www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Aveti idee unde poti inregistra numele unei trupe?


apocalipsa
 Share

Recommended Posts

M-ar interesa care ar fi pasii necesari pentru inregistrarea legala a unui nume de trupa. Pe viitor va fi nevoie de asa ceva. Nu va bagati daca nu stiti, cu remarci de genul "incearca la...", etc.

 

Postez aici pentru ca gazda noastra Cyfer activeaza in domeniu si poate e familiarizata cu procesul asta de legalizare.

 

Thanks to all!

 

P.S. - intrebarea e valabila si pentru muzica dar si pentru lyrics, in afara de UCMR-ADA.... pe la care unii din noi au fost.

Edited by danzefirelli
Link to comment
Share on other sites

Guest radioman

M-ar interesa care ar fi pasii necesari pentru inregistrarea legala a unui nume de trupa. Pe viitor va fi nevoie de asa ceva. Nu va bagati daca nu stiti, cu remarci de genul "incearca la...", etc.

 

Postez aici pentru ca gazda noastra Cyfer activeaza in domeniu si poate e familiarizata cu procesul asta de legalizare.

 

Thanks to all!

 

P.S. - intrebarea e valabila si pentru muzica dar si pentru lyrics, in afara de UCMR-ADA.... pe la care unii din noi au fost.

 

 

Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.

 

www.osim.ro

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Pentru NUME de trupa, Radioman are dreptate, treaba se face la osim si costa destul de mult. Pina nu e serioasa treaba, nu are rost sa va agitati cu asta.

In afara de inregistrarea numelui, se poate face la notar un act prin care sa faceti o intelegere intre componenti. Prin respectivul act se stipuleaza drepturile si atributiile fiecarui membru in cadrul trupei.

 

Pentru muzica si texte eu folosesc US Copyright Office. Te costa 45$ pe fiecare inregistrare dar avantajul e ca poti inregistra tot albumul odata nu fiecare piesa separat. Poti face copyright si pe coperta albumului...

 

Stai departe de "copyright-ul saracului" gen: "imi trimit mie un plic sigilat cu CDul meu". Nu are nici o valoare la tribunal.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Mircea19

Deci:)

 

nume trupa , nume marca, font, culoare, etc toate astea se inregistreaza la osim...

muzica si text se inregistreaza la ucmr-ada...si este gratuit... si daca muzica respectiva este difuzata la radio , tv, emisiuni, spectacole sau se fac ring tonuri sau este folosita in orice mod... primiti bani....

 

pt detalii legate de inregistrarea operelor muzicale la ucmr-ada sunati la 3167977 contact Elena (Nuti) Serban.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

o mica dilema care ma roade de ceva vreme... de ce pe formularul ucmr-ada e o nota care initial nu era si care zice ca sunt de acord ca aceasta opera muzicala sa fie folosita ca ton de apel sau pe internet. nu era evident ca ei gestioneaza oricum piesa oriunde ar fi ea? e o magarie sau what?

Link to comment
Share on other sites

o mica dilema care ma roade de ceva vreme... de ce pe formularul ucmr-ada e o nota care initial nu era si care zice ca sunt de acord ca aceasta opera muzicala sa fie folosita ca ton de apel sau pe internet. nu era evident ca ei gestioneaza oricum piesa oriunde ar fi ea? e o magarie sau what?

Nu se referã nimeni în lege la ring-tonuri, deci e posibil ca ucmr sã-ºi fi luat niºte mãsuri administrative pânã când legea va fi amendatã.

"Internet"ul nu ºtiu de ce este menționat pentru cã în art15(1) legea spune cã se considera comunicare publica orice comunicare a unei opere, direct sau prin orice mijloace tehnice, inclusiv internet. Este adevãrat cã net-ul este amintit doar în zona de publicare nu ºi la partea de "protejare".

 

Poate un jurist ne explicã mai clar. Eu nu mã pricep la interpretat legi.

Link to comment
Share on other sites

Pentru muzica si texte eu folosesc US Copyright Office. Te costa 45$ pe fiecare inregistrare dar avantajul e ca poti inregistra tot albumul odata nu fiecare piesa separat. Poti face copyright si pe coperta albumului...

