www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

mmika

Newcomers
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

  • Feedback

    100%

Community Reputation

7 Neutral

About mmika

  • Rank
    Nou Venit

Profile Information

  • Location
    My studio...my home...

Recent Profile Visitors

1278 profile views
  1. Mesaj in afara topicului (off-topic)! Cu scuze pt. asta, pt. ceilalti colegi de pe forum... Sincer ma asteptam sa apara vreun coleg de forum mai "dastept" care sa imi explice pe un ton un pic "superior" "cum sta treaba", dar poate nu chiar asa vehement . Asa ca, Dle. Adidas, imi rapesc din timpul pretios ca sa va raspund, desi sincer nu doresc sa creez vreo stare de tensiune pe acest forum, in care vreau sa cred ca fiecare este liber sa isi spuna parerea - mai mult sau mai putin avizata- fara a fi "tratat cu superioritate" mai ales de cineva care nu pare a fi chiar un "guru" in domeniu. 1. Eu mi-am spus parerea in general despre chitarile acustice archtop Orfeus IN STARE BUNA (si poate ar fi bine sa cititi un pic pe forumurile internationale despre cat sunt sau nu sunt de rare - iar asta nu inseamna neaparat si scumpe - cel putin nu in acceptiunea Dvs) . In plus nu indraznesc sa afirm ca ar suna sau nu bine, cata vreme nu am pus mana pe o chitara ca cea de mai sus... 2. NU exista termenul "colectionabil" in limba romana (vezi DEX), eventual putem vorbi despre o chitara "de colectie" . In acelasi spirit al regretatului Pruteanu, in care m-ati acuzat indirect ca am "masacrat" limba romana prin folosirea de "englezisme" (sper ca remarcati ghilimelele, desi termenul exista in DEX si e sinonim cu "anglicism"), va pot cere si eu, discret, sa mai puneti mana pe cate o carte inainte de a incerca sa mergeti pe linia Dlui. Pruteanu. Inainte sa ceara pastrarea "puritatii" limbii romane...omul acela a citit ceva mai mult decat a scris... 3.Spuneti, citez: "Preturile de sute de euro nu sunt din categoria fabuloase daca vorbim de chestii serioase din categoria colectionabile." Cred ca faceti o teribila confuzie intre ideea de a colectiona (ceva rar sau nu - si indiferent de pret) si a "aduna" lucruri scumpe - eventual fara niciun scop precis - doar pt. ca a pus mana pe acel ceva "un zeu al chitarelor din care la ora asta a mai ramas doar o piatra funerara". Dar fiind vorba despre Dvs, in opinia mea - si conform cu "tonul" pe care ati postat - un demn reprezentant al noii generatii de romani care se pricep la tot si la toate si se grabesc "sa ii traga de urechi" pe cei ce li se par mai nepriceputi ca Domniile lor, nu ma astept sa fiti de acord cu mine. 4. O colectie, fie ea si de cutii goale de bere , implica pasiune, rabdare, documentare intensiva...fara a fi in sine o "profesie".... practic seamana cu ceea ce e definit in DEX ca HOBBY (ups...ca sa vezi...exista anglicisme acceptate in limba romana "oficiala"!) . Iar aceste calitati enumerate anterior nu cred ca va caracterizeaza (cel putin observand nerabdarea de a ma face ...de "bullshit"... ce reiese in urma postarii Dvs de mai sus), asa ca ma indoiesc sincer ca veti intelege. Dar e adevarat, "noua generatie" de romani "dastepti" "colectioneaza" "mertzane si rolexe" si deci isi permit sa rada nestingheriti de un hobby al unui amarat ce "aduna" si el cu pasiune ceasuri ieftine din fostul bloc comunist...O astfel de colectie de ceasuri - complexa, completa si stransa cu rabdare in zeci de ani - poate ajunge insa sa fie eventual donata vreunui muzeu al ceasurilor, pt. ca si urmasii nostri sa stie ca au existat astfel de produse, iar numele colectionarului va fi pastrat pt. posteritate, in timp ce "Rolexele" manelistului roman