Guest crazy-b Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 am citit despre strategii de optimizare atunci cand scriem un dicteu. am dat peste un pdf in care scrie ca e mai eficient sa incercam sa retinem "melodia" si apoi sa trecem notele pe foaie. am auzit si cand eram pe la sc populara de arta chestia asta dar mi se pare f dificil de realizat. ba mai mult cel care a scris chestia respectiva spunea ca in cazul in care un dicteu nu e abordat in felul asta ar fi total lipsit de eficienta...ceva de genul...ca si cum ai invata un solfegiu pe de rost... dicteul se canta de 3 ori nu?sau care e procedura standard?eu folosesc auralia si am inceput de la tempo 40 cu 1,2,4 apoi 8 masuri complicand bineinteles si ritmul si adaugand treapta urmatoare din gama dupa ce precedentele mergeau bine. cu toate astea mi se pare aproape imposibil(la nivelul la care sunt acum) de a asculta "melodia" in prima faza facand abstractie de duratele si treptele care figureaza acolo. intrebarea mea ar fi care e maniera cea mai eficienta de a aborda un dicteu...
Neuro Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 (edited) dicteul este eficient oricum, in orice maniera l-ai aborda. face parte din categoria "dezvoltarea auzului muzical", formarea gandirii tonale, care dupa ce e stapanita foarte bine, ajuta si la gandirea atonala. poti sa folosesti dicteul si ca exercitiu de memorie muzicala, cum zici tu, sa asculti 5-6 masuri, sa le memorezi si apoi sa le scrii. dupa multe exercitii de dicteu ajungi sa le scrii in momentul in care le auzi, bineinteles dupa ce te-ai acordat/acomodat cu tonalitatea in care e dicteul. de 3-4 ori se canta dicteul, dar dupa ce se formeaza gandirea tonala, poti sa-l scrii din prima si a doua oara sa te verifici. dicteul cu solfegiul merg mana in mana. daca solfegiezi mult, vizualizezi ceea ce intonezi, iar cand auzi un dicteu, vezi in fata ochilor cum ar arata ca solfegiu. totusi, solfegiul este primul cu care incepi, cred eu, ca sa poti ajunge la dictee. optimizarea solfegiului: 1. solfegiu ritmic, doar cu ta-ta-ta, respectand duratele si pauzele corespunzatoare. 2. solfegiu ritmic cu rostirea sunetelor, fara a le intona inaltimea lor 3. solfegiu ritmico-melodic, combinatia punctelor 1 si 2. Edited September 15, 2009 by Neuro
Guest crazy-b Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 eu pana acum il ascultam de 3 ori...prima oara ascultam prima jumatate si apoi o notam...a2-a oara cealalta jumatate...si a3-a oara verificam.... ma gandesc ca e ok si asa....dar na....auzisem de chestia cu retinerea melodiei.....si mi-am dat seama ca m-ar fi ajutat in cazurile in care nu prindeam din prima una dintre masuri...sau note...ma gandesc ca o sa se dezvolte cu timpul....un fel de "reportofon" la mansarda
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now