www.rgc.ro Web analytics

Jump to content


karpi

Member Since 14 Dec 2005
Offline Last Active Feb 23 2017 10:29 PM
****-

#984299 Compresoare, Egalizatoare Si Alte Scule De Studio Romanesti

Posted by karpi on 11 February 2017 - 11:13 PM

Chiar daca se producea instalatie  daca nu ai piata unde sa vinzi este faliment total .

Producerea in serie mare de  instalatii    foarte scumpe de inalta calitate ptr Audiotehnica ,  ptr cine ?

ptr Un  singur studio   care exista  ,ELECTRECORD ?

 

Studiourile radio  din fiecare oras  mai mare  erau doar cateva .

Mai tarziu s-au adaugat  studiourile TV  ..tot putine la numar ..

 

Sa nu confundam  aparatajul  " casnic "  ( TV, Radio ,Pick-Up ,Mag , Casetofon ..etc ) cu aparatajul de studio de inalta calitate si fiabilitate ..

 

Nu aveai cu ce sa faci inregistrari  ca lumea  in conditii de "home studio "  poate un "demo tape "  chinuit .

 

Doar cativa ( dupa  '75)  cu rude in west  au ajuns sa posede un magnetofon "semiprofesional " , de obicei "stereo " , daca aveai doua  puteai sa incerci sa faci ceva cu metoda "ping-pong"  si in conditii de "home " .

Mobiles Studio ,der Rolling Stones Truck

..

Nu am gasit de la TVR  dar cam asa arata instalatia Studioului Muzical

http://retronom.hu/f...6d976c35b24.jpg

 

 

 




#983825 Grifful Chitarei Mele Vibreaza Ingrozitor

Posted by karpi on 05 February 2017 - 11:12 PM

Vezi daca are bara de otel in gat ..poate sa fie slabit surubul ...

La mine la o citara bass fsce la fel  ........poate si la tine esdte la fel ...alt zgomot poate venii de la cheile nestranse ...dar asta aiobserva  ...cheile se acordeaza intotdeauna catre " de jos in sus " pana la inaltimea de ton  corecta .Daca   faci "de sus in jos "  "melcul"  poate sa ramana " liber"( coarda cu timpul va invarti roata dintata si nu se mai rezeama de malc  deci acesta este liber ..are un joc ... ) si zdrangane la anumite inaltimi de sunet  ...

 

Verifica daca nu sunt si alte parti "mecanice " dezlipite , slabite ce  devenind "libere " pot produce zgomot ..

 

Dai jos corzile si ( ca si la rotile de tren ) ciocanesti usor  (cu degetele /podul palmei ) in corpul , gatul chitarei sa vezi i/auzi unde face zgomot ..chele trebuie sa le "amortizezi/fixezi cumva sa nu produca ele zgomot la  testare ..i

 

La mine cum am amintit daca lovesc cu palma gatul   simt /aud bara de otel cum "zdrangane " in interior ...
 




#983190 New Business Approach

Posted by karpi on 28 January 2017 - 02:28 PM

Pare-se ca se repeta fenta utilizata Fender- Squier si Gibson- Epiphone ..

 

Este ciudat ca tot ce apare Boss  apare imediat si Behringer  de 6 ori mai ieftin si nimeni nu-i da in tribunal  plus ce citesti in comentarii si auzi in  posturi pe youtube  se r3efera doar la carcasa de plastic ...si sistemul greoi de a schimba bateria , in functionare nu auzi observi diferentele de  6 ori ,,

 

Este o afacere desteapta ce aduce  mai  mult decat Brandurile mult laudate ce tin preturile sus cred ca mai mult ptr "elitism" si probabil  maiu incaseaza castig frumos de la firma mai saraca ,(?) altfel de ce nu fac nimic ca sa opreasca concurenta ?

 

Pe de alta parte am mai scris cum ca exista deja free  Oppen Source   ptr sintetizatoare si efecte cate vrei 

incet toate firmele mari vor trece la efecte "upgradabile sau configurabile dupa ce doreste utilizatorul. altfel vor pierde enorm..

