Guest Distorsed Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 De ceva vreme incerc sa imi imbunatatesc tehnica de legato prin tot felul de exercitii, am insistat foarte mult pe cele de pe Rock Discipline a lui Petrucci si cele de pe Guitar Secrets a lui Satriani, si da, observ o oarecare imbunatatire dar numai la hammer-on-uri, pull-off-urile chiar nu au evoluat deloc, nu simt absolut nici o diferenta ( in bine ) la ele. Cum se poate explica? Ce ma sfatuiti sa fac?
Guest Corraxe Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 De ceva vreme incerc sa imi imbunatatesc tehnica de legato prin tot felul de exercitii, am insistat foarte mult pe cele de pe Rock Discipline a lui Petrucci si cele de pe Guitar Secrets a lui Satriani, si da, observ o oarecare imbunatatire dar numai la hammer-on-uri, pull-off-urile chiar nu au evoluat deloc, nu simt absolut nici o diferenta ( in bine ) la ele. Cum se poate explica? Ce ma sfatuiti sa fac? [/quote Salut da-mi un ad cu yahoo messenger guitarbassdiscipline. si iti trimit un file care te poate ajuta mult....in plus, incerca sa faci chops-urile pe care le-am pus pe blogul meu ( legato week) si spune-mi unde gresesti, ca sa pot sa imi dau seama care este causa si care poate fi rimediul. Sunt sigur ca te pot ajuta.
Guest Blooz Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 ....in plus, incerca sa faci chops-urile pe care le-am pus pe blogul meu ( legato week) si spune-mi unde gresesti... Cu tot respectul, dar daca Distorsed mai are probleme cu pull-off cred ca exercitile tale sint mult prea complexe pentru moment.
gramsteen Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 De ceva vreme incerc sa imi imbunatatesc tehnica de legato prin tot felul de exercitii, am insistat foarte mult pe cele de pe Rock Discipline a lui Petrucci si cele de pe Guitar Secrets a lui Satriani, si da, observ o oarecare imbunatatire dar numai la hammer-on-uri, pull-off-urile chiar nu au evoluat deloc, nu simt absolut nici o diferenta ( in bine ) la ele. Cum se poate explica? Ce ma sfatuiti sa fac? Verifica link-ul asta. http://www.youtube.com/watch?v=7NITzAz_MfM...feature=related
karpi Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 (edited) De ceva vreme incerc sa imi imbunatatesc tehnica de legato prin tot felul de exercitii, am insistat foarte mult pe cele de pe Rock Discipline a lui Petrucci si cele de pe Guitar Secrets a lui Satriani, si da, observ o oarecare imbunatatire dar numai la hammer-on-uri, pull-off-urile chiar nu au evoluat deloc, nu simt absolut nici o diferenta ( in bine ) la ele. Cum se poate explica? Ce ma sfatuiti sa fac? LEGATO trebuie tu sa canti cu legato ,sa simti legato , sa curga muzica , este vorba de ritmica si frazare .Pana nu ai frazare nu poti avea nici legato caci nu ai ce sa legi . Nu mai copia , ci asculta muzica ,trebuie sa ai swing-ul in tine . si incearca si tu sa canti Blues in tempou rar , cu note linistite si legate , nu ajungi la shred numai peste cativa ani . sau vei executa "morse" ( aerobic) fara feeling ca si majoritatea chitaristilor imitatori de paternuri .( ei i-as chema suurogat de chitarist daca nu ai pe altul ii bun si asta in trupa ptr cate un solo dar sa cante cat mai putin) Iar daca vrei sa auzi legato adevarat la viteza fantastica , asculta-l pe chitaristul de country de pe DVD-ul Croasroads Festival 2007 sau alti ca si Jhonny Hiland de exemplu , Satriani si Pettruci nu sunt chiar cei mai buni exponenti si ei imita tare de tot pe cei adevarati. http://www.youtube.com/watch?v=f9imuLRcCEI PRS demo oleaca de chicken picking ...mai legato nici ca se poate , (numai frazare sa ai ca si acesti chitaristi_) http://www.youtube.com/watch?v=JGlbmEIoGhg...feature=related si mai sunt o sumedenie de chitaristi adevarati cu swing ,groove si legato (pe cel de pe DVD Croasroads Festival 2007 nu mai tin minte cum il cheama ,dar il gasesti ) Edited March 8, 2008 by karpi
Guest Distorsed Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Nu neg nimic din cele spuse de @Karpi dar dupa cate am vazut legatoul face parte din tehnicile de baza care trebuie stapanite si mereu repetate ca sa nu se uite ( eah, ceva in genu ) , sincer chiar nu ma intereseaza tehnica pentru ubershredding continuu, numai ca majoritatea chitaristilor care i-am auzit ca folosesc legato au o fluiditate iesita din comun chiar , de aceea ma gandesc ca n-ar fi rau sa incerc sa ma pun la punct cu ea, si altfel decat cantand nu vad cum as putea face-o.
