pwnzar Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 (edited) Salut... Am luat chitara in mana iarasi dupa ce am renuntat in urma cu vreo 2 ani din lipsa de timp si inspiratie, si vad c-a trebuit s-o iau din nou de la 0. Desi sunt constient ca nu prea aveam nevoie de asa ceva ca incepator, am stors niste bani din stanga si din dreapta si mi-am luat un Jackson DK2S din simplul motiv ca sunt foarte pretentios cand vine vorba de echipament tehnic/sportiv etc. si da, chiar am simtit diferenta intre asta si electrica veche pe care o aveam (un hohner). In fine, dupa indelungi cautari pe internet dupa tot felul de material autodidactic mi-am dat seama ca nu o sa ma descurc fara un prof care stie cu ce se mananca si in ce ordine sa ma invete fiecare lucru, asa ca m-am dus la Corrado (corraxe de-aici de pe forum cred) care din cateva sedinte m-a ajutat foarte mult in a-mi pune o baza teoretica si de a castiga putina incredere in sine. Din pacate, a trebuit sa intrerup lectiile cu corrado din lipsa de timp (facultatea ma calca pe cap =\) desi sper ca imediat dupa examene sa ne revedem. In fine, m-am gandit sa trag linie in urma cu cateva zile si sa vad exact ce cunostiinte am pana acum, si astept de la voi un sfat: cu ce sa continui si cum pot sa-mi imbunatatesc unele tehnici. Momentan, stapanesc urmatoarele 1) power chords 2) major/minor chords 3) palm muting (am incercat sa invat tehnica asta singur si cred ca ma descurc destul de bine) 4) gama pentatonica (stiu decat una, invatata de la prof, habar n-am daca si cate mai sunt, nu ma pricep :|) 5) alternate picking: aici sunt cateva probleme... folosesc o pana Jazz III de la Corrado, n-am vazut prin bucuresti asa ceva. Mi se pare geniala a) el ma sfatuieste sa sprijin degetele 3+4 intre dozele de neck si middle in timp ce cant, in general, dar pozitia imi cam "blocheaza" mana si nu reusesc sa misc incheietura prea mult si m-am obisnuit sa nu sprijin mana deloc am incercat sa tin pana perpendicular pe corzi (de fapt e paralel, nu perpendicular cum vad ca scrie pe forum pe-aici. daca ati tine pana perpendicular ati taia corzile... asa de fapt le "razui' )) Am incercat sa tin pana inclinata un pic, iarasi fara sa sprijin degetele si am obtinut o viteza mult mai mare + ca mi-este mult mai confortabil. M-am obisnuit gresit sau pot sa o las asa? c) nu reusesc sa misc "doar" incheietura, misc si antebratul si uneori si bratul. Am incercat doar din incheietura dar ma misc foarte incet si greoi, ca o balama neunsa Si cea mai mare problema pe care o am in momentul asta este "stretching-ul" si exercitiile pentru asa ceva. Corrado mi-a aratat cateva ex foarte bune in sine, in special unul static dar dupa 10 minute de stat cu mana in pozitia respectiva imi vine sa o pun in ghips. Alti amici de-ai mei mi-au spus ca si-au format mana incetul cu incetul cantand game. Din nou, sunt intr-un impas. De ex, la exercitiul: E |---1---|---2---|---3---|------|---4---| si E |---1---|------|---2---|---3---|---4---| mi se pare ca tin mana gresit pe grif, in special pozitia degetului opozabil, care la unii vad ca sprijina griful singur, la altii vad ca apuca griful cu podul palmei si degetul respectiv. Eu am tendinta de a-l folosi pe post de pivot, deci astfel atingand destul de putin partea din spate a grifului, si imi da falsa impresie ca progresez. Imi cer scuze pentru compunerea de mai sus, apreciez sfaturile si critica constructiva. Tineti minte, sunt cat se poate de nou in afacerea asta Multumesc Edited April 28, 2008 by pwnzar
spiritul Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 din ce stiu eu,chiar nu trebuie sa canti din incheietura mainii...cam toate filmuletzele si cartile de chitara pe care le-am vazut/citit au zis ca mana se misca din cot,paralel cu corpul chitarii...eu asa cant si mi se pare normal sa nu ai mana rigida ... deci nu cred k e vreo problema aia...cu restul de probleme,cred k o sa te ajute ceilalti mai avansati...
