www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

EDB

Newcomers
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

EDB's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputation

  1. Pentru corectitudine: "bassul" a fost fabricat in 1994, nu 1998. Modelul original avea corp din basswood (varianta americana) sau resoncast - gen MDF (varianta europeana); culoare: negru. Nut-el era din graphite, nu brass (de altfel se vede din poze ca a fost inlocuita componenta). Dozele erau Ibanez AFR (P/J) cu EQ VariMid pe 3 benzi (volum + blend + bass/inalte + medii/sweep).
  2. EDB

    M-Audio Venom

    V-am trimis un mesaj privat Cand aveti timp, as aprecia un raspuns O zi buna
  3. EDB

    Care Este Diferenta?!

    SR500 este un super bass! Are tendinta de a iesi in evidenta cam tare in mix, dar suna foarte bine si este construit cu simt de raspundere. Nu te va dezamagi Felicitari & sa-l canti cu placere!
  4. EDB

    Echipament

    Hmmmzzz... 1. Istorie (sper sa mai tin minte tot ce am avut): - Bass: Reghin > Ural (rusesc) > Fender Jazz MIM > Spector Legend Custom & ESP B50 > Ibanez SR500 & EDB550 > Ibanez BTB205 + GSR205 + Cort Action + Schecter Damien...cred ca mi-a scapat totusi ceva - Amp/combo: cateva boxe de ascultat muzica (pe care evident le-am terminat scurt...pe vremea aia - a copilariei - nu stiam ca pentru instrumente trebuie amplificare speciala, hehe) > combo Taifun (rusesc) > Behringer BX600 > Hartke VX3500 - pre-uri/multieffecte: mmm...multe...si majoritatea de pomana (am ajuns in timp la concluzia ca nu-s bune decat de "omorat" si "murdarit" sunetu'...cel putin la bass); din ce mai tin minte...un multiefect Boss ME6B, Behringer V-Amp Pro si Hartke VXL Bass Attack Pedal 2. Prezent - Bass: Ibanez EDB700, 550 & 555, SR400PB; Cort Artisan C4 & C5H - Rig: GK 700RB-II Amp & 2 cabinete Warwick WCA 411 Pro, Korg DTR-2000 si un power conditioner Phonic (PPC800E); inca ma gandesc daca & ce compresor... Ceva in genul asta: http://ibanezregister.com/images/BASSES/im...da905nms-04.jpg ?
  5. Hai sa lamurim o treaba, k? Se vorbeste de amp, dar cu gandul la un combo, right? Combo-urile au avantaje si dezavantaje; pentru cei care nu canta la volum mare, este un pachet compact si care poate acoperi necesitatile de moment. In opinia mea este mai bine sa se mearga pe varianta amp + cabinet(e) separat, sunt mai usor de schimbat si experimentat. Dar pentru un incepator, de acord, un combo e ok. Problema este ca la banii astia (desi par multi) nu poti avea un rig ca lumea, asa ca trebuie optat de la inceput pentru o componenta buna si una modesta, respectiv un bass decent/bun si un combo ieftin tare, sau invers. Intrucat la ora actuala prin cluburi gasesti un rig de bass cat de cat decent si este foarte important in schimb sa ai un intrument bun, pentru ca te ajuta si la studiu, asa ca eu unul as cumpara un bass bun prima data. As merge prin magazinele de instrumente muzicale si as incerca orice bass care este la vanzare. Chiar daca nu ai idee despre cum trebuie sa sune un bass bun, poti sesiza diferentele de ton dintre diferitele modele si marci si sa vezi care-ti place mai mult. Cand ai deja completa lista de preferinte, incerci sa elimini din optiuni, in functie de cum simti instrumentul la mana (comoditate, rapiditate, etc), ton, estetica, pret, etc. Ideea este ca degeaba ai cumparat un bass, daca nu te simti bine cantand pe el, deci este bine sa alegi ce-ti place si te face sa canti cu chef, si nu ce-ti recomanda lumea, pentru ca fiecare are preferintele lui. Cat despre organizarea unui rig, logic este sa ai un punct de plecare - de-asta am zis ca este mai bine sa incepi cu bassul. In momentul in care ai gasit un instrument pe placul si mana ta, poti incepe "sapaturile" pentru un amp + cabinet sau combo care sa-l puna in valoare. Fiecare brand are sound-ul sau (si fiecare bass suna altfel), asa ca INTOTDEAUNA este bine sa testezi scula respectiva cu bassul tau, si nu cu vreun instrument din respectivul magazin, pentru ca te poti trezi cu surpriza ca instrumentul tau sa nu sune la fel de bine acasa cu ceea ce ai auzit la teste. Din pacate, la partea de amplificare in Romanika nu se sta prea bine, nu se gaseste orice si doar cateva brand-uri beneficiaza de dealeri autorizati. Am avut Hartke si nu recomand. Amp-urile sunt "so so" (desi ca volum nu duc in nici un caz cat ar trebui cf. specificatiilor), dar boxele si cabinetele sunt praf (putin rezistente, nu duc la volum mare spre maxim, iar cele de aluminiu nu au basi de nici o culoare). Sunt o idee mai bune decat Behringer...doar un pic. Avand in vedere experienta mea legata de amplificarea de bass (combo-uri, amp-uri, etc), parerea mea este ca cel mai bine este sa mergi pe un sistem amp & cabinet separat (decat combo) si pe maximum de putere posibil la banii pe care-i ai, pentru ca mai devreme sau mai tarziu vei fi nevoit sa "storci" din amp tot ce poate sa dea. Asta daca nu cumva aveti in trupa un chitarist extrem de atent si cu bun simt ca sa inteleaga din prima ca trebuie sa se auda toata lumea...inclusiv "baiatu' cu 4 sarme" - ceea ce sincer eu unul nu am intalnit pana acum. Ca brand...eu as merge pe Warwick daca exista finantele necesare (in cazul meu pana acum s-a dovedit cea mai buna investitie la raportul calitate/pret - pentru un nivel profi), sau Peavey pentru cei cu bani mai putini, pentru ca desi sculele lor nu sunt de o fidelitate extraordinara, sunt construite foarte solid si rezista remarcabil de bine in timp la "tavaleala" (in cazu' asta ar fi mai bine sa comandati de la Thomann decat de la dealerul din Romania, pentru ca mie preturile de la noi mi se par exagerate rau).
  6. EDB

