www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Setup-ul Unui Bass


Recommended Posts

Guest dalto
Posted

so... eu unu' nu am inteles niciodata cum se fac chestiile astea... ideea e ca am un bass destul de bun din care se poate scoate ceva... vreau sa invat sa mi-l fac pe mana mea, iar pana acum nu am avut pe cine sa intreb sau sa-mi arate notiunile de baza (cum ar trebui sa fie, cum ar trebui sa se simta, bla bla bla)... sunt sigur ca sunt multi basisti ca si mine care isi pun intrebari de genul asta... acum, nu stiu, cine se pricepe si are chef sa explice pentru niste necunoscatori ca noi as fi recunoscator sa bage aici notiuni, idei si chestii de genu' asta...

 

mult succes si multumesc anticipat

  • 6 months later...
Guest calduramare
Posted
te pot ajuta sa inveti chestiile astea, nu este prea complicat dar chiar si dupa ce prinzi cum merg treburile iti trebuie experienta. da-mi un pm. :)

 

 

era mai bine daca puneai aici sa vada si altii ce si cum. asa cum zice si Dalto; sunt multi basisti ca si mine care-si pun intrebari de genul asta, de-aia e forum. unul din sloganurile de pe xbass.ro este: fiti generosi!! si bine zice. dar acolo sunt basisti. :)

Posted

Vai! Deci eu in noaptea asta ma apuc sa-mi reglez intonatia. Va fi pentru intaia oara. Ma uit la tutoriale si citesc. Wish me luck! Daca nu-mi iese am sa va cer ajutorul. :)

  • 5 months later...
Guest velcom
Posted

INTONATIA este foarte simplu de reglat

1) avem la bridge acele suruburi paralele cu corzile cu care modificam lungimea efectiva a unei corzi

2) ne apucam de o coarda, G(sol) sa zicem, facem o flagioleta pe tasta 12 si dupaia apasam tasta 12 ca o nota normala si ciupim, cele doua note ar trebui sa fie identice (putem observa asta cu un tuner,cel mai bine ar fi sa fie cromatic>> AP Tuner)

-flagioleta va scoate intotdeauna nota G, cu o octava mai sus decat coarda libera

-daca pe tasta 12 nu suna sol si suna mai SUS atunci trebuie sa STRANGEM de surub pt a lungi coarda analog pentru invers.

 

INALTIMEA CORZILOR:

aici depinde de bass!

-in primul rand, inaltimea aceasta reprezinta distanta dintre fretul 12 si coarda, nu dintre griff si coarda si nici la alta tasta,ci la 12

-daca ai un bass bun inaltimea recomandata ar fi 2,5 mm la coarda mi (sau si?) si 2,0 mm la coarda G , poate chiar mai putin de atat (1,7- 1,9 mm) daca ai un bas foarte bun

-daca ai un reghin sau un bass mai vechi(neintretinut) o sa vezi ca regland corzile la distanta mai sus mentioanata apare fenomenul de FRET BUZZ, foarte enervant si vei fi nevoit sa mai ridici corzile, asta e te dor degetele, dar asa se invata!

 

TIJA DIN GRIFF

NU INCERCATI SO REGLATI DECAT DACA VA PRICEPETI altfel buliti chitara, cel mai bine mergeti la un nenea care stie (eu nu stiu)

 

INALTIMEA DOZELOR

-cu cat dozele sunt mai jos cu atat percep mai putin sunet si mai moale, in sensul ca, cu volumele la maxim se va auzi mai incet decat inainte

-cu cat ridici dozele mai sus se aude mai tare si mai exact! problema e ca daca le ridici prea sus loveste coarda cand o ciupesti de doza, si nu tiar placea asa ceva asa ca experimentezi pana ajungi la inaltimea corecta

 

 

 

 

 

 

studiati studiati studiati......

