Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Am invatat gama majora ( toate 5 "shape" urile ) dar am impresia ca daca incerc sa "compun" si eu ceva suna prea sec, penal,ziceti cum vreti ...voi ce credeti ca ar trebui sa fac??...sa ma chinui in continuare la ea sau sa incerc sa mai invat si alte game?
Guest seraphx Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 ti se pare ca suna sec fiindca probabil gama aleasa nu e chiar ce vrei tu , incearca un mod al gamei respective, si o sa vezi ca e imposibil sa nu gasesti ce vrei, mai important arpegiile si acordurile care le contine gama e bine sa le stii si pe alea, si cel mai important e sa stii si de ce e gama asa, sa nu o inveti mecanic, e foarte important sa intelegi ce se intampla acolo
Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Poi na, am facut ceva de genu asta....am luat de am invatat ceva melodii, acorduri, n stuff...apoi am auzit ca i bine sa o stii si pe gama asta... am aflat de pe youtube de www.justinguitar.com de unde am inceput sa invat , are acolo si o lectie..., " how to make scales sound less like scales" da parca tot chestie tehnica e.. aaa..., si exersez asta de vreo saptamana, una jumate, deci cred ca si asta conteaza foarte mult
Guest seraphx Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 incearca sa te uiti la Lectia lui Frank Gambale - Modes- No More Mysteries, o sa te ajute sa intelegi cum e cu modurile astea explica destul de bine Frank, anywayz, nu ne-ai spus inca ce gama ai invatat si ce stil ai vrea sa improvizezi
Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 poiah...gama majora efectiv, adica do,re,mi,fa,sol,la si, dar am tras unpic cu ochiu la alea minore, si sincer imi plac extrem de mult, da nu as vrea sa sar peste asta si dupa aceea sa am lapsusuri de cantat, hmm...as vrea ceva neoclassic, da nu ma rezum numai la asta, am incercat din toate genurile posibile sa prin cate ceva ( blues, jazz, heavy )
Guest seraphx Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 (edited) man incearca si tu un La minor, un Sol major (cu modes etc) dar nu do ca in do nu o sa-ti placa e o gama pentru pop in general man incearca si tu un La minor, un Sol major (cu modes etc) dar nu do ca in do nu o sa-ti placa e o gama pentru pop in general, e normal sa-ti placa minorele fiindca sunt mult mai spre jazz/blues oriented, legat de lapsus se rezolva imediat foarte usor, iti faci singur orice gama vrei, poti sa te joci pan dimineata, e si un bun exercitiu sa stii notele bine pe griff: * orice gama majora se construieste dupa modelul: se porneste de la o nota(root note) care da si numele gamei majore si se utilizeaza formula : Ton Ton Semiton Ton Ton Ton Semiton Ton, intre B(si) si C(do), E(mi) si F(fa) exista natural distanta de un semiton asta e de retinut, sa luam acu exemplu gama care ai ales-o tu : C D E F G A B C , vom nota cu T=ton si S=semiton T T S T T T S T asta orice incepator in ale teoriei o stie , so sper ca te-am ajutat cu ceva, si pentru blues is foarte bune pentatonicele, informatii despre gamele minore si pentatonicele poti gasi pe net , e plin net-ul, eu deocamdata mai am foarte multe de invatat legat de teorie, dar incerc sa ma perfectionez Edited April 28, 2007 by seraphx
Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 uuuyyeee...pentatonicele le stiu, acuma ce nu inteleg eu...da atata numai...in rest e foarte clar...eu trebuie sa ma apuc si sa tocesc gamele ca un r3t4rd4t sau sa invat structura lor ( aia cu ton ton semiton )...ca ma ajuta foarte mult lista din Guitar Pro,..acolo la tools / scales...oricum vreau sa scot metoda lu Gambale sa vad mai bine despre ce e vba in rest, cheers
Guest seraphx Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 nu o inveti o faci singur, simplu exercitiu luam gama A major (la major) : A B C# D E F# G# A >>> intre A si B este un ton , intre B si C# este un ton, intre C# si D este un semiton, s.a.m.d ti-am dat exemplu asta ca sa intelegi cu # care-i treaba, intre B si C este un semiton si ca sa facem distanta de un ton am marit nota C cu un semiton rezultand C#, hai man ca e usor , baga-te pe invatat reguli si dupa aia exercitii , nu mai invata gamele dupa pozitii ca nu te ajuta cu nimic, ah si o chestie foarte utila pe chitara Ton= distanta de 2 frets pe chitara(e.g F (1 pe coarda mi) G (3 pe coarda mi)), Semiton=1 fret (e.g mi(0 pe coarda mi) si fa(1 pe coarda mi) )
Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 (edited) stai calm , chestiile strict de baza le stiu, acuma nu chiar toate da noah ... numai ca ma dreanjeaza faptul ca nu am gasit inca niste game care sa mi se potriveasca, adica astea majorele mi se par destul de lame, unele, da oricum, macar am mai invatat ceva azi, si am inteles f bine ce vrei sa spui, chiar daca poate nu pare Edited April 28, 2007 by Distorsed
denis_symbiotic Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 incearca sa faci bend-uri si slide-uri si nu o sa mai sune asa mecanic
Guest Jaymz Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Postul meu daca nu va fi sters imediat va ajunge sigur in deshert, dar la ora asta mi se pare (prea) amuzant Quote dintr'un post al lui Distorsed de mai sus ... dar am tras unpic cu ochiu la alea minore, si sincer imi plac extrem de mult Atentie la exprimare
Guest Distorsed Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Postul meu daca nu va fi sters imediat va ajunge sigur in deshert, dar la ora asta mi se pare (prea) amuzant Quote dintr'un post al lui Distorsed de mai sus ... Atentie la exprimare :) my fauuuullltt!!!
