www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Mixing/mastering - Tips And Tricks


Recommended Posts

Guest One^Love
Posted (edited)

La nivel comercial nu se rezuma totul la loudness... degeaba ai o piesa pompata la maximul posibil daca are frecvente "noroioase" in ea datorita unui mix/master aiurea.

 

E adevarat, am observat si eu ca majoritatea urechilor neavizate nu disting noroiul, dar daca vrei sa te duci cu un demo la o casa de discuri mai de doamne ajuta, trebuie sa nu ai noroi in mixaj. Si asta n-are nici o treaba cu loudness-ul. Pentru asta, orice monitoare ai avea, trebuie sa le cunosti f bine, asta insemnand sa treci prin multe rough-master-uri ale unei piese, pana sa te multumesti cu o varianta finala.

 

Asta inseamna sa le asculti pe o mie si una de sisteme diferite (casetofon rusesc, masina, sistem hi-fi, walkmen, boxe calculator, diferite casti, amplif-uri, etc) incercand sa observi de fiecare frecventele care s-au translatat bine si care nu, astfel incercand sa deslusesti slabiciunile monitoarelor.

 

Cu un mix aiurea in era SOUND-ului nu te mai baga nimeni in seama. Indiferent cat de creativa este muzica ta. Traim intr-o era in care nu muzica conteaza, ci SOUND-ul!..

Edited by One^Love
Posted (edited)

http://www.professional-sound.com/soundadvice/index.shtml

 

unul din sutele de site-uri cu "retete" .

 

La un demo asculti daca au ceva promitator cei care canta si nu te intereseaza mixarea si inregistrare super pro caci nu cauti takente de inginer de sunet ci talente muzicale , daca are "ceva" demoul ce convinge se inregistreaza profi si se scoate tot ce se poate mai bun.

Edited by karpi
Guest One^Love
Posted (edited)
La un demo asculti daca au ceva promitator cei care canta si nu te intereseaza mixarea si inregistrare super pro..
Uite tocmai asta am spus in edit-ul postului.. te cam inseli.. poate ca tu la casa ta de discuri asa procedezi... dar crede-ma, in industrie s-a ajuns si la un razboi al SOUND-ului la nivel DEMO!.. nu numai loundess war..

 

Deja d.p.v.d. muzical complexitatea sau creativitatea nu prea mai conteaza, pentru ca majoritatea demo-urilor sunt asemanatoare dpdv creativ! Toti fac muzica dupa aceleasi retete: melodie, acorduri, progresii, arpegii... Fffff rare sunt demo-urile care au ceva iesit din comun ca creativitate. Si astfel, casele de discuri au ajuns sa selecteze demo-urile dupa calitatea sound-ului, ca altfel ar muri de foame asteptand sa pice un nou Mozart.. binenteles, fiecare dintre noi credem despre noi insine ca suntem un nou Mozart...

Edited by One^Love
Guest One^Love
Posted (edited)

Si uite si un argument mai explicit la ceea ce vreau sa spun:

 

O casa de discuri de talie medie din lumea dezvoltata (facem abstractie de piata din Romania, care e vai de capul ei, asta e o alta discutie) primeste intr-un trimestru 1500 de CD-uri demo.

 

La nivelul trimestrului respectiv, ei au un buget care le permite lansarea a 2 artisti maxim.

 

Dupa cateva saptamani asidue de ascultat demo-uri (multe dintre ele fiind date pe tobogan dupa primele 5-30 de secunde de playback), domnii de la A&R selecteaza 20 de demo-uri pe care le considera talentate. Deci din 1500 s-a ajuns la 20 din prima runda. Iti dai seama cat de creativ si ingenios tre sa fii ca macar sa treci de prima runda.

 

Dupa vreo 2 saptamani de reascultari ale celor 20, domnii reduc numarul la 10 pe criterii de "trendiness" (in linie cu trendurile muzicale ascendente) si inovatie (aduce un element nou si ingenios).

 

Ei, acum baietii stau in brate cu 10 demo-uri foarte talentate, foarte promitatoare ca trend si relativ echivalente intre ele dpdv al acestor criterii. Numai ca ei au o problema: nu au bani sa lanseze decat 2 artisti. Care crezi ca va fi criteriul decisiv pentru alegerea celor 2 castigatori?...... considerand ca din cele 1500 de demo-uri initiale, 750 au avut un spectru acustic mai mult decat echilibrat...

 

Raspunsul este SOUND-ul!

SOUND-ul nu este o imagine bine echilibrata intr-un spectral analyzer.

SOUND-ul reprezinta un nou FACTOR CREATIV important in conceptia muzicala din ziua de astazi.

Adica cum? Pai depinde foarte mult de genul muzical si de casa de discuri.

Eu o sa vb despre zona cu care sunt familiarizat. De exemplu: in destul de multe genuri din ziua de azi, cum ar fi hip-hop,rnb,trip-hop,reggae,dub,lounge,breakbeat,dnb,etc.. publicul prefera un bass profund dar nu difuz ci bine conturat si mai elastic, nu rigid. Mediile trebuie simtite si ele, dar fara sa te zgarie pe creier, iar anumite inalte trebuie sa fie la suprafata ca sa definitiveze conturul mixului si sa dea "prezentza" si "viatza" fara sa aiba insa prea multa "zgura pe timpan"...

 

 

Si uite asa, intre 10 demo-uri foarte talentate si creative, baietii nostri au ajuns sa discrimineze NUMAI PE BAZA SOUND-ului!

 

Binenteles, in foarte rarele cazuri in care, o data la 10, 100, 300 ani, apare un demo cu o muzica DUMNEZEIESC de creativa si valoroasa si interesanta si ingenioasa si nimeni n-a mai auzit de asa ceva, atunci se face exceptie de calitatea sunetului.

