www.rgc.ro Web analytics

Jump to content


karpi

Member Since 14 Dec 2005
Offline Last Active Jan 14 2017 09:58 AM
****-

#981364 Cubase

Posted by karpi on 08 January 2017 - 12:39 AM

"Sonar"  are MIDI Pianoroll   cu posibilitati mai OK   dar am trecut pe Cubase din comoditate deoarece in Sonar nu am avut  VST  direct ...trebuia acel DirectXiser    ..etc etc  ..poate de atunci au   suport de VST  ,

incorporat ..

 

Este adevarat ca aceste   instrumente " DVD "    incarca RAM-ul ( cam degeaba  respectiv  ptr bani catre producatorul de PC ..RAM etc  plus "reinnoirea software " continua  si iaca asa  curg banii ...  )

 

Tu trebuie sa faci un bilant  vezi daca ai nevoie sau nu de peste 3-4G RAM ..

 

Pana nu ajungi  mare audio-maestru de studio  si nu castigi bani multi nu prea este rentabil sa investesti in nu stiu ce scule ce dupa 2 ani sunt vechituri   .

 

..Daca  planifici sa lucrezi produci  muzica   simfonica cu ditamai orchestra  cu soundfont SF2 si SF3  dinamice de inalta fidelitate si calitate  care sa raspunda /redea si dinamica instrumentelor reale  presupun ca este nevoie de RAM suficient pe 64 bit ca sa  functioneze totul "lin" .

 

 Dar    ptr   5 chitare  , o garnitura de tobe VST , cateva sintetizatoare  VST si  doua trei canale de voce ..3-4 G este OK . ..ce deja depaseste  "necesarul "  muzicii rock ...abea de ocupa 400-500 M cu tot cu programul Cubase si cu Windows  cam 1G-1,2G  si nu prea am trecut de 20% CPU Usage 

 

Ptr cei resurse ( CPU ..RAM ) mai modeste  calea  de rezolvare este "downmix" intermediar /de lucru ,

faci un track stereo cu  trackurile cu instrumentele deja oarecum mixate i

Opresti trackurile si lasi doar acest "mixdown " stereo  ce pe playback nu mai consuma aproape nici o resursa .

Acum  "deschizi" un instrument VST  mai mancator de resurse ce va avea toateresursele la dispozitie

inregistrezi , setezi /efecte etc ...cand esti multumit faci un audio mixdown la acest canal VST apoi mixezi in audio .

De multe ori oricum fac mixdown din MIDI in Audio ..sau mixdown al sesiunii ca sa vad cum suna de fapt ...niciodata nu suna la fel ce se aude in mixer cu rezultatul ce se aude in  mixdown ..Degeaba suna perfect in mixer  cand dupa mixdown  pe un Stereo track suna altfel ...deci oricum ...ajungi sa faci mixdown ..

Sunt diferente intre DAW-uri in sensul ca fiecare altfel    nu suna la fel materialul in mixer cu downmix-ul .

Asta trebuie sa experimentezi  tu pe sculele tale , sau daca deja ai experienta  faci bilantul amintit .

 

Bineinteles ca ar fi OK un studio super .care sa raspunda in realtime perfect  ........dar acesta costa $$$$$$$ si ptr homestudio de amatori ??




#981218 Cubase

Posted by karpi on 06 January 2017 - 05:20 AM

Avind in vedere ca sunt conservator si am folosit ani de zile cubase sx3(am pastrat chiar xp ul pe comp inca 2 ani...sa mearga:),iar acum nu imi mai merge pe 64 biti,stiti pe undeva vreun cubase free sa mearga pe 64 biti,win7? :)

De ce "esti  "  pe 64 biti ?  ramai pe 32  si problema este rezolvata .Nu prea vad cu ce te ajuta 64 bit ?

 

Poate ptr prelucrare  Filme ..cu fisiere mari unde ai nevoie de accesarea "directa" a RAM-ului .

 

Am citit /studiat ..se "zice" ca 4G RAM este minim ca sa functioneze pe 64 bit ..dar nu aduce mai nimic fata de 32 bit in afara de RAM mai mare ."vazut " direct ...viteza de lucru nu creste prea mult ....Nu tin minte toate argumentele din studiul respectiv doar atat ca nu are rost ptr Audio Home Studio .. ptr cateva track-uri audio si MIDI cu VST-uri .Adica cum zicea autorul analizei " Nu are rost sa tragi cu tunul dupa o vrabie "

 

Daca vrei sa folosesti ptr jocuri video este altceva pate acolo ajuta ceva ptr realtime ...dar ptr homestudi acustic ???

