www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Guest Mircea19
Posted

pai se acordeaza normal

 

adica

 

mi la re sol si mi

...

 

si setul doi de corzi se acordeaza la fel mi la re sol si mi

 

si o sa ai mi mi la la re re sol sol si si mi mi

 

intelegi?

in principiu se acordeaza la fel ambele seturi de corzi...

 

dar probabil ca mai exista si alte metode...

Posted

pai se acordeaza normal

 

adica

 

mi la re sol si mi

...

 

si setul doi de corzi se acordeaza la fel mi la re sol si mi

 

si o sa ai mi mi la la re re sol sol si si mi mi

 

intelegi?

in principiu se acordeaza la fel ambele seturi de corzi...

 

dar probabil ca mai exista si alte metode...

 

Mircea, gresesti - seturile de corzi difera ...

Posted (edited)

Pe grosimi (setul1/setul2) - mai sunt si alte combinatii

 

009 012 015 026 034 042

009 012 008 011 014 022

 

011 014 020 030 040 048

011 014 009 012 016 026

 

012 016 026 034 044 052

012 016 010 013 018 030

 

de obicei, cand cumepri un set le include pe toate - sa-ti iei doua seturi diferite de 6 o sa fie mai greu sa gasesti in combinatiile alea.

aaaa, si vorbim de acustica, nu? :)

Edited by malex
Posted

e ok. numai ca am auzit o varianta de acordare in felul urmator:

 

mi subtire si si se acordeaza la fel (deci mi-mi si-si)

mi gros, la, re, sol se acordeaza cu "dublura" la o octava

 

de pilda coarda subtire de la setul "mi gros" se acordeaza cu coarda "re" normala in pozitia a doua (mi-ul din octava majora), la-ul cu sol in pozitia a doua etc.

 

a incercat cineva asa? eu nu am cum ca n-am duble-six. mi-a crut sfatul cineva si n-am gasit pe net...

Guest Mircea19
Posted

pai asta nu stiam :)

ca exista seturi diferite de corzi

 

-dar ideea e ca se acordeaza la fel... si normal ca din cauza corziilor diferite apare si octava

Guest fluffyone
Posted

Ca un experiment, cine are un double six e dispus sa-si acordeze dublurile in terte si sa ne puna un demo?

Guest fluffyone
Posted

Nu ma oprea nimic sa imi iau clapa, sa trec pe sintetizatorul de chitara si sa imi dau toate intervalele din lume. Sau sa iau chitara sa o inregistrez si sa ma procesez pe pc.

Apreciem ca ai un procesor foarte istet, dar ma interesa chiar the real thing :)

Posted

@fluffyone: de fapt procesorul e nasol....dar esti tu dragut cu mine

 

ce pot sa iti zic...cand am facut asta pe procesor (nu am mai inregistrat) am pus intervalul 3m si era destul de greu de cantat ceva care sa nu sune nasol. o sa avem un fel de pseudo progresie de acorduri.\

 

daca se canta cu cvinte/cvarte/octave (aka intervale perfecte) nu va avea o directie anume (am uitat cum se numeste in termeni muzicali dar intervalele perfecte nu suna minor sau major si de aceea am zis ca nu au o anumita directie)

Posted

Ce spune dyster skog e valabil. Acordand corzile perechi la terta mica de exemplu se va observa ca unele note care sunt in gama vor suna tare prost pentru ca li se da tenta minora cand ele ar trebui sa sune major in gama respectiva. Folosind cvinte/cvarte/octave probabil va suna ok, chiar sunt curios cum suna niste acorduri cantate cu un astfel de acordaj. Probabil nu este practic, atfel am fi auzit de asa ceva.

Guest fluffyone
Posted

M-am gandit la asta. Totusi sunt foarte curios cum suna.

Guest Raskolnikov
Posted

Suna frumos in octave. Asculta daca gasesti chitaristul de jazz Wes Montgomery care folosea o anumita

tehnica de a canta fiecare sunet in octave. Dar nu utiliza un double-six.

Posted

@am acordat eu o chitara ca pe o vioara.. sa vedeti experienta acolo.

E chiar frumos.. asa just for fun. (in cvinte)

Guest fluffyone
Posted

Nu e ca si cum ai canta rasturnari?

In cvnte in cvinte, dar din ce ai pornit?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.