 

Stai departe de "copyright-ul saracului" gen: "imi trimit mie un plic sigilat cu CDul meu". Nu are nici o valoare la tribunal.

 

 

Ce avantaj ai daca folosesti US Copyright Office? De ce asta si nu UCMR-ADA care este gratuit?

Per total, ce avantaje si dezavantaje sunt?

Link to comment
Share on other sites

Ce avantaj ai daca folosesti US Copyright Office? De ce asta si nu UCMR-ADA care este gratuit?

Per total, ce avantaje si dezavantaje sunt?

Nu mai ºtiu cum fac treaba UCMR, dar pe vremea când lucram eu cu ei, prin 2000, era o mare aiurealã. În primul rând ei erau primii pirați. Lãsai documentele, ei le primeau, îți spuneau mulțumesc ºi "la revedere". În mod normal ar trebui sã-ți dea o chitanțã prin care tu sã demonstrezi cã ai lãsat materialul respectiv. În al doilea rând, trebuia sã scrii câteva note pe un portativ, adicã linia melodicã, însoțite de text, doar o parte din el, nu tot. Cum proteja hârtia respectivã înregistrãrile mele nu am înțeles nici acum.

 

La US Copyright Office trimiți materialul audio care urmeazã sã fie protejat în întregime ºi primeºti documentele oficiale cum cã ei au primit respectivele înregistrãri.

Link to comment
Share on other sites

Cum iti incasezi drepturile de autor? Ce control ai asupra operei tale (in restul lumii)? Este valabil si pentru Romania?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

pai e simplu:

1. daca nu esti membru te duci si completezi un formular care se cheama "mandat de gestiune" prin care ei gestioneaza drepturile patrimoniale de autor, cu asta automat devii membru si intri in baza lor de date, compozitor/textier sau ambele.

2. la fiecare piesa depui "declaratia operei muzicale" cu partitura pe spate, poti sa scrii si toata partitura pe 10 pagini

ca nu se supara nimeni.

 

insa ma deranjeaza kestia aia cu tonurile de apel. pt ca daca era prevazuta in lege si totu era ok ei nu mai scriau asa ceva... iar la cate se intampla in romania ma gandeam ca e posibil ca astia sa faca o magarie prin care ce apare pe net sau in tonuri de apel si care ei culmea nu protejeaza sa fie folosit de altcineva protejat de ei... poate sunt eu prea sf-ist. este ca si cum te duci la un magazin sus scrie mare bacanie si in acelasi timp au un afis pe care scrie vindem si preparate de bacanie. adik e redundant...

Link to comment
Share on other sites

initial m-am dus cu cd-ul. domle trebe partitura.... buun. dar ce se intampla cu cei care fac muzica electronica? si tanti imi da de inteles ca pt muzica aia e posibil sa se faca exceptie. apoi: cum treci pe partitura: fluieratul, tusitul, deschisul usii etc. si astea sunt idei sonore care intra de multe ori in partitura unei piese muzicale.

Link to comment
Share on other sites

Cum iti incasezi drepturile de autor? Ce control ai asupra operei tale (in restul lumii)? Este valabil si pentru Romania?

Controlul este acela de a ºti cã opera îmi aparține.

În rest pentru colectãri se ocupã alte organizații... exemplu: www.bmi.com

 

actualmente ti se pun pe formularul cu partitura 2 stampile: data si nr de inregistrare. un ex ramane la ei si unul la tine.

E bine, una din probleme s-a rezolvat.

Acum rãmâne sã rezolve ºi problema a doua.

 

insa ma deranjeaza kestia aia cu tonurile de apel. pt ca daca era prevazuta in lege si totu era ok ei nu mai scriau asa ceva... iar la cate se intampla in romania ma gandeam ca e posibil ca astia sa faca o magarie prin care ce apare pe net sau in tonuri de apel si care ei culmea nu protejeaza sa fie folosit de altcineva protejat de ei... poate sunt eu prea sf-ist. este ca si cum te duci la un magazin sus scrie mare bacanie si in acelasi timp au un afis pe care scrie vindem si preparate de bacanie. adik e redundant...

