www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Problema Bazait


Guest ultrascrang
 Share

Recommended Posts

Guest ultrascrang

Salut!

 

Sunt oarecum incepator la chitara, mi-am cumparat de la Reghin o acustica iarna trecuta pe care am mai "zdranganit-o" ocazional, insa recent m-am apucat mai serios de treaba.

Am observat, citind si de pe internet ca distanta dintre corzi si gat e mult mai mare decat cea normala, cam 0.6 mm (1/4 inch) la tasta 12 si mi-am dat seama ca asta e un motiv pentru care si evoluam destul de greu cu invatatul ca sa nu mai zic de dificultati mari la barreruri si dureri la degete. Am fost cu ea la un magazin din oras unde am vazut un model identic cu al meu care intr-adevar avea mult mai jos corzile. Am lasat-o la magazin sa mi le coboare si mie si intr-adevar acum este mult mai usor de cantat la ea (mi-a tocit din ridicator, sau cum ii zice). De asemenea mi s-a mai spus ca am gatul putin curbat, m-am uitat si eu la el mai atent si intr-adevar pare putin curbat. O alta chestie care am observat-o si nu prea cred ca e normal este ca in pragus corzile sunt intrate cam mult.

 

Problema acum este ca dupa ce cant o nota, in special cele de pe cele mai inalte 2 corzi, in momentul in care eliberez nota, coarda vibreaza pt un moment pe "fret" si se aude un scurt bazait. Deci repet, nu bazaie cand cant o nota, nota se aude ok (asta e o problema frecventa pe care o vad pe internet, cauzata de corzile prea joase), ci bazaie putin dupa ce eliberez nota. Cand cant acorduri nu se prea observa, dar daca cant pe note, gen o gama sau ceva, se simte totusi si e deranjant.

 

Nu stiu de la ce sa fie, ma gandesc poate totusi sunt prea joase corzile in anumite portiuni, poate ar trebui schimbat pragusul, sau umblat la "truss rod" pentru curbura gatului. Trebuie sa mentionez inca o data ca sunt incepator si tot ceea ce stiu e in mare parte de pe net, nu am facut lectii cu cineva.

 

Orice sugestie sau idee e binevenita.

Link to comment
Share on other sites