vor fi de mult oale si ulcele (sper ca veti intelege si accepta aceasta parabola cu ceasurile - desi suntem pe un forum unde se discuta despre chitara Sfatul meu este sa invatati totusi sa va argumentati orice afirmatie, fara sa jigniti. Eu am demonstrat (cu resurse online) ca exista chitari din Europa de Est care se vand mult mai bine decat o chitara OK noua, tocmai pentru ca sunt rare si nu pentru ca suna neaparat bine...si stiu ce vorbesc, deoarece am avut sansa de-a lungul timpului, de a folosi si instrumente muzicale care faceau mai mult decat cei cca 8000 USD - cam cat face "colectionabila" Gibson Les Paul Ace Frehley despre care ati vorbit. Asta insa nu ma impiedica sa ma bucur insa sincer cand vad la cineva o mult mai putin valoroasa, dar mult mai rara chitara Yamaha G10, deoarece aceasta a fost un varf al tehnologiei chitarelor MIDI (anii '80) neatins inca astazi de instrumentele moderne. Ma indoiesc insa ca Dvs. veti invata vreodata ca nu totul se rezuma in viata doar la bani:(. Pe Dvs va las -in spiritul a ceea ce ati scris - sa va entuziasmati de chitara "colectionabila" presupusa a fi a lui John Lennon (Gretsch 6120 Chet Atkins Nashville), care se va vinde curand la licitatie si probabil cu sute de mii de dolari, in loc de cateva mii cat ar valora in mod normal, in conditiile in care "varul" lui Lennon nu prea are dovezi ca asta e chiar cea pe care inregistrat Lennon in 1967, de vreme ce nimeni prea stia pana acum ca o are sau ca Lennon iar fi facut-o cadou... . Iar autenticitatea chitarei se pare ca va fi stabilita dupa "photographic identification from the Paperback Writer sessions, with wood grain proof.", adica dupa "amprenta lemnului" care se "vede" in poze alb-negru sau color facute de la ceva distanta in 1967 - la "calitatea" fotografiilor din 1967, in studioul in care canta Lennon Dar lac sa fie ca "broaste snoabe" sunt destule...sa il creada pe om pe cuvant...ca doar e var de gradul "n" cu Lennon. Astept cu nerabdare momentul in care, dupa succesul licitatiei, acest var isi va da seama ca are si peria de par si chilotii murdari "in stare originala" ai varului sau...iar "colectionarii adevarati" pe care ii apreciati atat de mult, sa se sfasie reciproc pt. a obtine pe aceste obiecte...cu "iz" de epoca "flower-power" Cu speranta ca nu mi-am pierdut degeaba timpul redactand acest raspuns - in opinia mea destul de politicos - va asigur de toata consideratia mea si va cer - desi ma indoiesc ca va veti putea abtine- sa imi raspundeti la fel de politicos sau deloc, pentru a incheia aceasta discutie inutila in care v-ati bagat in seama incercand sa jigniti un coleg de forum - despre a carui nivel de expertiza sau studii nu aveti habar - si dovedindu-va cel mult lacunele educationale...
  2. Cu tot respectul pentru ceilalti membri ai forumului, probabil mai experimentati decat mine in domeniul chitarei, trebuie sa spun ca - uneori - valoarea unei chitari vintage (din gama "collectible") nu sta neaparat in cat de bine suna...ci mai degraba in cat de rara e... Din perspectiva vreunui colectionar de chitare "archtop" vintage...s-ar putea ca aceasta chitara - in stare f. buna - sa valoreze mai mult decat un archtop "middle class" modern...pt. simplul fapt ca un producator de chitare est-european din perioada comunista, cum e Orfeus Bulgaria, a produs in perioada 1960-1980 extrem de putine chitare acustice de tip archtop, acestea fiind deci destul de rare... Nu am timp acum sa caut linkuri pe diverse situri gen euroguitars.co.uk sau ebay, dar - de pilda - va pot confirma faptul ca o serie de muzicute "art-deco" destul de "proaste" ca sunet se vand cu preturi care depasesc multe