www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dragi colegi,

 

De cîțiva ani mă frămîntă o idee pe care n-am avut curajul să o pun în aplicare pînă acum. Sînt foarte pasionat și interesat de pedagogie, educație și formare a tinerilor, cu precădere în știință (aceasta fiind specializarea mea), dar nu numai. Așadar, m-am gîndit să înființez un "cerc de știință", structurat sub forma unei "mini-școli" particulare. "Mini" pentru că, cel puțin la început, vom oferi doar cursuri de matematică și fizică și pentru că echipa vreau să o păstrez mică (aproximativ 4-5 profesori).

 

Pe scurt, oferim lecții de pregătire pentru teme, clasă, examene naționale ("meditații" legale și organizate, dacă vreți), dar și cursuri de știință popularizată (cu rigoarea ce se cere, nu vulgarizată cum vedeți pe Discovery), știința în viața de zi cu zi ș.a. Pe lîngă aceste lecții pe care le vom oferi la un sediu cu cîteva săli de clasă, vom oferi și o platformă online pe care elevii să se înscrie și să aibă contul lor unde pot accesa teste, materiale didactice, notițe de curs, să-și poată urmări progresul. De asemenea, oferim opțional și asistență online (aproape) non-stop, adică vă ajutăm să rezolvați problemele sau vă răspundem la întrebări (aproape) 24/7, prin e-mail sau pe chat.

 

Am pornit pentru aceasta o campanie Indiegogo, unde ne puteți susține, dacă nu cu contribuții, măcar cu popularizare în rîndul cunoștințelor voastre (rețele sociale etc.). Aici mai multe detalii https://www.indiegogo.com/projects/science-school-for-everybody/x/8228494

 

Observații importante:

1. Campania NU vă ia bani decît dacă se atinge suma propusă, la finalul celor 60 de zile. Dacă nu avem cît am cerut, se anulează totul și nu vi se ia niciun ban.

 

2. Dacă sînteți din București și contribuiți, puteți considera contribuția voastră ca o "preînscriere", pentru voi, copilul vostru sau orice elev pe care vreți să-l aduceți. Vă vom oferi lecții sau serviciile pe care le solicitați de valoarea contribuției.

 

3. Știu că, probabil, o bună parte din forumiști nu mai sînteți elevi și nu matematica și fizica sînt prioritare pe acest forum, dar sînt parte a comunității de ceva timp și m-am gîndit să popularizez și aici inițiativa. Moderatorii pot șterge topicul dacă-l consideră cumva deplasat.

 

Pentru sugestii, reclamații, comentarii, nelămuriri, înjurături ș.a.m.d., vă stau la dispoziție și prin e-mail la adrian_manea@icloud.com sau pe Facebook chat (https://www.facebook.com/m3adi3c).

 

Mulțumesc.

  • Like 9
Posted

Mult succes!! :)

 

Mulțumim, George! De cel puțin 2 ani mă tot gîndesc la acest proiect și-mi doresc să prindă contur. Am întîlnit diverse piedici, mai mult sau mai puțin puternice sau prevăzute, m-am descurajat poate prea ușor, dar acum chiar țin cu dinții de el și-mi doresc enorm să se realizeze! Din păcate, banii sînt problema principală și caut și alternative pe lîngă acest crowdfunding (care, cel mai probabil, nu-și va atinge ținta...).

 

Elevi cred cu tărie că vom avea, nu cu un optimism orb, ci cu sinceritate: am lucrat în București cu vreo 20 de elevi individual în ultimii vreo 3-4 ani și majroitatea corespundeau profilului, meritau mai mult, sînt convins că s-ar fi înscris. La fel e situația și cu clasele și grupurile cu care am mai lucrat, atît eu, cît și colaboratorii mei (cei 2 pe care i-am cooptat pînă acum).

 

Nu vreau să mă îmbogățesc de pe urma acestei idei, nici nu-mi fac iluzii că schimb lumea, că o să fiu următorul Bill Nye, că mă angajează Discovery sau mai știu eu ce aberații. Motivațiile principale din spatele proiectului sînt:

 

1. Dorința de a trata știința așa cum merită, adică cu atenție. Chiar dacă nu în profunzime, măcar cu rigoare. E un trend acum, se pare, să faci știința "accesibilă", s-o dai la televizor și să "vîndă". E perfect lăudabilă ideea, numai că se ajunge, de multe ori, la discuții de "șanț". Nu de puține ori am primit întrebări despre "medicină cuantică", "psihologie cuantică", existența lui Dumnezeu explicată subatomic, teoria jocurilor (așa cum apare în A Beautiful Mind) pe care oamenii au vrut să o aplice în cine știe ce cazinouri. E păcat, cred eu, să se simplifice, trivializeze și chiar vulgarizeze atît.

 

2. Elevii români (pe care i-am întîlnit noi, cel puțin) au potențial. Nu spun cuvinte mari, dar majoritatea sînt descurajați de ariditatea orelor de la școală, de mulțimea de teme și, cînd vor să scoată și ei capul din mulțime, află că se fac pregătiri pentru olimpiade cu un elitism greu de suportat pentru începători. N-am nimic cu olimpiadele și concursurile, dar spiritul de competiție, cred eu, pare a fi mai mult înțeles greșit. Știința profesionistă, cel puțin, cercetătorii pe care-i admir și promovez eu, au știut să lucreze în echipă, cel puțin și și-au găsit mentori care să nu rîdă de nicio întrebare a lor și care să-i pregătească nu neapărat pentru "performanță". Pentru mine, personal, valorează mai mult elevul care crește de la nota 5 la nota 8 decît acela care crește de la 9 la 10+ cu coroniță la olimpiadă. (Notele nu sînt relevante, le văd ca pe alte aspecte înțelese greșit în viața de școlar, de mai toată lumea - de profesori, părinți, elevi, societate, în definitiv.)

 

3. O dorință egoistă, trebuie să recunosc. Ca "om de știință", nu spun neapărat că e cea mai bună orientare, modul "corect" de a aborda o carieră, dar mi-a plăcut dintotdeauna să predau și am constatat chiar că înțeleg anumite lucruri mai bine atunci cînd le explic cuiva. În plus, asta știu să fac (zic eu), doar n-o să mă "prostituez" (profesional) acum să mă schimb către o carieră în economie, IT ș.a. doar pentru a avea "succes" (=bani, pt majoritatea). Cred, încă, în direcția mea.

 

Scuzați divagația și "spovedania", dar am simțit nevoia să o împărătșesc.

 

Mulțumesc.

  • Like 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.