EADGBE Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Ma intrebam daca exista programe sau pluginuri vst-uri pentru voce sau daca exista modalitati te a inregistra vocea mai clar...nu am nici un fel de preamp, iar ca microfon am un shure din 70 toamna, suna bine la sala dar se pune diferit problema pentru inregistrari... :)
Guest mateiutzu Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 pentru post procesarea vocii foloseste LimNB sau RVox de la Waves. Pentru a inlatura "s-urile" poti folosi si Redesser tot de la waves.
EADGBE Posted December 23, 2007 Author Posted December 23, 2007 ma gandeam la vst-uri pentru conpresie, si reverb de voce...cam atat am nevoie...adica ce ar face un preamp... :)
Guest Buncar Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 (edited) Ma intrebam daca exista programe sau pluginuri vst-uri pentru voce sau daca exista modalitati te a inregistra vocea mai clar...nu am nici un fel de preamp, iar ca microfon am un shure din 70 toamna, suna bine la sala dar se pune diferit problema pentru inregistrari... Ca sa sune bine o voce inregistrata ai nevoie de linie buna(microfon...preamplificator) daca vocea e trasa prost din start, cu diverse plugins-uri poti sa o mai corectezi dar prea putin, ea tot prost va suna orice i-ai face si in plus ea fiind prost trasa in urma procesarii mai pierde din calitate.Solutia e hard in primul rand.Daca vrei sa obtii o voce de calitate minumul necesar este un microfon condensator...un preamplificator de microfon si o camera antifonata in care efectuezi inregistrarea.In momentul in care vrei sa intervi cu procesarea aio nevoie neaparat de o pereche de boxe monitoare fara de care orice faci va fi o minciuna care va iesi la iveala atunci cand vei asculta in alt loc ceea ce ai facut.Alta cale decat cea de mai sus nu exista pentru a trage o voce de buna calitate. Edited March 9, 2008 by Buncar
Susceptor Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Vocea se trage prin microfon -> preamp si de aici te descurci tu. Punct. Nu insista cu alte metode. Restul se pot numi experimentari. Sau tentative. (microfon = condensator de preferinta, nu microfon de casti, preamp = ceva "serios", nu intrarea de pe placa de baza)
Guest Buncar Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 (edited) Vocea se trage prin microfon -> preamp si de aici te descurci tu. Punct. Nu insista cu alte metode. Restul se pot numi experimentari. Sau tentative.(microfon = condensator de preferinta, nu microfon de casti, preamp = ceva "serios", nu intrarea de pe placa de baza) O linie buna(la cost scazut) ar fi asta: Microfon(Rode ntk)...Preamplificator(Focusrite Voice Master Pro)...Placa de sunet(M-Audio Audiophile 24/192 sau E-MU 0404 interna)...Monitoare(Yamaha ns 10)...Camera de microfon obligatoriu antifonata. Edited March 13, 2008 by Buncar
gadjo Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 http://www.kvraudio.com/wiki/?id=+Budget+Vocal+Recording
Susceptor Posted March 15, 2008 Posted March 15, 2008 (edited) @buncar: nu sunt de acord la partea cu antifonatul Mai degraba tratament (antifonat e altceva) sau daca e greu, merge un sistem improvizat care sa imite ceva de genul acesta: Eu folosesc 2 perne mari si pufoase (asta pana cand imi voi lua ceva similar - probabil DIY) Edited March 15, 2008 by Susceptor
