Alex_Strat69 Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 F7 are urmãtoarele sunete 1 3 5 b7Fmaj7 are 1 3 5 7 Primul are septimã micã, iar celãlalt septimã mare. Asta-i tot. Acord de diminuantã... ce terment haios... pãcat cã nu existã. Eventual "de dominantã".... da ... scriam si jucam rent pe doizece .... mai greseste omu !
StratMan Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 scurt si cuprinzator: acordul de septima mare=maj7=7M=7+ a nu se confunda cu acordul de septima de dominanta=7 intre cele doua SEPTIME este diferenta de un semiton. la sfarsitul anilor '60 a aparut o carticica intitulata GHIDUL CHITARISTULUI semnata de Maria Boeru, unde se explica destul de clar atat modul de cifrare a acordurilor cat si modurile de prindere si "tabulare" ale acestor acorduri (acolo este intalnita cifrarea cu 7+!). va recomand sa o cautati si sa o studiati. asa cum a spus si @cyfer notarea si citirea acordurilor in tabulaturi se face dupa reguli precise! fara suparare, dar multi dintre cei care vor sa dea sfaturi la acest capitol ar trebui sa-si lamureasca mai intai lor insilor aceste probleme si abia dupa aceea sa porneasca aceasta operatiune. @alex-omul: chiar daca acordul tau era pe dos, tot gresit era pt. ca confundai, asa cum s-a vazut, de altfel, septima mare cu septima de dominanta. si inca un lucru: nu exista cifrarea 7m! litera m (mic) se pune imediat dupa simbolul cifrat al acordului pt. a indica caracterul MINOR al acordului (terta mica). si mai precis: F7=acord major de sptima de dominanta; Fm7=acord minor de septima de dominanta; Fmaj7=F7M=F7+=acord major de septima mare; Fm7M=Fm7+=acord minor de septima mare. @karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now