Elethan Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Fiindca o sa ne apucam sa inregistram propriul album cat de curand vreau sa stiu cum credeti ca suna per total clipul de mai jos.Ma refer la calitate exclusiv.A fost facut in graba cu un singur microfon pentru tobe, si cu un efect de chitara oarecum nepotrivit, si nu a fost mixat in nici un fel Astept pareri si sfaturi despre ce ar trebui in plus.Tnx reign1.mp3
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 suna slab, cum sa sune... dar ce ma intreb eu e, de ce pui intrebari despre calitatea unui lucru la care oricum n-ai muncit (ma refer la calitate sonora exclusiv, nu la compozitie/performance)
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 daca incerci sa obtii sunetul inregistrarilor primelor albume black, undeva intr-un subsol amarat..BINGO!! ai reusit..acu daca distorsula r fi mai rau si tobele mai dinamice si ati avea riffuri... acum fara pic de gluma...suna ca ceva inregistrat de niste pusti intr-un garaj...haideti ca puteti mai mult @intrebare: de ce nu folositi battery 2 pt tobe?
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 ^pt ca au tobar adevarat si vor sa-l puna in valoare
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 de acord......dar tobele se aud cam infundat si totusi...stau si ma gandesc...daca s-a pus acest demo in scopuri calitative inseamna ca inregistrarea finala nu va diferi cu foarte mult....si paote ma insel
Elethan Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Baieti, eu am cerut niste opinii obiective.Daca sunteti in stare de asa ceva.. incep sa ma intreb daca e asa. Baterry 2 nu folosim, pentru ca nu facem tobe pe computer. They suck. Conditiile sunt care sunt.Un laptop cu o placa de sunet amarata, o camera plina de reverb pe care nu o putem antifona.
Guest dmc Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 se aude intr-adevar foarte infundat (nu neclar, doar se aude "camera" prea tare). acu eu nu pot sa imi dau seama care e potentialul adevarat al inregistrarii. daca trageai tobele si chitara separat si le mixai (plus minim o egalizare si o normalizare), atunci poate puteam fi cu totii mai obiectivi. mp3-ul ala nu e material didactic bun . oricum bafta in continuare cu demo-ul si mai pune bucati sa vedem si noi cum merge!
Elethan Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Sure, sa scap de partiale, si ne apucam de inregistrari.. Mersi pt feedback, si e apreciat pt ca am aflat ce voiam sa aflu
Guest h00k Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 fratilor dar traumatizati omu! nu toti s-au nascut genii in ale muzicii. Eu zic ca e interesant... dar still.. se mai poate lucrat insa e interesant!
Elethan Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 (edited) Hook, you're missing a point man, eu nu ma refer la stilul muzical sau la compozitie sau la executie.Putin ma intereseaza parerea altora despre stilul pe care-l abordez.Eu ceream niste sfaturi si opinii la ce ar trebui sa fac sa sune mai misto.Sunt chiar curios cati dintre cei care comenteaza atat de aprig despre rifuri si compozitie se uita in propria gradina.Asta asa sa-i dau un aer de flame Numai bine Edited November 11, 2005 by Elethan
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 ok.. inregistrezi tobele separat desser+denoise si incearca ca microfoanele sa fie antifonate in jur (adica sa capteze sunetul dintr-o singura directie si unghiul sa fie cat mai mic dintre normala si ceea ce capteaza in jur) recomand in jur de 4 microfoane plus unul pe toba mare (daca aveti de unde) eu sincer as folosi battery 2 in loc de tobe inregistrate intr-o camera de genul ala la instrumentele de linie e mult mai usor din amplificator intri direct in line in. tot asa desser+denoise. in partea unde nu ai cantat nimic pui volumul la zero. apoi un cabsim recomand inregistrarea in ordinea: tobe->bass->chitara la mixat recomand cubase alte sfaturi..nush ce sa iti mai zic bafta in continuare
Guest fluffyone Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Recomandarea mea e sa renuntati la preconceptii. Acum tobele pe computer suna destul de bine si in lipsa unor conditii adecvate de inregistrare suna chiar mai bine. Puteti folosi sample-uri cu tobe profi de studio. Cu putina rabdare poti reproduce exact ce canta tobarul vostru, insa perfect, daca tii la compozitii. Apoi ar fi bine sa trageti instrumentele separat.
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Baieti, eu am cerut niste opinii obiective.Daca sunteti in stare de asa ceva.. huh? opiniile au fost foarte obiective cu desser/denoise, ai grija sa nu exagerezi.. eu incerc sa repar ce e de reparat cu eq; denoise-u poate avea foarte usor un efect distructiv am aflat ce voiam sa aflu adica ce?