 

 

INTONATIA este foarte simplu de reglat

1) avem la bridge acele suruburi paralele cu corzile cu care modificam lungimea efectiva a unei corzi

2) ne apucam de o coarda, G(sol) sa zicem, facem o flagioleta pe tasta 12 si dupaia apasam tasta 12 ca o nota normala si ciupim, cele doua note ar trebui sa fie identice (putem observa asta cu un tuner,cel mai bine ar fi sa fie cromatic>> AP Tuner)

-flagioleta va scoate intotdeauna nota G, cu o octava mai sus decat coarda libera

-daca pe tasta 12 nu suna sol si suna mai SUS atunci trebuie sa STRANGEM de surub pt a lungi coarda analog pentru invers.

 

INALTIMEA CORZILOR:

aici depinde de bass!

-in primul rand, inaltimea aceasta reprezinta distanta dintre fretul 12 si coarda, nu dintre griff si coarda si nici la alta tasta,ci la 12

-daca ai un bass bun inaltimea recomandata ar fi 2,5 mm la coarda mi (sau si?) si 2,0 mm la coarda G , poate chiar mai putin de atat (1,7- 1,9 mm) daca ai un bas foarte bun

-daca ai un reghin sau un bass mai vechi(neintretinut) o sa vezi ca regland corzile la distanta mai sus mentioanata apare fenomenul de FRET BUZZ, foarte enervant si vei fi nevoit sa mai ridici corzile, asta e te dor degetele, dar asa se invata!

 

TIJA DIN GRIFF

NU INCERCATI SO REGLATI DECAT DACA VA PRICEPETI altfel buliti chitara, cel mai bine mergeti la un nenea care stie (eu nu stiu)

 

INALTIMEA DOZELOR

-cu cat dozele sunt mai jos cu atat percep mai putin sunet si mai moale, in sensul ca, cu volumele la maxim se va auzi mai incet decat inainte

-cu cat ridici dozele mai sus se aude mai tare si mai exact! problema e ca daca le ridici prea sus loveste coarda cand o ciupesti de doza, si nu tiar placea asa ceva asa ca experimentezi pana ajungi la inaltimea corecta

 

 

 

 

 

 

studiati studiati studiati......

Posted (edited)

INTONATIA = acordare

 

se pun corzile si se acordeaza dupa un diapazon sau "acordor" .

 

 

Iar din calus se regleaza OCTAVA lungimea corzi ca sa fie octava exacta .Altfel imparteala tastelor nu mai este valabila si vor fi false toate tonurile .

 

procedeu descris de cateva ori pe rgc.ro

 

 

 

Doza "neck" ( cea de langa gatul chitarei) \nu se ridica prea mult deoarece in momentul cand se canta pe pozitii "inalte", peste octava, coarda se apropie mult de doza si volumul urca foarte mult .Se cauta un balans de ton si volum cat mai bun pe toata lungimea gatului .( dar cel putin ptr portiunea pe care se canta mai mult , adica daca nu faci solouri pe bas in pozitii "inalte" poti sa ridici un pic doza neck)

 

Doza apropiata va rezulta o crestere a atacului si deci o crestere a definitiei tonului .

Edited by karpi
Guest velcom
Posted (edited)

omule INTONATIA nu este ACORDARE

 

intonatia se refera la lungimea corzii!! ea se regleaza din surubul din bridge paralel cu coarda, strangi mai tare => coarda vibranta va fi mai lunga

se regleaza astfel incat flajeoletul pe fretul 12 sa sune exact ca si nota pe fretul 12 (apasata)

 

repet INTONATIE nu este egal cu ACORDARE

poti sa ai un bass dezacordat dar intonatia sa fie buna!

 

nu pot sa cred ca esti Veteran esti V.I.P. si mai esti si de la noi din timisoara.......

Edited by velcom
Guest someguitardude
Posted

De fapt, sfatul lui karpi este foarte corect daca tii cont ca notele trebuie sa fie 'acordate' la fiecare tasta. Lungimea corzii afecteaza frecventa, frecventa = nota.

