www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Carvin Dc 727 - 7 String Guitar


Edmond
 Share

Recommended Posts

Voi continua cu review-urile pentru iubitorii de 7 string-uri de la noi din tara. Incepusem acum multi ani o chestiune similara ce se poate vedea aici: http://forums.rgc.ro...3410-7-strings/

Astazi am ales sa scriu despre chitara care probabil mi-a fost cel mai aproape de suflet:

Carvin DC 727

Dupa cum stiu cei care auzit de brand-ul Carvin, au cateva modele de serie, unele facute chiar de zeci de ani cu mult succes, dar mai ofera si posibilitatea de a-ti construi chitara ideala (desigur daca detii banii respectivi) dupa specificatiile dorite, lucru apreciat de foarte multa lume.

Carvin a fost un brand in mare voga in anii 80, in special in perioada glam rock, cand multi artisti cunoscuti au cantat pe Carvin.

La noi in tara chitarile Carvin nu sunt foarte cunoscute si foarte putini chitaristi poseda un astfel de instrument, ce intra deja in categoria professional intrument. Majoritatea nu risca sa-si investeasca banii (putini) intr-un brand pe care nu-l pot compara cu altele mult mai consacrate la noi in tara cum ar fi Fender, Gibson sau chiar Ibanez.

Din pacate insa, cand vine vorba de oferta de 7 string-uri de pe piata chitarilor, mai ales daca vorbim de o perioada de acum cativa ani, oferta de chitari high end era foarte limitata. Asadar Carvinul a devenit pentru mine o optiune reala.

As mai dori sa spun de asemenea ca aici pe forum exista un topic destinat fanilor Carvin ce poate fi gasit aici: http://forums.rgc.ro...3410-7-strings/

 

Constructia Carvinului DC 727 pe care l-am avut eu:

- corpul facut 3 bucati de mahon

- griful neck thru body, tot mahon

- atat corpul cat si griful erau uleiate

- tastiera abanos

- taste medium jumbo

- strings thru body

- circuit activ: volum, joase - inalte (potentiometrul de volum este cel care cupleaza si decupleaza circuitul activ)

- circuit pasiv: volum, tone

- un switch pt. doze pe 3 pozitii

- doua switch-uri (pt. fiecare doza) pe 2 pozitii ce comuta dozele in single sau duble

- un switch pe 2 pozitii cu care se comuta faza dozelor

- cheite Sperzel cu sistem de locking

Sunet:

Mahonul era unul foarte usor, corpul destul de ingust si din cauza asta chitara avea o caracteristica mai pronuntata pe medii joase (undeva pe la 600 de hz), lucru ce definea destul de bine notele in mix. Acest lucru il facea o chitara ideala pentru clean-uri si in special pe pozitia de single coil. Suna un pic fenderish, daca pot spune asa.

Intr-un context mai jazzy chitara era cum se zice "the real shit". Suna extraordinar pe clean-uri cu un pic de reverb si delay. Sa canti pasaje de gen Opeth - Damnation sau chiar Pink Floyd-uri era potrivit pentru aceasta chitara.

Intr-un context metal chitara nu era tocmai ce trebuia. Intotdeauna am avut impresia ca aveam o caracteristica de single coil in sunet, iar cand cauti ca chitara sa-ti sune heavy, nu era tocmai "the perfect match". Am incercat pe diferite ampuri, cu diferite doze si concluzia a fost ca chitara nu a fost potrivita pentru metale.

Griful era cel mai balansat grif pe care am cantat pana acum. Era match-ul perfect ca si grosime. Nu era nici prea gros sa fie butucanos si nici prea subtire (gen Ibanez) incat sa nu mai sune. Asadar chitara avea un sustain de vis. Se vedea ca cei de la Carvin sunt profesionisti avand griful taiat frumos pe fibra lemnului, frumos potrivit cu fibra celor doua "aripi" ale corpului chitarii.

Playability:

Ce pot spune despre Carvinu-l acesta este ca este cea mai confortabila chitara pe care am cantat pana acum. Desigur, este o chestiune de gust si mai este si o chestiune de obisnuita. Eu am trecut la Carvin dupa ce am avut un Ibanez RG 7420, iar trecerea a fost relativ lunga pana m-am obisnuit cu noua chitara, insa trebuie sa luam in considerare ca pe langa griful care este complet diferit la Carvin in comparatie cu Ibanez-ul, la Carvin este acel bridge gen Fender, iar la Ibanez este floyd rose. Acest aspect pozitioneaza mana pe chitara complet diferit si de aici vine si confortul sau disconfortul unei cantari.