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 @fluffyone: asta am recomandat si eu adica inregistrezi tobele pui tobele sa cante si inregistrezi bassul mixezi tobele cu bassul, pui sa cante si inregistrezi chitara dupa aia te ocupi de tot mixajul egalizarea etc
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 inca o idee: cand inregistrati tobele, folositi za metronome
michel2233 Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Vad ca ai primit deja sfaturile necesare ... sper sa le luati in serios si sa le puneti in aplicare ... Problema cea mai mare la genul acesta de inregistrari este captarea percutiei, a tobelor ... cu un laptop este putin cam dificil dar cu putin efort se poate realiza si aici ma refer la latenta... piesa cantata cu toata trupa sau cu un metronom - casti - tobar - inregistrata toba ... este complicat dar personal prefer o toba captata decat una facuta soft, de fapt aceasta este si tendinta noilor inregistrari ... mai toata lumea vrea sa auda un aer "live" in piese asa ca o toba lucrata soft oricum trebuie trecuta prin ceva efecte care sa imite "camera" ... totusi in piesa posatata de tine este un dezechilibru major intre sound-ul chitarilor, tobei si al bass-ului. Avantajul percutiei create soft este cu siguranta faptul ca poti controla fiecare element al tobei separat ... fuss, cinele, toba mare, premier ... in cazul captarii ei, cel mai dificil lucru este pozitionarea si alegerea microfoanelor. Dinamica instrumentelor se poate realiza cu tot felul de efecte, EQ-ul este probabil cel mai greu de manuit "efect" cu toate ca nu pare asa ai nevoie de cunostiinte solide de acustica. Poti avea noroc sa faci asta si dupa ureche dar daca nu ai mai facut-o apeleaza totusi la cineva care se pricepe. Daca acest demo este destinat prezentarii muzicii voastre caselor de discuri nu este musai sa aveti un sunet perfect, iar dovada cantarii live a materialului ar trebui sa fie un plus pentru voi ... trebuie sa aveti insa piese bune. Restul vine de la sine daca reusiti sa convingeti pe cineva sa va promoveze muzica.
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Daca acest demo este destinat prezentarii muzicii voastre caselor de discuri nu este musai sa aveti un sunet perfect asta nu prea e asa... normal, ideal ar fi ca reprezentantul casei de discuri sa ignore productia si sa aprecieze exclusiv muzica in sine; dar in realitate un sunet bun da acel 'luciu' care poate atrage atentia si poate castiga puncte in favoarea ta. plus ca cei de la casele de discuri sunt atenti la anumite aspecte ale muzicii, iar in producerea unui demo trebuie pus accent pe acele aspecte... din cate am inteles eu, demo-ul nu e pt case de discuri, ci ca ei sa-si faca o idee despre cum o sa sune albumul.
michel2233 Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 asta nu prea e asa... normal, ideal ar fi ca reprezentantul casei de discuri sa ignore productia si sa aprecieze exclusiv muzica in sine; dar in realitate un sunet bun da acel 'luciu' care poate atrage atentia si poate castiga puncte in favoarea ta. plus ca cei de la casele de discuri sunt atenti la anumite aspecte ale muzicii, iar in producerea unui demo trebuie pus accent pe acele aspecte... din cate am inteles eu, demo-ul nu e pt case de discuri, ci ca ei sa-si faca o idee despre cum o sa sune albumul. Ai dreptate .. am vorbit la modul ideal ... totusi o inregistrare de calitate se obtine doar intr-un studio de inregistrari ... iar acolo ajungi abia atunci cand ai o confirmare a faptului ca muzica ta este sustinuta de un producator. Banuiesc ca nu-i tin buzunarele sa mearga direct intr-un studio ... si atunci trebuie sa acopere anumite lipsuri tehnice cu o calitate foarte buna a muzicii ca si compozitie. In general un producator sau cum naiba sa-i spun ... isi da seama de potentialul unei piese dupa primele 8 masuri .. de multe ori nici nu asculta pana la capat ... un refren se mai modifica se mai face una alta pe parcurs ... dar daca primele masuri nu suna cum trebuie, nu atrag cu ceva ... cel care sta in masina si asculta la radio de exemplu ... schimba postul in 3 secunde. Iar o casa de discuri asta vrea sa faca ... sa atraga atentia, fiindca asa castiga bani. Stiu .. este neplacut ... dar asta este cruda realitate...si nu numai in Romania.
