www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Fratilor,fiti de treaba si raspundeti-mi.Vreau sa imi ziceti daca voi folositi aceleasi acorduri(Daca nu,sa-mi scrieti cum am scris eu acordul potrivit) :

Do+5 Do-5 Do7

0,1,1,2,3,0 2,5,5,4,0,0 0,1,3,2,3,0

 

Re+5 Re-5 Re7

2,3,3,0,0,0 2,3,1,0,0,0 2,1,2,0,0,0

 

Mi+5 Mi-5 Mi7

0,1,1,2,2,0 0,0,1,2,1,0 0,3,1,2,2,0

 

Fa5+ Fa-5 Fa7

 

1,2,2,3,0,0 1,0,2,3,3,0 1,3,2,3,0,0

 

 

Sol - la fel ca Fa il fac Sol 5- Sol7

3,2,0,0,2,3 1,0,0,0,2,3

Edited by Lucidwt200
Posted
Fratilor,fiti de treaba si raspundeti-mi.Vreau sa imi ziceti daca voi folositi aceleasi acorduri(Daca nu,sa-mi scrieti cum am scris eu acordul potrivit) :

Do+5 Do-5 Do7

0,1,1,2,3,0 2,5,5,4,0,0 0,1,3,2,3,0

 

Re+5 Re-5 Re7

2,3,3,0,0,0 2,3,1,0,0,0 2,1,2,0,0,0

 

Mi+5 Mi-5 Mi7

0,1,1,2,2,0 0,0,1,2,1,0 0,3,1,2,2,0

 

Fa5+ Fa-5 Fa7

 

1,2,2,3,0,0 1,0,2,3,3,0 1,3,2,3,0,0

 

 

Sol - la fel ca Fa il fac Sol 5- Sol7

3,2,0,0,2,3 1,0,0,0,2,3

 

 

Nu stiu de ce nu merge sa le clasific klumea :),dar faceti asa,primul acord e Do5+,numarati cate numere sunt adica 6,si dati space ca sa faceti diferenta.Sper ca ati inteles,le-am editat din nou dar tot asa naspa apar.

Posted

Do 5+ inseamna Do marit , sau aug . Do 5 - nu am intalnit . . Nu cred ca ai sa gasesti in vreo partitura calumea scris Do 5 + , eventual Do 7#5 sau Do 7b5 . Ideea e ca acordurile astea mai ciudatele nu se mi canta pe toate 6 corzi (mai sunt si exceptii) ci se canta e grupri de corzi ( 4-1 , 5-2 , 6-3) in fuctie de cum vrei sa iti sune . De obicei la jazz se folosesc 6-3 si 5-2 iar la funk 4-1 .

Si din cate stiu eu cand scrii acorduri se incepe cu coarda groasa .

Posted
Era vorba de Do -5 , adica Do b5 .

 

 

Va multumesc pentru pareri,totusi nu mi-ati spus daca folositi aceste acorduri in alte RASTURNARI sau daca le folositi in formulele care le-am aratat pe forum.Ideea e ca m-am saturat sa le exersez dar fara nici o baza,am inteles de la cineva ca acordurile astea sunt mai complicate.Vreau sa stiu daca sunt corecte,doar atat.Daca stiti si ceva teorie puteti sa-mi spuneti,sau orice stiti despre acordurile astea sa-mi spuneti.Mersi!

Posted

scuzati off topic fratilor ce dau ca sa nu mia vad asa posturile in topic :)

Lucidwt200 Un Mic Joc Al Chitarei Today, 02:59 PM

Lucidwt200 Fratilor,fiti de treaba si raspundeti-mi.Vreau sa ... Today, 03:09 PM

Alex_Strat69 Do 5+ inseamna Do marit , sau aug . Do 5 - nu am i... Today, 03:50 PM

Thrall Do 5 sau orice acord 5 e un powerchord ( 1-5-1) Pe... Today, 04:33 PM

Alex_Strat69 Era vorba de Do -5 , adica Do b5 . Today, 05:25 PM

Lucidwt200 Era vorba de Do -5 , adica Do b5 . Va multumesc... Today, 07:44 PM

ugly ;(

Posted
scuzati off topic fratilor ce dau ca sa nu mia vad asa posturile in topic :)

