www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

mettal86

Active Members
  • Posts

    62
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Bucuresti

Other Information

  • Gear
    Ibanez RG1670
    Ibanez RG8
    Boss Gt10

Recent Profile Visitors

4353 profile views

mettal86's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator Rare

Recent Badges

46

Reputation

  1. O parte din chitari au imbusul imeprial nu metric. Din cauza astapentru ca in state perg pe fracii de inchi (gen 5/32"), cheile metrice pica "intre" si a truss rod unde forta aplicata e maricia, aluneca si strica coroana surubului iar cheia mai mare nu intra. Cauta set de imbusuri imperiale. un exemplu e aici https://www.shopexpert.ro/shop/produs/89091/CROMWELL-Set-chei-L-cu-cap-rotund-inch-IMPERIAL-L-WRENCH-BALL-DRIVER-SET-7-piese?gclid=Cj0KCQjw1N2TBhCOARIsAGVHQc4E8CJ5qh2T5WSVIJEg8hJafkJL9IjZIeuI9sbFCatWzbT3oDyvLQoaAqjCEALw_wcB
  2. [știu că nu e perfectă comparația, dar] op: Care e diferența de cum te bagă în scaun un motor benzină și una pe motorină, considerând că ambele au aceeași putere, să zicem 100kW. Dar să fie măsurat și din proprie experiență user1: motorul nu te bagă în scaun decât dacă îl iei în brațe, mașina te bagă. op:ok, ok, aceeași caroserie, acceași pedală, aceleași cauciucuri, care te bagă în scaun mai tare, alo unde sunteți ăștia de mergeți cu mașinile? user1:***DACĂ*** motoarele sunt al fel de ptuerenice și e aceeași caroserie și totul e la fel, te vor băga în scaun la fel de tare. Poate te referi la cuplu la o anumită turație, că aia trage de fapt, turbo-dieselurile au cuplu mai mare în plaja joasă și dau impresia că trag mai tare, la aceeași putere declarată cu benzinele aspirate user2: 100kW sunt 100Kw indiferent de combustibil, dacă îi scoți din aceeași caroserie, motorul nu te bagă în scaun ci în funcție de greutatea mașinii, cutiei și a roților trage mai mult sau mai puțin. op: mulțumesc, ați înțeles cumva, dar ocoliți, o valoare clară și niște statistici vreau. user2:Pai valoarea clara este ca nu-i nicio diferenta din punct de vedere stiintific. Diferenta e poate sesizabila de om e în ce turație și treaptă ești. user3:nu vreau sa supăr, dar băgatul în scaun e de fapt științific o forță. *toate definițiile necesare* op: nu divagam de la subiect, care te bagă în scaun mai tare? user4: dude, ej prost?! op: da până la urma puterea aia care e? aia chimică din combustibil? aia de la motor, sau aia de la roată? *discuții despre randament* *repetat argumente științifice din alte unghiuri* op: întrebarea mea e puerilă, dar neînțeleasă, voiam să știu dacă cineva chiar a mers cu aceeași mașină dar cu motoare diferite și care i s-a părut că te bagă mai tare în scaun, eventual și niște cifre. useri: la aceeași putere, bla bla bla op: oameni, eu vă întreb de cum te bagă în SCAUN și voi îmi ziceți de kW
  3. mi se pare mai rațional să iei tot kit-ul și de acolo să ajustezi ce și cum vrei. Au pentru mai multe modele. Prețul mi se pare bun dacă stai să te gândești cât a punga de componente primești https://www.thomann.de/ro/harley_benton_electric_guitar_kit_lpstyle.htm
  4. Eu am avut unul la care am pus difuzoare celestion si băgam procesorul (boss GT-10 în return), deci îl folseam ca PA cu cabinet și pentru mine era foarte bun. Mai târziu când am renunțat la procesor l-am folosit și cu preampul lui, și suna ok spre bine. Problema este că sună foarte tare ca volum, și potențiometrul de volum nu e cel mai inteligent, astfel că la 1 e prea incet iar la 2 deja e prea tare, și pentru o sala de 30mp cu tot cu tobe și bass, e prea mult, așa că am ajuns până la urmă să deconectez un difuzor din cele două ca să devină mai potolit și mai utilizabil (și tot se auzea foarte tare).
  5. Nu sunt foarte familiar cu GT-8, am avut GT-10. Principial stiu cum functioneaza, dar efectiv setarile cred ca le gasesti pe youtube. EQ-ul poti sa il faci doar dupa ce te asiguri ca volumele sunt ok, si in principiu daca folosesti preampul din 6505, nu cred c aai nevoie de eq din procesor, decat daca ai niste abateri serioase de la un ton "normal". Incearca sa separi pe sectoare sunetul conform imaginii din postul meu anterior, daca nu intelegi ce e in spate degeaba iti zic la cat si cum sa reglezi (asta daca as sti exact). Inteleg fiecare secot si regleaza-l
