Guest mibu Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 salutare! deschid acest topic pentru ca e mult prea important sa nu fie bagat in seama. la ora asta, cele mai bune cable din lume sunt cele de la Evidence Cables! http://www.evidenceaudio.com/product.html de ce zic asta? pentru ca sunt cele mai neutre din punct de vedere al "colorarii" sunetului si pentru ca armonicile redate depasesc orice performanta a vreunui cablu de pana acum. pentru edificare, postez aici patru mp3-uri unde se poate auzi perfect diferenta intre un cablu Evidence Lyric si unul de la Monster Cables (cotate pana nu demult ca fiind cele mai bune - sau, ma rog, printre cele mai bune...). cine nu aude diferenta, nu are rost sa-si mai bata capul si poate sa foloseasca absolut orice cablu ;-) particularitatea cablelor Evidence este ca firul activ este monofilar, nu multifilar ca la toate celelalte cable. din cauza asta este mai rigid, insa asta-i un minus de neglijat in comparatie cu plusul de la TON! sigur, si aliajul de cupru este unul special. la fel este si cablul de boxe Evidence. e format din doua fire de cupru impletite, pe fiecare pol. aceasta solutie este destul de cunoscuta. printre promotori este si chitaristul Steve Kimmock, de la care am preluat si eu ideea de a folosi cate doua fire (izolate, desigur!) de cupru de 1mm diametru, impletite, pentru fiecare pol al difuzorului. am incercat mai intai la combo-ul meu Hughes & Kettner, iar rezultatul a fost surprinzator! sunetul se deschide mult si, mai ales, dispar joasele woom-uite si inaltele "aspre". sound-ul e foarte echilibrat si clar! dar, atentie: e nevoie de o perioada de "break-in" de vreo cateva zile bune, pana cand moleculele se reaseaza si sound-ul isi da drumul - cam ca la difuzoarele noi. la rack-ul meu, boxele sunt conectate tot prin astfel de cable. pasul al treilea sunt cablele de alimentare. uitati-va la cum poate sa arate sectiunea unui cablu de alimentare Evidence.... aici diferenta de ton e mai subtila, insa se aude cu prisosinta! postez si la acest capitol un exemplu sonor (test.mpeg). din nou: cine nu aude diferenta, nu are rost sa-si mai bata capul... lyricchords.mp3 lyricslap.mp3 monsterchords.mp3 monsterslap.mp3
Guest mibu Posted November 11, 2005 Posted November 11, 2005 ...din pacate nu am putut posta si mpeg-ul cu testul cablului de alimentare... sorry. in schimb, iata aici o descriere in amanunt a firmei Evidence si a produselor sale. am vazut si la noi cable Evidence, la chitaristul cu care a venit anul trecut Trilok Gurtu. cablul de chitara LyricHG costa in State cam 40$ metrul. TQR0904.pdf
blakk Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 In afara faptului ca nu am in ce sa ascult foarte bine ca sa imi fac o parere clara.., diferentele (cel putin la varianta cu slap...) mi se par destul de semnificative ca sa fie doar de la cabluri. Oricum la 40$ metru greu de crezut ca o sa imi doresc vreun cablu d-asta.
Guest mibu Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 ...surprinzator, nu??? crede-ma, sunt doar cablele!!! insa... trebuie sa ai si un instrument bun ca sa profiti de aceasta, altfel, vorba lui John Suhr: "shit in, shit out".
Susceptor Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 (edited) adica tre sa avem chitare suhr sau tyler later edit: mi se pare prea scump 40$ un cablu de un metru...desi apreciez calitatea lui..doar atat Edited November 13, 2005 by dyster skog
Guest mibu Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 ...te-ai corectat la timp cu chitarele vechi, ca "dadusesi cu mucii-n fasole"... nu, nu "trebuie" sa avem nimic! doar ca e bine sa stim ca exista alternative care "scot tot saftul" din instrumentul ce-l avem. e pacat sa-l pierdem pe drum...
Susceptor Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 hmm......si ce alte alternative mai stii? (chiar sunt curios)
Guest mibu Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 >>cablu>>buffer>>amplificator cu tuburi (sau preamp si etaj final)>>delay/hall/chorus/pitch shifting in paralel cu semnalul original>>cable de boxe>>difuzoare>>boxe in plus, jack-uri>>suduri>>cable de alimentare>>evitarea de ground loops>> corzi noi>> a! si era sa uit: true bypass la toate efectele - sau, mai bine, un switcher/looper...
pixy Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 sunt de parere cu blakk. numai din cablu e diferentza aia de sunet, mai ales la slap? adika e destul de mare......se simt clar armonicele de la liryc, pe cand monster pare fad, fara stralucire.zici ca-s trase in conditii diferite(ca si cum unu e pe lampa si unu pe tranzistori)
Guest mibu Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 korekt! numai din cablu apare diferenta! o variatie pe care o puteti incerca e cea (despre care am mai vorbit) cu cablul de boxe - folositi, in loc de traditionalul multifilar, cate doua fire de cupru (izolate si impletite) pentru fiecare pol. diferenta de ton e la fel de mare! o variatie pe care o puteti incerca e cea (despre care am mai vorbit) cu cablul de boxe - folositi, in loc de traditionalul multifilar, cate doua fire de cupru (izolate si impletite) pentru fiecare pol. diferenta de ton e la fel de mare!
pixy Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 io am cabluri proel , facute de cineva(adika lipita mufa de cablu in sine) deci e clar nuh? n-ar trebui sa sun nimik...
Guest mibu Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 pixy, nu ma prind ce vrei sa spui cu lipitul mufei de cablu... (aproape) toate cablele au suduri. nu asta-i punctul cel mai dramatic...