 

Este o porcarie cum vand EHX  aceiasi procesor -sintetizator , aceiasi cutie cu aceiasi procesor  separat cu cate 200$...Super Ego , B9 ,B?(tot orga ) ,K9 ,Mel9  cai de fapt in mare probabil doar "modelul" de " impulse file" este schimbat ce face "convolution" in rest este acelasi " grain synthesis "....dar asa fac de N ori bani ...cinstit ar fi sa aiba conector USB  prin care sa poti incarca ce "sounduri " doresti ...dar ..




#983144 New Business Approach

Posted by karpi on 27 January 2017 - 10:46 PM

Nu am timp sa citesc toate posturile , doar o remarca sau doua fac

 

casti --

 

posed patru perechi AKG    ...toate "de studio "   una dintre acestea ceva foarte scump cu 4 drivere  !( nu-i stiu pretul am primit castile cadou  ca sa dau 300+ Euro pe casti nu prea merge ), restul le-am gasit in talcioc relativ ieftin...de obicei aveau cablul  intrerupt ..

OK ...din .cele cu patru drivere au " murit "  doua drivere   pur si simplu s-au intrerupt firele de iesire din capsuule  chiar langa sub membrana ...din aceasta cauza am cautat in talcioc  casti AKG ca sa inlocuiesc ..capsulele .etc etc ...pana la urma am pus de la alte casti "noname " doua capsule ce s-au potrivit ca si dimensiune ..diferenta nu este sesizabila intre cele originaale de pe o parte si cealalta parte cu cele inlocuite ..pana nu gasesc  in talcioc o casca AKG cu drivere care se potrivesc ca si dimensiune si impedanta ..

Aceasta caca cu 4 drivere are impedanta de 64 Ohm deci pierd 3dB  dar castig +3dB din cauza dublarii  driverelor  cea ce inseamna ca la volum "maxim" an numai jumatate de putere deci "jumatate " de cursa a membranei ..si am bass prfund fare distorsionare limitare in membrana suprasolicitata si bineinteles si intermodulatie mai redusa intre joase -inalte ...

 

In consecinta ..de ce sa cumpar casti de studio cu peste 300Euro care apoi se intrerup ..? nu am finante sa inlocuiesc cu capsule ce as putea comanda de la AKG  caci probabil sunt prea scumpe .

 

Alt aspect ...din cele 4 perechi NU suna la fel niciuna !!!  CALITATE STUDIO ? toate figureaza ca si casti de  "REFERINTA "    care o fi dintre ele cea de referinta ?

 

Pana la urma am ales K141 cu doar un driver pe cate o parte .. dintre toate caci mie mi-se pare ca este " cea mai de referinta "  adica cea ce mi-se pare mie OK este referinta ... , pai asta inseamna ca e o porcarie "Gonflata " toata mitologia cu "referinta"  lor .scump platita .

 

BEHRINGER .. sunt ieftine deoarece au redus din pretul de productie si probabil fac si "dumping" si cer si pretul "mai corect " .

si asa castiga mult !

 

Sa facem o comparatie in alt domeniu care este de fapt apropiat .. ..un micro computer Raspberry PI  CPU ARM 4 x1GHz Core 4 ,Video 8x .., RAM 1G costa 35$  .fara cutie  cutie de plastic ma pui 30 RON ...ceva asemanator Microsoft costa 200$ ????  cam asa-i si cu acareturile audio ..ptr muzica ..

 

Singura pedala Behringer ce nu-mi place este cea de volum ( mai vintage ) ce are un fasait   asa ca n-o  pot folosi  imediat dupa chitara  ci doar dupa toate efectele intre ecestea si amplif ..oricum de mult nu mai am nevoie deaceasta pedala de volum am cumparat-o odata ptr un concert ca sa am volum ptr( dupa ) ecou si a fost OK .a costa cam 100Rn ..este stereo si are si ceva  iesire "digitala " ptr sinteizatoare , mare robusta ..nu-mi convine cursa prea lunga ...de fapt .

 

Am avut tot felul de pedale si procesoare ..de ex unele la   KORG   se distrug microswitch-urile   , atunci le-am inlocuit /adaptat cu microswitch-uri scoase de la "mouse" vechi care a suferit zexi de mii de "click"-uri si inca erau perfecte ...