 

Eu am ramas cu  PC-ul ptr homestudio pe 32 bit si pe XP .

Este adecarat ca  unele softuri  nu mai au  drivere ptr Win 7-8---10 si viceversa unele  nu au drivere ptr XP .

Softurile noi nu le vad mai bune ..cu nimic ..

 

Deci daca vrei home studio tii un PC dedicat doar ptr acest lucru ...

Personal vreau sa   pun si Win 98SE  ca sa tilizez   programel ce nu mai functionau cu XP .

 

Totu-i o afacere ( murdara)  Home PC urile respectiv OS-urile nu sunt  ptr homestudio / muzica ..

 

Ar trebui un OS ..Homestudio standalone ..

 

Pune inca doua HDD -uri unul  cu soft de 64  si altl cu 32 .

 

  Softul ( nu-mi amintesc  numele pe moment ) ptr instalat peste/in Win 7 -8 --10 alt OS de la Win 3 la Win 98 SE , XP , Linux si altele permite sa  fie 32 bit "host"-ul

 

Am si instalat pe Win7-64 bit   un XP cu 32 bit si functiona perfect ..dar apoi am instalat doar XP Professional   ce nu vede doar 3G RAM  dar este suficient ..Am instalat doar XP caci mi se parea ca cel sub Win 7 face figuri ..dar acum vad ca Cubase face figurile  si pe doar XP ...credeam ca nu functioneaza  bine XP sub Win 7  dar tot un drac ..OK se poate ca   VST-urile fac figura de fapt .. in unele cazuri cand apas prea repede intortocheat  niste comenzi in timp ce ruleaza  mai multe canale MIDI si Audio ...se reseta Cubase ..rezolvarea ..dau comenzile mai linistit ..hhehe ..nu ca la pacanele .




#980714 Microfon Pentru Inregistrare

Posted by karpi on 29 December 2016 - 12:02 AM

E vorba de chitară acustică și "alte instrumente(ex: suflat)". :D

Ptr chitara acustica   electretul este OK , bineinteles ceva  de calitate  .

Am in Zoom -R4  capteaza perfect !

Plus ca sunt doua in configuratie YX  ce anuleaza mult   din  ' haul " cauzat de reflexiile din camera , si pe scena   am ramas surprins ce curat suna fata de ce auzeam eu pe scena !

 

Am capsule electret cu   preamplif cu FET ( sunt capsule mai "lungi"  , le-am scos din casetofoane stricate , am si vre-o trei circuite preamplif  la 12 V  la care erau montate microfoane "condenser " intr-un sistem de "interfon " ) am cuplat electretul la preamp  alimentat cu o baterie de 9 V suna bestial  cu zgomot Zero ...dinamica super buna comparabila cu microfoane Condenser  de studio .

Nu am mai finalizat   doua microifoane ...adica o unitate stereo deoarece am in Zoom R4 si in Zoom R8  ce foarte rar folosesc ptr chitara acustica , mai comod este sa utilizez  instalatia electroacustica cu piezo .cu toate ca preamplifurile din Zoom au fasait iar cele  din interfon amintite  nu au de loc zgomot .

 

Zgomotul preamplifului in Zoom sau din alt mixer este deranjant daca vrei sa inregistrezi de ex . noaptea in liniste    greierii ..sau alte zgomote ambientale slabe ..dar ptr chitara acustica   dela distanta de 0,5 metrii este Ok .




#980712 Legea Antifumat

Posted by karpi on 28 December 2016 - 11:40 PM

Cel mai tare ca s-au deschis doua noi cafenele  in centru ...o sa trec odata sa vad  cati clienti au ..

Personal  ma  duc prin  centru  doar daca am ceva foarte important , si nu stau niciunde la cafea  -fara tigara ..

Cred ca nici altii nu se duc sa stea  la  cafa  , pe langa  asta din pretul a  doua cafele  precis pot cumpara 1/2 Kg de cafea  mult

mai de calitate decat ce  servesc ei ...foarte rar am  baut cafea buna in cafenele !

 

Deci nimic nu ma atrage sa stau intr-o cafenea .

 

Vara la terasa este Ok ...deci asteptam vara .

