www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

"TONUL "


karpi
 Share

Recommended Posts

Iata ca mai am otzara si termin Sursa ptr Pedalboard .

 

M-am plisctisit deja de bobinat , lipit , taiat , decupat ...acum nu am "varnish " ca sa izolez firele de iesire de 10V AC din traf  ( motiv sa ma opresc din lucru ..hehe )

 

post-902-0-10631200-1432551500_thumb.jpg

post-902-0-53515300-1432551547_thumb.jpg

post-902-0-50891600-1432551594_thumb.jpg

post-902-0-16816900-1432551634_thumb.jpg

 

 

6 x   DC 9V  /0,5A

 

Poate o sa montez in interiorul cutiei o  mica si  sursa in comutatie  USB  de 5V/2A ca sa am sursa  si ptr Zoom-R8 .ce va fi  utila si ptr incarcarea acumulatoarelor .ptr efectele folosite in plus ( cateodata ) .

 

M-am hotarat la aceasta schema cu traf cu multe infasurari izolate galvanic  deoarece am cumparat "Patch Cable" 9 perechi .

post-902-0-46664300-1432552446_thumb.jpg.

 

.asa ca nu voi mai face cabluri "unidirectionale " ce erau utile ca sa nu faca bucla de masa . daca utilizez o sursa unica cu masa comuna .

 

Asta ar fi schema de principiu "anti ground loop " :

.post-902-0-31821600-1432552629_thumb.jpg

Cablurile de interconectare au masa ecranajului legata doar la unul din capete .

Masa montajelor |"vine" prin alimentare cu legaturile in sistem "stea" ..astfel NU avem bucl ade masa chiar daca avem sursa unica ptr toate pedalele .

 

 

 

Edited by karpi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cautand prin "arhiva "   am dat de urmele unuia din procesoarele analogice construite cu ani in urma ..

 

BLOC 1-ul de filtre comandate in tensiune , ring modulator , compresor /expandor /limitator   panoramare dinamica ,,distors  ...vibrato ..wah . , si alte sounduri  .

Chorus , delay .flanger , phaser era alt bloc .

 

Apoi si WAH am construit altul , si compresoare inca vre-o doua trei tipuri , tube distortion cu tuburi ghinda (MIG)  ..si multe altele .

..post-902-0-05270300-1433325078_thumb.jpg

post-902-0-68714000-1433325298_thumb.jpg

 

Alt BLOC 2 ...- compresor deshtept ..din mai multe variante ..acesta era cu trei benzi separat reglabile si urma sa fie si ptr "sidechain"  ( adica cu semnalul altui instrument se poate comprima de ex chitara ...cand este vocalul sa se reduca chitara cu anumiti dB presetati .etc ...)

post-902-0-15732500-1433326548_thumb.jpg

 

Dupa  mai multe procesoare construite a ramas sa fac unul cu  memorarea preseturilor , deoarece odata dereglat un sound bestial  nu mai puteam reface exact acelasi sound .

Am inceput sa adun componente ptr automatizare etc..... dar iesea un monstru ( cimitir de componente ) ,

Iesea ceva netransportabil asemanator cu primele sintetizatoare .

 

Comutatoarele ,potmetrele si jack-urile aajungeu la un cost ce nu mai merita sa investesc .

Ptr reducerea costurilor cat si al spatiului ocupat de elementele de comanda trebuia sa trec la digitalizarea comenzilor ptr comutatoare sa utilizez porti de transfer analogice  ,potmetre digitale ..etc al caror stare se poate mermora intr-o memorie de cateva zeci de KB ..deci er anecesar si un display ca sa vad ce fac ..etc

 

Apoi am primit cadou primul procesor si am vazut vca este extrem de util ptr scena ,,apoi cu avansarea tehnologiei si ptr home-recording au ajuns la calitate suficient de OK  .....

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Au aparut doua inregistrari din 2006 ..

 

Una  de la " Jurnalul de bord " al lui Adi Barar   show-uri organizate in fiecare an de catre Adi la ziua de nastere cand trage linie si face o retrospectiva .

 

cu trupa EFFECT

 

Cealalta inregistrare  de la prima editie al festivalului PLAI  cu "Dixie Krauser Band" la repetitii 

Din pacate din concert  ce a iesit super suna super  materialul tras de doua echipe  TV era de de neutilizat  din cauza wattajului enorm au iesit inregistrarile distorsionate .

