www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare la toata lumea!

Recent mi-am luat o chitara (Behringer iAxe 393 USB) - n-o fi ea vreo capodopera, dar la pretul asta (putin peste 400 ROL) mi se pare cea mai buna solutie.

Am un laptop Dell cu procesor dual si cu sound integrat (SigmaTel Audio). I-am downloadat Asio4All, mi-am instalat Guitar Rig 2 si m-am pus pe treaba.

Dupa cateva zile si dupa ceva cautari pe net (review-uri, pareri, informatii) m-am gandit ca n-ar strica o interfata audio mai procopsita, astfel ca ieri am intrat in posesia unui TonePort UX1 de la Line 6. Jucaria arata frumos, nimic de zis, numai ca, cel putin deocamdata, sunt dezamagit. In primul rand ca reda mp3-urile mai prost decat audio-ul asta integrat! Ceea ce mi se pare de-a dreptul jenant. In sensul ca parca nu face fatza, se "sufoca", nu curge limpede si fara intreruperi melodia. Pe urma, in Guitar Rig, daca la "audio setup" pun la output device "behringer usb audio" (driverul de la chitara), latenta e de 2 ms. Daca dau ca output device "ASIO TonePort UX 1" imi rezulta o latenta de 12 ms! Asta cu setarile de la "Line 6 Audio-MIDI Devices" cu buffer size pe extra-small.

Imediat dupa ce am instalat TonePort-ul asta i-am si updatat driverele cu cea mai recenta versiune de pe site-ul lor - deci nu se poate spune nici macar ca ar fi o problema de driver.

Any suggestions? Pana una-alta am scos dracului Line 6-ul din portul USB si am revenit la soundul integrat...

Posted

Am si eu aceeasi scula. La mine redarea sacadata este din cauza controllerului usb stupid de la laptop care face buffering.

Incearc-o si pe alt computer care nu are controller-ul de acelasi tip cu laptop-ul.

Posted

Precum spune alexdm, problema ta nu este la UX1, ci la controlerul USB prost de pe laptop. Asta este o porcarie des intilnita la laptop-uri, din pacate nu doar la USB, ci si la controlerele FireWire, din cauza carora si scule audio de virf devin de neutilizat. De aceea, este esential sa-ti testezi laptopul cu interfata audio, la cumparare.

 

In ce priveste latenta audio, tu ai in UX1 doua setari de latenta. Una este pentru latenta ASIO, in dreapta sus in fereastra utilitarului Audio MIDI, exprimata in sample-uri, deci numeric. Aceasta este latenta in aplicatiile software ce folosesc drivere ASIO si ruleaza pe UX1. A doua latenta setabila pe UX1 este latenta in Direct Monitoring. Aceasta latenta este exprimara in cuvinte, cum zici tu acolo, "Small", "Extra Small" etc. Aceasta este latenta interna a UX1-ului, ea actioneaza numai asupra sunetului ce vine de la intrarile UX1, indiferent daca ai deschisa o aplicatie ASIO.

Sa explic. Tu poti procesa in timp real o chitara sau un microfon conectate la preampurile de pe UX1 folosind fie efecte VST dintr-o aplicatie ASIO, fie efectele interne puse la dispozitie de Line 6 pe UX1, prin intermediul aplicatiei GearBox. La aplicatia ASIO e clar, se manifesta latenta ASIO. In al doilea caz, se manifesta latenta Direct Monitoring.

 

Direct Monitoring este o functie pusa la dispozitie de aplicatia GearBox, cea in care se incarca efectele Line 6. Direct Monitoring este procedeul prin care sunetul de la preampuri este trecut prin efectele GearBox si apoi direct catre iesirile audio ale UX1. Prin Direct Monitoring latenta audio este MULT mai mica decit latenta audio a unei aplicatii ASIO rulata prin UX1. Practic, Direct Monitoring este la fel de rapid ca un POD sau POD XT, pe setarile Small sau Extra Small.

 

Daca si dupa ce pui la minim dimensiunile bufferului ASIO (de fapt un buffer DMA, ca sa fim corecti) ai probleme cu latenta ASIO, desi m-as mira, exista o modalitate de a rezolva elegant si acesta problema. UX1 este o scula foarte bine gindita pentru un chitarist, de aceea in lantul de procesare din aplicatia GearBox vei observa ca ai doua "puncte" de send - Send 1-2 si Send 3-4. Aceste Send-uri sint vazute ca intrari, ca perechi de input-uri de catre aplicatia VST/ASIO pe care o folosesti. Deci, aceste Send-uri pot fi folosite ca sa-ti inregistrezi chitara/vocea in aplicatia VST. Send-ul 1-2 este dispus la capatul "de iesire" al lantului de procesare, deci va inregistra instr/vocea asa cum l-ai procesat tu in aplicatia GearBox.

 

In schimb, Send-ul 3-4 poate avea doua pozitii. Una din ele este imediat dupa sectiunea de amp-cab a lantului de procesare, inainte de sectiunea de modulatie-delay-reverb. A doua locatie in care se poate pune Send-ul 3-4 este exact inainte de lantul de procesare, adica acolo unde semnalul este exact cel dry, neprocesat, provenit de la preampurile UX1. Aceasta pozitie a Send-ului 3-4 poate fi folosita ca sa inregistrezi instr/voce dry pentru o procesare ulterioara cu plug-in-uri VST, dar avind simultan facuta o monitorizare "wet", procesata, a semnalului de intrare, prin efectele din GearBox. Adica, pentru ca este bine sa te auzi cu distors, delay, reverb, folosesti strict pentru monitorizare efectele din GearBox (in timp real, cu latenta extrem de mica pusa la dispozitie de Direct Monitoring-ul din GearBox), in timp ce in aplicatia VST chitara/vocea ta se inregistreaza dry, neprocesata, pentru prelucrare ulterioara, folosind ca input Send-ul 3-4 asezat inainte de lantul de procesare.

 

Semnalele provenite de la aplicatia VST si de la aplicatia GearBox coexista la iesirile unui UX1 si se pot mixa folosind reglajul de volum al monitorizarii din GearBox si reglajul de volum Master al aplicatiei VST.

 

Eu personal prefer efectele din GearBox (prin Direct Monitoring) unui Guitar Rig 2, oricind, fapt pentru care le foloseam si la inregistrare (prin Send-ul 1-2), pina mi-am luat pack-ul GearBox plug-in. Dar nu apasam butonul de monitorizare a pistei din aplicatia VST, ci foloseam Direct Monitoring.

Daca ai nelamuriri, cu placere.

Posted

alexdm si MMG: va multumesc mult pentru raspunsurile competente

In concluzie, nu-mi ramane decat sa-mi iau alt laptop, sa incerc TonePort-ul si pe vechiul desktop (care insa are doar USB 1, deci si viteza de transfer e mult mai mica - daca asta e un aspect care conteaza, si banuiesc ca este) ori sa ma rezum a folosi aceasta scula exclusiv pe Direct Monitoring, prin Gearbox, si sa uit de Guitar Rig. Recunosc ca n-am avut suficient timp la dispozitie ca sa ma familiarizez in detaliu cu ele, dar mie imi place mai mult Guitar Rig decat Gearbox (dupa cateva zile de testat). MMG: stii cumva cum se poate obtine (daca se poate) un sound cat de cat apropiat de cel al chitarii lui Hetfield de pe Master of Puppets in Gearbox? Sau un S. O. D.? Si, de ce nu, un Tool? :-)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.