Symbolic Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 In urma unor calcule bine facute si unor achizitii de ordin motorizat, din casa mea va zbura zoom-ul care si-a facut datoria foarte bine si imi pare rau sa-l vad plecat dar asta-i viata. In locul OZN-ului vor rasari cateva pedalute mici si simple. Intrebarea mea era daca pedalele urmatoare sunt compatibile intre ele (in masura in care se poate afirma asta). Set-up-ul este simplu si pun intrebarea asta pentru ca am vazut de multe ori ca pt un anumit stomp box de distors nu functioneaza nush ce delay. lantul va fi urmatorul: tractorul (chitara) - zakk wylde wah (sau o alta varianta de crybaby desi din ce am vazut asta ar merge cel mai bine pe gusturile mele wahsiforme) - seymour duncan lava box (sau un alt drive in caz ca asta nu are true bypass. aici nu ma intereseaza distorsuri extreme dar sa aiba ceva oo in el) - marshall trem master - dod 7 band eq - si un delay (care sa nu fie foarte scump sau complicat pentru ca il folosesc rar) - statie de 15W pt zdranganit acasa (asta pana punem banu' de-oparte pentru krank EV Junior). Cam asta e tot ce-mi trebuie. Btw, nu-mi trebuie decat pentru dat in casa si ocazionalul jam cu 2 bredeni. Puteti sugera si alte optiuni pentru lantul asta dar cu variante asemanatoare ca pret sau feater-uri Thx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maur Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 (edited) salut, in legatura cu compatibilitatea dintre efectele enumerate de tine: 1.nu cred ca are cineva configuratia asta (exact asta) ca sa-ti de un sfat. 2.cred ca-i destul de greu chiar si sa le probezi in vreun magazin de instrumente. nu cred ca exista toate in acelasi magazin. din cate stiu eu...nu exista asa de mari incompatibilitati intre efecte in general adica...nu la nivelul cantatului in casa...sau cu bretenii:) Edited July 3, 2008 by maur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Symbolic Posted July 3, 2008 Author Share Posted July 3, 2008 pai tocmai asta e problema cu probatul lor in magazin. jumate sunt la mcmusic, jumate la proguitar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackthorn Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Din cate stiu eu Lava Box nu are true bypass. Daca vrei delay care sa fie ieftin si sa sune bine ti-as recomanda Artec SE-ADL, suna bine si are true bypass, dar nu are tap-tempo si nu stie mai mult de 440ms, in schimb e analog. Probleme de compatibilitate intre pedale nu ar trebui sa fie, mai degraba ar fi intre pedale si amp, unele pedale de drive nu se inteleg bine cu anumite amplificatoare (mai ales cu Fender DRRI). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CulBoji Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Parerea mea ii ca decat un delay ieftin mai bine deloc Pt. delay ar trebui sa te uiti de la DD3 in sus. Din sampleluri Lava Box suna foarte bine, alta optiune mijto ar fii Blackstar HT numai ca sunt mai scumpe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 delay-urile foarte bune (chiar daca pedalutze si chiar daca sunt legate in serie) nu stau in calea sunetului de chitara! cu alte cuvinte ele "se muleaza" pe sunetul principal si il fac doar "mai mare". de asemenea, exista delay-uri pedala care desi sunt digitale suna ca unul analogic (chiar foarte asemanator cu unul pe banda magnetica)... desigur, toatea astea au un pret... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackthorn Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 delay-urile foarte bune (chiar daca pedalutze si chiar daca sunt legate in serie) nu stau in calea sunetului de chitara! cu alte cuvinte ele "se muleaza" pe sunetul principal si il fac doar "mai mare". de asemenea, exista delay-uri pedala care desi sunt digitale suna ca unul analogic (chiar foarte asemanator cu unul pe banda magnetica)... desigur, toatea astea au un pret... Mibu poti te rog sa dai cateva exemple de delay-uri digitale care suna ca unul analogic? Cred ca mai multi ar fi interesati sa afle, cam toti chitaristii isi doresc un delay bun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baumwolle Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Delay ieftin si decent? DE-7, mi se pare excelent pentru banii sai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Mibu poti te rog sa dai cateva exemple de delay-uri digitale care suna ca unul analogic? Cred ca mai multi ar fi interesati sa afle, cam toti chitaristii isi doresc un delay bun. Delay-urile