Lucidwt200 Un Mic Joc Al Chitarei Today, 02:59 PM

Lucidwt200 Fratilor,fiti de treaba si raspundeti-mi.Vreau sa ... Today, 03:09 PM

Alex_Strat69 Do 5+ inseamna Do marit , sau aug . Do 5 - nu am i... Today, 03:50 PM

Thrall Do 5 sau orice acord 5 e un powerchord ( 1-5-1) Pe... Today, 04:33 PM

Alex_Strat69 Era vorba de Do -5 , adica Do b5 . Today, 05:25 PM

Lucidwt200 Era vorba de Do -5 , adica Do b5 . Va multumesc... Today, 07:44 PM

ugly ;(

 

offtopic deasemenea : vezi sus sub new topic si add reply ai un buton options, apesi pe el apare un pop-up si selectezi la display standard NU outline cum e probabil selectat :). succes !

 

on topic : nu vazusem liniutza aia :) sry

Posted

hmm sa incerc sa explic ( nu stiu daca e suta la suta bine)

un acord simplu e format din notele 1, 3 si 5 din gama respectiva, nu conteaza in ce ordine

de ex. Re (doar patru corzi xx0232) e de forma 1-5-1-3

nu stiam cat de greu e sa explici fara un fretboard in fatza :)

cum intre doua taste consecutive ai o diferenta de un semiton, daca vrei sa faci un Re 5+ atunci ridici cu un semiton nota 5

si vei avea Re 5+ xx0332 de forma 1-5b-1-3

Re 5- la fel xx0132 de forma 1-5#-1-3

La Re 7 vrem sa introducem o septima (nota a 7-a din gama)

dupa cum stim o gama are 8 note - ultima nota fiind la fel ca prima, doar ca mai sus cu o octava

astfel Re este (cu indulgentza :) ) 1-5-8-3

coboram octava aia cu un ton (doua taste) si avem xx0212

si tot asa - daca vei cauta porbabil o sa gasesti lucrurile explicate mai bine ca aici - am incercat sa iti fac o imagine de ansamblu

 

sper ca ai inteles - am incercat sa explic mai pe intelesul oricui

am luat re ca exemplu pentru ca este un acord destul de simplu - ai sa vezi ca la Mi poti avea mai multe forme de Mi 7

acordurile alterate nu ar trebui invatate pe de rost - ai sa vezi, dupa ce te holbezi mai mult pe fretboard, ca multe chestii se repeta, cu mici variatii, si multe lucruri se leaga intre ele

succes in continuare

Posted (edited)
hmm sa incerc sa explic ( nu stiu daca e suta la suta bine)

un acord simplu e format din notele 1, 3 si 5 din gama respectiva, nu conteaza in ce ordine

de ex. Re (doar patru corzi xx0232) e de forma 1-5-1-3

nu stiam cat de greu e sa explici fara un fretboard in fatza :)

cum intre doua taste consecutive ai o diferenta de un semiton, daca vrei sa faci un Re 5+ atunci ridici cu un semiton nota 5

si vei avea Re 5+ xx0332 de forma 1-5b-1-3

Re 5- la fel xx0132 de forma 1-5#-1-3

La Re 7 vrem sa introducem o septima (nota a 7-a din gama)

dupa cum stim o gama are 8 note - ultima nota fiind la fel ca prima, doar ca mai sus cu o octava

astfel Re este (cu indulgentza :) ) 1-5-8-3

coboram octava aia cu un ton (doua taste) si avem xx0212

si tot asa - daca vei cauta porbabil o sa gasesti lucrurile explicate mai bine ca aici - am incercat sa iti fac o imagine de ansamblu

 

sper ca ai inteles - am incercat sa explic mai pe intelesul oricui

am luat re ca exemplu pentru ca este un acord destul de simplu - ai sa vezi ca la Mi poti avea mai multe forme de Mi 7

acordurile alterate nu ar trebui invatate pe de rost - ai sa vezi, dupa ce te holbezi mai mult pe fretboard, ca multe chestii se repeta, cu mici variatii, si multe lucruri se leaga intre ele

succes in continuare

 

Da-mi voie sa adaug putina teorie sa completeze ceea ce ai spus :(

 

Un acord nu se formeaza din note, el se formeaza din intervale, 1-3-5 de care te-ai folosit tu sunt intervalele folosite pentru construirea unui acord simplu. Aceste intervale nu sunt toate perfecte, deci pot forma doua tipuri de game:

 

1 reprezinta primul interval si e cel mai simplu. Se numeste prima (sau se ma intalneste sub numele de unison) si e un interval perfect. Aceasta este root-ul acordului pe care vrei sa-l formezi.