 

Ce este totusi interesant  ar fi ca acesti domni " antifumat "  nu au nimic impotriva poluarii , impotriva "smog"-ului  , sunt zile cand efectiv poti lesina de smog !




#979841 Diy Dod 280 Optic Compressor

Posted by karpi on 15 December 2016 - 08:40 PM

Super !!

 

Si estetica cutiei este o treaba ca sa iesi "in lume "  ,este OK .

 

Ca si o observatie ( constructiva ) , daca face un amator "un efect "  nu este legat de nici o "licenta " ca sa imbunatateasca circuitul !

 

Cel mai important lucru la un compresor ar fi pe langa "nivelul de comprimare '" posibilitatea de a regla  Atacul  si Release  si daca se poate  si  banda de frecvente un EQ parametric sau ceva mai simplu  pe intrarea  circuitelor de  "Anvelope fallower "  plus pe iesire un Make-up ptr recuperarea nivelului  si cu  Accentuarea inaltelor ce se pot pierde in anumite setari  ..Acest lucru se poate face cu inca trei  celule de AO .

 

Un AO al carui amplificare   este comandat de  LDR  , un AO ptr un EQ  inainte de cele doua AO cr fac pe  Anvelope fallower  , si in final un buffer pe iesire cu un circuit  in reactia negativa de accentuarea inaltelor ( la nevoie ) .

 

In acest mod ar deveni un  foarte bun compresor  ce poate fi utilizat   ptr o multitudine de sounduri  .

 

O idee ar mai fi un compressor multiband  , am inceput sa construiesc unul dar este  undeva pe o placa de test deoarece nu am mai avut timp sa finalizez proiectul ..intre timp am cumparat scule ce au  intern  pe intrare si  compresoare multiband ..si asa a ramas ....

 

Proiectul a fost bazat pe un circuit  Integrat   Preamp -EQ  pe trei benzi Stereo  la care controlul se face   prin curent/tensiune ..deci are doar trei potmetre  de ton ,Bass Mid High  ,ce  trimit o tensiune de reglaj  canalelor L si R  ...( astfel au realizat o aliniere foarte buna L si R  nefiind nevoie de potmetre stereo  de inalta  calitate )

OK .

Idea este sa  trimiti tensiunea /curentul de comanda de la Anvelope Falower  la potmetrele de Ton  astfel poti sa reglezi nivelul de compresie pe trei benzi de frecventa  ce este foarte util   , nu mai este nevoie de accentuarea inaltelor ca si la compresoarele de banda larga deoarece reglezi nivelul separat la unul optim , cu bass-ul la fel ...mai simplistic  ...cand dai un bass estompat nu "inchide " si inaltele sau mediile  ..etc si alte combinatrii  ce doreste chitaristul ....

 

Mai aveam de perfectat blocuk Atack  si Release   , apoi mi-a venit ideea sa fac si expansor de dinamica ...si asa a ramas ...

 

Circuitul l-am cumparat de la Vitacom ...daca se cauta pe net ...Stereo Tonestack IC  ..eventual + Voltage Controlled    nu sti prin ce cutie este circuitul ca sa va scriu codul tipului ..

Erau vre-o doua tipuri ce se gaseau la Vitacom ...dar trebuie   cautat ..

 

acesta ar fi unul din circuite   ..am uitat ca are si un reglas de "contour "

http://www.next.gr/u...one-control.png

 

In principiu cu orice  asemenea circuit se poate realiza usr si ieftin un compressor Multiband  , probabil intre timp au mai aparut si alte circuite pe piata ..




#977585 Chitara In Studentie

Posted by karpi on 19 November 2016 - 12:38 AM

Cum spune @ StratMan  !!

 

Ce pot sa adaug ar fi ..a amintit un coleg de forum "feedback " autocontrol ..

 

Ai nevoie de un "recorder " ..sa te inregistrezi sa  asculti  ce ai inregistrat sa analizezi si sa te corectezi !

 

Cred ca cel mai ieftin ar fi un Boss BR 80 ,

Mai bine ar fi un ZOOM -R8   deoarece are drum machine si are Sequencer .

 

Sequencer-ul esste foarte util ..deoarece poti sa faci o piesa din parti ..de ex ... 2 masuri Intri 4 masuri A  ,...8 masuri B, aranjate cum vrei si de cate ori vrei sa fie apoi 2 masuri un Outro /coda.   Ai vre-o 500 de drum patern la MIDI Drums intern  mai primesti si Loop-uri de drums Audio pe SD  Card  asa ca poti face  "demo song " sau /si sa studiezi experimentezi de toate ...