care au TONE control pe feedback si pe iesire pot sa sune ca cele analogice chiar ca si cele cu banda. de ex. Zoom 508 .are control de TONE al semnalului intarziat ( wet) Dar se poate face cu orice ecou daca il pui in serie cu un EQ ,Aceasta configuratie Delay+EQ pe iesirea unui spliter .Pe o iesire sa ai semnalul direct si cealalta cu Delay+EQ +Volume pedal .De aici sau intri intr-un mic mixer sau ai pe statie doua intrari sau ai doua statii .Una ptr direct si una ptr delay . Are @mibu descrise configuratii din acestea paralele . Bine ar fi un ecou ce are si numai iesire "wet" adica numai semnalul intarziat !! fara sa contina semnalul direct . In orice caz cu o pedala de volum poti sa introduci sau sa reduci efectul , delay, dupa dorinta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 da, desigur! Deep Blue Delay de la Mad Professor este unul dintre exemple. nu este ieftin, si nu are "dependintele" amintite in acest topic, insa suna excelent. poate fi probat la dragos dinca, chitaristul trupei proconsul (impreuna cu alte trei pedalutze tot de la Mad Professor). probandu-le veti intelege de ce costa atat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 am un pic de timp deci . ecou analogic ar fi cel cu banda magnetica, disc magnetic bazat pe "tape recorder". pentru ca ecoul sa nu deranjeze semnalul primar se taie 10dB/octava inaltele .Dexi nu este nevoie de calitate super. Numai si numai in caz de utilizarea ecoului pentru un "dialog" live sau in studio ar fi nevoie de un ecou HiFi in limita baenzi de fercvente dorite 100-4000Hz la chitara , 40-12000Hz la voce sau sintetizator . Asadar ptr chitara este suficienta banda de trecere 100-4000Hz. In momentul cand limitam un ec ou digital calitativ de banda larga la acest interval automatic el incepe sa sune ca si sculele de calitate mai restransa analogice .Totodata pe reactie ( feedback-regen sau ce nume i-au dat) se pune un filtru reglabil ce taie inaltele ca sa se piarda ecoul ( repetitia) dupa aproc 3 raspunsuri.Exact ca si la cele cu banda magnetica , unde din cauza reciclari semnalului se pierde cu fiecare reciclare o parte din inalte si volum in asa fel se extinge repetitia ( in departare ) . Asadar orice ecou digital care are posibilitatea de a se regla banda de frecvente ( un EQ pe intrare ) si un filtru taie inalte ( trece jos) reglabil pe iesire poate simula perfect un ecoi analogic cu banda . In Zoom G2 exista preset tipul acesta de ecou "analogic" vintage ,Zoom508 se pot taia inaltele semnalului intarziat , dar mai are nevoie de un EQ pe intrare ,si in acest caz ai nevoie si de o cale directa "paralela" pentru ca numai si numai ecoul sa fie limitat la 100-4000Hz si din aceasta banda pe iesirea ecoului sa se taie din inalte dupa dorinta.Si se poate obtine si ecoul vintage a lui Hank Marvin cu multiple reflexii ( parca folosea Echoplex cu banda si cu intarzierea reglabila mecanic prin mutarea capului de redare al semnalului intarziat ). Bineinteles ca si cu Boss GT XX se pot simula perfect aceste ecouri mai ales cu Boss GT 10 care poate si in paralel pe doua canale sa asigure doua tipuri de grupe de efecte ,asa ca intr-un singur procesor faci simularea "legand" componentele EQ ,si Delay , spliter , etc interior .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 perfect adevarat, arpi! doar ca... ...este o mare diferenta intre calitatea sunetului unui delay de PCM70 sau PCM41 si cel de zoom g2 (ca sa iau exemplul tau). si diferenta nu sta numai in raspunsul in frecventa. pur si simplu delay-ul suna mai "gras" si "mai mare"! este cu totul altceva! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 perfect adevarat, arpi! doar ca... ...este o mare diferenta intre calitatea sunetului unui delay de PCM70 sau PCM41 si cel de zoom g2 (ca sa iau exemplul tau). si diferenta nu sta numai in raspunsul in frecventa. pur si simplu delay-ul suna mai "gras" si "mai mare"! este cu totul altceva! Ecourile analogice nu suna "gras" , suna "plat" .Ai incercat un Zoom -G2 .Dute la MCMUSIC si incearca . Orice ecou face tonul mai "spart" mai deschis daca nu-s taiate destule inalte .Deoarece apare efectul de "combfilter" exact ca si la flanger.e acea prefera uni eccourile "analogice" acestea sunt limitate puternic doar la un raspuns pe o banda ingusta. Ce spui tu de "ton mai mare" se intampla la un ecou de 0,3 s , dar filtrat ca sa nu distruga grasimea tonului direct. Cu reglaj adecvat sursa (sunetul )pare de 3 ori mai "mare".Este vorba de