 

3 este terta, intervalul al doilea care este inclus in formula aceasta si poate sa fie mare (se noteaza cu 3M si contine 2 tonuri) sau mica (se noteaza cu 3m si contine 1 ton si un semiton, adica 1 ton si 1/2).

Terta este intervalul care da tipul gamei - majora sau minora - in structura mentionata de tine. Daca terta este mica, atunci se formeaza un acord minor, daca este mare atunci se formeaza un acord major. Ca o adaugare, tot cu terta se afla relativa minora a unei game, cobori o terta mica de la root, de ex de la DO cobori 1 ton si jumatate si ajungi pe LA, deci relativa minora e LA.

 

5 e cvinta, tot un interval perfect.

 

Se pot forma si alte acorduri cu diferite tipuri de combinatii de intervale, nu neaparat cu 1-3-5, trebuie doar sa sti sa folosesti intervalele perfecte si sa ai si un alt interval care sa faca diferenta.

 

Gamele de care s-au vorbit mai sus gen 7, aug, dim etc se formeaza prin adaugare de intervale sau alterare de intervale.

 

De ex ai acordul SOL (SOL-SI-RE, construit cu formula 1-3-5), daca ii adaugi intervalul de septima, adica nota FA, adaugi la denumire intervalul 7, deci denumirea va fi SOL7, iar acordul va fi SOL-SI-RE-FA, sau FA-SOL-SI-RE, aici sunt doua rasturnari - Thrall se referea la rasturnari acolo cand zicea ca nu conteaza ordinea la 1-3-5, rasturnarea pe care o prinzi depinde de dificultate si de rezultatul dorit, daca vrei sa scrii acordul sub forma de intervale: 1-3-5-7. Toni explica asta intr-unul din tutorialele sale din cate imi amintesc.

 

Acum ca ai un SOL7, poti sa-l modifici cum vrei tu, poti sa-i mai adaugi un interval, in cazul asta se repeta procesul de mai sus, dar trebuie sa fi atent ca sa nu faci un falset :) .

 

Alt exemplu, sa luam un DO (DO-MI-SOL) si vrem sa-l "diminuam", adica sa obtinem un DO diminuat, atunci pur si simplu luam un semiton din intervalele de terta si cvinta apoi vom ajunge la DO-Mib-Fa#.

 

Daca o persoana cunoaste baza aceasta de teorie (in special intervalele) atunci poate sa-si construiasca orice acord vrea, inclusiv cele din primul post pe orice instrument temperat - cel putin teoretic, daca nu poate sa le foloseasca.

Edited by Ismael
Posted

Iar copii atomici dand explicatii . Ba , daca stiti ceva cum trebe ziceti , daca nu ,pssssssssst . Daca nu stiti cum sa o ziceti iarasi pssssssssst . Ia semnati condica acolo toti la tineret ca sa stie lumea cine "stie" si cine "a auzit el pe undeva". Draga Ismael , ceea ce formezi tu cu 1-3-5 se cheama trisoane ( triads ) . Stiu ca se invata la scoala ca 3 sunete suprapuse inseamna acord , dar asta e doar teorie , practic acordurile incep de la 4 sunete.

 

MARE ATENTIE

 

Exista 2 feluri e acorduri cu septima . Ceea ce ai scris tu acolo Sol SI RE Fa e acord major cu spetima mica si se noteaza Sol 7. Acesta se cheama Sol Dominant 7 . SOL-FA = septima mica.

Acordul Fa LA DO Mi este acord cu septima mare. ( FA - MI = septia mare ) . Sunt foarte multi care noteaza acest acord Fa 7 + ce ce e incorect deaorece 7+ = octava.