 

Simt nevoia sa mai adaug: setup faci NUMAI pe corzi noi sau aproape noi, niciodata pe corzi vechi. Corzile vechi nu mai sunt tot timpul uniforme pe lungimea corzii si pot sa apara note 'pe langa' doar din cauza asta.

 

Inainte de setup-ul corzilor (actiune, intonatie), citeste cum se lucreaza cu truss-rod-ul aka 'tija din griff'.

 

Nu imi place sa aud :

"NU INCERCATI SO REGLATI DECAT DACA VA PRICEPETI altfel buliti chitara, cel mai bine mergeti la un nenea care stie (eu nu stiu)"

 

Hai cu mythbusters..

 

Truss rod-ul e sensibil, trebuie grija, dar este esential intr-un setup bun. E printre primele lucruri pe care trebuie sa le faci, si este extrem de util sa stii cum. Dar daca opune rezistenta prea mare, nu e bine :) , ala e momentul in care te cam opresti. Sub tensiunea corzilor, gatul instrumentului devine usor arcuit, el nu este drept, si mai mult de atat, nu trebuie sa fie perfect drept. Trebuie o curbura foarte usoara care sa permita corzilor sa vibreze liber si sa nu atinga tastele in timp ce vibreaza. Tensiunea din truss rod este in contra tensiunii corzilor. Cu cat truss rod-ul este mai tensionat, cu atat gatul devine mai drept. Cu cat il de-tensionezi, gatul se arcuieste usor, sub actiunea corzilor. Gradul de curbare, in conditiile unor taste ne-uzate, e un factor foarte important cand vine vorba de fret buzz.

 

Pe site la fender sunt intr-adevar specificatii. Daca apare fenomenul de 'fret buzz', nu, nu este OK, nu asa se invata, imi pare rau velcom, dar nu e asa, una e muzica, alta e 'gimnastica pt degete'. Daca apare fret buzz mult si corzile nu sunt extrem de apropiate de gatul instrumentului (vezi specificatii pe site pt action), atunci ori sunt tastele uzate, ori e gatul instrumentului stramb, ori nu a fost bine reglat truss rod-ul. Ridicatul corzilor e doar o solutie temporara.

 

Intonatia nu este foarte simplu de reglat daca vrei un setup intr-adevar bun. Dupa ce reglezi corzile la fretul 12, dupa cum a fost descris pe aici, verifica, evident cu instrumentul perfect acordat, daca nu cumva mai sunt locuri in care falseaza, aici ma refer mai ales la primele taste, 1,2,3. Aici intervine alt reglaj, cel al pragusului (nut - chestia aia alba din plastic/os dinspre headstock). Inaltimea fiecarei corzi la pragus determina cat de bine e reglata intonatia la primele taste. Daca pragusul e prea inalt, primele note o sa fie putin mai inalte decat trebuie. Daca este prea jos, apare buzz pe corzile libere. Din pacate cu reglatul nut-ului e mai greu, trebuie pilit, masurat, nu are reglaje din suruburi, si trebuie si seturi de scule ca sa lucrezi asa ceva, si o mana foarte sigura.

 

Ca sa inchei, poti sa iti faci singur un setup foarte bun, daca instrumentul in sine este in stare buna, dar daca intampini probleme in a regla intonatia, action-ul, daca falseaza sau ai buzz excesiv, atunci du-te la cineva care cu asta se ocupa, sunt deja cateva persoane recomandate pe forum.

 

"nu pot sa cred ca esti Veteran esti V.I.P. si mai esti si de la noi din timisoara......."

Pe karpi l-am auzit cum canta, pe tine velcom... ?

Guest velcom
Posted (edited)

dude teoretic stiu si eu sa reglez un truss rod, stiu cum sa-i fac curbura,stiu cum s-o masor,stiu ce valori trebuie sa am la masuratori(bassul meu nu a avut nevoie de reglaje la truss rod), dar n-am incercat niciodata, daca stii sa faci asta eu nu zic sa nu faci doar ca nu incurajez oamenii neexperimentati sa-si buleasca bassul, pt ca se poate buli foarte usor....ai inteles gresit.