Guest Rayvann Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 (edited) Salut! Felicitãri în primul rând pentru chitara aleasã, dupã parerea mea este o chitarã grozavã. Sfatul meu este ca sã încerci sã te interesezi ºi sã înveți cât mai multe lucruri pe cont propriu, probabil cã acestea vor fi cele mai importante lecții care le vei învãța. Prietenii chitariºti sunt în general grozave surse de sfaturi, iar, în acelaºi timp, este mult mai plãcut sã poți cânta împreunã cu cineva decât singur. Însã încearcã sã afli cât mai multe lucruri înainte de astfel de ºedințe ºi în timpul liber, cãci dupã mine, interesul fațã de instrument produce cel mai vizibil progres. Aºa cã te-aº sfãtui sa fii tu cel care vine cu întrebãrile ºi cu propunerile; cu cât vei pãrea mai interesat de chitara cu atât va fi ºi el mai dispus ºi mai fericit sa-ți împãrtãºeascã din cunoºtiințe. a)Nu am auzit de sprijinitul mâinii pe corp cu degetele, am încercat ºi nu mi s-a pãrut grozav de confortabil. Nu cred cã este greºit dacã nu le ții, important e sa te simți tu bine când cânți. b)Iarãºi, nu existã reguli stricte privind folosirea penei, poate doar sã nu "rãzui" corzile (deºi doar imaginația te poate opri). Dupã modul în care îmi sprijin brațul, eu am ajuns sa țin pana aplecatã în jos înainte de a lovi coarda, ºi ridicatã în sus dupã ce lovesc coarda, un fel de "miºcare de pendulare în jurul corzii". Eh, fiecare cu pãsãrica lui. Cântã aºa cum ți se pare mai firesc. c)Aici, într-adevãr, ar fi important sã te obiºnuiesti sa miºti doar încheietura. Probabil cã ºtii cât de important este sã faci economie de miºcare, ca sã ții lucrurile la mâna stângã cât mai simple, pentru a te putea concetra la mâna dreaptã. d)Nu trebuie sã faci abuz de exerciții de streching, ia-le ca pe niºte simple exerciții de încãlzire ºi alterneazãle cu alte chestii (alte exerciții de tastare, sau acorduri sau ceva sa-ți mai relaxeze mâna) Încearcã sã prinzi cât mai bine griful cu palma stângã. Te va durea încheietura dacã stai cu degetul mare prea mult timp pe grif. Obiºnuieºte-te sã miºti mâna stângã în timp ce cânți: atunci când cânți pe corzile subțiri, mâna trebuie sã cuprindã grif-ul mai complet(1), iar când cânți pe corzile groase, poți miºca mâna astfel încât strângi mai puțin din grif(2). O poziție greºitã ar fi cea în care stai cu degetele prea sus, ºi iți forțezi încheietura sã se adapteze(3). Acesti lucru îl observi mai uºor într-un arpegiu în care începi de pe corzile joase ºi ajungi pe cele subțiri (ºi înapoi, dupã caz), iar încheietura trebuie sã se miºte ºi ea pentru a permite o miºcare fluidã. (1) (2) (3) Unul din urmãtoarele lucruri care ar trebui sã le stãpâneºti ar fi palm-muting eficient pentru toate corzile, astfel încât sã opreºti zgomotul corzilor care nu trebuie cântate. E cam ca la primele lecții cu acordurile, în care eram sfãtuiți sã lovim fiecare coardã individual, sa observãm dacã "sunã" clar sau nu. Asemãnãtor, aici trebuie sã ai rãbdare sã observi dacã existã corzi libere care produc zgomote nedorite în timpul cântãrii unui pasaj. Modalitãți concrete de a preveni acest lucru gãseºti aici. Oricum, sper cã nu am reuºit sã te înnebunesc de cap . Dar cu un pic de voințã ºi chef de muncã poți face orice. Baftã! LE: La un text kilometric, evident cã mai apar ºi typos.. Edited April 28, 2008 by Rayvann