Cred cã-ți faci prea multe probleme. Dacã piesa ta ajunge sã fie ringtone ºi nokia o pune ca default în telefonul lor, e adevãrat nu câºtigi nimic la treaba asta în România, dar poți sã fii sigur cã din acel moment "te-ai ajuns" :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uniunea Compozitorilor din Romania

 

dupa cate stiu inca functioneaza )?) , si de exemplu prin uniune primeam bani dupa piesele declarate ce sunt date la TV -uri sau in concerte , birturi etc ...de la radio n-am primit niciodata nimic .

 

Pentru un concert se depunea repetroriul si dupa veniturile inasate primeam bani .In cazul turneelor trebuia impartite compozitiile egal intre mambri daca ai vrut sa scoti maxim de bani dupa drepturi de autor ,pentru ca daca aveai singur toate compozitiile dupa 20 minute crestea progresiv impozitul asa ca impartit luam cu totii bani dupa compozitii si munca comuna.

 

De exemplu pana in '89 trebuia obligatoriu sa depui un repertoriu de cel putin 120 piese in care 80% trebuia sa fie muzica de compozitori romani .Si asta la fiecare birt /bar .Asa primeau foarte multi compozitori bani din toate birturile din tara deoareca erau trecuti in repertoriu.Nu stiu cat ajungea la ei din suma caci impozitul era progresiv .Nu cunosteam niici 20% din repertoriul de birt dat la Uniune ( hehe) .

Smecheria este ca si la poker , ai o piesa ti-o fura cineva face millioane de coco , da-l in judecata ,,,DAR te pune sa depui "N%" din suma reclamata ce o declari ca si pierdere in urma "furtului" ...deci nu ai bani sa dai in judecata pa eci cu bani enorm de multi.

 

Daca ai norocul sa ti-se fure o piesa /tema singuril lucru ar fi ca faci scandal cat te tin buzunarele si ajungi cunoscut , asa poate intri in atentia producatorilor..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

M-ar interesa care ar fi pasii necesari pentru inregistrarea legala a unui nume de trupa. Pe viitor va fi nevoie de asa ceva. Nu va bagati daca nu stiti, cu remarci de genul "incearca la...", etc.

 

corect pana acum, Osim. Insa e scump si nu prea are rost daca nu te cheama "la familia" sau "accent", daca intelegi ce vreu sa zic. cu "metallica" oricum nu ai nici o sansa :) oricum, slabe sanse sa mai foloseasca cineva numele tau DUPA TINE odata ce te-ai afirmat public. mai mult e folositor daca cofetaria din colt scoate o prajitura cu numele asta si face public prin comunicarea de marketing ca e vorba de o denumire dupa tine..

 

Nu mai ºtiu cum fac treaba UCMR, dar pe vremea când lucram eu cu ei, prin 2000, era o mare aiurealã. În primul rând ei erau primii pirați. Lãsai documentele, ei le primeau, îți spuneau mulțumesc ºi "la revedere". În mod normal ar trebui sã-ți dea o chitanțã prin care tu sã demonstrezi cã ai lãsat materialul respectiv. În al doilea rând, trebuia sã scrii câteva note pe un portativ, adicã linia melodicã, însoțite de text, doar o parte din el, nu tot. Cum proteja hârtia respectivã înregistrãrile mele nu am înțeles nici acum.

 

La US Copyright Office trimiți materialul audio care urmeazã sã fie protejat în întregime ºi primeºti documentele oficiale cum cã ei au primit respectivele înregistrãri.

 

adevarat. poate ar trebui sa incercati si la alte societati de gen. stiam eu cateva, trebuie sa imi revad vechile agende si mailuri. oricum, bmi.com nu te protejeaza decat pe teritoriul american iar la BIEM nu ai acces direct ca si compozitor.

 

 

insa ma deranjeaza kestia aia cu tonurile de apel. pt ca daca era prevazuta in lege si totu era ok ei nu mai scriau asa ceva... iar la cate se intampla in romania ma gandeam ca e posibil ca astia sa faca o magarie prin care ce apare pe net sau in tonuri de apel si care ei culmea nu protejeaza sa fie folosit de altcineva protejat de ei... poate sunt eu prea sf-ist. este ca si cum te duci la un magazin sus scrie mare bacanie si in acelasi timp au un afis pe care scrie vindem si preparate de bacanie. adik e redundant...