 

Asta a fost concertul unde cu 200W adevarati ( doua Fender de cate 100 USA  ) la chitara la 1 metru in spatele meu abea auzeam chitara pe scena , cum au bagat "gate" la microfoane pe calea de monitoare ( ca sa nu intre in microfonie ) cand loveam in corzi parca loveam in sfoara nu in coarda de otzel ...asta venea din control ,,pe langa bass si toibe cat incape  apoi cand a intrat vocea a maturat totul ..hehe ...ca sa aud ce cant  mixeristul de scena ( erau vre-o 6KW monitoarele ) a intors o ditamai boxa ce era una din jurul tobarului . catre mine asa ca numai in acel "spot" auzeam chitara .

PA-ul  avea numai 35KW  .In fata scenei pe banci erau vre-o 300 de spectatori cred ca au fost terorizati de wattaj ..altii mai in spate rasfirati pe iarba si la tarabe cu bere se  auzea mult mai OK ..

 

Prietenul meu care a filmat la repetitii era plecat in concediu ,,camera lui are un compresor destept si poate sa  traga cam orice  volum fara distorsiuni .Chiar i-am spus ca nu are rost sa traga film caci suna groaznic in sala goala  unde am repetat ..reflexii reverberatie era foarte mare "vuietul " ce parca se continua si cand ne opream .NU m-a ascultat ! si iata ca pe inregistrare a iesit  relativ OK ..la voce era un TwinReverb ce nu se vede caci era pus jos in sala ca sa putem da volum astfel  avem controlul vocii . 

 

Dixie Krauser .- unul dintre cei mai buni basisti de pe la noi ..cu PRO MUZICA a cantat cel mai mult dupa cateva ttrupe foarte bune ca si KPK ( Krauser. Perin .Krakowski  toti au cantat in Promuzica de la inceputuri apoi s-au desprins si au avuit cariere cu alte trupe  apoi uni ca Dixie si Krakowski s-au reintors in formula rock al trupei lui Ilie Stepan ....Perin @Boitza Alex (R.I.P) a plecat la Rosu si Negru ...prin '87) impreuna cu Mario Florescu percutionist dar si vocalist de exceptie  care si el a cantat cu PRO MUSICA .pe post de vocalist .

Anul acesta a avut loc un mare concert "reunion" al trupei PRO MUSICA , respectiv doua concerte apoi au lansat si DVD cu concertul de la sala Capitol ..( dupa 22 de ani de pauza de activitate )

 

Edited by karpi
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

:P

 

 

E, pe undeva, ca ceasurile alea subacvatice care duc până la n atmosfere ! Ai unu' d-ăla, te-ai scos, n-are-a face c-ai crăpat, pe fundu' mării, ceasul tău va rămâne posterității.  :P

 

Mie, dintre inovațiile Youtube din ultima perioadă, cel mai tare m-a dat pe spate aceea cu videourile "360* experience". Dacă pe viitor se vor aplica și pe streaming-uri practic poți participa virtual, la marile concerte de pe glob. 

 

 

Exemplu ! [ nu merge pe Mozilla, încercați pe Chrome ! ]

 

 

.

 

 

 

 

 

.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:P

 

 

E, pe undeva, ca ceasurile alea subacvatice care duc până la n atmosfere ! Ai unu' d-ăla, te-ai scos, n-are-a face c-ai crăpat, pe fundu' mării, ceasul tău va rămâne posterității.  :P

 

Mie, dintre inovațiile Youtube din ultima perioadă, cel mai tare m-a dat pe spate aceea cu videourile "360* experience". Dacă pe viitor se vor aplica și pe streaming-uri practic poți participa virtual, la marile concerte de pe glob. 

 

 

Exemplu ! [ nu merge pe Mozilla, încercați pe Chrome ! ]

 

 

.

 

 

 

 

 

.

Vad ca merge pe MOZILA ..//

 

FAZA este ca "exemplul " ptr cei 8K  este de doar 4K ...hehe

 

Oricum pe CE monitor sa redai ..? pe langa ca streaming are nevoie de largime de banda mare ..pe reteaua de net .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se explica mai clar aici TONUL:

 

http://www.talkandroid.com/251941-you-can-play-videos-in-8k-resolution-on-youtube-but-its-not-practical/


:P

 

 

E, pe undeva, ca ceasurile alea subacvatice care duc până la n atmosfere ! Ai unu' d-ăla, te-ai scos, n-are-a face c-ai crăpat, pe fundu' mării, ceasul tău va rămâne posterității.  :P

 

Mie, dintre inovațiile Youtube din ultima perioadă, cel mai tare m-a dat pe spate aceea cu videourile "360* experience". Dacă pe viitor se vor aplica și pe streaming-uri practic poți participa virtual, la marile concerte de pe glob. 