alexyz Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 (edited) a)pe mine ma ajuta sprijinitul mainii pt ca gasesc mai usor corzile atunci cand nu ma uit. b )si eu o tin inclinata un pic, intradevar ma ajuta la viteza dar nu stiu daca este metoda ideala. c)ma indoiesc ca cineva ar putea sa cante doar din incheietura, e perfect normal la bataie sa misti din antebrat. si la fel e normal ca pozitia degetului mare (opozabil) sa se schimbe pe gat si evident si priza, toate in functie de corzile pe care canti si cat mult urci inspre corp. daca simti durere in timpul exercitiilor stop at once, evalueaza-ti pozitia mainii si vezi daca nu cumva undeva tii gresit sau fortezi inutil. daca durerea persista, renuntza la exercitiu si vezi un specialist (in ale chitarii) multa rabdare + perseverenta Edited April 28, 2008 by alexyz
guitar88 Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 b )si eu o tin inclinata un pic, intradevar ma ajuta la viteza dar nu stiu daca este metoda ideala. Pana nu este batuta in cuie, poti sa-i schimbi pozitia in orice moment. Cred ca Razvan se referea ca este bine sa o tii inclinata pt. picking. Intr-adevar, nu este o idee geniala sa canti o armonie funky cu pana inclinata. c)ma indoiesc ca cineva ar putea sa cante doar din incheietura, e perfect normal la bataie sa misti din antebrat. Iar, cred ca Razvan se referea alternate picking. In cazul asta este posibil.
T-Bone Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Nu trebuie sã faci abuz de exerciții de streching, ia-le ca pe niºte simple exerciții de încãlzire ºi alterneazãle cu alte chestii (alte exerciții de tastare, sau acorduri sau ceva sa-ți mai relaxeze mâna)Încearcã sã prinzi cât mai bine griful cu palma stângã. Te va durea încheietura dacã stai cu degetul mare prea mult timp pe grif. Obiºnuieºte-te sã miºti mâna stângã în timp ce cânți: atunci când cânți pe corzile subțiri, mâna trebuie sã cuprindã grif-ul mai complet(1), iar când cânți pe corzile groase, poți miºca mâna astfel încât strângi mai puțin din grif(2). O poziție greºitã ar fi cea în care stai cu degetele prea sus, ºi iți forțezi încheietura sã se adapteze(3). Acesti lucru îl observi mai uºor într-un arpegiu în care începi de pe corzile joase ºi ajungi pe cele subțiri (ºi înapoi, dupã caz), iar încheietura trebuie sã se miºte ºi ea pentru a permite o miºcare fluidã. (1) (2) (3) Serios ? Pozitia 1 ilustrata de tine e orice, numai pozitie corecta (cel putin de chitara) nu e...
Guest Rayvann Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 (edited) Atunci, te rog frumos, dezvãluie adevãrul sã stim ºi noi cum. LE: Era doar un exemplu, cã e bine sã ții grif-ul apucat destul de complet. Degetul mare l-am ținut crãcãnat spre stânga dintr-o sumedenie de motive (sã se vadã ceva din pozã si nu sã acopãr totul cu degetul, sã nu-mi cadã chitara, sa pot folosi cealaltã mânã sa fac poza, etc) Edited April 30, 2008 by Rayvann
T-Bone Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Atunci, te rog frumos, dezvãluie adevãrul sã stim ºi noi cum. LE: Era doar un exemplu, cã e bine sã ții grif-ul apucat destul de complet. Degetul mare l-am ținut crãcãnat spre stânga dintr-o sumedenie de motive (sã se vadã ceva din pozã si nu sã acopãr totul cu degetul, sã nu-mi cadã chitara, sa pot folosi cealaltã mânã sa fac poza, etc) Pozitia corecta o vezi descrisa aici: http://www.xbass.ro/lectii/lectia04.html. Degetul mare sta in spatele grifului, nicidecum ca in pozna ta. Doar atunci cand faci bend-uri il ridici peste grif pt. a-ti asigura suport. In pozitia indicata de tine nu ai mobilitate deloc pe grif. In fine... daca tie ti se pare comod asa... insa nu e o pozitie corecta.