 

ACORDÁ, (1, 2) acórd, (3) acordez, vb. I. Tranz. 1. A da (cu îngãduințã, cu grijã, cu atenție, cu bunãvoințã); a oferi; a atribui. 2. A stabili acordul gramatical. 3. A regla frecvența unui aparat, a unui sistem fizic etc., astfel încât sã fie egalã cu frecvența altui aparat, sistem fizic etc. ? A aduce tonurile unui instrument muzical la aceeaºi înãlțime. ? Din fr. accorder.

 

a acorda inseamna a face prima coarda (la bass spre exemplu, G) sa sune G adica nu Gb sau alte note (intermediare),depinde de acordaj, ai prins ideea.

 

 

intonatia se refera la pozitia mijlocului efectiv al corzii fata de tasta 12 (mijlocul distantei dintre nutt si bridge)

mijlocul corzii trebuie sa fie situat exact deasupra tastei 12,chestie care se verifica cu flajeoletul, frumos explicat mai sus.

 

 

 

--------------------------

Pe site la fender sunt intr-adevar specificatii. Daca apare fenomenul de 'fret buzz', nu, nu este OK, nu asa se invata, imi pare rau velcom, dar nu e asa, una e muzica, alta e 'gimnastica pt degete'. Daca apare fret buzz mult si corzile nu sunt extrem de apropiate de gatul instrumentului (vezi specificatii pe site pt action), atunci ori sunt tastele uzate, ori e gatul instrumentului stramb, ori nu a fost bine reglat truss rod-ul. Ridicatul corzilor e doar o solutie temporara.

--------------------------

sunt o groaza de cauze pentru fret buzz (iti mai zic eu una, cand ies freturile afara si se ridica putin,nu mai sunt lipite) nu asta e important ci important e ca daca lasi corzile prea jos apare FRET BUZZ......iar ai inteles pe dos

 

--------------------------

Intonatia nu este foarte simplu de reglat daca vrei un setup intr-adevar bun. Dupa ce reglezi corzile la fretul 12, dupa cum a fost descris pe aici, verifica, evident cu instrumentul perfect acordat, daca nu cumva mai sunt locuri in care falseaza, aici ma refer mai ales la primele taste, 1,2,3. Aici intervine alt reglaj, cel al pragusului (nut - chestia aia alba din plastic/os dinspre headstock). Inaltimea fiecarei corzi la pragus determina cat de bine e reglata intonatia la primele taste. Daca pragusul e prea inalt, primele note o sa fie putin mai inalte decat trebuie. Daca este prea jos, apare buzz pe corzile libere. Din pacate cu reglatul nut-ului e mai greu, trebuie pilit, masurat, nu are reglaje din suruburi, si trebuie si seturi de scule ca sa lucrezi asa ceva, si o mana foarte sigura.

--------------------------

asta nu mai este intonatie, tine de reglaje fine, si da, ai dreptate.

 

--------------------------

Ca sa inchei, poti sa iti faci singur un setup foarte bun, daca instrumentul in sine este in stare buna, dar daca intampini probleme in a regla intonatia, action-ul, daca falseaza sau ai buzz excesiv, atunci du-te la cineva care cu asta se ocupa, sunt deja cateva persoane recomandate pe forum.

--------------------------

CORECT!dar la fel de usor poti sal strici....trebuie doar sa fi atent

 

 

--------------------------

"nu pot sa cred ca esti Veteran esti V.I.P. si mai esti si de la noi din timisoara......."

 

Pe karpi l-am auzit cum canta, pe tine velcom... ?

--------------------------

o sa ma auzi...deocamdata muncim

 

 

 

--------------------------

De fapt, sfatul lui karpi este foarte corect daca tii cont ca notele trebuie sa fie 'acordate' la fiecare tasta. Lungimea corzii afecteaza frecventa, frecventa = nota.

