www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Gat


Susceptor
 Share

Recommended Posts

Guest Sheriff

Acesti termeni se refera la solutiile constructive pentru chitare.

 

In ordinea in care au fost folosite sunt:

1. Set-neck - preluat de la constructia chitarelor clasice cu corzi de nylon acest procedeu presupune asamblarea gatului si a cutiei de rezonanta (sau corpului, pt chitare electrice) in diverse forme (ex imbinare "coada de randunica") si lipirea lor folosind diverse substante. Bine, toata treaba asta presupune mult mai multe chestii, asta e doar o descriere simpluta, de principiu, procedeul fiind dezvoltat multa vreme (doar e cel mai vechi).

Aceasta este perceputa de multi ca fiind modalitatea "corecta" de a construi o chitara, si, intr-adevar, ofera sunetului asemenea calitati ca: "sustain", "richness"...

Exemple de chitare care folosesc acest procedeu: majoritatea chestiilor facute de Gibson (Les Paul, Flying V etc. )

 

2. Prin anii '50 cand Leo Fender s-a apucat de facut chitare a folosit un procedeu nou, mai ieftin si mai rapid, constructia "bolt on". Aceasta presupune asamblarea gatului si a corpului (numai pt chitare electrice) prin suruburi. Este cel mai raspandit procedeu de constructie al chitarelor. Exemple: Fender Stratocaster si toate copiile sale. Unii argumenteaza ca acest tip de constructie rapeste din calitatle sunetului, dar exista destui muzicieni mari care canta pe chestii d-astea fara probleme. Atat timp cat lemnul si manufactura sunt de buna calitate nu vad probleme deosebite in a canta rock pe asa ceva. Pentru blues sau jazz ar putea merita luate in considerare celelalte variante.

 

3. Neck thru : presupune constructia chitarei dintr-o singura bucata de lemn, la care se adauga 2 "aripi" care formeaza corpul. Avantajele sunt aceleasi ca la set neck, "sustain", "richness" etc, dar, zice-se, in "cantitate" mai mare, adica mai pregnante. Comnpania Charvel/Jackson a fost una dintre primele care au dezvoltat aceasta solutie constructiva la sfarsitul anilor 70, in prezent mai toate companiile mari avand in oferta asemenea instrumente. Din cate am remarcat, cei care ofera cele mai multe modele neck-thru in gama lor, in prezent, sunt cei de la ESP, urmati de Jackson.

 

Cam asta e ce stiu :). Corecturile si adaugirile sunt binevenite.

Link to comment
Share on other sites

Cineva pe forum a mai facut aceasta precizare, si tind sa-i dau dreptate. Un 'neckthru', in timp ce are un sustain mai bogat si un sunet mai "uniform", are un timp de atac ceva mai mare (un atac mai scazut). Acesta s-ar putea sa fie si unul dintre motivele pt care multi chitaristi prefera un bolt-on.

De asemenea un sustain f. puternic, daca nu este bine controlat, poate scapa usor de sub control, in special pe distors. Astea ar fi niste dezavantaje poate ale sustain-ului excesiv, asa cum le vad si le simt eu. Avantajele presupun ca le stie toata lumea.

Dar intr-un final, ca multe alte lucruri, chestiile astea conteaza prea putin.

Link to comment
Share on other sites

In mod normal nu cred ca-ti pui problema asta, mai ales daca iti iei un neckthru sau un set-neck (in sensul ca ai grija de chitara, nu dai cu ea de toti peretii). De asemenea, sunt in general chitari scumpe si f bine construite. O posibila mica problema ar putea fi inlocuirea tastelor, o data cu tocirea acestora.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.