 

dan, daca piesele tale si trupa ta se afla in romanian top 40 sa zicem, abia atunci sa iti faci griji. tonurile de apel sunt de trei feluri: alea puse de fabrica in soft, caz in care fabrica plateste drepturi, cele "oficiale" si care sunt vandute de site-urile de profil care au interesul cum ziceam sa vanda doar din top40 sau 100 si nu ma refer la rock, blues, funk sau genuri necomerciale (plus ce 50% sunt manele) si tonurile pe care si le face orice utilizator acasa dintr-un mp3, caz pe care nu il poti controla. deci grija ta e oarecum inutila. poate holograf sau iris ar trebui sa isi faca griji, nu noi, muritorii.

 

initial m-am dus cu cd-ul. domle trebe partitura.... buun. dar ce se intampla cu cei care fac muzica electronica? si tanti imi da de inteles ca pt muzica aia e posibil sa se faca exceptie. apoi: cum treci pe partitura: fluieratul, tusitul, deschisul usii etc. si astea sunt idei sonore care intra de multe ori in partitura unei piese muzicale.

 

1. aceste sunete nu sunt supuse dreptului de autor decat in urma unor contracte pentru obtinerea lor pe un anumit teritoriu pe o perioada de timp data. de exemplu, daca tu gasesti pe internet sau pe un cd cu sfx un sunet de masina care pune frana si il folosesti ca intro pt o piesa de-a ta pe care o pui pe un cd si il oferi spre vanzare sau o difuzezi la radio (radio care plateste drepturi de autor pt piesa ta catre ucmr, care iti plateste tie, la randul ei), ei bine, in momentul ala tu comiti o ilegalitate. e destul de greu sa fii prins intrucat nu avem o organizatie care sa stea dupa fiecare inregistrare sa faca investigatii. pt aceste banci de sunete se platesc sume fixe, de regula, sunt royality free si sunt pe teritoriul pt care il cumperi. am zis asta ca s aintelegi si ca atunci cand declari ca e opera ta in intregime si semnezi pt asta, e bine sa te asiguri si ca asa e (aici includ si sfx sau alte forme de sunet incluse in opera ta).

2. dpdv muzical ele nu se noteaza, dar au un specific al lor de notatie care nu se face pe portativ, ci mai degraba pe un fel de desen asemanator cu felul in care se noteaza sound designul pt film.

3. cum aceste sfx pot fi cumparate de oricine, ele pot fi folosite de oricine le cumpara in operele lor, asadar nu poti inregistra aceste efecte DOAR pe numele tau, exclusiv. are logica ce spun?

 

Cam asa..

 

(userul George poate ma completeaza. stie ca am ceva experienta ca producator la McCann Erickson, unde impreuna cu seful sau - daca mai lucreaza acolo - am purtat negocieri pt obtinerea de drepturi pt piese internationale pt reclame si alte destinatii interactionand si corespondand cu societati de gestiune internationale, personal realizand in aceasta calitate si cateva sunte de spoturi radio care includeau de fiecare data muzica si sfx, deci cred ca stiu ce spun.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest N3gru
corect pana acum, Osim. Insa e scump si nu prea are rost daca nu te cheama "la familia" sau "accent", daca intelegi ce vreu sa zic. cu "metallica" oricum nu ai nici o sansa :) oricum, slabe sanse sa mai foloseasca cineva numele tau DUPA TINE odata ce te-ai afirmat public. mai mult e folositor daca cofetaria din colt scoate o prajitura cu numele asta si face public prin comunicarea de marketing ca e vorba de o denumire dupa tine..

 

 

 

adevarat. poate ar trebui sa incercati si la alte societati de gen. stiam eu cateva, trebuie sa imi revad vechile agende si mailuri. oricum, bmi.com nu te protejeaza decat pe teritoriul american iar la BIEM nu ai acces direct ca si compozitor.

 

 

 

 

dan, daca piesele tale si trupa ta se afla in romanian top 40 sa zicem, abia atunci sa iti faci griji. tonurile de apel sunt de trei feluri: alea puse de fabrica in soft, caz in care fabrica plateste drepturi, cele "oficiale" si care sunt vandute de site-urile de profil care au interesul cum ziceam sa vanda doar din top40 sau 100 si nu ma refer la rock, blues, funk sau genuri necomerciale (plus ce 50% sunt manele) si tonurile pe care si le face orice utilizator acasa dintr-un mp3, caz pe care nu il poti controla. deci grija ta e oarecum inutila. poate holograf sau iris ar trebui sa isi faca griji, nu noi, muritorii.