 

Zoom ..la fel se distrug micro switchurile de doar greoi mai poti seta cate ceva ...de ex la Zoom H4 s-a distrus un micro selector ce are trei pozitii ptr "gain al microfoanelor " ...switch lpe  care nu stiu daca l-am masnevrat de 5 ori ! Tot asa este bolnav si switchul de ON/OFF ....cu grije din mai multe incercari pornesc aparatull ca apoi sa ma rog sa nu se intrerupa de la  vre-o zguduire ...caci este portabil si ...

Zoom R8 ..rotitza ."dial" sare ..in loc sa mearga pas cu pas sare cateodata 30 de cifre ....deci abea mai pot seta parametrii , doar cu grije apasand excentric etc ...si este singurul mod de setare la 80% din parametrii..

 

Ibanez "Mostortion"  are carcasa de metal dar potmetrele sunt de tot rahatul ..

 

La Behringer cu noua generatie de efecte  cu procesor de tip nou ..se simte o mare imbunatatire  in  calitatie, ca au cutie de plastic ....pai si Zoom , si Korg si altele au cutie de plastic ..

 

Digitech ....totu-i frumos ..cutie de metal ..dar unele ( nuu toate ce le-am avut )  au niste "mama jack" de toata jena !!  daca cumva ai un jack "defect "( si am cumparat numai jack-uri bune /scumpe ) ramane "varful" in interior ca apoi sa te chinui sa desfaci scula ca sa scoti cumva varful ramas in interior ....La Zoom la fel au unele conectoare de toata jena ..

 

In acest caz de ce sa dai de 6-10 ori pretul pe o "firma " cand nu se justifica in nici un fel diferenta de pret .

 

Chitaristul trebuie sa fie apreciat dupa cum canta si nu dupa ce scule de firma are ca nu-i muiere care se duce la bal in tzoale de

ultima moda cele " ma mai "

 

Fiecare sa-si achizitioneze ce vrea ce-l multumeste .

Dar unele firme au doar renumele si cer bani multi  de fapt doar pe brand-ul la moda . 

 

De fapt  fiecare sa mearga la magazin si sa incerce ce cumpara  sa faca comparatii si sa judece el ce si cum merita .

Din pacate nu te prea poti orienta dupa spusele unuia si al altuia odata ce nu ai avut ocazia sa incerci sute de "device"-uri ...poate am avut eu ghinionn la sculele mele si la altii 10000 nu au aparut defectele amintite .

Nici cei din magazine nu au cum sa stie ce fiabilitate are cate o scula .nou aparuta ..




#983059 Problemă Intonaţie

Posted by karpi on 27 January 2017 - 01:54 AM

Salut, 

 

Am luat o chitară Yamaha ieftină de la cineva, i-am pus corzi noi şi am vrut să-i fac un setup. Gâtul arâta bine, acţiunea era cam jos şi făcea nişte fretbuzz chitara, astfel că am ridicat puţin acţiunea, totul bine. 

 

Problema pe care o am este la intonaţie. La fretul 12 toate corzile au sunt puţin sharp (+4 - +9, depinde). Am mutat şuruburile de la bridge la maxim, cred, şi intonaţia tot nu s-a corectat - când am început procesul avea în jur de +11 - +18.

 

Oricum, eu cred că şuruburile ar mai merge rotite încă puţin, dar capetele lor sunt cam bulite; unele dintre ele arată rău. Mă gândesc să merg să cumpăr alte şuruburi, însă dacă asta nu ar rezolva problema, ce altă soluţie aş mai avea? 

 

Mulţumesc.

 

Coarda "noua"  nu este inca " franta pe calus , cand acordezi  coarda "noua " trebuie  sa  apesi puternic cu degetul chiar  inaine /langa calus pentru ca sa se "franga " coarda ..astfel va cobora tonul .

 

Coarda nou montata  in pozitia de reazam peste  calus  formeaza " un arc "   ce duce putin in "fatza " calusului catre gat , astfel portiunea "dreapta" este mai scurta ( coarda oscileaza numai in portiunea "dreapta " .