Faust Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 (edited) trebuie stapanite si mereu repetate ca sa nu se uite Sa se uite? E cineva care a stiut sa faca legato dar a uitat? Edited March 8, 2008 by Faust
Guest Distorsed Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 myea, my bad, voiam sa zic ca trebuie repetata constant
gramsteen Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 myea, my bad, voiam sa zic ca trebuie repetata constant Ai dreptate intr-un fel. Legato trebuie exersat zilnic altfel mainile-si atrofiaza reactia la acest tip de tehnica interpretativa. Eu obisnuiam sa fac zilnic 2 ore de legato (1h hammer on , 1 h pull off)...sport adica. Rezistenta si acuratete. Viteza era de un triolet pe optime, 220 bpm / minut - optimea.
karpi Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 (edited) se canta legato si la pian , si la orga , si la fluier nu-i vorba de slide in slide out este vorba mai ales de timing "...In musical notation the Italian word legato (literally meaning "tied together") indicates that musical notes are played smoothly. That is, in transitioning from note to note, there should be no intervening silence..." tranziti dintre note trebuie sa fie lina , la instrumentele cu corzi (sau la instrumnte special facut de ex slide trombone ) se adauga si tehnica de slide in/out .Se poate canta slide sau bend si fara legato ,dar si in cazul folosiri tehnici de pull si hammer , cand nu se canta grupuri mari de note impreuna ci cu pauze . De uitat nu se uita este un , doar executarea unor fraze pozitii se pot uita daca nu s-au folosit un timp mai indelungat exact asa ca si la orice melodie .Se exerseaza si este Ok . Nu este vorba de viteza ci de feeling , timing si groove. Bineinteles cursivitatea vine dupa ce ai exersat suficient sa nu mai ai probleme tehnice de executie .daca ai probleme de executie nu poti sa interpretezi si sa articulezi. Edited March 8, 2008 by karpi
gramsteen Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Nu este vorba de viteza ci de feeling , timing si groove. Bineinteles cursivitatea vine dupa ce ai exersat suficient sa nu mai ai probleme tehnice de executie .daca ai probleme de executie nu poti sa interpretezi si sa articulezi. Karpi. Incearca sa executi un legato in frazari gen Satriani...mai mult de 2 minute (fraze de legato melodioase si deloc lente) . Sa vezi cum iti "cade" mana. Eh eh. La faza aia , teoria nu te mai ajuta deloc, pentru ca...stii ce ai de facut dar, nu mai poti. Eu am fost autodidact (nevoit fiind, in '86 cand am inceput sa studiez chitara, nu exista nimic ca si material instructional iar la mine in oras, nimeni care sa cante mai mult decat folk). Asa ca, in timp, am inventat sesiuni de studiu care mai de care , bazate pe logica simpla. Rezultatele s-au vazut imediat. E simplu (acum ma adresez lui Distorsed): dupa ce ai invatat sa lovesti si sa agati coarda corect...LENT cu fiecare deget si combinatie de degete (tril), etapa urmatoare e exersarea miscarilor care implica mai multe degete intr-o fraza statica (fara slide). LA INCEPUT NU !!!exersezi in aceeasi sesiune ambele miscari (hammer si pull). Si totul se face de la foarte lent (pentru ca asa capeti ritmul si acuratetea prin blocarea celorlalte corzi , precum si forta eficienta de executie). Treptat se incearca miscari noi (slide , game care sunt structurate cu 3 note pe coarda, etc). Si tempoul se creste TREPTAT. Nu cu salturi de la 80 BPM la 120 BPM. IMPORTANT ! Nu trebuie fortata mana deoarece tehnica de legato la inceput e o proba de forta si doar in timp o sa ai fler in gestionarea efortului. Nu e de gluma , se pot afecta tendoanele iremediabil. Bafta la studiat !