 

SI !  NU ai nevoie de PC ..oricum primesti su un Cubase 7 LE , FREE  ptr mixat prelucrat pe PC daca este nevoie .

 

Ambele  tipuri de recorder amintite au Procesoare de inregistrare si de prelucrare post recording 

Zom are si Masterin Algorithm   suficient ptr Demo Song

 

Cu asa ceva poti sa exersezi , sa te verifici ..ai procesor  cu efecte  ptr voce , chitara , bass si mastering .

 

Sunt mici portabile functioneaza si cu baterii ..au si microfon integrat ( cel putin Zoom stiu ca are Boss BR80 trebuie sa te documentezi ..) deci poti sa tragi si acustic .

Cu niste casti bune poti sa lucrezi   foarte bine in liniste cu aceste "Mini Studio"-uri

 

De pe iesirea Audio ( ce este stereo la nevoie )  poti sa intri in orice amplif si sa folosesti efectele ...Zoom R8 are si o intrae ptr Switch  cu care poti sa configurezi din meniu sa schimbi efecte presetate  ..sau poti sa folosesti  switchul extern ca si Start Stop Record sau Play daca folosesti  ptr redare de Back Track .

 

Amplif de aprox 30W cu un dif bun de 12" ai nevoie doar cand deja repeti intr-o sala cu o trupa  si eventiual cantati undeva live .

Daca nu esti intr-o trupa ce canta  peste tot este o blocare a banilor inamplif "mare " !!

 

Eu am 300 W in total ptr chitara  4x12" , 4x10" . 1x15" ..cu care NU am ajuns sa cant niciodata !!

Cel mai mult am folosit de trei ori in 8 ani  ampliful ACOUSTIC DE 220w cu doua boxe  4X10 si  4X12" 

..IN REST AM CANTAT PE SCULELE "SCENEI "  sau am cantat pe un Combo facut de mine dintr-un amplif ptr  automobil Sony  setat la 60W cu un dif Eminence ..

 

Asa ca amplificatoarel si boxele le tin mai mult ca si amintire ...hehe ..nostalgie ...




#977285 Switch-Ul De "stand-By", De Ce Exista Si De Ce-I In Plus

Posted by karpi on 15 November 2016 - 11:29 PM

OK . Se tot discuta daca sau daca .are vre-un efect real asupra  tuburilor pornirea la "rece " ..

 

In ce ai scris nu ai mentionat ca amplifurile moderne au " solid state rectifier " caz in care tensiunea anodica apare instantaneu la pornire .

 

 

Da .Cathode Stripping: nu  apare la tuburile de amplif  audio ..eventual la cathode ray tubes..deci alta mancare de peste .

 

In orice caz la pornirea/oprirea  unui amplif se intampla  "socuri"  deci cred ca este OK ca in pauzele de cantat sa opresti numai tensiunea anodica  din Standby si sa nu deconectezi /opresti tot ampliful .

De obicei la pornire dar si mai multe cazuri la oprire se intampla nasolii si se distrug unele componente din diferite cauze ..

( unul din cauze ar putea fi chiar switch-ul de "power" ce daca nu mai face contact rapid si ferm se pot intampla nasolii  deci este bine ca sa nu se utilizeze numai la nevoie  ..amplifurile mai pretentioase au sistem automat de  pornire ce asigura un "timing " corespunzator ptr a nu supra solicita traful de retea la pornire ..etc .)

 

La oprirea amplifului este bine ca sa se actioneze switch-ul de Power si cel de Standby il lasi conectat ca sa se "descarce " tensiunile  din condensatoare  in timp ce se racesc tuburile .




#976863 Setare Actiune Corzi

Posted by karpi on 10 November 2016 - 11:43 PM

Am inteles.Thanks Mike.

Ps : in manual scrie actiunea la ultimul fret. E vb de manualul general de la chitarile yamaha.

Ciudat .manual ai !Poate mai exista acolo niste explicatii/indicatii  ?

 

ultimul fret.JPG

 

deci ce facem cu curbura gatului /tastierei ?

 

Setarile se fac in functie de curbura gatului .

Daca gatul este drept  vei avea "actiune" inalta peste octava si secanta greu .