 

Cand otzelul oboseste dupa un timp  sa zicem o luna de zile si plus  cantat mult  /tras de corzi ...coarda se va "frange" si dispare acel "arc de cerc  /bolta "   deci portiunea dreapta se va lungi => la octava vei avea "sub ton" intonatia ...mai compensezi din calus cat se poate apoi esti nevoit sa inlocuiesti coarda "obosita " deoarece nu mai poti sa-i faci intonastia .

 

Attached File  Reglaj OCTAVA.JPG   69.96KB   1 downloads

 

 

Deci la coarda nou montata sa apesi puternic cu degetul coarda tensionata  ca sa se "franga "/culce  coarda pe calus si sa piarda din acea "bo;ta/arc de cerc " ce scurteaza partea activa ( dreapta ) .




#982692 Opinii Despre Un Amplificator Yamaha

Posted by karpi on 23 January 2017 - 03:37 AM

Am un amplificator Yamaha Ga15 si suna destul de bine cand cant heavy metal,probabil datorita gainului, si la blues sau orice alta setare,ORICE setup de setari pe care l am incercat, se aude un bzzz oribil, si cand nu se aude,se aude oribil sundtul.Ma gandeam sa imi iau un Roland Cube 10GX,am vazut pe youtube ca se aude bine si la blues,dar si la rock.Opinii despre ampul meu prost yamaha si daca r tb sa l schimb,sau sunt eu doar prost?

 

Cred ca  supraincarci difuzorol acele micutz , de acolo poate sa vina "sunet oribil " , in video la volum "decent " care o fi sub  ce rezista diful se aude OK atat clean cat si distrsul .

 

Alt zgomot poate veni din lipsa de filtrare din cauza condensatoarelor de filtrare "uscate " ..care ne mai avand  "capacitate " nu filtreaza suficient .

 

trebuia sa pui u  "sound sample " sa auzim ce  este "oribilul " acela ...altfel tot dam cu presupusu"




#981364 Cubase

Posted by karpi on 08 January 2017 - 12:39 AM

"Sonar"  are MIDI Pianoroll   cu posibilitati mai OK   dar am trecut pe Cubase din comoditate deoarece in Sonar nu am avut  VST  direct ...trebuia acel DirectXiser    ..etc etc  ..poate de atunci au   suport de VST  ,

incorporat ..

 

Este adevarat ca aceste   instrumente " DVD "    incarca RAM-ul ( cam degeaba  respectiv  ptr bani catre producatorul de PC ..RAM etc  plus "reinnoirea software " continua  si iaca asa  curg banii ...  )

 

Tu trebuie sa faci un bilant  vezi daca ai nevoie sau nu de peste 3-4G RAM ..

 

Pana nu ajungi  mare audio-maestru de studio  si nu castigi bani multi nu prea este rentabil sa investesti in nu stiu ce scule ce dupa 2 ani sunt vechituri   .

 

..Daca  planifici sa lucrezi produci  muzica   simfonica cu ditamai orchestra  cu soundfont SF2 si SF3  dinamice de inalta fidelitate si calitate  care sa raspunda /redea si dinamica instrumentelor reale  presupun ca este nevoie de RAM suficient pe 64 bit ca sa  functioneze totul "lin" .

 

 Dar    ptr   5 chitare  , o garnitura de tobe VST , cateva sintetizatoare  VST si  doua trei canale de voce ..3-4 G este OK . ..ce deja depaseste  "necesarul "  muzicii rock ...abea de ocupa 400-500 M cu tot cu programul Cubase si cu Windows  cam 1G-1,2G  si nu prea am trecut de 20% CPU Usage 

 

Ptr cei resurse ( CPU ..RAM ) mai modeste  calea  de rezolvare este "downmix" intermediar /de lucru ,

faci un track stereo cu  trackurile cu instrumentele deja oarecum mixate i

Opresti trackurile si lasi doar acest "mixdown " stereo  ce pe playback nu mai consuma aproape nici o resursa .

Acum  "deschizi" un instrument VST  mai mancator de resurse ce va avea toateresursele la dispozitie

inregistrezi , setezi /efecte etc ...cand esti multumit faci un audio mixdown la acest canal VST apoi mixezi in audio .

