila este, depinde de tine ... mie nu-mi este prea utila ... la inceput il foloseam destul de mult pt. armoniile funky, dar de cand l-am vazut pe Govan incerc sa evit orice pedala. Din cate am citit, poti sa o folosesti si in loop, daca este in serie. Este recomandat sa fie folosit la inceputul lantului deoarece asa iti comprima doar semnalul care iese din chitara nu si cel procesat de alte pedale. Experimenteaza. CS-3 este destul de bun ... am vazut in actiune un compresor Carl Martin si mi-a placut mai mult.
Musaro Adriano Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 88 zine si noi, ce ai vazut la govan? am vrut sa vin si eu la seminar la milano dar am fost foarte ocupat. De cat stiu eu el mai foloseste efecte (si destule).. aide zi!! Ciao , merci anticipat.
finics Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 da, chiar asa, spune-ne si noua ce-ai vazut la Govan de nu-ti mai plac pedalele, si eu am vrut sa merg la seminar la Milano dar am fost foarte ocupat sa cant in dormitor si sa ma dau pe forum
guitar88 Posted July 8, 2008 Posted July 8, 2008 88 zine si noi, ce ai vazut la govan? am vrut sa vin si eu la seminar la milano dar am fost foarte ocupat.De cat stiu eu el mai foloseste efecte (si destule).. aide zi!! Ciao , merci anticipat. Si eu tot la Milano l-am vazut. Cand am vazut cate sunete poate scoate DOAR DIN CHITARA am ramas cu gura cascata! Fara a atinge amplificatorul, a trecut prin toate genurile de la jazz la metal. Asa am hotarat ca este mai bine sa-mi cultivez un sunet bestial in maini decat sa-l caut in pedale. Foarte rar mai folosesc un booster in rest doar eu, un wah care nu strica niciodata si amplificatorul. Asta este tot ce a folosit Guthrie la seminar:
mirceab Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 Cred cã efectul de compresie poate fi util inclusiv pentru repetiții "în casã" (ca orice "pedalã" care aduce noi nuanțe sunetului). În situațiile "casnice" când amplificatorul este unul solid-state, efectul de compresie interpus dupã chitarã poate aduce sunetului rezultat la ieºire un surprinzãtor feeling de amplificator cu lãmpi. Stiu ce face un compressor dar nu am avut ocazia sa testez o pedala pt chitara.Deci cat este de utila o pedala de compresie cand canti in casa? Am vazut ca se poate ridica sunetul cu un overdrive sau cu setarea de boost din amplificator (vox pathfinder).
Musaro Adriano Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Merci 88 pentru raspuns era o curiositate, ma asteptam la un raspuns de acest gen, sigur, govan face ce vrea cu chitarra si un head!! Totusi in albumele lui foloseste efecte destule, acest demonstraza ca se poate canta bine cu si fara. numai bine si merci
karpi Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 (edited) reformarea caracteristici amplitudine/timp atacului al unui ton ASR (Atac,Sustain,si sfarsitului tonului Realise ) se poate face cu compresor/expandor. Pentru a forma un ton distorionat de "metale" , se amplifica mult si se limiteaza semnalul plus EQ in fata si dupa distors ptr a realiza culoarea dorita gen "scoop" ( filtru opreste banda ). Din cauza gain-ului mare creste si zgomotul captat de doze si zgomotul preamplificatorului , ca sa nu se auda se intercaleaza un circuit poarta ( gate , noise gate) ce lasa sa treaca numai semnale mai mari de un anumit nivel mai mare decat nivelul zgomotului(noise floor).Acest lucru se simte la cantat , tonul porneste mai greu deci trebuie sa lovesti mai hotarat cu pana ,lucru ce reduce din viteza de executie si din expresivitate .In unele cazuri este OK si asa. Daca vrei sa refaci sensibilitatea ptr un cantat mai comod intercalezi un compresor dupa distors , acesta va expanda semnalele slabe si va comprima semnalele mari . Rezultatul va fi ca inbunatateste sensibilitatea ptr o executie mai usoara a diferitelor pasaje muzicale ,plus mareste atacul ca sa compenseze un pic efectul circuitului "gate". O chitara are atac enorm, (plucked string ) inceputul tonului are amplitudine foarte mare , acesta amplitudine "nu incape" in dinamica preamplifului si al convertorului AD , ca sa nu ajunga in saturatie si sa distorsioneze se folosec compresoarele . La compresoare serioase toti parametri se pot regla dupa dorinta ca sa obtii efectul dorit fara a strica prea mult din caracteristicile tonului . Input Gain,Ratio,Threshold ,Attack,Realise, Output Volume,Tone ,Type ( normal,vintage ),Knee (soft,hard ,etc..) Edited July 12, 2008 by karpi
Musaro Adriano Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Merci si eu lui karpi, raspunsuri tecnice mereu bine detaliate!
karpi Posted July 14, 2008 Posted July 14, 2008 i-mi place animalul din avatar SLOW MIGRATION ......galopeaza in marsalier . Articolul este frumos dar inexact in unele parti Compresorul nu-i doar un limitator , compresorul are curba de raspuns logaritmica ,Deci va expanda semnalele de amplitidine mica ! MEKUP prestabileste un nivel de gain mai mare decat cel "0" lucru ce ridica si mai mult semnalele mici fata de cele mari ce vor fi comprimate , deci textul cu "reducerea discrepantei" este gresit. Amatorii care vor sa studieze problema o pot face foarte usor prin folosirea si experimentarea compresoarelor grafice din diferite softuri compresor standalone sau plugin al diferitelor programe de inregistrare prelucrare. Se foloseste un sample wave de chitara acustica ,sau de tobe si se regleaza diferite curbe de rasopuns .Cele mai multe softuri au o serie de "preset"-uri din "fabrica" foarte utile ca si exemplu . cateva carateristici grafice de compresor/expandor si de limitator . Acestea sunt luate chiar din fereastra de reglaj grafica al unui compresor soft , curbele din biblioteca de preset . Timpi de reactie al compresorului se regleaza prin schimbarea valorilor numerice in mici ferestre ale programului. Programele compresor ca si alte programe au HELP si TUTORIAL , cititile si va mai lamuriti cu multe aspecte. Cum am mai scris compresorul nu se foloseste doar la comprimarea semnalului pentru a "inpacheta dinamica" intr-o amplitudine mai mica ci se pot face efecte interesante.Efectul interesant ar fi acel ton de chitara "acustica" ce-l au chitarele "Ovation" un ton absolut "nou" realizat prin compresie si EQ . Prin folosirea compresorului inaltele vor fi primele ce vor suferi o compresie chiar la o compresie cu rata mica!! , din acesta cauza compresoarele pentru instrument au un pe iesire care accentueaza inaltele ca sa compenseze pierderile!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now