Cu gatul foarte usor concav poti sa cobori din "bridge" sa ai corzile aproipiate peste octava , in mijloc

pe la tatsta VI vei avea actiune mai mare dar acolo este mai iusor de cantat ..

 

etc ..

"...Cand duc corzile in Mi, Sol-ul incepe sa falseze..."

 

Falseaza ? De la ce ? Unde ?




#976108 Recording Amp Noise Cancelling

Posted by karpi on 01 November 2016 - 11:24 PM

Inregistrare ,formare ton , mixare , masterizare  este o meserie este arta daca vrei sa-ti faci demourile singur va trebui sa inveti incetisor cum si ce plus experimentari ,incercari ...nervi ,,etc ..trebuie rabdare ,pierzi mult timp din cel pentru efectiv cantat /compus muzica dar daca trebuie si ai interes este OK

 

Eu tot invat  ,din 1995  cand un prieten mi-a aratat cum foloseste Cackewalk  apoi mi-a  facut si un sistem un Pentium 1 la 100MHz cu 256 RAM...!!( prietenul avea o minune de K6 !! )si asta dupa 10-15 ani si ani de sonorizari/concerte si vre-o 25 de studiat electroacustica incepand de prin 1966. 

 

Deci rabdare si tutun !!! si ceva bani , daca mu-i un hobby iesi mai ieftin sa platesti inregistrarea etc la  un studio si i-ti folosesti tipul ptr muzica ,

Eu am avut conditii sa fac numai aceste doua hobby ale mele //electronica si muzica + combinatia dintre ele , deoarece am avut "day job " in ambele domenii . .

 

Vezi tu mai incolo ce prioritati o sa ai si o sa alegi cum este mai bine .




#976006 Recording Amp Noise Cancelling

Posted by karpi on 31 October 2016 - 10:55 PM

Raport Semnal/zgomot

 

Semnalul util trebuie amplificat cat se poate  astfel zgomotul este "mic"

 

Daca inregistrezi dintr-un amplif ce are zgomot propriu  "fasait"  trebuie sa  fie semnalul util cum  am scris si eventual un sistem reducator de zgomot "DOLBY"  ce automat  cu scaderea volumului la "Release"  intra in functiune si taie inalte etc astfel mascand zgomotul ce se amesteca cu semnalul util .

 

 

Regleaza din Gain si din  EQ amplifului  nivelul de "fasait in gol " .sa fie cat mai mic ..ar fi singura solutie ..alege un sunet optim  di EQ si nu exagera  oricum chitara intre 100 Hz si maxim 7KHz in cazul unei chitare acustice .De obicei peste 2,5KHz  se si reduce cu 3dB sau mai mult ..se foloseste si un De-Esser

ca sa nu sune chitara prea "tzarait " chiar si la acustica ,,

 

Multe depind de reglajul corect al parametrilor sculelor  de  preamp , EQ etc ..

 

Deci !!! atentie la Gain si la Inalte  nu exagera   ..dai + doar pana cand nu ai zgomot /fasait !!!

 

Intotdeauna trebuie sa mergi cu volumul mediu la 70%  ca zgomotul placii de sune ( daca are )  sa nu  fie "mare ' fata de sunetul instrumentului .

 

Microfon electret este OK dar sa fire unul cu amplif  in el sau cu un preamp extern ca sa ai raport S/Z bun .

Exista microfoane -capsule  electret ce au in ele in afara de FET-ul de adaptare  si preamplif ..acestea dau semnal mare cu zgomot mic ..

 

Preamplifurile de microfon din placile de sunet de obicei "fasaie" daca  selectezi =20dB ca sa inregistrezi chitara acustica ..deci nevoie de un preamplif extern unul de calitate .

 

..

Phase cancelling   este OK dar  unde vrei sa faci acest lucru  cu un zgomot de banda larga  venit din amplif .?

 

Gasesti Open Surce FREE VST  de toate , le incerci si care i-ti convine folosesti .

 

PS.

Ptr niste " sample " ce sa utilizezi apoi in sequencer VST player etc

exista " si cauti " noice reduction soft ".Cu acestea  se  prima  data  achizitionezi zgomotul   ce-l tragi in recorder /daw ..cu aceasta analiza apoi se "scoate " zgomotul din Sunetele inregistrate cu aceliasi reglaje de inregistrare .

De obicei la o reducere "prea adanca " denatureaza  sunetul ..deci este bine sa il folosesti atent numai in partea finala ( Release)..al sunetului unde zgomotul apare tot mai tare   ..