De multe ori oricum fac mixdown din MIDI in Audio ..sau mixdown al sesiunii ca sa vad cum suna de fapt ...niciodata nu suna la fel ce se aude in mixer cu rezultatul ce se aude in  mixdown ..Degeaba suna perfect in mixer  cand dupa mixdown  pe un Stereo track suna altfel ...deci oricum ...ajungi sa faci mixdown ..

Sunt diferente intre DAW-uri in sensul ca fiecare altfel    nu suna la fel materialul in mixer cu downmix-ul .

Asta trebuie sa experimentezi  tu pe sculele tale , sau daca deja ai experienta  faci bilantul amintit .

 

Bineinteles ca ar fi OK un studio super .care sa raspunda in realtime perfect  ........dar acesta costa $$$$$$$ si ptr homestudio de amatori ??




#981218 Cubase

Posted by karpi on 06 January 2017 - 05:20 AM

Avind in vedere ca sunt conservator si am folosit ani de zile cubase sx3(am pastrat chiar xp ul pe comp inca 2 ani...sa mearga:),iar acum nu imi mai merge pe 64 biti,stiti pe undeva vreun cubase free sa mearga pe 64 biti,win7? :)

De ce "esti  "  pe 64 biti ?  ramai pe 32  si problema este rezolvata .Nu prea vad cu ce te ajuta 64 bit ?

 

Poate ptr prelucrare  Filme ..cu fisiere mari unde ai nevoie de accesarea "directa" a RAM-ului .

 

Am citit /studiat ..se "zice" ca 4G RAM este minim ca sa functioneze pe 64 bit ..dar nu aduce mai nimic fata de 32 bit in afara de RAM mai mare ."vazut " direct ...viteza de lucru nu creste prea mult ....Nu tin minte toate argumentele din studiul respectiv doar atat ca nu are rost ptr Audio Home Studio .. ptr cateva track-uri audio si MIDI cu VST-uri .Adica cum zicea autorul analizei " Nu are rost sa tragi cu tunul dupa o vrabie "

 

Daca vrei sa folosesti ptr jocuri video este altceva pate acolo ajuta ceva ptr realtime ...dar ptr homestudi acustic ???

 

Eu am ramas cu  PC-ul ptr homestudio pe 32 bit si pe XP .

Este adecarat ca  unele softuri  nu mai au  drivere ptr Win 7-8---10 si viceversa unele  nu au drivere ptr XP .

Softurile noi nu le vad mai bune ..cu nimic ..

 

Deci daca vrei home studio tii un PC dedicat doar ptr acest lucru ...

Personal vreau sa   pun si Win 98SE  ca sa tilizez   programel ce nu mai functionau cu XP .

 

Totu-i o afacere ( murdara)  Home PC urile respectiv OS-urile nu sunt  ptr homestudio / muzica ..

 

Ar trebui un OS ..Homestudio standalone ..

 

Pune inca doua HDD -uri unul  cu soft de 64  si altl cu 32 .

 

  Softul ( nu-mi amintesc  numele pe moment ) ptr instalat peste/in Win 7 -8 --10 alt OS de la Win 3 la Win 98 SE , XP , Linux si altele permite sa  fie 32 bit "host"-ul

 

Am si instalat pe Win7-64 bit   un XP cu 32 bit si functiona perfect ..dar apoi am instalat doar XP Professional   ce nu vede doar 3G RAM  dar este suficient ..Am instalat doar XP caci mi se parea ca cel sub Win 7 face figuri ..dar acum vad ca Cubase face figurile  si pe doar XP ...credeam ca nu functioneaza  bine XP sub Win 7  dar tot un drac ..OK se poate ca   VST-urile fac figura de fapt .. in unele cazuri cand apas prea repede intortocheat  niste comenzi in timp ce ruleaza  mai multe canale MIDI si Audio ...se reseta Cubase ..rezolvarea ..dau comenzile mai linistit ..hhehe ..nu ca la pacanele .




#980714 Microfon Pentru Inregistrare

Posted by karpi on 29 December 2016 - 12:02 AM

E vorba de chitară acustică și "alte instrumente(ex: suflat)". :D

Ptr chitara acustica   electretul este OK , bineinteles ceva  de calitate  .

Am in Zoom -R4  capteaza perfect !