Guest Rayvann Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Mi se pare firesc sã ții degetele perpendiculare pe corzi în cazul bassului pozitia in care degetele au forta maxima si control mazim , este perfect valabil, însã nu neapãrat la chitara, unde nu trebuie sã apeºi cu toatã puterea țn corzi. Sã te ui pe postul spre care am pus link. Nu prea ai cum sa scapi de zgomotul produs de corzi dacã ții degetele ridicate ºi nu le foloseºti sa mutezi corzile subțiri din spatele lor.
T-Bone Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Mi se pare firesc sã ții degetele perpendiculare pe corzi în cazul bassului , este perfect valabil, însã nu neapãrat la chitara, unde nu trebuie sã apeºi cu toatã puterea țn corzi. Sã te ui pe postul spre care am pus link. Nu prea ai cum sa scapi de zgomotul produs de corzi dacã ții degetele ridicate ºi nu le foloseºti sa mutezi corzile subțiri din spatele lor. poate asta te va convinge: http://www.cyberfret.com/first-fret/left-h...ition/index.php
Adi Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 (edited) Pozitia mainii, adica a degetului mare pe spatele grifului se schimba in functie de ce canti. Nu exista pozitie corecta la modul general. E foarte important sa poti sa-ti ajustezi pozitia rapid si "smooth" in mijlocul unui lick/riff pentru a canta ce vrei sa canti in cel mai sigur mod posibil. T-bone, pozitia respectiva e numa buna pentru miscari fulgeratoare prin game minore/majore, dar observa ca pe pagina urmatoare la linkul pe care l-ai dat e si alta pozitie folosita pentru altceva. Chitara poate sa sune in infinite feluri si totul depinde de cum canti la ea. Blocandu-va pe o singura pozitie a mainii va ingraditi orizontul. De exemplu cine zice ca intr-un solo nu poti sa faci bend-uri concomitente pe o nota si cvarta ei? In cazul asta pozitia cu degetul mare jos si perpendicular e cam falimentara. In incheiere, puteti sa cantati si cu degetul mare infipt in diverse locuri, daca chitara aia suna bine totul e ok. Edited April 30, 2008 by Adi
T-Bone Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Pozitia mainii, adica a degetului mare pe spatele grifului se schimba in functie de ce canti. Nu exista pozitie corecta la modul general. E foarte important sa poti sa-ti ajustezi pozitia rapid si "smooth" in mijlocul unui lick/riff pentru a canta ce vrei sa canti in cel mai sigur mod posibil. T-bone, pozitia respectiva e numa buna pentru miscari fulgeratoare prin game minore/majore, dar observa ca pe pagina urmatoare la linkul pe care l-ai dat e si alta pozitie folosita pentru altceva. Chitara poate sa sune in infinite feluri si totul depinde de cum canti la ea. Blocandu-va pe o singura pozitie a mainii va ingraditi orizontul. De exemplu cine zice ca intr-un solo nu poti sa faci bend-uri concomitente pe o nota si cvarta ei? In cazul asta pozitia cu degetul mare jos si perpendicular e cam falimentara. In incheiere, puteti sa cantati si cu degetul mare infipt in diverse locuri, daca chitara aia suna bine totul e ok. Stiu, ai perfecta dreptate. Eu ma refeream strict la pozitia indicata de el in prima imagine.
pwnzar Posted April 30, 2008 Author Posted April 30, 2008 Multumesc mult pentru sfaturi, sunt mai mult decat binevenite Imi cer scuze pentru reply-ul tarziu, dar de-abia acum am ajuns acasa. Inca o data, multumiri celor care m-au lamurit. brb, ma duc sa satanizez vecinii
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now