www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

reb

Newcomers
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Other Information

  • Band
    n/a
  • Gear
    Chitara acustica NoName (TM)
    Claviatura midi Terratec MidiSmart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

reb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputation

  1. vandut (nu prin rgc ) se poate inchide
  2. Multumesc pentru raspuns! Ma durea mana la acustica La asta mai putin - poate doar dupa 30 minute de schimabt acorduri in continuu la viteza maxima
  3. Salut, Mi-am luat recent o chitara clasica si observ un fenomen care la veche acustica era mai putin "pregnant". Cand eliberez corzile cu mana stanga dupa ce au fost tastate si au produs sunet, se face un pull-off nedorit, involuntar, care suna foarte puternic pe acesta chitara, in special pe corzile re, la si mi si produce sunetul corzii libere. Banuiesc ca este din cauza tensiunii scazute a corzilor si probabil ca ceva similar se poate intampla si la electrica. In afara de tehnicile de a stopa ("to mute") corzile din vibrat, inainte de eliberare (cu dreapta, dar am auzit si de tehnici cu stanga) ce se mai poate face? Ideea e ca daca vreau sa trec dintr-o pozitie de tastare in alta cu stanga, nu totdeauna este ok sa stopezi corzile intre pozitii, uneori suna nenatural. Ma gandesc ca ar fi ceva la tehnica mainii stangi - de ex. sa eliberez mai lent, sau printr-un fel de miscare longitudinala care sa mentina mai mult timp contactul intre deget si coarda? Multumesc.
  4. Interesant, totusi banuiesc ca nu are truss rod, nu? Or fi gatul si imbinarea chiar asa solide sa suporte corzi de otel?
  5. Cred ca o sa ma reorientez catre o Hora 7/8 ca e mai de viitor, noua, fiul meu fiind destul de inalt pentru varsta lui. Problema e cu alegerea ei....
  6. Pai cand una noua e 224 lei pe rapsodia... Ma gandeam ca una veche ar putea fi zgariata, cu tie-blockul, inaltatorul si pragusul erodate ("mâncate")... dar gatul stramb? Dupa 2-3 ani?
  7. Apropos de fiabilitatea chitarelor clasice in general si a celor Hora in mod particular... 1. Am intrebat un profesor de chitara daca-mi recomanda pentru fiul meu o chitara 2nd hand (Yamaha CS40 sau Hora Laura/Spaniol) versus una noua si mi-a spus ca nu-mi recomanda in acest segment de pret (150-300 lei) una second pentru ca aproape sigur are sau va avea gatul stramb sau curbat. Ok pare un pic cam prea generalizant, insa asta a fost parerea lui. A spus ca mai bine una noua, fie ea si o chinezarie, sau Hora, pentru ca in 2-3 ani in mod sigur va avea gatul stramb si o sa vreau sa scap de ea. Cat optimism ! 2. Am vazut ieri o Hora 3/4 (era Laura sau Spaniol, nu mai stiu sigur) de vanzare, veche de circa 2 ani conform proprietarului. Fusese achizitionata chiar de un profesor de chitara, dar cine stie cat a mai stat in stoc in acel magazin (mcmusic). Ciudat era faptul ca pe eticheta nu era stantata data. Era evident bine intretinuta dar in acelasi timp evident un design scos din productie pentru ca avea pe tie-block (pe partea din cordar pe care se infasoara corzile) acel ornament sau protectie formata din doua fasii albe de plasic (sau la altii, os) - care protejeaza lemnul tie-block-ului de erodare de catre corzi. In prezent Hora Laura si Spaniol nu mai au asa ceva - e lemn si atat. Inclin sa cred din cate-mi amintesc ca pe eticheta scria ca e Laura, dar culoarea era mai spre natur, nu galbenul de la cele actuale. Am fost socat de actiunea la tasta 12. Cred ca depasea 1 cm! Nu aveam cu ce sa masor, dar era vizibil prea mare. Cand am tastat simultan tasta 1 si 12 si m-am uitat la tasta 6 ce distanta ramanea, cred ca era cam 1 mm - stiu ca in mod normal ar trebui sa fie "cam cat o foaie de hartie" sau cam 1/4 mm - deci gatul era un pic concav. Pe de alta parte asta nu poate explica in totalitate actiunea prea mare la tasta 12. Cred ca si unghiul intre gat si corp era prost, dar nu am reusit