--------------------------

daca o tinem tot asa ...... 1+1=3...depinde cum vezi situatia...

 

 

bafta shmechere

 

P.S.: ai vrea tu sa ai chei sa acordezi corzile la fiecare fret....

Edited by velcom
Guest velcom
Posted

omfg ASTA DA!!!

din prima poza miam dat seama instant carei faza

baieti destepti...oricum,cred ca e prea exagerat grifful din poza,ar trebui schimbari mai subtile...

 

raman la clasic

Guest miky
Posted

oare cum se schimba nota daca faci un bend pe un griff ca ala? ca ma gandesc ca nu mai e constanta treaba...

Guest velcom
Posted

si eu mam gandit, nota e clar ca se altereaza (ca la un bend normal) dar nu cred ca lafel, nu stiu pana nu cant pe asa ceva, e ciudat..

Posted (edited)
omule INTONATIA nu este ACORDARE

 

intonatia se refera la lungimea corzii!! ea se regleaza din surubul din bridge paralel cu coarda, strangi mai tare => coarda vibranta va fi mai lunga

se regleaza astfel incat flajeoletul pe fretul 12 sa sune exact ca si nota pe fretul 12 (apasata)

 

repet INTONATIE nu este egal cu ACORDARE

poti sa ai un bass dezacordat dar intonatia sa fie buna!

 

nu pot sa cred ca esti Veteran esti V.I.P. si mai esti si de la noi din timisoara.......

intonatie este ..."aducerea" in ton ...In->ton

 

 

a acorda .......... to tune

 

acordare sau si setare ------adjustment si alignment

 

acordeaza ...tune in

 

acordare ...tuning in

 

setarea sau ajustarea octavei este ceva mai corect.

 

expresia "intonation" cred ca s-a adoptat ca si jargon doar ca sa se deosebeasca de tuning-in ce se refera la acordarea corzilor "libere".

 

Tot asa "fine tuning" poate fi orice setare la orice aparat dar si acordare "muzicala" de precizie.

 

exact ca si in electronica.convertor , convertizor, converter ce poate fi acelasi lucru dar in jargon ( in unele cercuri) s-au adoptat fiecare ptr cate un tip de aparat si care au la baza aceleasi circuite specifice.

 

Daca vrei sa explici incepatorilor trebuie facut punct cu punct , in alta ordine de idei s-au descris in amanunt aceste lucruri de cateva ori.

 

intonatia se refera la lungimea corzii!! poate asa da , la bas intonatia este mai lunga deci avem nevoie si de surub mai lung .

Ar trebuii sa cerem bani inapoi in magazin caci ne vand corzi prea scurte si trebuie sa le lungim cu surub?

Edited by karpi
Guest velcom
Posted

exista corzi de bass pentru long scale si da, sunt mai lungi

oricum lungimea corzilor cumparate e buna, problema e lungimea corzii (adica partea care vibreaza efectiv) la tine pe chitara,care se ajusteaza din acel surub.

 

ok, se pare ca nu ne intelegem nicicum,

setupul unui bass se face exact ca in urmatoarele poze:

 

http://www5.picturepush.com/photo/a/887133/img/887133.jpg

http://www1.picturepush.com/photo/a/887134/img/887134.jpg

http://www3.picturepush.com/photo/a/887136/img/887136.jpg

Posted (edited)

http://www.google.ro/search?hl=ro&q=de...utare&meta=

 

 

 

 

Definiții pe Web în limba Englezã pentru intonation:

 

The ways in which the voice pitch rises and falls in speech.

myopiczeal.blogsome.com/2005/03/17/definitions-of-words-in-our-glossary-of-terms/

 

as a general music term, this refers to the ability to play or sing on pitch; for our purposes as guitar makers, intonation refers to how a given instrument plays in tune with itself; a guitar string should produce the same note played as a harmonic at the 12th fret as it does when you fret that ...