  6. scrie acolo chitara are un output, sa zicem x, iar x1, x2, x3 outputul pe fiecare etapa Ai mai multe elemente chitara[x] -------(guitar_out->GT input)--------> GT_pre_fx_loop[x1] ------(GT_send --peavey_in)---> peavey6505_preamp[x2] -------(peavy_send -> GT_return)-----> GT_post_fx_loop[x3] ---(GT_out->peavey_return)----> speaker ca sa fie treaba buna trebuie ca x = x1 = x2 x = x1 este input level matching (daca e outputul prea mare distorsioneaza, daca e prea mic e incet si pierzi dinamica), verifici cum scrie acolo x1 = x2 este output level matchig, daca ampul da prea mult output, o sa fie supraincarcate efectele de modulatie, verific la fel cum scrie acolo Abia dupa ce ai facut nivelele, poti deja umbla la alte nivele. Ideea e ca daca nu le reglezi de la inceput, degeaba iti configurezi pe urma orice, ca nu o sa sune bine. Asta e cam partea cea mai dificila care pe mine m-a facut sa folosesc amp simul din procesor si sa intru din procesor direct in returnul de la amp, dar asta bypasseaza minunatia de preamp din amp, care de regula e mai buna decat cea din procesor (cel putin in cazul tau). Ideea 4cm-ul este fix asta, daca ai amp(implicit preamp) bun, sa il folosesti pe ala in loc de preampul simulat din procesor
  7. Un Jazz Bass Squier în 5 corzi plus eventual o difernță din partea mea, dacă te interesează
  8. Ordinea de setup-ului la mine (să mă corecteze cineva dacă nu e corectă): 1. schimbarea corzilor 2. ajustarea truss-rod-ului (dacă e nevoie) 3. ajustarea înălțimii corzilor individuale din bridge 4. reglarea intonației pe fiecare coardă prin scurtarea/lungirea corzii din bridge dacă ai umblat la truss rod îi trebuie niște timp să se așeze. poți accelera procesul prin tensionarea cu mâna in ambele capete ale grifului. intonația o faci abia după ce acțiunea e reglată bine. Am mai observat că la chitara mea pot obține o intonație decentă doar cu set 9-42, deși nu ar trebui să conteze așa de mult. Eu am o yaha ieftină eg112 care este foarte bine setată, însă chiar dacă am +-1 la octavă, totuși la freturile 15-21 nu mai e intonația bună și trebuie corectată din apăsare sau vibrato. presupun că sunt taste medium și nu jumbo și câteodată nu prea mai ai de unde să corectezi prin apăsare. După părerea mea cam aici vine limitarea instrumentelor ieftine și e motivul pentru care merită luat un instrument mai bun dacă cânți des pe registrul înalt. sunt o tonă de filmulețe pe youtube pe tema asta
  9. Overdirve-ul are gain mai mic decât distorsul, în general poți cânta acorduri pe toate corzile și fiecare sunet se discerne, semnalul e dinamic, dacă dai din ce in ce mai tare pe corzi se aude din ce în ce mai tare. Emuleață un amp pe lămpi clasic dat ”blană”. Distorsul chiar și la gain minim de regulă ”strică” semanlul mai tare decât un OD. Dacă la distors dai gainul mare și bagi un acord, de regulă nu se aude citeț fiecare sunet. Semnalul este mai compresat, nu e diferență atât de mare dacă dai cu pana încer sau tare pe corzi. În ecuație intră și outputul dozei de la chitară care în funcție de cât de mare e poate face o pedală să sune diferit. Pedalele ”dedicate” nu sunt decât niște distorsuri cu un anumit EQ care au o etichetă pe care scrie ceva, poți să folosești la ce vrei tu pedalele alea. multe tonuri de la o pedală ”dedicată” se pot obține și dintr-o pedală ”generică” de distors. Sunetul ăla ”gras” pe care îl cauți este însă de regulă din canalul de distors a unor amplificatoare bune, și sunt liniile de distors trase de câteva ori și suprapuse, ca să dea efectul ăla de ”dji-dji” e plin youtube-ul de reviewuri și comparație. La amplificatoare la fel.depinde de ce vrei să faci cu el, cât buget ai, unde cânți, etc etc etc
  10. Intră pe thomann și vezi cât costă piesele că au cheițe și bridge-uri cu totul. Vezi și cât e un switch, probabi lo să te ducă la un 500 de lei piesele. dacă nu are alte probleme și îți place și zici că e evaluată la 500$ pe eBay, ca si afacere overall nu e neapărat rea. Adică nu sunt de acord că nu merită luată ”nici gratis”, dar eu de exemplu nu aș da mai mult de 500 de lei pe ea, pentru că există riscuri să bagi bani in ea și tot să nu poți scoate nimic. Am pățit asta cu o chitară bass pe care am luat-o la super chilipir in ideea de a o repara, dar nu am reușit și astfel am pierdut practic toți banii pe care i-am dat pe ea
  11. Vândut! Se poate închide. Mulțumesc RGC!
  12. Vândut! Se poate închide. Mulțumesc RGC!
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.