Acest acord se noteaza FAMaj7 sau Fa urmat de un triunghi (delta). Mare grija , aceste acorduri au functii diferite si se formeaza pe trepte diferite. In modul ionian MAJ 7 apare e treptele I si IV iar acordul 7 apare pe treapta V ( de asta se cheama septima de dominanta , sau dominant 7 ) .

 

Faceti distinctie intre trison micsorat si acord micsorat .

Acordul micsorat are terta mica , cvinta micsorata si septima micsorata sau poti sa zici ca are 3 terte mici.

 

 

Atentie iarasi . Fa diminuat suna la fel ca si Sol7b9.

Fa dim = Fa--La bemol--Do bemol (SI)--MI dublu bemol (RE)

Sol7b9= Sol--SI--RE--FA--La bemol .

 

 

Iarasi treaba cu rasturnarile e alta mancare de peste.Ce se invata la scoala la teorie si armonie se invata in fuctie de pian. . Pentru ca noi nu avem cum au claparii totu mura-n gura ( gluma : ) tre sa gandim alftel . Sunt mai multe posibilitati

 

1.Sa gandesti in functie de nota care o ai in bas -- cel mai simplu mod , seamana cu ce se invata la scoala , da te pierzi in detalii .

2.Pe grupuri de corzi , am explicat mai devreme--destul de practic , dar totusi limitat (parerea mea).

3.CAGED sistem , un sistem care care are la baza forma principala a acordurilor majore. Se cheama Caged pt ca e mai usor de retinut , ordinea fiind de fapt EDCAG. Eu pe asta il folosesc pt ca mi se pare cel mai logic pt ca iti conecteaza foarte bine gamele cu acorduri , arpegii etc.

4.Sistemu Nashville care inlocuieste cam totul cu cifre . Nu stiu exact cum functioneaza pt ca nu l-am folosit , am inteles ca ar fi mai bun decat Caged sistem , da nu vreau sa am in cap numa numere.

Guest Ameretat
Posted

@Lucidwt: eu personal n-am folosit acordurile respective niciodata si nici nu recomand exersatul lor numai de dragul de a le stii. De dragul tau o sa incerc sa le pun intr-o... joaca, asa, sa vad ce se poate face din ele. Dar, atata timp cat tu n-ai gasit nici un folos pentru ele, iti consumi timpul de studiat degeaba. Ia-o si tu din locuri mai simple - ca sunt multe de aflat, dar nu toate dintr-o data si nici in in ordinea incorecta (a se citi, sa zbori inainte sa poti sta in picioare)

 

@Alex_Strat69:

 

Nu-mi place prea tare sa ma bag in discutii d-astea, dar agresivitatea de la inceputul post-ului tau nu prea se pupa cu [lipsa de] exactitatea informatiilor pe care le oferi. Nu de alta, dar te-ai exprimat cel putin la fel de... "atomic" ca aia in care arunci cu rosii. Nu m-a deranjat atat exprimarea, cat rosiile. So, here goes:

 

Nu stiu ce teorie ai invatat tu, dar acel "practic, acordurile incep de la 4 note" nu suna foarte elegant. Hai sa trecem peste faptul ca o exprimare completa, "ne-atomica", ar fi cerut o precizare gen "4 note diferite". Pe langa asta, chiar daca tu oi fi deasupra nivelului nostru scolar (care e "doar teorie") si nu te injosesti cu aberatii gen trisonuri in practica ta muzicala, pentru noi (restul lumii) sunt arhisuficiente 3 note diferite ca sa vorbim de un acord, lucru stabilit prin conventie acum cateva secole - si pe care il poate verifica oricine, in orice carte care se ocupa cat de vag de acorduri. Concluzie: e frumos sa ai multe note diferite intr-un acord, dar NU e musai! Trei note diferite sunt minimul necesar.

 

De asemenea, eu inteleg ca - pentru tine - "practic, acordurile incep de la 4 note", dar asta nu schimba faptul ca un acord micsorat este format din fundamentala, terta mica si cvinta micsorata. Adica TREI note. Cand vorbesti de acord micsorat vorbesti de trison micsorat. Ala peste care pui si septima micsorata se numeste... ta-na-na... acord micsorat cu septima micsorata - cel putin in limba romana.