Plus ca sunt doua in configuratie YX  ce anuleaza mult   din  ' haul " cauzat de reflexiile din camera , si pe scena   am ramas surprins ce curat suna fata de ce auzeam eu pe scena !

 

Am capsule electret cu   preamplif cu FET ( sunt capsule mai "lungi"  , le-am scos din casetofoane stricate , am si vre-o trei circuite preamplif  la 12 V  la care erau montate microfoane "condenser " intr-un sistem de "interfon " ) am cuplat electretul la preamp  alimentat cu o baterie de 9 V suna bestial  cu zgomot Zero ...dinamica super buna comparabila cu microfoane Condenser  de studio .

Nu am mai finalizat   doua microifoane ...adica o unitate stereo deoarece am in Zoom R4 si in Zoom R8  ce foarte rar folosesc ptr chitara acustica , mai comod este sa utilizez  instalatia electroacustica cu piezo .cu toate ca preamplifurile din Zoom au fasait iar cele  din interfon amintite  nu au de loc zgomot .

 

Zgomotul preamplifului in Zoom sau din alt mixer este deranjant daca vrei sa inregistrezi de ex . noaptea in liniste    greierii ..sau alte zgomote ambientale slabe ..dar ptr chitara acustica   dela distanta de 0,5 metrii este Ok .




#980712 Legea Antifumat

Posted by karpi on 28 December 2016 - 11:40 PM

Cel mai tare ca s-au deschis doua noi cafenele  in centru ...o sa trec odata sa vad  cati clienti au ..

Personal  ma  duc prin  centru  doar daca am ceva foarte important , si nu stau niciunde la cafea  -fara tigara ..

Cred ca nici altii nu se duc sa stea  la  cafa  , pe langa  asta din pretul a  doua cafele  precis pot cumpara 1/2 Kg de cafea  mult

mai de calitate decat ce  servesc ei ...foarte rar am  baut cafea buna in cafenele !

 

Deci nimic nu ma atrage sa stau intr-o cafenea .

 

Vara la terasa este Ok ...deci asteptam vara .

 

Ce este totusi interesant  ar fi ca acesti domni " antifumat "  nu au nimic impotriva poluarii , impotriva "smog"-ului  , sunt zile cand efectiv poti lesina de smog !




#979841 Diy Dod 280 Optic Compressor

Posted by karpi on 15 December 2016 - 08:40 PM

Super !!

 

Si estetica cutiei este o treaba ca sa iesi "in lume "  ,este OK .

 

Ca si o observatie ( constructiva ) , daca face un amator "un efect "  nu este legat de nici o "licenta " ca sa imbunatateasca circuitul !

 

Cel mai important lucru la un compresor ar fi pe langa "nivelul de comprimare '" posibilitatea de a regla  Atacul  si Release  si daca se poate  si  banda de frecvente un EQ parametric sau ceva mai simplu  pe intrarea  circuitelor de  "Anvelope fallower "  plus pe iesire un Make-up ptr recuperarea nivelului  si cu  Accentuarea inaltelor ce se pot pierde in anumite setari  ..Acest lucru se poate face cu inca trei  celule de AO .

 

Un AO al carui amplificare   este comandat de  LDR  , un AO ptr un EQ  inainte de cele doua AO cr fac pe  Anvelope fallower  , si in final un buffer pe iesire cu un circuit  in reactia negativa de accentuarea inaltelor ( la nevoie ) .

 

In acest mod ar deveni un  foarte bun compresor  ce poate fi utilizat   ptr o multitudine de sounduri  .

 

O idee ar mai fi un compressor multiband  , am inceput sa construiesc unul dar este  undeva pe o placa de test deoarece nu am mai avut timp sa finalizez proiectul ..intre timp am cumparat scule ce au  intern  pe intrare si  compresoare multiband ..si asa a ramas ....

 

Proiectul a fost bazat pe un circuit  Integrat   Preamp -EQ  pe trei benzi Stereo  la care controlul se face   prin curent/tensiune ..deci are doar trei potmetre  de ton ,Bass Mid High  ,ce  trimit o tensiune de reglaj  canalelor L si R  ...( astfel au realizat o aliniere foarte buna L si R  nefiind nevoie de potmetre stereo  de inalta  calitate )

OK .