fiziologia urechi umane care dupa 0,3 s aude( percepe) un ton puternic mai slab .Asa daca repetam atacul dupa 0,3s iarasi urechea este excitata si aude iarasi un sunet puternic .Si mai sunt si alte fenomene de luat in considerare .Exista studii complexe in aceasta directie . Zgomotul se intampla la pedalele analogice ieftine care sunt facute cu linii de intarziere tip "Bucket Brigade" cum ar fi vestitul SAD1024 al firmei RETICON Cu acestea ca sa faca economie au redus frecventa de esantionare si au ingustat banda pana pe la 3KHz , cand se dereglau aparea frcventa de esantionare ca si un fluierat . Latimea benzi de frecvente era OK dar intermodulatia si zgomotul era destul de mare , plus calitatea ecoului era slaba din cauza subesantionari .( ziceai "sase" si raspundea ecoul "sapte" ...hahaah) Cu circuitele contemporane nu mai apar aceste pobleme, am mai multe ecouri , nu are nici una nici o problema de calitate , doar lipsa de reglaj al tonului nu-l au toate . Ecourile super profi sunt ptr studiouri unde ele se folosesc in toata banda audio ptr efecte speciale fara zgomot si fara nici o pierdere.Ptr un amator este cam scump si nu merita daca tot trebuie sa limitez banda la 3-5KHz maxim si cu -10dB/0ctava sa tai inaltele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mibu Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 ...doar ca cele doua delay-uri mentionate de mine mai sus nu sunt analogice... nu cred ca vorbim despre aceeasi "grasime" in ce priveste ecourile, arpi. eu as "sapa" mai degraba la tipul algoritmilor de realizare a ecoului si, mai ales, la tehnica de "imbinare creativa" a raspunsurilor provenite de la linii multiple... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EPSYLON_CURSE Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Am avut Zoom G2 si Digidelay si pot sa spun ca ultimul suna incomparabil mai bine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 (edited) ...doar ca cele doua delay-uri mentionate de mine mai sus nu sunt analogice... nu cred ca vorbim despre aceeasi "grasime" in ce priveste ecourile, arpi. eu as "sapa" mai degraba la tipul algoritmilor de realizare a ecoului si, mai ales, la tehnica de "imbinare creativa" a raspunsurilor provenite de la linii multiple... Da ai dreptate in anumita privinta , eu vorbesc de analog delay si cum se poate face cu unul digital , colegul a mentionat ca tare ar vrea sa aiba unul. Normal ca un procesor rapid care poate sa produca reflexiile multiple fara pierderi calitative este altceva, dar nu mai este doar un delay intram in plaja echo-reverb multiplu ce devoreaza resursele unui procesor .( procesorul de echo) .Acestea intradevar se pot seta sa creeze un sound "bogat" din acela mai sintetic ce suna super la unele aplicatii.( cel mai mult i-mi place la toba mica si la tobe in general si la chitara vas am auzit tonuri bune deschise dar foarte bogate ) De ex Zoom508 contine practic doua linii independente de intarziere , dar din pacate nu are un preset de reverb multiplu,Presupun ca au vrut sa mentina calitatea de ecou ,Plus au alta pedale Zoom50x pe piata numai cu reveb si chorus. Zoom508 foloseste ptr ecou un procesor ce in alte pedaleZoom face totul ca si multiefect ,asa ca toate resursele sunt folosite doar ptr ecou SI! totusi nu s-au bagat la echoreverb multiplu caci probabil nu ducea procesorul !!!.Z508 nu-i cel mai bun din lume dar este satisfacator si relativ ieftin. Noile efecte Zoom sunt o noua generatie cu procesor nou de viteza si capacitate de prelucrare mare si convertoare AD si DA foarte calitative . In cea ce priveste zgomotul , acesta apare la mai toate pedalele si procesoarele la folosirea distrosului cu gain mare. Asa ca te obliga sa cumperi un preamp profi cu zgomot cat mai mic.Si mai scot baieti un ban. Edited July 6, 2008 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Symbolic Posted July 8, 2008 Author Share Posted July 8, 2008 Tocmai au aterizat astazi lava box-ul, ibanez de7 delay/echo si zakk wylde wah-ul. Multialimentator rocktron. Sa vedem ce-o iesi acasa cu pedalutele astea si va tin la curent cu ce completez lantul. Thx pentru sfaturi desi nu pricep nimic din discutiile karpi - mibu (ma depaseste discutia cu frecvente, raspunsuri etc.) apreciez de fiecare data efortul lor de a explica cat mai detaliat ce se intampla cu un efect. Eu aplic un principiu simplu: daca suna bine pentru ce am nevoie sa cant ramane. daca nu, nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now