 

Ceea ce nu inteleg de loc: cum poti sa spui ca fa micsorat cu septima micsorata (4 sunete diferite) "suna la fel ca si" acel G7b9 (5 sunete diferite)?! Faptul ca sunetele care formeaza acordul de fa cu pricina sunt continute in acordul de G7b9 e cu totul alta poveste, dar uiti de o nota - care e suficienta pentru a schimba radical lucrurile. Sau vrei sa mergem mai departe pe firul rationamentului tau (sau exprimarii eronate) si sa spunem minuni de genul la minor "suna la fel ca si" la minor cu septima mica? Sunt sigur ca nu...

 

Ce se invata la scoala la armonie se invata "in functie de"... cor. Exact asa: cand incepi studiul armoniei, scrii pentru cor mixt de 4 voci (din motive care nu mai incap aici). Ca sa inveti armonie in special si teorie in general, trebuie sa faci abstractie de instrument, daca vrei sa fii eficient. Nici o legatura intre ce se preda la teorie/armonie si tehnica de pian. Trebuie sa uiti de digitatie si de tehnica instrumentala si sa holbezi mintea la sunete si la relatiile dintre ele.

 

"Mancarea de peste" despre rasturnari n-am prea inteles-o. De loc. Despre ce moartea caprioarei mele e vorba in paragraful ala? Nu ma refer la sistemele de care ai amintit, ci la... faptul ca nu am inteles ce aspect al rasturnarilor intra in discutie. Ce nu e clar? Nu e clar ce-s alea rasturnari? Nu e clar cum se folosesc in compozitie? Sau in improvizatie? Nu e clar cum sa le digitezi? N-am inteles la ce aspect anume te referi. Stupid me.

 

Imi pare rau ca am fost asa scarbos si bulangiu - n-as fi fost, daca ar fi fost vorba numai despre usoarele rateuri din randurile tale. Ce m-a zgariat pe rinichi in mod special a fost acel... acel

 

PSSSSSSSSSSSST!

Posted

Omule ai dat-o in fasole tare . Daca ai sti ce orbesc ai intelege niste chestii . Adica de ex ccand canti Sol7b9 in forma 1 , adica xx3434 nu prinzi tonica in bas , pt ca ai basist in formatie care face asta . Si acordu ala e aceeasi chestie cu fa diminuat , si diminuat , re diminuat , sol # diminuat. Ala din 3 note e trison micsorat si trison o sa fie pana la sfarsitu muzicii .... pentru ca are 3 sunete .

Si pe firul rationamentuli meu mergem mai eparte e unde rezulta ca ... La minor 7 suna le fel cu Do Major 6 .

Cu rasturnarile nu ai inteles pentru ca probabil ai facut chitara clasica sau daca nu stii ceva teorie de manual . E foarte clar ce is alea rasturnari doar ca , e mult mai usor sa nu le mai gandesti ca rasturnari , ci ca pozitii ( forme etc )

Guest Ameretat
Posted

@Alex_Strat69:

 

Of, Doamne... Faptul ca ma intrebi daca stiu despre ce vorbesti imi dovedeste ca ma urmaresti cu foarte mare atentie si interes, ca sa nu mai zic nimic de gradul de comprehensie. As putea sa iti explic de ce am spus ca-i "corect" ce zic eu si e "incorect" ce zici tu - dar imi pari mai interesat de mentinerea unui ton autoritar decat de "cum e de fapt". Oricum nu o sa intelegi de ce am dreptate decat dupa ce te apuci si tu de teoria aia... "de manual". Ca altfel vorbim limbi diferite. Pentru ca, intamplator, teoria aia "de manual" este ce e gramatica "de manual" pentru o limba. Restul lucrurilor - conventiile, abrevierile si notatiile personale - sunt "regionalisme" (in cel mai bun caz).

 

In cazul in care nu ai inteles pana acum: nu-ti contest nici o cunostiinta, intelegere sau capacitate muzicala. Ma enerveaza numai ca dai cu pietre dupa oameni - chipurile, sa se exprime corect - cand tu esti cam la fel de departe de... "limba literara". N-am nici o problema cu faptul ca iti organizezi limbajul muzical cum poti tu mai bine, dar nu injura lumea care nu intelege limbajul tau strict personal. Mai ales daca sunt incepatori.