muzicute "de top" moderne sau eventual o chitara recenta "de firma" (200-600 USD), doar pentru faptul ca sunt f. rare si - ca atare - cautate de colectionari... Ca un ultim argument, va dau exemplul chitarelor acustice vintage archtop Melodija Menges Slovenia - tot din Europa Centrala si de Est/aka Iugoslavia/blocul comunist, de la inceputul anilor '50-'60, care - dupa ce Jon Free de la blackguitars.com a aratat ca au fost importate si comercializate - cu mici modificari - la inceputul anilor 60 de catre celebra Burns Guitars UK sub numele Burns Defiant - aproape au disparut de tot de pe siturile de licitatie sau se vand (nu neaparat acel model) cu preturi de sute de euro (vedeti mai jos pretul pt. un model mai des intalnit si diferit de cel importat de Burns Guitars). http://www.blackguitars.com/burns-defiant.html http://www.ebay.com/itm/Melodija-Menges-Archtop-Jazz-Gypsy-Gitarre-Baujahr-1950-/201206293678?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2ed8d464ae
  3. Buna, m-ar interesa pe mine un bridge vintage, daca il mai aveti/il mai gasiti...eventual lasati-mi un mesaj pe PM cu o poza a lui si cat vreti pe el. Multumesc.
  4. Uff, dupa "calendarul" aproape complet al Dlui. Rosulescu (apropos...felicitari pt. piesele de pe soundcloud!)...e greu sa vii cu ceva la fel de spectaculos... Dar incerc, din colectia mea, sa pun si eu ceva - macar 3 bucati - sa fie de un trimestru... 1. Chitara clasica Alhambra, Model 103, an de fabricatie 1974: model f. rar, culoare "black rose" si cu tailpiece (da!!! - exista asa ceva, la cateva exemplare din primele modele Alhambra din perioada 1965-1975, lucru ce mi l-au confirmat cei de la fabrica printr-un e-mail), solid cedar top, solid mahogany back and sides, golpeador original 2. Framus parlour, model 5/3 - Camping, an de fabricatie 1963: solid spruce top + laminated arched back, "echipat" complet cu strap de piele vintage din anii '50 si husa vintage. Similar cu modelul de la Framus Vintage Archive - http://framus-vintage.de/modules/modells/instruments.php?katID=4667&instrumentID=3854&modellID=1363&cl=EN 3. Chitara mea favorita - pt. ca a durat mult pana am gasit una in perfecta stare - Casio DG 20 MIDI guitar, model cca 1987. Practic e chitara pe care am vazut-o multi dintre noi in anii '90 pe coperta Manualului de chitara a lui Gabriel Petric (a se vedea pozele atasate cu manualul si cu reclama originala de unde s-a "inspirat" cel ce a facut coperta . E chitara pe care - in anii 90 - visam sa pun mana candva.
  5. Pret: 220 RON Localitate: Tg. Mures Contact: PM Stare: Foarte buna/Ca nou Accept schimburi: Nu accept schimburi Cumpar pedalier MIDI Yamaha MFC 10 (una sau chiar doua bucati), in stare buna. Astept oferte pe forum sau PM. Ofer cash ferm, negociabil, in functie de starea dispozitivului, data fabricatiei, versiune firmware etc.
  6. Recitindu-mi postul anterior, nu cred ca a reiesit prea clar ceea ce voiam sa spun : si anume ca pentru orice controller MIDI (chitara, wind controller etc),ca acesta sa poata suna cat mai "realist" iti trebuie patch-uri/sunete special dezvoltate pentru a exploata punctele tari/slabe ale acelui controller: de ex. pentru un Wind controller, trebuie adaugat neaparat un efect de vibrato cu un anumit delay si amplitudine, care sa permita "emularea" cat mai precisa a efectului de "tremolo" pe care un saxofonist bun il imprima notelor lungi, lucru greu de "stapanit" pe un Wind Controller, care, de obicei, nu are "ancii"...a se vedea demo-ul in format mp3, atasat postului anterior... Similar, un patch de chitara sintetizata, trebuie sa aiba in partea de programare a lui un minim suport pentru imbunatatirea "bend"-urilor, stiut fiind ca nici cele mai avansate "guitar MIDI converters" nu se descurca perfect cu "bend-urile" facute rapid.... etc etc Altfel, nu e de mirare ca, oricat ar fi de buna partea de sinteza de sunet, interpretarea suna "plat", tern..."fara viata"... Asa ca da, sunt perfect de acord cu voi ca demo-ul meu de pe Souncloud (cel de la care am pornit discutia) suna plat, deoarece am folosit pach-uri de chitara presetate de producator, carora le lipseste exact ce spuneam mai sus... Iar tobele sunt din gama "real drums"...adica sunt mini samples/mini fisiere wave sincronizate cu partea de MIDI...desigur probabil nu am ales cel mai potrivit set...si intentionat le-am dat mai tare din sequencer... Insa asta e si una din partile frumoase la lucrul cu fisiere MIDI...iti ia 30 de secunde sa schimbi toate astea:patch-urile de chitara cu unele mai bune, setul de tobe si volumul lor si aceeasi piesa poate suna cu totul altfel... Ba mai mult, multe sintetizatoare moderne au functia de RIFF/drum remix, care iti permite ca aceeasi piesa MIDI sa o pui instantaneu pe un cu totul alt ritm. Si uite asa, tot experimentand, te trezesti ca ai stat cateva ore bune in studio...) Va sunt recunoscator pentru opinii si sper ca discutiile astea pot fi de folos celor care vor sa lucreze cu controllere MIDI mai "exotice": gen chitari digitale, diverse Wind controllere etc... Cu stima,
  7. Mersi, sunt de acord cu toti cei care sunt "conservatori", cata vreme pot arata/demonstra superioritatea tehnologiilor analogice/versus emulatoarele digitale. Mai jos aveti un demo (modest altfel) de Soprano-Sax pt. Amazing Grace , facut de mine (sunt generos azi asa ca explic ...cu un patch VL synth + Akai EWI - fiti atenti la dinamica, volume control, expression etc)...asa ca, daca il ascultati pana la capat, si sunteti cinstiti cu voi insiva, cati ati fi stiut ca e facut pe un sintetizator...fie el si cu emulare matematica a unui instrument real??? Si mai am o tona de demo-uri din astea dar, din pacate, un prieten a calcat din greseala pe cablul de alimentare al digital-recorderului meu si mi-a dat peste cap alimentatorul...asa ca, pana nu il repar, nu mai am acces la alte inregistrari (. Imaginati-va ce pot face cu adevarat pe o chitara MIDI, cu synthuri programate de mine cum am mentionat mai sus, desigur cand voi avea o tehnica apropiata macar de cei mai buni dintre voi ...sau ce ati putea face voi cu niste sample-uri de chitara MIDI din aceeasi categorie, programate de mine sau de altii care stiu cum sa o o faca Astept opinii si va multumesc anticipat, vl3.mp3
  8. Mersi pentru opiniile -chiar sunt satisfacut sa vad asta - constructive. Ai in mare parte dreptate. Intentionat am "orchestrat" asa piesa...fara post-procesare, cu tobele date tare si am pus-o pe soundcloud , ca sa fie o "provocare" pt. niste prieteni alaturi de care discut de mult despre sinteza de sunet, midi controllers, real drums etc. Iar daca tot era "o provocare" am pus-o si pe RGC ca sa vad reactiile si sa aflu -eventual- cam cati dintre membrii RGC folosesc chitari MIDI. Asa cum am spus mai sus, piesa e un mix de clapa MIDI/chitara MIDI si am lasat la latitudinea auditoriului sa spuna cand e una sau alta. De aceea am revenit si am dat si o inregistrare partiala, doar cu midi guitar, plus una de acum peste 10 ani tot cu MIDI guitar, ca sa va "provoc" la opinii...asta deoarece, desi am invatat multe de pe forumul asta, uneori am impresia ca e totusi prea "static"...ne laudam/criticam intre noi...dar facem prea putin "ceva" cu adevarat "nou"/experimental... Ca sa intelegeti ce vreau sa spun, va pun un link cu o trompeta digitala/MIDI Yamaha...inregistrata