Guest Buncar Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 (edited) @buncar: nu sunt de acord la partea cu antifonatulMai degraba tratament (antifonat e altceva) sau daca e greu, merge un sistem improvizat care sa imite ceva de genul acesta: Eu folosesc 2 perne mari si pufoase (asta pana cand imi voi lua ceva similar - probabil DIY) depinde ce intelegi prin antifonare.Daca suntem exigenti atunci vom tine cont de: Amplasare(evitarea zgomotului extern, intr-un studiou nivelul zgomotului ambiant nu trebuie sa depaseasca cu mult 20dB SPL la 1kHz)...Pereti(sunt de preferat cei grosi, masivi)...Protectia impotriva zgomotului intern(conducte de apa, de canalizare, de aerisire, ceasuri, etc)...Forma studioului(in camerele mici, de forma dreptunghiulara, acustica poate fi inrautatita de prezenta "sunetelor proprii".Un sunet propriu apare numai intre doi pereti paraleli, atunci cand undele avand lungimea de unda de doua ori mai mare decat distanta dintre pereti sunt reflectate in mod repetat si parcurg dus-intors acelasi traseu)...Marimea studioului...Tratamentul acustic al interiorului...ferestre si usi...Efectul de obstacol...Tratamentul acustic al peretilor studioului...Tratamentul podelei si al tavanului...rezonanta incaperilor.Daca totusi nu ne permitem sa tinem cont de toate cele enumarate mai sus atunci putem antifona cu un strat de polistiren pus la distanta de cativa centimetrii de perete(pe profiluri de rigips) si acoperit cu burete profilat(varianta asta are o eficienta de 25-30% ceea ce conteaza incredibil de mult)...termenul de comparatie fiind un studiou exacutat de profesionisti pe care il consideram 100% eficient.Varianta cu pernele...sau cu treaba din poza ce ai atasato, eu le consider compromisuri duse la extrem.Varianta din poza ar fi in proportie de maxim 10 la suta eficienta daca ai avea si in spate un paravan la fel ca si in fatza altfel e exact 0 sau mai indulgent spus antifoneaza in proportie de 1 la suta.Oricum tinand cont de faptul ca scara e logaritmica atunci 1 la suta e ceva... Ceva improvizat pot fi 4 placaje din OSB placate cu burete profilat pe care sa le pui in jurul tau depasindu-ti nivelul capului cu minim 50cm(ori stai tu jos ori placile sunt inalte)...ceva de genul cum au unele studiouri pentru separarea diversilor instrumentisti care canta in acelasi timp in aceeasi incapere. Edited March 17, 2008 by Buncar
Susceptor Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 +1 Oricum in poza se vede ca acea camera este tratata.
Guest Buncar Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 (edited) +1Oricum in poza se vede ca acea camera este tratata. +0,1 Dupa ce ai observat ca e tratata?...dupa NS-10? ...o camera tratata acustic nu o observi dintr-o poza...nici chiar dintr-o filmare...nu exista detalii standard pe care daca le vezi sti ca acea camera este tratata...cum poti crede ca cineva investeste in tratamentul acustiuc al unei camere cand microfonul e in aceeasi incapere cu sculele?...eventoal e tratata anti mucegai.... LE...eventual dupa usa de lemn neacoperita cu nimic poti observa ca e tratat camera acustic... dupa detaliile din poza poti spune clar si evident ca acea camera este "usor" pregatita pentru inregistrari foarte nepretentioase...pana la a fi tratata acustic are cale lunga. Edited March 17, 2008 by Buncar
Susceptor Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Dupa bass trapsurile care se vad. TEORETIC e tratata (a fost oarecum o deducere zic eu logica)
Guest chitaristul Posted April 24, 2008 Posted April 24, 2008 Salutare oameni buni!!!! tocmai mi'am cumparat un microfon AKG Perception 100 , si am de gand sa inregistrez ceva voci!!! m'ar interesa si pe mine daca m'ar putea ajuta cineva cu ceva plug'inuri sau vst'uri ptr voce!! am o placa de sunet, Ediro UA 25 si cd am luat microfonul mi'au spus ca nu am nevoie de preamp ca are placa in ea ceva prostii dinastea!!!..inca o intrebare!! cum sa trag chitara electrica sa sune mai plin? prin mixe si placa de sunet sau sa o bag direct prin placa!!! Asptept parerile voastre!! Multumesc mult!