 

Cat despre micile noastre diferente de opinie in legatura cu trisonuri/acorduri/balarii, eu zic sa continuam discutia asta in alta parte, ca am tulburat destul linistea publica cu off-topic-urile noastre. Daca ce pretinzi tu acolo ar fi adevarat si nu un... "dialect" pe care "l-ai auzit tu de undeva", atunci ar trebui sa existe si o... bibliografie cu care sa imi dai peste bot in mica noastra disputa, nu? Astept cu obrazul intins pm-urile tale - si, daca nu am dreptate, sa-mi saie ochii daca nu dau o bere sau 12, cu prima ocazie.

Posted (edited)
@Alex_Strat69:

 

Of, Doamne... Faptul ca ma intrebi daca stiu despre ce vorbesti imi dovedeste ca ma urmaresti cu foarte mare atentie si interes, ca sa nu mai zic nimic de gradul de comprehensie. As putea sa iti explic de ce am spus ca-i "corect" ce zic eu si e "incorect" ce zici tu - dar imi pari mai interesat de mentinerea unui ton autoritar decat de "cum e de fapt". Oricum nu o sa intelegi de ce am dreptate decat dupa ce te apuci si tu de teoria aia... "de manual". Ca altfel vorbim limbi diferite. Pentru ca, intamplator, teoria aia "de manual" este ce e gramatica "de manual" pentru o limba. Restul lucrurilor - conventiile, abrevierile si notatiile personale - sunt "regionalisme" (in cel mai bun caz).

 

In cazul in care nu ai inteles pana acum: nu-ti contest nici o cunostiinta, intelegere sau capacitate muzicala. Ma enerveaza numai ca dai cu pietre dupa oameni - chipurile, sa se exprime corect - cand tu esti cam la fel de departe de... "limba literara". N-am nici o problema cu faptul ca iti organizezi limbajul muzical cum poti tu mai bine, dar nu injura lumea care nu intelege limbajul tau strict personal. Mai ales daca sunt incepatori.

 

Cat despre micile noastre diferente de opinie in legatura cu trisonuri/acorduri/balarii, eu zic sa continuam discutia asta in alta parte, ca am tulburat destul linistea publica cu off-topic-urile noastre. Daca ce pretinzi tu acolo ar fi adevarat si nu un... "dialect" pe care "l-ai auzit tu de undeva", atunci ar trebui sa existe si o... bibliografie cu care sa imi dai peste bot in mica noastra disputa, nu? Astept cu obrazul intins pm-urile tale - si, daca nu am dreptate, sa-mi saie ochii daca nu dau o bere sau 12, cu prima ocazie.

 

Bun , pt inceput iti spun ca ai inteles greist tonul discutiei mele . Intr-adevar recitind postul meu imi dau si eu seama ca a sunat destul de strict . Acuma , daca noi ne contrazicem si o facem in mod constructi atunci e numai bine pentru toata lumea . Am facut 8 clase de muzica si stiu teoria de manual si de aceea iti spun ca nu sunt e acord cu ea , si asta nu pentru ca mi se nazare mie ci pentru ca acum eu studiez strict teorie aplicata pentru chitara , care sincer difera un pic , si aca as avea scaner as putea sa iti arat dar asa sorry .

Teoria aia de manual e asa de cand lumea , insa unele chestii s-au schimbat. In notatii in mare parte , ca pana la urma aeleasi note sunt pe portativ. E ca si cum se schimba mici porcarii la o limba. Spun asta deoarece eu am tot interesul , si toti ar trebui sa il avem sa fie un singur sistem de notatii . Pt ca daca eu ma duc la un Jam Session si ii scriu chitaristuui Do 7 el sa cante do 7 ( do , mi , sol , sib) nu sa cante DoMaj7 (do mi sol si becar).

In al doilea rand Acest forum se cheama Romanian Guitarist Comunity , nu Romanian Theoretician Comunity .

 

In fine , la urma urmei fiecare face cum vrea , ia metoda cui vrea . Decat sa nu stii teorie deloc mult mai bine o stii pe aia clasica . Da iti zic , in toata treaba asta "clasica" sunt multe chestii care sucks

Edited by Alex_Strat69

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.