 

Este bine sa utilizezi un compresor ca sa ai amplitudine mare  cat mai lung timp ..apoi  aplici pe capat noise reduction ..sau daca sunetul este suficient de lung poti sa faci tu "fade out " pe patrea cu semnal /amplitudine mare unde raportul S/Z este bun .




#975914 Guitar -> Stomp Box -> Headphones

Posted by karpi on 30 October 2016 - 10:39 PM

Ca sa folosesti chitara + efectele tale "in liniste " ai nevoie de un " amplif de casti " , sau orice amplif de mica putere  ce are iesire ptr casti sau difuri mici ..cum sunt cele ptr Notebook .

De obicei  mixerele  au iesire de casti  , numai mixerele mici ptr instrument poate nu au iesire de casti .

Exista o sumedenie de amplifuri mici ce au   iesire stereo ptr difuri mici sau casti ..deci ptr chitara nu este musai sa cumperi un "Headphone amplifier "  scump ..

 

.




#975740 Ce Delay Sa Aleg?

Posted by karpi on 28 October 2016 - 10:37 PM

Intre "idea" de analog /digital nu prea este diferenta , doar una singura este ca cea "analogica" este limitata in calitate .ambele merg pe PWM !! conversie Delta Sigma ce este foarte Ok doar ca cele "analogice"  sunt mult limitate .

 

Practic daca ai un delay digital cu comenzile adecvate poti sa faci sa sune ca si unul "analogic"   ..( analogic ar fi cel cu intarziere  pe suport magnetic de ex ..)

Daca   se limiteaza largimea de banda se adauga otzara "fasait "  se distorsioneaza oleaca semnalul ce-l duci in feedback suna ca si cel  " ieftin " cu banda ..si ai efectele interesante la feedback  pronuntat ...

( semnalul  in  sistemul analogic reinjectat  in intrarea delay-ului ptr trepetitie , de fiecare data este mai "stricat"  pana ajunge un "zgomot"  de parca se sparg sute de geamuri ,sticle ..etc ).

 

Deci un ecou/delay calitativ care sa aiba macar EQ  pe semnalul intarziat  ce este cu iesire separata asta  ar fi util in lantul de efecte ..( cu  timp scurt de repetiitie , feedback mare si filtrat din EQ poti obtine  si efect de reverb )

 

( digital sau cel "analogic" practic lucreaza cu acelasi mod de conversie !  cu diferenta ca cel "analogic" foloseste linie de intarziere ( relativ scurta )    pa a carei iesire apare semnalul  modulat in latime de impuls PWM...care apoi este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio .Datorita lungimii relativ scurte a liniei deintarziere se utilizeaza frecventa de "tact" mai redusa => largime de banda mai redusa ..deci inaltele taiate  la unele pedale chiar de pe la 5KHz .etc ..etc si alte probleme ..

 

In cazul delay digital semnalul modulat in latime de impuls PWM este   "numeric "  inscris in RAM -ul  de capacitate "mare " de unde apoi se "citeste " si se reface semnalul PWM care la fel este   convertit cu un "filtru trece jos " in semnal audio ..

 

Deci  "analogic"  PWM   si digital PWM ar fi cam acelasi lucru  acelasi principiu /rezolvare tehnica !!! ??

 

 

 PACALEALA !

 

Acel !!! "ANALOGIC"  la care  se refera lumea ar fi numai cele cu mediu de intarziere prin banda sau dic magnetic . 

 

Un delay analogic( cu linie de intarziere  tip bucket brigade )  ca sa fie calitativ are nevoie de cel putin  de ex .doua circuite SAD1024  ce asigura 4096 celule de intarziere .de tip "Bucket Brigade "

Cele mai calitative le trebuie cel putin dublu ca sa se foloseasca in configuratie diferentiala ( in contratimp) doua linii de 4096  astfel marindu-se dinamica si se imbunatateste raportul semnal zgomot ..( pe o linie se duce partea pozitiva al semnalului iar pe cealalta parte negativa ( asemanator cu ampliful in contratimp.) astfel se dubleaza  "headroom"-ul deci accepta semnal mai mare fata de care zgomotul de insertie este mult mai mic ..etc etc ..si alte rezolvari tehnice )

 

Asa ca cauti schemele pe internet si te orientezi .