Elethan Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 (edited) Asa baieti se poate:) Mersi pt sfaturi, o sa incerc unele din ele, noi am incercat sa tragem toti odata ca sa sune mai live.Nu prea iese in conditiile de camera pe care le avem (mare si cu pereti din caramida) Bun, tras instrumente separat e nitel mai greu.Placa de sunet de pe laptop e o clona de AC97, cu zgomotul de fond pregnant care se aude si cu latenta f mare chiar si cu drivere allasio.Trasul instrument cu instrument e mult mai greu pentru ca necesita o migaleala intensa sa asezam bucatile ulterior fiindca vor fi inregistrate cu latenta.Practic am incercat si asta si stateam mai mult sa asezam bucatile decat cantam. Oricum tobele au fost trase cu un metronom pe spate, adica tobarul avea pe casti metronomul. De facut tobele pe computer... nu cred ca-i preconceptie dar pur si simplu nu suna a toba adevarata.Chiar si cu setarile de care vorbeam.Si in plus cred ca mai degraba as inregistra eu tobele decat sa-l conving pe tobar sa le faca pa computer.Tnx pt sfaturi. Michel, ai si tu dreptate foarte mare, insa noi nu inregistram asta pt a incerca sa-l promovam in vreun fel.Il cantam exclusiv pentru noi, si prietenii nostrii, si normal vrem sa sune cat se poate mai bine.Decat sa dau 100 mil ca sa inregistrez tot albumul ca lumea, mai bine il inregistrez cum putem si ne bucuram de el.Oricum nu este in nici un caz muzica exceptionala sau cat de putin comerciala, ci pur si simplu facuta si apreciata de noi Edited November 11, 2005 by Elethan
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 (edited) io ti-as sugera un upgrade la placa de sunet.. sau sa vina unul dintre voi cu calculatorul la sala, daca are o placa mai rasarita.. sau sa folositi un mixer si sa mixati on the fly. oricum, pentru inregistrat live simultan, sau chiar si doar tobe, iti trebuie mai multe microfoane/intrari; cu un singur microfon ai vazut si tu ce iese sugestia lui glass ar fi buna daca ai fi deschis la sampling (ceea ce nu esti ), dar oricum se gasesc pe net sample-uri mult mai bune decat ce ati inregistra voi Edited November 11, 2005 by prowler
Elethan Posted November 11, 2005 Author Posted November 11, 2005 Upgrade-u la placa de sunet era inclus din start.Am mixer la sala, cu eq si cu efecte, deci pot capta mai multe microfoane usor si chiar pot modifica fiecare toba in parte in ceea ce priveste egalizare si pot pune si un efect general cum ar fi un slight echo.Problema e ca ar fi mixat intr-un singur canal, si daca nu ne place ceva dupa, e mai nasol... Problema cu adevarat presanta ar fi microfoanele.O sa cumpar niste sm57-uri si ar trebui sa faca smecheria.
Blondu Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Mai in loc de sampleruri de tobe .. care costa si nu putin mai bine iti faci tu samplerurile tale . Adica cu un microfon bun si o placa buna inregistrezi fiecare toba in parte, cu diferite intensitati, cu diferite locuri in care este batuta astfel incat canti compui un ritm sa nu se simta atat de rau ca este exact acelasi sunet care se repeta on and on ( ca la tehno ). Ma rog dup'aia dupa ce le inregistrezi mai procesezi fiecare sample cu un EQ care iti convine. Iar la chitari/bas e cea mai mare prostie sa tragi pe line .. se pierde toata dinamica ampului. Vocea merge trasa direct eventual prin mixer (adica eq). Valabil pt toata lumea .. cu samplerurile sa nu le folositi pe cele "gasite" pe net si sa scoateti pe piata ceva cu ele ca sunt marcate (watermark) ... si va parliti rau de tot
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 @blondu: in totalitatea de sunete dintr-un mp3 final o sa se auda si o toba. imi spui si mie cum se verifica watermarkul?
Blondu Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 Watermarkul se poate pune si dupa 22KHz.. deci nu are treaba cu sunetul.
prowler Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 (edited) blondu: naturalstudio.co.uk - sample-uri free, calitate buna. si, sa fim seriosi, n-o sa caute nimeni watermarkuri pe albumu care-l face elethan pt el si pretenii lui. elethan: cum am zis, cu mixeru e una din optiuni. important e, prin mult trial and error sa gasiti un sunet de care sa fiti multumiti. n-o sa fie perfect, dar prima data nu e niciodata evident ca ar fi indicat daca alegeti varianta asta sa fie cineva la butoane in timp ce voi cantati, sa faca ajustari on the fly... Edited November 11, 2005 by prowler
Susceptor Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 intrebarea mea era cum pui un watermark la un sunet. mai ales daca sunetul va fi modificat
felixanu' Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 scuze ca ma bag si eu in discutie, poate mai putin avizat, dar, blondule, nu se poate "scapa" de un asemenea watermark aplicand trackului un filtru trece-jos cu frecventa de taiere un pic mai sus de 22 khz?
Elethan Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Nu e neaparat sa fie pus asa sus.Poate fi oriunde, chiar si pe intreg spectrul de frecvente de la bas pana la inalte si mai sus.Si poate fi mascat astfel incat sa nu-l auzi si sa fie depistabil numai sub anumite filtre special concepute pt asta.Si nu uitati faptul ca voi nu auziti peste 17-18KHz nu inseamna ca frecventele alea nu modifica cu nimic sunetul, e foarte important sa stiti asta Uite de exemplu eu sunt mai special in sensul ca aud si dispozitive de ultra-inalte folosite pt gonirea cainilor.Ma rog, impropriu spus ca le aud total, mai mult le simt, dar le si aud.
Blondu Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Peste 1 luna o sa va pot raspune competent la aceasta intrebare.. ca am un curs la faculta Oricum iti dai seama ca se poate scapa de ele.. dar pe langa watermark mai este si urechea unuia care are ceva de spus in dreptul de autor. Deci o chestie ce certa .. daca scoti ceva pe piata nu te poti prezenta cu ceva "furat". Oricum discutia a deviat prea mult de la subiect.. again.
Elethan Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Nu prea... e vorba de sample-uri tot legate strans de inregistrare.Oricum nu vreau sa aud eu de sampling
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now