sa-mi dau seaman privind in lungul gatului. Sau sa fi fost inaltatorul prea inalt? Dar ma indoiesc ca profesorul care a ales-o ar fi luat-o direct cu inaltatorul prea inalt (am inteles ca a ales-o dintre mai multe) si nu cred ca avea cum sa creasca inaltimea inaltatorului odata cu trecerea timpului. Vizual parea un pic cam sus inaltatorul dar nu am masurat. Nu am masurat nici inaltimea corzilor deasupra soundboardului. Totusi ce pot concluziona pa prima vedere e ca o chitara Hora veche de 2-3-4 ani are gatul curbat (concav) si unghiul intre gat si soundbord mai mic de 180 grade... desi nu a avut decat corzi nylon pe ea. Si am uitat sa spun - desi chitara era ok in tastele 1..5, atat ca intonatie cat si ca sunet, intonatia la tastele superioare era clar incorecta, octava la tasta 12 era "sharp" pentru toate corzile. Cred ca dupa urechea mea avea aproape 1 semiton in plus la tasta 12 (bine, probabil se putea masura cu un pitch detector). Merita aceasta chitara 150 lei?
  8. Vand/schimb (*) chitara acustica Maxine MFG 32 VS, marime standard (dreadnought 41"), latime gat la pragus 43mm Top molid laminat / Eclisa si spate catalpa laminat / Tastiera palisandru Finisaj sunburst black/cherry/amber Cheite incapsulate - functioneaza perfect si nu se lasa Marcaje inlay pe tastiera si pe partea superioara a gatului. Buton pentru curea (*) Eventual schimb cu chitara clasica 3/4 sau preferabil 7/8 in stare buna eventual cu diferenta intr-un sens sau altul. Chitara nu este -evident- ceva special, insa a fost aleasa cu grija, suna bine, puternic si -zic eu- placut. Nu are defecte de geometrie si nu are probleme de intonatie. Octavele cu tasta 12 sunt ok (cel putin pentru gama asta de pret), in conditiile in care calusul are doar compensarea simpla E-e. Actiunea cu chitara acordata standard e cam 2,5-3 mm la e acut si 3-3,5 mm la E grav, nu pot masura mai precis. Nu face buzz cu tastiera sau prin alte parti. Corzile sunt cele originale, solul prezentand semne de uzura. Nu are zgarieturi, ciobituri etc, am facut ceva poze, dar cu blitzul in casa, de aproape, e mai greu. Daca se cer mai pot incerca cumva la lumina naturala. Amuzanta ortografia din eticheta. [Edit: daca vedeti pete in poze, sa stiti ca nu sunt pe chitara, ci sunt amprentele lui fiu-miu pe obiectivul aparatului] Producator: EMB Music / Beijing Eternal Musical Instrument China (go figure!). Pe guitar-list zice ca firma ar fi din Canada: http://www.guitar-list.com/brands/maxine Site-ul fabricantului este de fapt in China. Modelul este acesta: http://www.embmusic.com/a/pro/jtykll/my/2015/1211/295.html Insa culoarea este de fapt cea mai inchisa, ca in imaginea: http://www.embmusic.com/a/pro/jtykll/my/2015/1211/293.html Nu este nici pe departe o marca de top, dar pentru pretul lor sunt chitare "cinstite".
  9. Spune-mi te rog, pentru ca dilema asta o am deja privind chitarele Hora, cand in specificatii cei de la hora scriu "corp din lemn masiv" se refera la top si gat, sau si la eclisa si spate? As mai avea doua intrebari daca nu deranjez prea tare: - actiunea la tasta 12 - inlayurile pentru tastele 3-5-7-12 le-ai pus tu, sau asa era chitara? poti detalia te rog? mie imi par aplicate, in relief - nu deranjeaza? Multumesc
  10. Multumesc Xorin, o sa mai incerc pe la rapsodia. All solid la Hora nu cred ca sunt in banii astia pe 3/4 sau 7/8. La majoritatea doar topul e solid, iar unele sunt all-plywood, ca sa zic asa (cel putin Student). Nu mi-e clar cu Spaniolul - zice in specificatii corp din lemn masiv dar mi se pare un pic misleading. Nu cred ca are spatele si eclisa din "lemn masiv". Mai sus cand am scris SM20 ma referam de fapt la SM 200. Poate mai compar un "bronze stejar" cu un "sm 200". Seria Eco nu vreau pentru ca nu am incredere in finisaj. Ce nu mi-a placut la Hora: - freturile prost finisate; - compensare rudimentara la calus (la unele acustice si la seria regun au compensare diferentiata la sol si -daca am