    Pana Sau Degete?

    Chiar ca este un topic tampit (scuze anticipate initiatorului). De ce? In primul rand este o disputa veche ce probabil nu-si va gasi rezolvarea pe forumul asta; fiecare sustine varianta pe care o stapaneste (degete/pana). Este insa la fel de adevarat ca tonul vine in mare parte din mana, asa ca poti sa-ti formezi un sound personal si cantand cu pana, si cu degetele. Poti avea expresivitate cantand cu pana, la fel de bine cum poti adauga agresivitate folosind degetele. Suna insa diferit, asa ca este chestie de preferinte. Pana insa este mai mult decat o simpla bucata de plastic si CONTEAZA foarte mult materialul din care este facuta, grosimea, si nu in ultima instanta, modul in care este tinuta (perpendicular perfect pe corzi, oblic, etc) - pentru ca suna diferit si se simte diferit. Nu are rost sa intru in alta polemica (si ea veche), anume basisti de metal vs restu' lumii...dar in opinia mea este mai bine sa ai un trupa un om care-si face bine treaba pentru care a fost ales, decat cineva care stie cate putin din toate si in realitate mai nimic. Sunt chestii de care nu ai nevoie la o adica cand canti metal, si nu vad de ce ar trebui sa le stii pe toate, doar asa, "pentru ca trebuie". Totul se invata pana la urma, este doar chestiune de timp
  7. EDB

    Care Este Diferenta?!

    Hmmmzzz...nu-s expert in Fender, dar am cantat ani de zile pe un Jazz MIM. Bass-ul pe care l-am avut eu si-a facut treaba cu brio; a fost un salt foarte mare fata de ce foloseam anterior (un Ural rusesc); in acelasi timp insa, nu era ceva iesit din comun. In opinia mea, in ultimii ani in cazul Fender se plateste mai mult numele (sau mai bine spus renumele), decat calitatea in sine. Instrumentele de la ei au cam ajuns loterie, poti avea surpriza de a da peste destule "gherle" (ceea ce dupa mine nu este normal pentru o firma atat de cunoscuta si cu resurse atat de mari precum Fender). Diferenta intre MIM, MIJ si MIA se simte in calitatea lucrului (in special controlul calitatii) si a componentelor folosite (mai ales lemn si hardware). Cei care au putut testa toate variantele afirma ca se simte o diferenta clara - nu pot decat sa-i cred pe cuvant, eu neavand o asemenea ocazie (ca deh, traiesc in Romanika). Pentru informatii detaliate de la posesori de Fender (de toate categoriile) puteti accesa forumul TalkBass ( http://www.talkbass.com/ ), unde brandul Fender este foarte popular si puteti discuta cu oameni care au si canta in mod curent pe asa ceva. Cat despre celelalte modele de bass luate in discutie: 1. Schecter - in opinia mea arata bine mai toate modelele ca si design, dar sunetul lasa de cele mai multe ori de dorit. Eu unul ma feresc cat pot de dozele EMG HZ, pentru ca fiecare bass care mi-a cazut in mana echipat cu asa ceva avea un ton steril. Poate un Stiletto Studio...dar sunt optiuni mai bune la banii aia. 2. Ibanez EDB550 - este un bass care cam trece "under the radar", fiind eclipsat de succesul SR-ului 500 (de altfel si linia Ergodyne este cam neglijata la capitolul diversitate de catre Ibanez...nu stiu sincer de ce linia asta nu prea s-a bucurat de succes, ca design instrumentele sunt belea), dar credeti-ma pe cuvant ca este un bass extrem de bun! In primul rand, are grif-ul identic cu SR500 (adica wenge & bubinga - o optiune pe care si la Warwick o gasesti astazi mai greu), extrem de rapid si comod. Tonul este cald si balansat, cu multe armonice si medii pronuntate. Poate suna agresiv cu niste corzi Elixir, sau foarte "woody" cu un set de DR-uri. Am avut si SR500 si EDB-uri...si sincer prefer EDB-urile (se simt bine & comod per total si suna mai bine in mix). Daca vrei un asemenea bass, poti accesa sectiunea de vanzari, am unul disponibill un pret foarte atractiv (este in stare perfecta). Singurul minus al acestui model IMO este finish-ul, care se poate "ciupi" (sau zgaria) foarte usor. In rest, este un instrument solid.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.