karpi Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Karpi. Incearca sa executi un legato in frazari gen Satriani...mai mult de 2 minute (fraze de legato melodioase si deloc lente) . Sa vezi cum iti "cade" mana. Eh eh. La faza aia , teoria nu te mai ajuta deloc, pentru ca...stii ce ai de facut dar, nu mai poti. Eu am fost autodidact (nevoit fiind, in '86 cand am inceput sa studiez chitara, nu exista nimic ca si material instructional iar la mine in oras, nimeni care sa cante mai mult decat folk). Asa ca, in timp, am inventat sesiuni de studiu care mai de care , bazate pe logica simpla. Rezultatele s-au vazut imediat. E simplu (acum ma adresez lui Distorsed): dupa ce ai invatat sa lovesti si sa agati coarda corect...LENT cu fiecare deget si combinatie de degete (tril), etapa urmatoare e exersarea miscarilor care implica mai multe degete intr-o fraza statica (fara slide). LA INCEPUT NU !!!exersezi in aceeasi sesiune ambele miscari (hammer si pull). Si totul se face de la foarte lent (pentru ca asa capeti ritmul si acuratetea prin blocarea celorlalte corzi , precum si forta eficienta de executie). Treptat se incearca miscari noi (slide , game care sunt structurate cu 3 note pe coarda, etc). Si tempoul se creste TREPTAT. Nu cu salturi de la 80 BPM la 120 BPM. IMPORTANT ! Nu trebuie fortata mana deoarece tehnica de legato la inceput e o proba de forta si doar in timp o sa ai fler in gestionarea efortului. Nu e de gluma , se pot afecta tendoanele iremediabil. Bafta la studiat ! cativa chitaristi stiu ce ar trebui sa faca dar nu pot sa cante o frazare legato lent , aici este problema .si este normal sa nu poata sa cante nici in tempou mai alert .Nu are ce sa lege .Oricarui instrumentist ii cade mai greu sa cante in alt ritm decat viteza sa "naturala"( fiecare are o viteza convenabila in functie de masa mainilor etc..sa-i zicem frercventa de rezonanta ) chiar daca fizic are antrenament si trebuie multe exercitii cu metronomul ca sa rexolvi probllemele ce apar din cauza schimbarii tempoului . Cel mai greu este sa canti foarte rar si legato ,( dar si cu pauze este la fel de greu intr-un tempou foarte larg) .La viteza nu trebuie sa ai acuratetea atat de mare ,in schimb la ceva lent se aude orice ezitare orice nesiguranta ,timpul de perceptie cresta foarte mult si se aude clar unde nu-i OK.( viteza de glisando, exactitatea bendului, timingul incorect pauzele prea scurte sau prea lungi , precum si notele fara timing , vibrato"fals" aritmic...etc etc).Toate acestea se aud groaznic si este timp destul atat ptr a canta gresit cat si pentru ascultator sa auda executia slaba .Ce sa mai zici de feeling cand mai nimic nu-i la locul sau. Totul trebuie exersat foart elent si mult timp , doar dupa ce pozitiile si rezolvarile curg de la sine atuncea se trece la exersat si la viteza mai mare .Ptr intarirea muschilor se pot face exercitii cum ai descris,,cate o perioade pull si hammer .Dar aceasta este numai partea de aerobic inca nu legi nimic doar cele doua note . Trebuie exersate formule ritmice multiple si in pozitii diferite aceiasi rifuri .Ca sa intre in subconstient posibilele cai de rezolvare ptr legato, arpegii, bend-uri ,slide-uri.Exersand se av ajunge la dezvoltarea abilitati de a ataca un rif din mai multe pozitii si de al executa in mai multe maniere intre care si legato.Dar fara a stapani foarte bine frazarea nu ai ce sa legi. Tineri , incepatori nu au frazare , trebuie sa inceapa de la inceputuri , nu sari sa canti rifurile shrederilor.N-o sa iasa mai nimic o sa stie 6 rifuri si atat.Altceva n-o sa poata lega . Chitaristi "mari" se studiaza si nu se copieaza . Bineinteles la inceput trebuie sa "demonstrezi" societatii de muzicanti ca si tu poti .dar daca ramai la atat nu ajungi nici unde , aceiasi societate te ve declara vesnic tanar talent care ar fi putut sa fie ceva DACA ..Nu are nevoie lumea decat de un singur Satriani ..nu este nevoie de 39876 de Satriani niciunde si nu prea intereseaza pe nimeni , eventual pe cativa chitaristi si ei imitatori inversunati .
gramsteen Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 (edited) Prea multa filosofie! Muuuult prea multa. Initial, daca omul e talentat ,o sa invete sa execute legato mult mai repede. G. Govan in linkul pe care l-am postat, arata asta f. clar. SI, se pot face frazari in legato cu 3 note pe coarda. Trebuie doar sa respecte notele gamei si o logica aritmetica pentru inceput. Desi o sa sune ceva de genul "melc, melc, codobelc" o sa fie un ceva de la care poate pleca. Si noi, la scoala intr-a doua am facut fraze de genul "mama a cumparat paine si ziare, iar in drum spre casa mi-a luat si inghetata". Plus...a incerca in ziua de azi sa fii original, E O HIMERA ! Invata tot si imita tot ce-ti place. Cunostintele acumulate se vor mixa cu personalitatea ta si clar iese altceva. Daca inveti 100 de oameni acelasi lucru nu inseamna ca toti vor fi la fel. Fiecare om e unic. insa nu fiecare este un GENIU. Edited March 9, 2008 by gramsteen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now