www.taylorguitars.com/guitars/reference/glossary.html

 

The rise and fall of the voice in speaking.

www.ep309.org/faculty/HOBBSMAR/hmwkhelp/IED%20GLOSSARY.doc

 

Change in pitch of a sentence, up and down.

www.englishclub.com/pronunciation/ws-pronunciation-glossary.htm

 

The use of pitch in speech to create contrast and variation.

www.theprivateteacher.com/teacherterminology.html

 

The sequence of pitches that produces the 'tone' of an utterance and plays an important part in conveying the meaning. The intonational tone of a question, for example, usually features a rising pitch at the end.

www.dg.dial.pipex.com/documents/docs1/bullock29.shtml

 

 

etc deci este un jargon de "as guitarmakers"

 

noi reglam octava

 

deci lungimea activa care oscileaza este in functie de cum este "suspendata coarda pe pragus si pe calus .

Cu cat unghiul intre portiunea dreapta si cea de dupa calus sau pragus este mai mic partea "dreapta" care va oscila va incepe la o distanta mai mare de punctul de suspendare ( reazam) .Dupa ce coarda se "intinde" coarda activa se-va lungi asa ca trebuie compensata aceasta lungire prin reglajul din calus ( sadle) ca sa avem octava corecta.

 

In functie de grosimea corzii aceasta distanta este difetita.Se vede si dupa cum ajunge setat fiecare calus de sub fiecare coarda.

 

Asa ca la schimbarea corzilor se reglaza in asa fel ca sa "lungim" coarda.Iar dupa ce corzile se

"uzeaza" , se intind/frang pe calus trebuie sa scurtam coarda ca sa avem octava corecta.

 

In cazul cand se ridica corzile prea sus apare o lata problema , mai ales la corzile groase.In momentul cabd apesi coarda pe tasta ea se intinde si va urca tonul.Asa ca nu este bine sa fie corzile prea departe de taste.

 

In primele pozitii dac apest tare coarda chioar cu octava reglata vei obtine sunete false.Unele chitare au si in acest lunct ( nut .pragus) o compensare a lungimi active , plus este bine sa fie corzile cat mai aproape de taste.si unghiul de reazam sa fie cat mai lin..

Edited by karpi
Guest velcom
Posted

hai sa nu mai aberam pe tema asta, am pus mai sus pozele, exact ca acolo se face, doar nu vrei sa spui ca stii mai bine decat astia de la ibanez cum se face

 

paginile scanate sunt din "Ibanez Electric Bass Instruction Manual" © 2006 SEP06554

Posted
hai sa nu mai aberam pe tema asta, am pus mai sus pozele, exact ca acolo se face, doar nu vrei sa spui ca stii mai bine decat astia de la ibanez cum se face

 

paginile scanate sunt din "Ibanez Electric Bass Instruction Manual" © 2006 SEP06554

 

Pai stiu destule si fara Ibanez si fara Fender , primele chitare electrice le-am construit fara a avea macar un model.Doar forma am vazut-o intr-o revista germana de amatori .

 

Apoi am avot ocazia sa cant si sa studiez un Framus de Luxe , si am mai copiat idei si am mai construit chitare .

 

Nu aveam nici internet nici vre-o descriere din manualul de utilizare .Doar ceva fizica / mecanica/tamplarie mai cunosteam din scoala . Si mai aveam prieteni , tamplari, specialisti in prelucrarea metalului,si lutieri reparatori de instrumente muzicale pe care-i stresam cu intrebari de baraj .

 

Corzile le cumparam de la un lutier , avea masina de facut corzi si erau exceptionale .

 

Cum spunea Sorin Tudoran , corzile Hora Reghin au "TWANG"-ul; cel mai bun dar pacat ca nu tin doar doua trei zile.Acest Brown facea corzi care tineau si nu se tocea matisarea de pe coarda Sol in doua zile.