CulBoji Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 De putin timp am venit de la un concert shi am urechile cam obosite si nu prea am observat mari diferente intre sampleluri. Frecventele mai jose par mai smooth pe lyric shi cu foarte putin mai definite mediile shi la inalte tot putin mai smooth. Pt o aplicatie live calburile astea nu isi justifica banii, poate ca un lux de studio da nici acolo nu se justifica complet ca poti folosii cate efecte de post-productie vrei pt a modela sunetu in studio. Adica 400$/10 metrii de banii aia pot sa-mi iau un wireless bun.
Guest mibu Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 culboji, esti pe-aproape... insa partea cea mai interesanta este in reproducerea armonicilor instrumentului cu care canti - chestie esentiala, pentru ca acest semnal intra mai departe in instalatia de sunet si este prelucrat. cu cat e un sunet mai bun la intrare, cu atat vor suna si efectele + statia mai bine! si nu, in studio nu poti modela corect aceste armonice - de aceea nu va suna niciodata un modeler exact ca un amplif cu tuburi (aici e vorba, desigur, de armonicile date de amplif, insa - din nou, cu cat dai la intrare un sunet mai bun, cu atat obtii la iesire unul mai bun! iar wireless-ul, din pacate, desi pare o solutie extrem de practica, "coloreaza" sunetul chitarii si-i reduce din dinamica - lucru greu de acceptat daca cauti acel THE TONE... sigur ca unii folosesc pe-afara, insa doar din ratiuni de show si de scene mari, nicidecum pentru sunetul "bun" pe care-l dau.
blakk Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Io unu pot sa accept ca poti obtine un sound mai bun cu cablurile alea numai ca intr-un mix diferentele alea nu o sa se mai simta (eu unu nu cred ca mi-as da seama). Numai vorbesc de vreun distors sau efecte de genu asta. Si inca nu sunt sigur ca daca folosind cablurile respective si trecand cu chitara intai printr-o pedala se vor mai vedea asa diferente. In fine..., concluzia e ca daca esti foarte pretentios si iti permiti n-ai decat sa te dotezi cu cabluri de-astea. Eu unu pot sa dorm linistit si fara ele. Macar sa stiu eu sa cant de 40 de dolari metru de cablu.
Guest mibu Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 blakk, nu te lasa copleshit... ;-) ideea de baza este ca, cu cat intri cu un semnal mai bun (mai bogat in armonice si mai apropiat de adevarul instrumentului), cu atat va suna si instalatia de chitara mai bine (atat pedalele cat si amplificatoarele). desigur, acest cablu nu va face dintr-o chitara modesta una de super-clasa, insa o chitara buna este in mare avantaj. live sunetul preluat este cu atat mai bun cu cat sunetul pe spate este mai bun. sigur, stiinta preluarii si mixarii sunetului nu e tocmai facila, insa nu poti pleca de la premisa ca "oricum suna prost", pentru ca asta ar insemna, in primul rand, lipsa de respect pentru tine insuti si pentru actul tau scenic. asta e parerea mea, cel putin.
Guest fluffyone Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Ce parere ai de cablurile Fender Electro-Volt?
Guest mibu Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 nici o diferenta fata de celelalte cable fender, decat cea optica - sunt cele mai "normale" cable din serie, urmeaza California, care difera prin faptul ca au mansonul izolator colorat si transparent si au varful jack-ului aurit, apoi Vintage, la care mansonul izolator este acoperit cu material sintetic intretesut ce imita tweed-ul. in ciuda reclamei, toate sunt cable normale, fara nici o deosebire de sunet intre ele. parerea mea e ca nu are absolut nici un rost sa dai banii pe-asa ceva. mai bine iti cumperi cativa metri de cablu si doua jack-uri si-ti faci singur un cablu de chitara.
CulBoji Posted November 17, 2005 Posted November 17, 2005 (edited) Io unu pot sa accept ca poti obtine un sound mai bun cu cablurile alea numai ca intr-un mix diferentele alea nu o sa se mai simta (eu unu nu cred ca mi-as da seama). Numai vorbesc de vreun distors sau efecte de genu asta. Io zic ca la distors ii mult mai importanta calitatea sunetului care vine din chitara decat la clean, asta shi egalizarea fac diferenta intre un distors bun shi unu prost pt ca la distors se amplifica toate frecventele shi daca cele inalte nu sunt destul de "smooth" atunci sunetul e obositor pt urechi iar daca joasele nu sunt destul de "smooth" atunci riffurile nu sunt destul de bine definite. Plus ca la un cablu prost pe distorsion se aude mai tare shi zumzaitu ala fara noise gate. La clean ii mai putin sesizabila diferenta de calitate intre un cablu mai prost shi unu mai bun, cel putin asta ii parerea mea Edited November 17, 2005 by CulBoji
Guest mibu Posted November 17, 2005 Posted November 17, 2005 o ureche exersata aude imediat diferenta si pe ton curat, si pe overdrive. in general, o pedala de distorsiune buna are un filtru la intrare, inainte de etajul de distorsiune, prin care se seteaza plaja de frecvente care urmeaza sa fie prelucrate mai departe. in rest, ai dreptate.
Guest Wanderer Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Recent mi-am achizitionat un procesor din ala de jucarie Zoom de pe ebay.de...Si am primit bonus un cablu de 3 m...Sincer sa fiu am ramas total uimit de performantele lui...Aduce o tonalitate deosebita...Culmea...fata de cablul care l-am primit la Boss GT3.... Am ramas chiar uimit...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now