 

 

Exemplu ! [ nu merge pe Mozilla, încercați pe Chrome ! ]

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

Din pacate se vede linia aia unde sunt lipite imaginile/bucatile. Inca mai este de lucrat la chestia asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"...Din pacate se vede linia aia unde sunt lipite imaginile/bucatile. Inca mai este de lucrat la chestia asta..."

 

Nu vad bucati lipite  pe  imagine (?) ...

 

cu Mozila daca lasi cursorul "mouse " pe imagine apar dungi subtiri negre ..acestea delimiteaza niste suprafete in functie de pozitia mouse-ului ... care suprafete dreptunghiulare au "link " o sageata pe care daca dai click  duce la versiune de postare  ce are  8K  din care p Mozila nu se vedea nimic ..ecran .nregru

Acum am incercat si vad ca doar pe Chrome functioneaza .......pe PC-ul meu ( placa video ..micutza ) numai pana la 1080  vad normal

 

4K ..sacadat

8K foarte ...incet ..sacadat

 

O sa apara incet videouri din concerte ..8K ..acum sa ai player si ecran ..

cu soundul ce o sa faca sa  auzim trupe live  tras cu microfoane din sala  ..si nu remixari ..

am fost ieri la un concert ...suna ..vai si amar

apoi la  circ in centru ...acrobatii atarnati de o macara ...totul frumos dar trupa de  muzica ambientala pe tema ...ce canta binisor ..era data pana la distorsiuni ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Salut. 

 

Recent am descoperit acest topic si am inceput sa citesc din el. As vrea si eu sa cer o parere in legatura cu tonul meu. Sunt curios sa aud si niste pareri exterioare, nu numai cele personale! :)

 

Am sa postez doua mostre piese trase live. Una e sub forma de video, unde se aude si clean-ul, iar cealalta am sa o upload-ez.

 

https://www.facebook.com/axisbandtm/videos/vb.444833215562266/868545756524341/?type=2&theater

 

Multumesc anticipat! :)


P.S: Piesele sunt mixate si masterizate de mine. As dori niste pareri si in legatura cu asta, daca se poate. Mersi! :)

AXiS - Come On (Let the Good Times Roll).mp3

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am sa postez si una cu Les Paul. Celelalte erau trase cu un Strat. Motivul principal pentru care scriu in acest topic este ca mi s-a spus ca am urechea deformata si ca tonul meu nu este "gras", este "mic", "macanit", "pacanit", si "ca o albinuta". Din acest motiv va rog sa imi oferiti si parerile voastre, va rog! Multumesc! :)

AXiS - Crossroads.mp3

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sper ca acest post al meu sa nu para la baza, pentru ca NU ESTE. Aceasta este o problema interioara cu care ma confrunt de ceva vreme si as vrea sa o solutionez cumva, sa vad daca am eu vreo problema, pentru ca nu ma mai prind de niste chestii si imi mananc nervii aiurea... Multumesc pentru intelegere! 

Link to comment
Share on other sites

"...Din pacate se vede linia aia unde sunt lipite imaginile/bucatile. Inca mai este de lucrat la chestia asta..."

 

Nu vad bucati lipite  pe  imagine (?) ...

 

Cu toata stima si respectul dar la varsta dumneavoastra nu ma mir. Poate intr-o zi cand am timp o sa fac un print screen si o sa colorez cu rosu. Daca nici atunci nu le distingeti inseamna ca aveti nevoie de alti ochelari.

 

P.S. Bucatile nu sunt lipite pe margine.

 

Numai bine si multa stima si respect.

Link to comment
Share on other sites

Tonul chitarelor mi se pare foarte reusit. Pe inregistrarile postate de catre tine, chitara suna profi, indiferent de chitara folosita, tu fiind singurul care poti simti diferentele care te pot avantaja pt. o exprimare mai buna intr-o piesa sau alta.

Pe de alta parte, te-as intreba: ce amp, ce dif-uri si ce brand si dimensiuni de corzi folosesti?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Gear-ul folosit este urmatorul:

 

Chitare: Fender AVRI '62 Strat cu dozele stock; Vintage Lemon Drop cu SD Alnico Pro 2

Amp: Ceriatone Plexi 50w + Marshall 1960AX (Celestion Greenbacks 25w Made in England)

Pedale: Geek Mac Daddy British Ballbreaker (clona dupa dumnezeu stie ce, pt drive), Laylah Delilah Centaur OD (clona Klon Centaur facuta de @sorin65), un reveb de la Build Your Own Clone, Seymour Duncan Pickup Booster (un fel de boost, oricum la un amp pe lampi in saturatie nu mai face mare lucru) si cred ca era si un Boss Noise Supressor pe acolo. 