 

Asa ca nu-s Ibanez buricul targului .

 

Stratocaster-ul e mai catre buric.

 

Iar de invatat este loc intotdeauna ....ca Lenin a spus-o ..

Guest someguitardude
Posted

"Iar de invatat este loc intotdeauna" +1

Guest velcom
Posted
hai sa nu mai aberam pe tema asta, am pus mai sus pozele, exact ca acolo se face, doar nu vrei sa spui ca stii mai bine decat astia de la ibanez cum se face

 

paginile scanate sunt din "Ibanez Electric Bass Instruction Manual" © 2006 SEP06554

 

man, poate faci tu chitare de 30 de ani dar ibanez face din 1935 si crede-ma stiu ei mai bine decat tine :)

 

toate cele bune

Guest someguitardude
Posted

Velcom, tu ai citit pe net niste chestii, si le stii pur teoretic, din auzite. Practic nu, dupa cum chiar tu ai recunoscut, 'teoretic' stii sa reglezi un truss rod, atat. Nu spun ca este gresit, dar experienta pe care o capeti facand unele lucruri este infinit mai mare decat cea pe care o sa ti-o ofere orice site sau carte de specialitate. Si ultimul post a fost ceva de genul "ba nu, aia sunt mai tari, sac!".

Guest velcom
Posted

o eu citit o carticica scrisa de unii care toata viata lor au facut chitare, de acolo am invatat foarte multe, e adevarat, practic iti mai dai seama de niste chestii, dar acolo zice frumos, daca nu esti specialist sa nu te bagi la truss rod si nu mam bagat in afara de truss rod am reglat si alte prostii cu mult succes.

Posted (edited)

Nu se strica nimica daca intelegi fenomenul , sunt descrise pe net metodele de reglaj.

 

Nu este voie sa strangi sau sa slabesti surubul mai mult de 30 grade , gatul nu se indoaie pe moment ci ia un timp pana se aseaza dupa noua tensiune produsa de bara de otel si corzi ,Adica noul punct de echilibru.

 

Uni seteaza cu corzile tensionate , nu ar fi nici o problema dar risti sa distrugi capul surubului ( profilul) de oricare ar fi el.Apoi nu mai poti seta daca este nevoie.

 

Eu slabesc corzile cat mai mult si atuncea invart in directia dorita 15-20 grade ,, tensionez corzile acordez chitara si o las sa stea o zi ( eventual cant pe ea ) .daca nu sunt multumit cu rezultatul repet operatiunea cu 10-20 grade rasucire in + sau - dupa caz .

 

Poti sa notezi cat ai strans si in ce directie ca sa poti reveni la pozitia initiala daac vezi ca nu reusesti.Dar trebuie sa reuseasca.

 

sa ai cheie adecvata altfel se distruge profulul piulitei sau capatul barei de otel .

Dupa ce gatul este reglat ar fi de preferat sa folosesti acelasi tip de corzi , altfel la corzi foarte diferite trebuie o noua setare.

daca o singura data pui alt tip[ de corzi de bnevoie nu deregla gatul , ci schimba corzile in cele adecvate cat mai repede.

 

si am uitat sa amintesc ca trebuie setata si inaltimea bridge-ului caci odata cu "incovoierea gatului se schimba si inaltimea corzilor fata de gat.

 

La chitara bas nu atat buzz-ul cat notele false rezultate de o intindre prea mare a corzior ce sunt prea inalte fata de gat.

Plus cu gatul concav bine regla vei avea corzile aproape la capetele gatului unde se canta mai greu , si va fi putin mai inalta actiunea corzilor in mijlocul gatului unde tensiunea corzilor este mai mica la apasare .

Edited by karpi
  • 3 weeks later...
Posted

apesi tasta si ridici coarda in sus sau in jos... bend=a indoi... uite-te la orice chitarist de blues (vezi bb king sau gary moore) si o sa vezi pe solo mult folosita tehnica asta (care se aplica si la chitara bass).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.