 

Am vazut Behringer  Echo Machine600  are cam de toate  mi-sa parut OK ...nu am incercat  ..dupa cele vazute de pe yourtube ar fi OK .ar de toate ..nu stiu daca  are iesire  "izolata " numai semnal intarziat ...in rest face de toate siu este ieftina ..

 

Alta chestiune ar fi sa ai iesire separata numai cu semnalul  intarziat !! numai cu asa ceva poti sa folosesti ecoul cu alte efecte  dupa ..de ex flanger /phaser  ca semnalul direct sa fie nealterat si numai "raspunsul " sa faca fade out cu flanger sau phaser " care daca mai este  introdus intr-un efect de "panoramare "  va suna foarte spatial ...

 

Deci iesire delay separata !!

 

Din pacate am avut doar un singur ecou cu iesire separata unul rusesc de Rack ce l-am vandut   era foarte OK dar era mare ..

 

Asa ...sa aiba si serctiune de "modulare " al semnalului intarziat  ..asa poti face si chorus si flanger cum vrea muschi tai ...dar reglat cu grije merge si suna bestial la instrument si intarzierea  "lunga" modulata usor ..

La chitara poate nu-i nevoie intotdeauna deoarece vibrezi coarda ..adica semnalul direct fata de semnal intarziat "drept"  vei avea acel sound de "chorus/flanger' subtil ..




#973236 Fender American Standard

Posted by karpi on 27 September 2016 - 09:43 PM

Vrei sa o vinzi ?

 

Daca nu , bucura-te de o chitara buna .

 

Poate fi un Strat mai "vechi" , poate sa fie un MIJ cu gatul schimbat .

 

Poate fi   facuta din componente / parti  cumparate separat

 

Nebunia asta cu American - bau bau a aparut de cand vor sa-si refaca faima dupa ce si-au batut joc de aceasta chitara /firma

si doar datorita japonezilor de la " MIJ "  au reintrat in randul lumii .

 

Consideri  ca ai o chitara "custom"  cu  cele mai alese parti / componente ...

 

Bine ca suna  , spor la cantat

 

 

daca totusi esti curios ...

strat hs.jpg

 

si headstock are cu material "mai bogat "  si ghidaj de corzi  vintage ...

 

cu dimenaiunile /conturul  te pacaleste fotografia ... pickguard-ul si forma corpului pare OK

 

Gatul  poate nu este de Fender Strat  ..USA Standard ..poate ca este ...trebuie sa  studiezi ..seriale /stampile .. darpoate sa fie un gat facut ptr Strat de vre-o firma mai "mica " e plin netul de parti /subansamble ptr orice chitara ..

 

Multi chitaristi duc Strat-ul la lutier sa le faca "trus rod hole "  ca sa poata regla gatul  mai usor

https://www.google.r...iw=1024&bih=644

 

Cauta pe net ..exista un site cu Strat . se analizeaza .de la culori la orice  componenta ..pe anii /seriile  de febricatie .




#973016 Cel Mai Bun Capodastru

Posted by karpi on 24 September 2016 - 10:42 PM

Nu fiti rai !

 

Depinde de ce fel de  muzica  ptr chitara interpretezi ..

 

Oricat de harnic ar fi un chitarist sunt multe "combinatii" ce nu se pot interpreta decat in anumite pozitii

doar cu capodastru poti sa "urci" pozitia ..ca sa ai combinatia si mai sus ..!

 

Fara capodastru  poti sa  prinzi acorduri "speciale "  sau  sa canti   anumite  "faze" numai  cu  "open strings din pozitia " 0 " .

 

De ex . poti sa faci canti in  "pedala  armonica "( inseamna  sa tii un ton al uneia din corzile libere si sa  canti in jurul ei o progresie intreaga de acorduri sau linie  melodica ...) Deci daca vreau sa mut totul mai sus cu un semiton sau un ton ...etc ..nu mai am  coarda libera OK .. se rezolva cu capodastru ..

 

Cu capodastru te poti muta  "mai sus '  si in alte "pozitii" ca sa interpretezi partituri ce necesita  "open strings ..."  .

 

Lucru valabil ptr orice tip de acordaj .si orice gen de muzica daca  esti nevoit sa "urci piesa "   si doar cu un semiton  ..

 

Ca si parere ptr alegerea unui anume capodastru

 

-Sa fie "mic"  sa nu te deranjeze  la mana stanga daca canti in pozitia 1 sau 2 .

-Sa se poata  muta /monta / demonta usor si repede .