acum ceva timp, care lanseaza aceeasi provocare - si tot pt. prieteni: poti sa faci ceva similar sau mai bine pe alte instrumente MIDI/analogice? Va asigur ca nu e o problema sa obtin ceva mult mai "realist"...am la studio mai multe controllere/sintetizatoare decat pot sa "duc" - unele rarisime si extrem de realistice, inclusiv in preseturi - deci fara sa ma mai chinui eu sa scot ceva ce suna similar instrumentelor reale: gen Technics WSA1 (acoustic modelling), GEM S2 turbo (polyphonic AT), Yamaha VL (physical modelling), cateva Ketron "natural sound", cateva Yamaha XG modules etc, plus vreo 10 controllere MIDI, inclusiv 3 chitari MIDI sau MIDI enabled (MIDI pickups - Yamaha G1D, Roland GK3; MIDI converters - Axon AX100MKII, Roland GI-20, Yamaha G-50) etc. Dar adevaratul farmec e sa "provoc" reactiile oamenilor la tehnologiile care intr-adevar pot face ceva diferit: ca sa iti dau un exemplu concret - cand mi-am luat prima trompeta digitala Yamaha (acum circa un an), pretul lor pe Ebay era sub 200 USD. Dupa ce am pus demo-ul de mai sus (care are doar ceva peste 1000 de vizualizari si niciun like ) si l-au vazut si cumparatorii potentiali, si japonezii care le vand/mi-au vandut si mie instrumentul (deoarece s-au fabricat doar pentru Japonia), pretul lor e acum undeva spre 400 USD, plus transport si taxe vamale, adica probabil peste 450 euro in Europa sau USA si se vand bine - ca sa nu fie discutii de unde stiu, mi-a scris japonezul care mi-a vandut-o sa imi multumeasca ca il "asalteaza" clientii. cerandu-i sa confirme ca face ceva similar acelui demo... ) Iar asta deoarece, desi nu am exploatat nici macar 40% din potentialul acelui instrument - cu toate ca am studiat mai mult de 5 ani trompeta, am demonstrat (inclusiv pe forumurile de specialitate) ca acel instrument stie ce doar WIND controllerele de 700+ USD stiau, plus alte cateva chestii suplimentare: adica tonguing, articulation, overblowing, volume dynamics etc... Deci, ca sa revin, demo-ul de chitara de aici s-a vrut sa fie doar o provocare: pentru prietenii mei despre care vorbeam si, de ce nu, pentru comunitatea RGC. Mai ales ca nu am vazut prea multe demo-uri de genul neoclassic rock/symphonic rock,, fie ele mai bune sau mai rele, pe acest site (nu zic ca nu exista, poate nu le-am vazut/audiat eu). Din pacate doar tu, "art vandalay" si "24fret" ati raspuns "provocarii"...avand comentarii pertinent dealtfel, ceea ce ma face sa cred ca sunt totusi mult prea putini utilizatori de chitara MIDI prin Romania, ca sa se merite sa fac acele cateva patch-uri/sample-uri bazate pe "physical modelling"/modele matematice pentru chitari "realistice", despre care vorbeam mai sus si la care lucrez de cave vreme... Pana la urma, ar fi fost totusi si un "premiu" implicat in "provocarea" mea...cateva patch-uri gratuite de VL synth (pentru cine are asa ceva), plus sample-urile aferente si compatibile SF2, cu diverse nivele de velocity, pentru cine nu are un synth VL, dar foloseste o chitara MIDI cu un sampler software/hardware. Oricum va multumesc amandurora pentru comentarii. Cu multumiri si stima,
  9. Mersi pt. demo si pt. opinii. "Acuma, ce canta baiatul asta acolo ar suna mult mai bine pe o chitara normala." E clar ca asa e:); pt. demonstratie, mai jos e aceeasi piesa/acelasi interpret pe o chitara Parker + trupa: QED