De asemenea ce mi-a placut la Carvin foarte mult este acel cut pe corpul chitarii care face ca mana dreapta sa nu se opreasca pe muchia chitarii, aspect ce a contribuit din nou la confortul cantatului.

 

In final, as dori sa propun un chart (subiectiv, desigur) pentru a oferi niste calificative pentru toate chitarile la care voi face review pentru a oferi o perspectiva mai buna asupra chitarii (10 fiind scorul maxim):

Calitatea si sunetul lemnului: 8.7

Constructie & finisaje: 9.3

Doze & electronice: 7.8 (doze) / 9 (circuitul activ + toate feature-urile)

Confort: 9.5

Durabilitate & calitatea componentelor: 9

Gen muzical recomandat: Jazz / Rock

Pret de nou: ~ 1300 $

Pret / calitate: 8.7

Impresie generala: 8.8

post-258-0-77689100-1378556915_thumb.jpgpost-258-0-30031300-1378556928_thumb.jpgpost-258-0-27863500-1378556935_thumb.jpgpost-258-0-23335300-1378556940_thumb.jpgpost-258-0-83169800-1378556942_thumb.jpgpost-258-0-53560500-1378556952_thumb.jpgpost-258-0-65355200-1378556959_thumb.jpgpost-258-0-69915000-1378556966_thumb.jpgpost-258-0-71681600-1378556971_thumb.jpg

Edited by Edmond
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

In functie de lemnul (sau combinatiile de lemn) din care este facuta chitara, sunetul difera si influenteaza caracteristica tonului chitarii. Mahonul este un lemn foarte celebru in fabricarea chitarilor, in special la chitarile electrice. Este un lemn care suna dark, iar caracteristica predominanta a lui este ca, atat singur cat si in combinatii cu alte esente lemnoase, ofera un sunet cald, bogat in frecventele joase. Insa exista multe esente de mahon. De exemplu exista lemn de mahon care este foarte dens si totodata foarte greu. De obicei lemnul dens suna mai adunat, dar nu intotdeauna. Depinde foarte mult de calitatea lui ( exista notatii in functie de calitatea lui, ca AAA, sau AAAA) de felul in care este uscat samd. Insa exista si mahon mai poros, daca se poate spune asa. Carvinul era asa. Lemnul este mai usor si ca sunet suna un pic mai spart.

In general, grosimea este data de cat de mult se doreste ca tomanitatea lemnului sa influenteze sunetul. Un lemn mai gros, influenteaza mai mult, unul mai subtire mai putin, in special in combinatii cu alte lemne. Cum a fost cazul Carvin-ului, care era facut dintr-o singura esenta, este vorba mai mult de rezonanta. Un lemn mai subtire, daca este uscat perfect, rezoneaza mai usor decat un lemn mai gros.

Oricum, de toate lucrurile astea te prinzi in urma experientei, incercand chitari si chitari... si nu in ultimul rand in studio, inregistrand cu instrumentele respective. In studio se poate auzi destul de usor (pentru o ureche avizata) caracteristica predominanta a instrumentului.

Link to comment
Share on other sites

Este un lemn care suna dark, iar caracteristica predominanta a lui este ca, atat singur cat si in combinatii cu alte esente lemnoase, ofera un sunet cald, bogat in frecventele joase.

Dacă îmi permiteți să reformulez puțin întrebarea lui BlocK: consideri că orice chitară din mahon sună mai "dark" decât orice chitară din frasin de exemplu, sau alt lemn considerat mai "bright"? De ce?

 

In general, grosimea este data de cat de mult se doreste ca tomanitatea lemnului sa influenteze sunetul

Dacă mă străduiesc pot înțelege de unde ai scos intuiția asta, dar ce legătură are cu realitatea? De ce grosimea și nu celelalte cote?

 

Un lemn mai subtire, daca este uscat perfect, rezoneaza mai usor decat un lemn mai gros.

Sunt doi factori diferiți în evaluarea asta:

1. Da, presupun că umiditatea poate amortiza calitatea rezonanței, afectând elasticitatea fibrelor.

2. Diferența principală dintre un volum mai mare și unul mai mic de lemn e frecvența la care rezonează, nu Q-ul.

Link to comment
Share on other sites

Mahonul este un lemn foarte celebru in fabricarea chitarilor, in special la chitarile electrice. Este un lemn care suna dark, iar caracteristica predominanta a lui este ca, atat singur cat si in combinatii cu alte esente lemnoase, ofera un sunet cald, bogat in frecventele joase

 

Presupunand o combinatie 50/50, intr-un corp, de artar si mahon, ce fel de sunet s-ar trebui obtine? Conteaza cum sunt dispuse cele doua tipuri de lemn in spatiu, luand ca punct de referinta, sa zicem, o cavitate de doza? Cum, si de ce?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.