-Bineinteles sa apese corect toate corzile   deci ar trebui sa fie OK  in lregatura cu radius-ul chitarei .

 

 

Eu posed unul simplu cu "panglica " , cel mai ieftin si mic tip de capodastru ...nu-i prea fiabil si este greoi de montat /demontat ..dar eu il folosesc numai cateodata acasa ..sper sa ma tina un timp ..

 

 

Ptr cei mai harnici trebuie sa le spun ca este cam greu sa tii la octava ( pozitia XII sau mai sus ) un bareu ( chiar si pe doar patru corzi )  si sa sune cu sustain frumos toate corzile din arpegiu  cu o progresie ce se schimba si  in care trebuie sa sune frumos cu sustain si  corzile "libere" ( sa nu "moara " nici un sunet din corzile libere  cand faci schimbarile pe alte corzi )  si asta 16 masuri ...iar daca mai si repeti de 100 de ori ptr o inregistrare ...ala esti ..hehe..asa am cumparat si eu un capodastru acum cativa ani buni .




#972689 Multieffect Cu Pedale

Posted by karpi on 20 September 2016 - 11:07 PM

Un multiefect de obicei duce/primeste  si semnal de chitara si semnal de "orga"  , de ex la un Boss  are un buton de selectare semnal mic sau mare .

 

De fapt  efectele "de obicei "  nu amplifica    ..dar in cazul distorsului si al wah-wah pot sa apara verfuri mai mari decat ampliudinea semnalului din chitara ...

 

dar ..daca totusi amplifica de obicei acestea au  reglaj de volum  pe iesire la distors   este rezolvata treaba ..

 

Oricum reglezi pe rand  nivelurile de intrare si iiesire ca sa ai semnal nedistorsiuonat  " la capat " ( in unele procesoare chiar si  trebuie " aliniate " ca nivel de in/out intre afectele interne )

 

Este OK cum ai  gandit .=

...>chit ....wah ,..(  aici se poate un compresor )..dist1 , dist 2 ,...( aici poate un  limitator ) . procesor cu efectele  ambientale  ( nu mai ai nevoie de booster   caci procesorul poate aveae  semnal mare pe iesire  poti sa ataci direct si etaj final   )

 

Nici al doilea distors 2   nu stiu daca trebuie caci ai in procesor o colectie intreaga de distors-uri  si de  acel "distors1 "  ai nevoie daca este ceva special ceva  ce nu poate procesorul ..

 

Ptr unele sounduri wah-ul poate fi pus dupa distors si dupa compresor ..

 

 

In unele cazuri pe scena am folosit  intrarea loop-ului amplifului   "effect return "( la o scena cu ampliful pus la disppozitie )  ca sa scap de preampliful din statie  ce "decolora/colora  ".soundul si nu puteam altfel sa scot sunetul setat de mine cu efectele / procesoarele mele ......toate procesoarele au  semnal mare pe iesire ( cu volum rerglabil )  poti sa ataci un etaj final direct  fara preampliful statiei ...

 

Un procesor Zoom  .G3. cred ca ar fi OK 

 

si  Boss  are de toate , de ex un Boss G8 ,sau 10  ce se vand acum ca s-au " invechit moral "

 

Au  o sumedenie de posibilitati  si scoti cam orice ton si efect vrei i 

 

eventual un Wah extern ce are  " unele  calitati  speciale " este necesar daca nu esti multumit cu cel intern ..in rest ai cam de toate intern .. 

 

La procesoarele acestea  mai noi ...se poate aranja ordinea efectelor ...cum doresti tu ..

 

Ecou nu prea merge inainte de distors ..din aceasta cauza au facut "loop" la amplifuri ..etc distorsul. face pe "compresor "-ul ...deci . ridica semnalele "mici"  cea ce face ca repetitia ecoului sa fie greu de setat ca nivel ..incontinu  apare la nivelui semnalului primar ..si este deranjant ...

 

Wah, Phaser, flanger , chorus ..se pot pune si inainte de distors   ..dar de obicei doar ptr un overdrive  unde varfurile aleatoare ale frecventelor ce apar si dispar ( sweep  ) trec de nivelul overdrive si intra in distors  iar celelalte frecvente care au nivelmai mic sunt mai putin didtorsionate  asa astfel ai un efect mai interesant ...trebuie experimentat ...

 

La procesoarele acestea  mai noi ...se poate aranja /seta ordinea efectelor interne ...cum doresti tu ..