gARRETT Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 (edited) Daca ai intrare de chitara atunci ocoleste mixer, si posibil sa aiba daca are si intrare cu phantom power pt microfon. Daca folosesti vreun efect sau procesor, atunci iti trebuie o intrare de linie ( line-in ). Pana la urma vezi si cum iti place tie mai mult. Poate suna mai bine prin mixer si line-in. Cu microfonul: cumpara-ti si un pop-filter, incearca sa pregatesti un spatiu cu acustica pe cat posibil placuta sau cu minim de reverberatii in care sa tragi. Ca efecte pentru voce...depinde de ce efecte cauti, posibilitati, imaginatie...in principiu ti-ar trebui un compresor, eq, delay/reverb. Ai putea citi pe net despre plugin-uri Waves ( cei mai cunoscuti, vechi si apreciati, dar multi ii considera supraevaluati ) Voxengo, Stillwell ( mai mici dar cica suna bine ), Blue Tubes, microphone modeler de la Antares e interesant cum face inregistrarea sa sune, mai citeste despre convulsion reverb si pentru microfonul ala ( am si eu unul ) cred ca prinde bine si un tube simulator ( gasesti prin produsele enumerate mai sus ). Sunt foarte multe solutii vst, pentru orice gust si orice buget, pe masura ce incepi sa testezi si sa te documentezi iti faci o idee. Ai grija ca sunt asa multe incat devine coplesitor si incepe sa iti ia atentia de la muzica. Opreste-te la ceva ce iti place si baga tare Citeste manualul placii de sunet inainte sa ne intrebi daca are intrari de instrument sau microfon Edited May 13, 2008 by gARRETT
Guest Rob Zombie Posted August 8, 2008 Posted August 8, 2008 (edited) Mai, desi multi recomanda condenser pentru voce, anumite tipuri de preamp si asa mai departe - depinde de multe lucruri. Singura inregistrare de care sunt eu personal multumit, de exemplu, (din toate incercarile de pana acum) e o piesa trasa fara nici o scula de calitate, fara preamp, un mixer direct in soundcard (placa de sunet era m-audio totusi, parca), microfonul sm58 si o camera antifonata numai de dragul "clientilor". Treaba a fost acu cativa ani (in 2001), intr-un studio improvizat din Cluj. Inregistrare la 16 biti, cu sound de bas slabut, chitari slabute, baterii cat de cat decente... anyway, piesa si stilul "tehnicianului" au facut-o sa sune. Nu stiu, de ce, dar si orchestratia a avut foarte multe de a face cu felul in care suna inregistrarea. Suna slabut in comparatie cu inregistrari comerciale, fara basi ca la radio, really indie, dar la locul ei. O placere s-o asculti. De atunci am inregistrat voce si prin neuman, akg, audio tehnica si alte tipuri - pt vocea mea si stilul pe care-l abordam acum, sm58-ul a dat cele mai reusite rezultate. Suna mai plin cu un condenser k lumea dar parca vocea zboara deasupra piesei in acele cazuri. Sm58-ul functioneaza cel mai bine (in conditiile pe care le-am intalnit pana acum) pentru mine ... urmatorul demo cu siguranta il fac cu microfon dinamic. Cu preamp-ul iarasi e interesanta treaba. Multi dau pe Art tube, e o investitie modesta, pt demo-uri ar trebui sa fie suficient. Pt chestii comerciale mai bine te folosesti de cei care au investit deja in ceva ce merita. Daca ai totusi de unde investi, am avut ocazia sa vad un "Blue Robbie" in actiune acu ceva vreme, il recomand, yep. E incredibil. Cu efectele iarasi e destul de subiectiva situatia. Eu rareori folosesc delay iar chorus mai niciodata pe voce. Reverb e absolut necesar, cred, nu am avut ocazia la echipament f scump pana acum, reverb-ul de la IK mi s-a parut cel mai fain totusi (Classic). Compresorul si de-esser-ul sunt vitale. Aici am multe care-mi plac. Sunt multe bune la pret bun. Hai sa trag si o concluzie, ca nici eu nu mai stiu, ce am scris: Se recomanda in general: 1. Microfon condenser 2. Camera tratata "ca la carte" 3. Preamp de calitate 4. De-esser 5. Compresor k lumea 6. Placa de sunet 24 biti 7. Reverb, delay, chorus ca lumea Daca stai sa te gandesti totusi, Jeff Buckley a tras pe 4 track analog.. la fel si Beck... Gary Jules pe un hard disc recorder destul de ieftin... David Gray iarasi pe echipament destul de modest... Beastie Boys (cateodata) pe niste scule de tot rasul. Suna totusi, nu? Edited August 8, 2008 by Rob Zombie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now