Guest laurentiu_i Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Salutare! Am si eu o mica intrebare referitoare la pozitia recomandata a mainii stangi in cazul acordurilor ce nu implica toate cele 6 corzi ale chitarii(C, A, D etc). De obicei tin degetul mare in spatele grifului, undeva pe la jumatate pentru a avea un spatiu ceva mai mare de actiune a degetelor - consecinta e ca trebuie sa am ceva grija la mana dreapta sa nu ating corzile ce nu fac parte din acord; lucrul asta e destul de greu de realizat cand ritmul e ceva mai alert si strumming pattern-ul mai complicat. Am incercat in cazul acordurilor C si A sa mut degetul mare peste grif si sa ating coarda E pentru muting, dar pozitia e destul de incomoda in momentul in care trebuie sa schimb acordurile(mai ales daca folosesc si degetul mic la noul acord). V-as fi recunoscator pentru orice fel de sfaturi!
Guest JeeFo Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Salutare! Am si eu o mica intrebare referitoare la pozitia recomandata a mainii stangi in cazul acordurilor ce nu implica toate cele 6 corzi ale chitarii(C, A, D etc). De obicei tin degetul mare in spatele grifului, undeva pe la jumatate pentru a avea un spatiu ceva mai mare de actiune a degetelor - consecinta e ca trebuie sa am ceva grija la mana dreapta sa nu ating corzile ce nu fac parte din acord; lucrul asta e destul de greu de realizat cand ritmul e ceva mai alert si strumming pattern-ul mai complicat. Am incercat in cazul acordurilor C si A sa mut degetul mare peste grif si sa ating coarda E pentru muting, dar pozitia e destul de incomoda in momentul in care trebuie sa schimb acordurile(mai ales daca folosesc si degetul mic la noul acord). V-as fi recunoscator pentru orice fel de sfaturi! sa nu mai faci greseala asta ...tine-l pe la jumatate..ca acolo trebuie sa stea.. incearca sa blochezi cu mana dreapta daca chiar ai nevoie..
Guest Geliraden Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Hendrix folosea degetul mare ca sa cante notele de pe mi-ul gros cand canta acorduri... Concluzia: THERE IS NO SPOON!!! Adica nu exista o singura metoda corecta. Fa cum crezi si cum iti suna mai bine, cu conditia sa nu simti durere in mana, moment in care te opresti si analizezi ce cauzeaza durerea. Deci vezi ce si cum faci, cat timp rezultatul e cel dorit si (da, repet ca-i important) NU TE DOARE MANA, totul e ok.
punkbass Posted May 27, 2009 Posted May 27, 2009 Hendrix folosea degetul mare ca sa cante notele de pe mi-ul gros cand canta acorduri... Concluzia: THERE IS NO SPOON!!! Adica nu exista o singura metoda corecta. Fa cum crezi si cum iti suna mai bine, cu conditia sa nu simti durere in mana, moment in care te opresti si analizezi ce cauzeaza durerea. Deci vezi ce si cum faci, cat timp rezultatul e cel dorit si (da, repet ca-i important) NU TE DOARE MANA, totul e ok. bine spus...l-am studiat foarte mult pe hendrix , fiindca se pare ca mana lui cu a mea pe chitara e una si aceeasi ..adica destul de mare, pe bass mai merge dar la chitara e foarte usor... si in plus.. cum a spus si mai sus... folosesti cum te simti mai bine , si cum iti place sunetul mai bine
caius Posted May 27, 2009 Posted May 27, 2009 Am incercat in cazul acordurilor C si A sa mut degetul mare peste grif si sa ating coarda E pentru muting, dar pozitia e destul de incomoda in momentul in care trebuie sa schimb acordurile(mai ales daca folosesc si degetul mic la noul acord). Nu este incomoda , cel putin eu nu am probleme. Numai daca ai mana(palma)mare cred ca poti face acest lucru.Ce ai spus tu acum este usor, dar incearca acordul FA major cu bareu si FA major fara bareu, adica aratatorul prinde Mi-u subtire si Si-u pe tasta 1 si pe la spate vii cu degetul mare pe spatiul 1 pe Mi-ul gros..restu degetelor raman la fel ... este destul de greu, abia pot si eu sa il prind
Metabog Posted May 27, 2009 Posted May 27, 2009 Hendrix folosea degetul mare ca sa cante notele de pe mi-ul gros cand canta acorduri... Concluzia: THERE IS NO SPOON!!! Adica nu exista o singura metoda corecta. Fa cum crezi si cum iti suna mai bine, cu conditia sa nu simti durere in mana, moment in care te opresti si analizezi ce cauzeaza durerea. Deci vezi ce si cum faci, cat timp rezultatul e cel dorit si (da, repet ca-i important) NU TE DOARE MANA, totul e ok. Asta nu inseamna ca e o tehnica buna.
Guest Gady_paul Posted July 4, 2009 Posted July 4, 2009 Scot de la arhiva acest topic pentru a vedea cum procedam noi, nu cum e corect. Eu am mana foarte mare si oricum degetul mare trece de grif ca sa pot canta comod, asa ca nu am probleme in a-l indoi peste mi-ul gros ca sa il fac sa taca. probleme am la acordurile care incep cu D (adica majoritatea celor cu 4 corzi). Am studiat mai multe tehnici, unii dau degetul mare pana pe coarda LA, altii duc degetul mic pe corzile 5 si 6. La down strum nu am probleme (desi mai pisc uneori coarda 5) dar la up strum, ori pisc o coarda in plus, ori una in minus, plus ca nu e usor sa te uiti si la mana stanga cum faci acordul (Desi nu prea ma mai uit) si sa intorci capul la dreapta sa vezi ce si unde pisti.
mosenache Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 Practice makes perfect. Incearca 1-2 saptamani ce zice omu asta si poate iti mai rezolvi din probleme.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now