 

 

 

1. aceste sunete nu sunt supuse dreptului de autor decat in urma unor contracte pentru obtinerea lor pe un anumit teritoriu pe o perioada de timp data. de exemplu, daca tu gasesti pe internet sau pe un cd cu sfx un sunet de masina care pune frana si il folosesti ca intro pt o piesa de-a ta pe care o pui pe un cd si il oferi spre vanzare sau o difuzezi la radio (radio care plateste drepturi de autor pt piesa ta catre ucmr, care iti plateste tie, la randul ei), ei bine, in momentul ala tu comiti o ilegalitate. e destul de greu sa fii prins intrucat nu avem o organizatie care sa stea dupa fiecare inregistrare sa faca investigatii. pt aceste banci de sunete se platesc sume fixe, de regula, sunt royality free si sunt pe teritoriul pt care il cumperi. am zis asta ca s aintelegi si ca atunci cand declari ca e opera ta in intregime si semnezi pt asta, e bine sa te asiguri si ca asa e (aici includ si sfx sau alte forme de sunet incluse in opera ta).

2. dpdv muzical ele nu se noteaza, dar au un specific al lor de notatie care nu se face pe portativ, ci mai degraba pe un fel de desen asemanator cu felul in care se noteaza sound designul pt film.

3. cum aceste sfx pot fi cumparate de oricine, ele pot fi folosite de oricine le cumpara in operele lor, asadar nu poti inregistra aceste efecte DOAR pe numele tau, exclusiv. are logica ce spun?

 

Cam asa..

 

(userul George poate ma completeaza. stie ca am ceva experienta ca producator la McCann Erickson, unde impreuna cu seful sau - daca mai lucreaza acolo - am purtat negocieri pt obtinerea de drepturi pt piese internationale pt reclame si alte destinatii interactionand si corespondand cu societati de gestiune internationale, personal realizand in aceasta calitate si cateva sunte de spoturi radio care includeau de fiecare data muzica si sfx, deci cred ca stiu ce spun.)

 

Am  si eu nevoie de putin ajutor, Vreau  sa imi inregistrez numele de  scena la osim dar am intrat la ei pe site si mam pierdut, daca poate cineva sa ma ajute  sa  imi dea mai multe detalii,si  as  vrea sa imi inregistrez un album sau mai multe piese (copyright) instrumental cu tot cu versuri , nu fack muzica pe partituri o fac  dupa ureche muzicala pe  pc . Id'ul meu de mess Nigroo_fizzoo@yahoo.com am nevoie de putina directionare. Cu respect Negru ,Multumesc  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

dezgrop si eu acest topic..ca sa nu fac unul nou...sunt curios daca pana la urma UCMR-ADA functioneaza cum trebuie, daca este bun de ceva copyright-ul de aici: http://myfreecopyright.com/ (pe site spune ca este valabil in orice tara(worldwide))...adica..o trimit acolo..imi spune ca este inregistrata si gata.. si as mai vrea sa stiu ce trebuie sa fac de exemplu daca aud piesa la radio...cine ar trebui contactat

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
On 2/29/2008 at 10:39, Razvan Alexandru said:

 

oricum, slabe sanse sa mai foloseasca cineva numele tau DUPA TINE odata ce te-ai afirmat public.

Am pățit că acum 2 luni a apărut o formație din SUA cu același nume ca al trupei mele, trupă cu o vechime de 12 ani. Evident, nu ne-am înregistrat numele la timp... Să zicem că în 6 luni avem concerte undeva prin Europa și vom avea baiuri din cauza asta... In this case, ce e de făcut? Nu există vreo cale legală prin care am putea demonstra existența trupei și să ne folosim numele în continuare? Sau whats done, its done, ciuciu... (Am verificat pe Bandname.com, americanii deja există în baza aia de date...) Menționez că în scurt timp vom avea o Asociație (ONG) pe numele formației.

Edited by Veronica
I wanted to add another info.
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.