Idea este sa  trimiti tensiunea /curentul de comanda de la Anvelope Falower  la potmetrele de Ton  astfel poti sa reglezi nivelul de compresie pe trei benzi de frecventa  ce este foarte util   , nu mai este nevoie de accentuarea inaltelor ca si la compresoarele de banda larga deoarece reglezi nivelul separat la unul optim , cu bass-ul la fel ...mai simplistic  ...cand dai un bass estompat nu "inchide " si inaltele sau mediile  ..etc si alte combinatrii  ce doreste chitaristul ....

 

Mai aveam de perfectat blocuk Atack  si Release   , apoi mi-a venit ideea sa fac si expansor de dinamica ...si asa a ramas ...

 

Circuitul l-am cumparat de la Vitacom ...daca se cauta pe net ...Stereo Tonestack IC  ..eventual + Voltage Controlled    nu sti prin ce cutie este circuitul ca sa va scriu codul tipului ..

Erau vre-o doua tipuri ce se gaseau la Vitacom ...dar trebuie   cautat ..

 

acesta ar fi unul din circuite   ..am uitat ca are si un reglas de "contour "

http://www.next.gr/u...one-control.png

 

In principiu cu orice  asemenea circuit se poate realiza usr si ieftin un compressor Multiband  , probabil intre timp au mai aparut si alte circuite pe piata ..




#977585 Chitara In Studentie

Posted by karpi on 19 November 2016 - 12:38 AM

Cum spune @ StratMan  !!

 

Ce pot sa adaug ar fi ..a amintit un coleg de forum "feedback " autocontrol ..

 

Ai nevoie de un "recorder " ..sa te inregistrezi sa  asculti  ce ai inregistrat sa analizezi si sa te corectezi !

 

Cred ca cel mai ieftin ar fi un Boss BR 80 ,

Mai bine ar fi un ZOOM -R8   deoarece are drum machine si are Sequencer .

 

Sequencer-ul esste foarte util ..deoarece poti sa faci o piesa din parti ..de ex ... 2 masuri Intri 4 masuri A  ,...8 masuri B, aranjate cum vrei si de cate ori vrei sa fie apoi 2 masuri un Outro /coda.   Ai vre-o 500 de drum patern la MIDI Drums intern  mai primesti si Loop-uri de drums Audio pe SD  Card  asa ca poti face  "demo song " sau /si sa studiezi experimentezi de toate ...

 

SI !  NU ai nevoie de PC ..oricum primesti su un Cubase 7 LE , FREE  ptr mixat prelucrat pe PC daca este nevoie .

 

Ambele  tipuri de recorder amintite au Procesoare de inregistrare si de prelucrare post recording 

Zom are si Masterin Algorithm   suficient ptr Demo Song

 

Cu asa ceva poti sa exersezi , sa te verifici ..ai procesor  cu efecte  ptr voce , chitara , bass si mastering .

 

Sunt mici portabile functioneaza si cu baterii ..au si microfon integrat ( cel putin Zoom stiu ca are Boss BR80 trebuie sa te documentezi ..) deci poti sa tragi si acustic .

Cu niste casti bune poti sa lucrezi   foarte bine in liniste cu aceste "Mini Studio"-uri

 

De pe iesirea Audio ( ce este stereo la nevoie )  poti sa intri in orice amplif si sa folosesti efectele ...Zoom R8 are si o intrae ptr Switch  cu care poti sa configurezi din meniu sa schimbi efecte presetate  ..sau poti sa folosesti  switchul extern ca si Start Stop Record sau Play daca folosesti  ptr redare de Back Track .

 

Amplif de aprox 30W cu un dif bun de 12" ai nevoie doar cand deja repeti intr-o sala cu o trupa  si eventiual cantati undeva live .

Daca nu esti intr-o trupa ce canta  peste tot este o blocare a banilor inamplif "mare " !!

 

Eu am 300 W in total ptr chitara  4x12" , 4x10" . 1x15" ..cu care NU am ajuns sa cant niciodata !!