vazut bine- o parte din corzile bas- parca La); insa nimic de genul asta la 3/4; vanzatorul mi-a spus ca un calus simplu sau cu compensare diferita costa la fel, deci nu crede ca din motive de economisire modelele mai ieftine au doar compensarea simpla; totusi octava la sol nu suna corect - de fapt, desi acordata de cateva ori, SM 200 mi se parea ca nu suna bine; nu era modelul expus, era scoasa din cutie. - pe site specificatiile sunt ambigue si incomplete: nu listeaza materialele pentru cordar, pentru pragus si calus (probabil plastic - PVC? -dar de ce nu scrie); la unele modele scrie clar - fata din lemn solid, eclisa si spate placaj; la altele (Spaniol) scrie "corp din lemn masiv", de parca vor sa mentina o ambiguitate; ce e din lemn masiv - doar topul si gatul? de ce nu scrie clar eclisa si spatele din ce sunt? ma indoiesc ca spaniolul are si eclisa si spatele din lemn masiv Nici macar nu vreau neaparat integral lemn masiv. Daca suna bine, poate sa aiba si fata din placaj - oricum e mai rezistent la "intemperii".... Ce mai este ciudat - pe site-ul rapsodia, la SM 200 7/8 nu scrie ca ar fi nimic solid si este mai ieftina decat SM 200 3/4. WTF? De ce au toata varza aia pe site? Cu toate modelelel pe dimensiuni diferite... De ce nu listeaza doar modelul principal si acolo sa dea subcategorii pe pagina produsului, sau invers, sa le imparta din start pe categorii. Si de ce nu dau ca orice firma mai serioasa o fisa clara de specificatii in format tabelar? Oricum mai astept si o oferta pe aici... poate vrea cineva sa se dispenseze de o chitara veche.
  11. Tocmai am fost in magazinul lor, am comparat un Laura si un SM20, au fost... asa-si-asa... SM20-ul avea o rezonanta in cutie ciudata, anormala, sunetul nu era parca suficient de curat. Iar corzile de bas desi era acordata la inaltimea corecta faceau buzz cu fretboardul. Laura avea -culmea- un sunet mai curat dar cumva rece si care nu-mi inspira nimic (desi are topul din solid). E drept, s-ar incadra in buget, dar parca nu sunt ok. Intentionez sa incerc si ceva Yamaha cum suna, citisem undeva ca nu intotdeauna conteaza doar calitatea materialelor ci si cate de buna a contructia (vezi vestita chitara Taylor facut dintr-un palet de stejar). Am incercat recent un Dimavery CN-500 (electro-"clasica", dar nu am conectat-o) si mi s-a parut ca suna destul de ok (dar este cam 500 lei la pret) - mai bine decat cele doua de la Hora. Doar ca era 4/4 si nu se incadreaza in buget.
  12. Salut, Caut o chitara clasica 3/4 sau 7/8 pentru un copil de 9 ani/1.5 m. Scala sa fie 570-620 mm. Ofer maxim 150-300 lei in functie de model. Caut in principal sa aiba intonatie buna, sa se acordeze corect, actiune redusa si sa nu aiba buzz. Pragus si calus in stare buna, daca acestea nu sunt din plastic si daca exista compensare superioara la calus pentru coarda sol ar fi un plus. Daca se ofera cu corzi, va rog precizati marca/modelul. Exclus chitare clasice pe care s-au montat corzi de otel sau care au gatul stramb. Din motive de buget, as prefera unul din modelele: Hora SM 200 3/4 (http://www.soundstudio.ro/chitara-clasica-hora-sm-200-34.html) - ofer maxim 150 lei in functie de stare Yamaha CS40 / CS103 (http://www.senia.ro/cs40-chitara-clasica-yamaha-22547-3) Ar merge si Strunal, Cordoba (Protege C1), Epiphone (PRO-1), Lag Occitania 66-3 eventual Höfner, Hopf, Hellweg, Gewa Pro Arte/ Pro Natura - daca e un model mun, poate mai suplimentez oferta. Pentru Aria, Fender, Eko sau no-nameuri/branduite gen DiMavery, Freedom etc. ofer maxim 150 lei si numai daca se aud bine. Eventual ofer la schimb controller midi TerraTec midi-smart 49 clape cu conectare pe midi (nu usb). Multumesc.
  13. multumesc inca o data, tuturor! ati fost de un real ajutor (sincer, nu-mi inchipuiam ca forumul este chiar atat de activ!) cred ca o sa mai stau pe aici, si poate in viitor voi avea si eu ceva de spus rock on!
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.