  10. Felicitari! Multumesc pentru raspuns si demo. Ti-am dat si un like pe soundcloud, macar pentru incercare. Ai scos destul de mult/mult peste medie dintr-un Yourock guitar si din VST-urile alea. Sigur se poate si mai bine...depinde ce synth-uri folosesti si ce tehnica ai (oricum a ta sigur e mai buna decat a mea, pe chitara ...Desigur, amandoi suntem la "baza", comparativ cu Dan Mumm (de ex. vezi demo-ul de mai jos): Yourock pare jucarie, dar nu e...si nu e foarte departe de Ztar pana la urma... Eu momentan incerc sa fac patch-uri de chitara pentru cele mai "adevarate" synth-uri, bazate pe modele matematice (e.g. VL-synths). In plus, cred ca cine vrea cu adevarat sa experimenteze pe chitara MIDI trebuie sa incerce si un breath controller...gen Antonio Onorato...vezi ma jos...Eu folosesc intensiv patch-uri similare cu Akai Ewi si alte wind controllere. Cu deosebita consideratie,
  11. Am avut brusc, o "revelatie"... Probabil ca majoritatea celor de pe forum audiaza primele cateva zeci de secunde ale unui demo... Demo-ul de mai sus, repet - inregistrat live, fara modificari- contine o parte de MIDI guitar si o parte de clapa/synth... Nu stiu cati au ajuns pana la partea in care se foloseste un pic altfel chitara MIDI (demo mai jos); dar ca sa fie clar pe ce domeniu asteptam discutii (aka unde e MIDI guitar si unde e clapa! ) , va atasez o parte inregistrata cu MIDI guitar, provocandu-va sa faceti ceva similar pe o chitara MIDI, eventual cu o sinteza de sunet mai buna decat a mea...din experienta spun ca e foarte greu sa "potrivesti" controllerul MIDI/chitara, cu un patch de sintetizator pe masura... Deci mai jos aveti o bucata din partea de MIDI guitar, ca fisier mp3 - din inregistrarea live... O provocare ar fi pt. cine face asta pe o chitara MIDI, fiind gata sa puna la dispozitie fisierul MIDI aferent/cu explicatii, ca sa vedem toti cum a lucrat cu controllerele MIDI de rigoare in setup... Evident, primul care pune fisierul MIDI "la bataie" voi fi eu, daca se gasesc "concurenti"... Cu stima, adagio_contrapunct.mp3
  12. Multumesc tuturor pentru vizualizari si celor doi de mai sus pentru comentariile...pertinente altfel . Demo-ul a fost inregistrat live in sequencer/recorder, fara modificari. Asta pentru ca ceea ce imi doream eu, era mai degraba o discutie despre utilizarea chitarilor MIDI in muzica de astazi. Sunt ele o solutie sau nu? Practic, doream sa stiu cam cati le utilizeaza frecvent, dintre membrii forumului, respectiv cati pot face diferenta intre vocile de chitari inserate din clape/sintetizatoare si cele interpretate pe o chitara MIDI (fara a tine cont aici, evident, de "capacitatile de interpret" - mai mult sau mai putin OK - ale celui ce canta). In piesa sunt ambele variante. Doar ca, probabil, prea putini canta pe chitari cu capabilitati MIDI ca sa am un raspuns concret sau. eventual, cei care folosesc astfel de instrumente sunt prea interesati sa le arate celorlalti cat de mult gresesc...inainte sa le dea sfaturi despre cum ar trebui sa le foloseasca . Ca sa fiu mai explicit, va atasez un mp3 cu o piesa inregistrata de mine acum mai mult de 10 ani pe unele dintre primele MIDI guitars de care am auzit/le-am avut - desigur la capabilitatile de atunci ale device-urilor/sintetizatoarelor MIDI, ca sa fie clar ca pot inregistra si (ceva) mai bine/mai corect... . Si doar asa pot sa imi dau seama cum trece timpul/cat sunt de "batran"...sunt curios cati dintre membrii forumului stiau macar ce inseamna MIDI acum 10-12-15 ani? Deoarece erau prea tineri, desigur, nu din alt motiv! Cu stima, eu_si_o_chitara.mp3
  13. Chiar nu are nimeni vreo opinie in legatura cu intrebarea mea sau macar legat de piesa/interpretare ??? Lucrez de aproape 20 de ani cu MIDI controllers, asa ca ar fi fost interesant sa aud opinia unor chitaristi get-beget si mult mai buni ca mine ... in legatura cu folosirea de "MIDI guitars" Oricum, multumesc celor ce au vizualizat topicul...
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.