Cel mai mult am folosit de trei ori in 8 ani  ampliful ACOUSTIC DE 220w cu doua boxe  4X10 si  4X12" 

..IN REST AM CANTAT PE SCULELE "SCENEI "  sau am cantat pe un Combo facut de mine dintr-un amplif ptr  automobil Sony  setat la 60W cu un dif Eminence ..

 

Asa ca amplificatoarel si boxele le tin mai mult ca si amintire ...hehe ..nostalgie ...




#977285 Switch-Ul De "stand-By", De Ce Exista Si De Ce-I In Plus

Posted by karpi on 15 November 2016 - 11:29 PM

OK . Se tot discuta daca sau daca .are vre-un efect real asupra  tuburilor pornirea la "rece " ..

 

In ce ai scris nu ai mentionat ca amplifurile moderne au " solid state rectifier " caz in care tensiunea anodica apare instantaneu la pornire .

 

 

Da .Cathode Stripping: nu  apare la tuburile de amplif  audio ..eventual la cathode ray tubes..deci alta mancare de peste .

 

In orice caz la pornirea/oprirea  unui amplif se intampla  "socuri"  deci cred ca este OK ca in pauzele de cantat sa opresti numai tensiunea anodica  din Standby si sa nu deconectezi /opresti tot ampliful .

De obicei la pornire dar si mai multe cazuri la oprire se intampla nasolii si se distrug unele componente din diferite cauze ..

( unul din cauze ar putea fi chiar switch-ul de "power" ce daca nu mai face contact rapid si ferm se pot intampla nasolii  deci este bine ca sa nu se utilizeze numai la nevoie  ..amplifurile mai pretentioase au sistem automat de  pornire ce asigura un "timing " corespunzator ptr a nu supra solicita traful de retea la pornire ..etc .)

 

La oprirea amplifului este bine ca sa se actioneze switch-ul de Power si cel de Standby il lasi conectat ca sa se "descarce " tensiunile  din condensatoare  in timp ce se racesc tuburile .




#976863 Setare Actiune Corzi

Posted by karpi on 10 November 2016 - 11:43 PM

Am inteles.Thanks Mike.

Ps : in manual scrie actiunea la ultimul fret. E vb de manualul general de la chitarile yamaha.

Ciudat .manual ai !Poate mai exista acolo niste explicatii/indicatii  ?

 

Attached File  ultimul fret.JPG   31.03KB   4 downloads

 

deci ce facem cu curbura gatului /tastierei ?

 

Setarile se fac in functie de curbura gatului .

Daca gatul este drept  vei avea "actiune" inalta peste octava si secanta greu .

Cu gatul foarte usor concav poti sa cobori din "bridge" sa ai corzile aproipiate peste octava , in mijloc

pe la tatsta VI vei avea actiune mai mare dar acolo este mai iusor de cantat ..

 

etc ..

"...Cand duc corzile in Mi, Sol-ul incepe sa falseze..."

 

Falseaza ? De la ce ? Unde ?




#976108 Recording Amp Noise Cancelling

Posted by karpi on 01 November 2016 - 11:24 PM

Inregistrare ,formare ton , mixare , masterizare  este o meserie este arta daca vrei sa-ti faci demourile singur va trebui sa inveti incetisor cum si ce plus experimentari ,incercari ...nervi ,,etc ..trebuie rabdare ,pierzi mult timp din cel pentru efectiv cantat /compus muzica dar daca trebuie si ai interes este OK

 

Eu tot invat  ,din 1995  cand un prieten mi-a aratat cum foloseste Cackewalk  apoi mi-a  facut si un sistem un Pentium 1 la 100MHz cu 256 RAM...!!( prietenul avea o minune de K6 !! )si asta dupa 10-15 ani si ani de sonorizari/concerte si vre-o 25 de studiat electroacustica incepand de prin 1966. 

 

Deci rabdare si tutun !!! si ceva bani , daca mu-i un hobby iesi mai ieftin sa platesti inregistrarea etc la  un studio si i-ti folosesti tipul ptr muzica ,

Eu am avut conditii sa fac numai aceste doua hobby ale mele //electronica si muzica + combinatia dintre ele , deoarece am avut "day job " in ambele domenii . .

 

Vezi tu mai incolo ce prioritati o sa ai si o sa alegi cum este mai bine .