Daca credeti ca sunteti unul dintre aceste talente care apar odata la deceniu/secol, atunci puteti face abstractie de soundul unui demo, daca nu, cu parere de rau va anunt, dragi colegi muzicieni si producatori, ca (virgula) competitia este la sange in muzica si batalia se da pana la ultima sutime de decibel de interval dinamic si caracter acustic..

 

Spor la treaba si la "sucuri creatoare"! :)

Edited by One^Love
Posted

Daca eu am casa de discurii etc , productie , desfacere , piata , contacte , legaturi,

 

TU degeaba incerci sa faci ceva "DEMO SUPER" nu intereseaza pe absolut nimeni !!!

 

EU casa de discuri etc... spun ce trebuie si cum trebuie am planul facut ptr noua linie/stil /gen/sonoritate /muzica etc ..., EU sunt doar in cautare de noi modalitati de a scoate inca un ban.

Rareori EU sunt interesat de originalitate sau ceva absolut nou "neincercat" pana acum.

Dar EU nu am nevoie de imitatori ptr imitatori locul este in "birturi" nu este nevoie pe scene adevarata de imitatori numai daca este ceva absolut iesit din comun ( cea ce nu prea s-a dovedit pana acum in nici un caz serios , eventual la "circ" prin localuri de lux in Las Vegas ( de ex)

 

TU un amator nu ai de unde sa stii sau sa banuiesti ce trebuie asa ca munca ta la DEMO este buna doar sa impresionezi prieteni si copiii.Daca totusi in lip sa de lata a;ternativa ajungi sa te ia cineva dupa ce a auzit un "demo" o sa canti ce ti-se spune muzica ce nu are nimic su "demo"-ul .

 

Bineinteles ca nestiind nimic din culise actionezi dupa cea e "ti-se pare " ca ar fi calea .

 

Daca faci inregistrari INDIE este complect altceva faci singur sa sune cat mai bine , eventual platesti un studio daca vrei sa fie si mai calitativ ( daca are rost ,caci cei ce gusta INDIE nu se uita de obicei la acele somoritati seci si plate produse de Loudness War in studio .

 

 

 

Ia explica-mi cine asculta cele 1500 de demo-uri ,,,NIMENI !!! asta inseamna aprox 100 ore muzica !

 

Eu am ascultat 1 luna intreaga parca 90 de piese ptr preselectie la un festivalm zi si noapte cu notite etc si abea de cunosteam pana la urma ce se intampla ,alti din juriu nu stiu daca au ascultat atata.

Truoele care au sunat bine si comles pe DEMO au cantat de toata jena !! su asta am observat la mai multe festivaluri .

Nimeni nu se i adupa DEMO-uri numai amatorii.

 

Iar ptr vandut cum am mai scris nimni nu binde DEMO-ul di te pune la treaba si i-ti cere sa canti si sa faci cum spun ei specialistii . Asta daca ai noroc sa fi bagat in seama din greseala.

 

Nu mai pune botul la ce reclama fac tot felul de site-uri.

Intri intr-un concurs dai 30-50 de $ de piesa , poti sa pui o piesa de 100 de ori ca sa ai sanse mai mari sa te extraga asta inseamna 3000-5000$ dupa care poate poate te place si juriul .Daca nu ai sustinator financiar nu prea ajungi niciunde, cheltui bani.

Ese doar o pacaleala buna ptr a-ti scoate banii.Apoi cate unul castiga cu mare Tam Tam ca so al LOTO sa mai vina si altii.

Doar de cativa muzicanti am auzit ca au ajuns vedete dupa concursuri.

 

"Dar cine nu joaca nu castiga "

Guest One^Love
Posted (edited)

Frate, fiecare crede ce vrea.

Banuiesc ca tu ai trimis atat de multe demo-uri de calitate incat de asta esti asa de cinic si stii tu exact "care e treaba"...

 

Daca nu ai observat, eu am facut abstractie de ce se intampla pe piata din RO.

Tot ce ai spus tu e foarte valabil. IN ROMANIA.

 

In straianatate, acele label-uri Indie promoveaza talente pentru ceea ce sunt ele: talente.

Ce rost are sa iti iei o pisica si sa ii ceri sa latre? Daca vrei latrat iti iei caine si daca vrei mieunat, iti iei pisica. Ai inteles?

Ce rost are sa iti iei un artist si sa-i ceri sa faca muzica la comanda (ca doar nu-l cheama Marius Moga..).

 

Daca vrei sa faci muzica la comanda iti iei pe unul care este un instrumentist si un producator bun si il faci sclavul tau. Dar nu iti iei UN ARTIST. Un artist e cu totul altceva. Un artist are conceptul lui. Daca tie iti place conceptul il semnezi pe artist, daca nu, atunci nu. Dar artistii sunt cei care cauta sa isi adapteze stilurile la cele ale caselor de discuri ca sa fie semnati, in limita a ceea ce stiu ei sa faca si simt ei. Nu le spune nimeni: "hai ca te iau la mine, dar faci muzica cum iti spun eu.." Asta este absurd. Gandeste-te un pic. Lui Picasso nu poti sa-i dictezi sa faca picturi realiste.

 

Daca nu ma crezi, uita-te la un label Indie care a crescut foarte mult si rivalizeaza cu labeluri mainstream: Eighteenth Street Lounge. Uita-te sa vezi ce varietate de stiluri au ei acolo. Fiecare artist cu ideile lui.

 

 

Iar legat de SOUND, daca nu ma crezi, intreaba pe cat mai multa lume din industria muzicala: conteaza sau nu SOUND-ul la un demo? SOUND-ul frate, in ziua de azi e la fel de important ca si compozitia! Este un factor creativ, cum am mai spus.

Edited by One^Love

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.