Musaro Adriano Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 salut ditorses, eu cred ca fugi prea repede, sunt persoane care studiaza ani de zile "gama majora", ai probat de pilda sa canti arpeje din ea? triade? intervale? o sa vezi ca sound o sa te sare la urechia imediat si o sa te placa. Frasare ritmica? si asta contaza. Eu te sfatuiesc un esercitiu, pe "gama majora" inventaza riffuri, i gandesti inainte, probezi sa i canti cu gura si poi i canti cu chitara. proba si vezi ca este o metoda usoara de a memoriza "sound" al scarile aceste. Poate sa te ajuta in acest exercitiu si un player cum ar fi band in a box: Selectezi acordu facand parte de scara majora respectiva si folosesti scare cum ti am esplicat mai deasupra. Oricum discutia este cam lunga, daca ai vreo intrebare sunt aici, DAR sa nu fie generica, sa fie la punct. Sa stii ca cateodata discutiile aceste creaza multa confusie la cine deja est confus si sunt contraproducente. Sfatul meu este (daca ai posibilitate) sa te sprijni de un maestru cel putin pana nu ai idei ma clare.Ciao,adri
karpi Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 (edited) Am invatat gama majora ( toate 5 "shape" urile ) dar am impresia ca daca incerc sa "compun" si eu ceva suna prea sec, penal,ziceti cum vreti ...voi ce credeti ca ar trebui sa fac??...sa ma chinui in continuare la ea sau sa incerc sa mai invat si alte game? muzica vine din tine nu din gama sau game nu esti ingradit de nimica de nici o gama ca sa a-ti iasa ceva in major ,asa de exertcitiu ,sa canti in relativa minora a gamei majore . De ex in C sa canti de parca ai canta in Am , dar bineinteles nu construiesti lickuri saiu fraze cu baza A ci cu baza C . trebuie sa a-ti faci un background in care sa sune C major si pe acesta canti in Am , altfel tu inca nu auzi , nu simti unde esti, dupa mai mult timp vei simti intervalele... apoi faci un background C/C/F/C/G/F/C/G7 ..altul C/Am/C/C7/F/F/C/C/G/F/C/G7 Deci progresie armonica simpla in C major , pe aceste "miscari " se canta ,...( notele din gama dar sa nu tre limitezi daca ceva suna bine , chiar acel altceva esti TU si nu doar structurile obisnuite...) modurile nu nseamna numai gamele !!!!!! modurile provin din muzica live ce se trage din diferite zone ale lumii , exact asa patesti cu orice gama in orice mod , nu poti sa faci nimic cu notele unei game daca nu cunosti si muzica ce s-a "inventat" de secole si s-a dezvoltat intr-o directie anume ( datini , obiceiuri ,...fuziuni..etc) intr -adevar se poate face un algoritm ( sau si facut programe de compus muzica ) in care introduci gamele, apoi modurile ca si stil , stiluri , genuri ,ritmica . mod de interpretare etc....dar este doar ceva mecanic , bun ptr studiu. deci ...stai frumos relaxat , te gandesti la ce-ti vine si fredonezi un rif , tema , melodie...apoi incerci sa o interpretezi la instrument , si nu te intereseaza in ce gama si mod este .Dupa ce ai construit structura poti sa o armonizezi sa bagi alteratii , sa treci in moduri ca sa-i dai "culoare" Practic , canti ce ati vine inregistrezi apoi asculti ce ati place retii , si tot asa ati construiesti o baza de "lick"-uri care apoi cu "lick"-urile invatate si auzite de la alti le combini dupa cum ati vine si cam asa se poate compune cate o tema........etc sa nu incerci sa "compui" cu chitara caci ies toate temele la fel dupa pozitiile cunoscute de tine la chitara..!!! deci fredonezi sau fluieri deoarece im minte ai mai multe "teme" decat ce poti tu sa canti la chitara , retii o tema mai constryuiesti una ce o complecteaza pe prima , legi riffurile temele cu treceri , si asa mai departe......dupa aia vezi tu cam ce gama iese din feelingul tau... Edited May 8, 2007 by karpi
M.Marquis Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 Man, shi eu sunt de paarere k muzica trebuie saa vina din tine. Ia-o ushor, nu fortza lucrurile. Studiazaa, shi la un moment dat vei vedea k tzi se leagaa ^in minte idei (scuzatzi exprimarea dak vi se pare mai ciudata), de park tzi-ar fluiera coneva o melodioaraa la ureche... Vine shi asta! Baphtaa + Spor ^in ramuraa!!!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now