 

Ahh, mint. Ce s-a tras aici a fost printr-o boxa Hughes & Kettner (sper ca am scris bine). Dif-urile nu le stiu exact, da parca erau ceva Celestion Rocket nu stiu cum. Nu bag mana-n foc. Ce am scris mai sus e boxa mea...

 

In Cubase cand am mixat, singurul lucru pe care l-am pus pe trackul de chitara a fost un plug-in de la Izotop, Ozone 4 parca ii zice si de acolo am selectat un plug-in, singurul de altfel, pentru chitara.

 

Intrebarea mea cea mare ar fi: Ar merge acest setup si intr-o trupa de cover-uri?


P.S: Corzile cred ca erau D'Addario de 10

Link to comment
Share on other sites

Silviu, de cintat cint(at)i traznet, orice obiectie aici e cel putin alaturea cu drumul.

 

Acuma "tonul" asta e tare subiectiv.

Cred ca e fireasca ingrijorarea ta si normala pentru oricare artist [(auto)suficienta nu e deloc artistica] in opinia mea. Un ton mai "gras" pentru Gibsonul tau? Poate, asa e obisnuinta si cutuma. Buna, rea, cred ca e mai bine sa treci peste, de cautat vei cauta atita vreme cit vei tine o chitara in mina, e o binecuvintare sau un blestem.

Daca bine-mi dau seama la tine tine mai degraba de productie (chestie rara pe la noi) dar cauta fain frumos dupa numele Martin Birch de nu-ti e cunoscut deja si vei vedea ca ce iese din consola/mixerul lui are o anume "culoare" indiferent de numele (grele!) care-au populat-o. Poate ca aici e de umblat la tine dar nu stiu daca e neaparat treaba ta: facutul de muzici e una, productia lor e alta si nu neaparat poti produce bine propriile-ti muzici.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Vreau sa spun ca nu sunt producator de muzica, nici nu imi doresc sa fiu. Ceea ce fac este strict pentru amuzamentul meu personal. Ideea cu tonul este ca de ceva vreme mi se tot arunca in cap, de catre alte persoane, ca tonul meu nu este bun, ca este de blues, ca e subtire si ca statia mea nu suna bine, cel putin nu la fel de bine ca un Peavey bandit (pe care din anumite conjuncturi am fost obligat sa cant, iar eu am acceptat), ceea ce mie, sa vi sa imi spui, tu, ca fiind un om ce pretizi ca stii muzica, fiind un chitarist cunoscut, si ca auzi si ca asa tre sa fie ca sa sune trupa si mai imi spui ca statia aia, care din punctul meu de vedere suna a plastic, este mult mai grasa decat ceea ce ati auzit voi mai sus, mi se pare un lucru foarte anormal, un lucru in jurul caruia nu imi pot infasura mintea....

Edited by Silviu_i
Link to comment
Share on other sites

Cu toata stima si respectul dar la varsta dumneavoastra nu ma mir. Poate intr-o zi cand am timp o sa fac un print screen si o sa colorez cu rosu. Daca nici atunci nu le distingeti inseamna ca aveti nevoie de alti ochelari.

 

P.S. Bucatile nu sunt lipite pe margine.

 

Numai bine si multa stima si respect.

Pune mama poze ..coloreaza-le ...hehe ,

tu te referi la cele 360 grade ..? daca da acolo   poate fi greseala de  codare /decodare . sau viteza de prelucrare ....este normal ca sa se "lipeasca" imaginile ..ce am vazut eu nu-mi dau seama caci cum am scris ..peste 1080 nu mai  functioneaza  sistemul meu video iar la rezolutia si viteza "mea" nu  se observa ..

 

 videourile  4K 8K  la fel nu am cum sa le vad cu placa mea video si cu monitorul 1280/1024...asa ca ...

Link to comment
Share on other sites

Gear-ul folosit este urmatorul:

 

Chitare: Fender AVRI '62 Strat cu dozele stock; Vintage Lemon Drop cu SD Alnico Pro 2

Amp: Ceriatone Plexi 50w + Marshall 1960AX (Celestion Greenbacks 25w Made in England)

Pedale: Geek Mac Daddy British Ballbreaker (clona dupa dumnezeu stie ce, pt drive), Laylah Delilah Centaur OD (clona Klon Centaur facuta de @sorin65), un reveb de la Build Your Own Clone, Seymour Duncan Pickup Booster (un fel de boost, oricum la un amp pe lampi in saturatie nu mai face mare lucru) si cred ca era si un Boss Noise Supressor pe acolo. 

 

Ahh, mint. Ce s-a tras aici a fost printr-o boxa Hughes & Kettner (sper ca am scris bine). Dif-urile nu le stiu exact, da parca erau ceva Celestion Rocket nu stiu cum. Nu bag mana-n foc. Ce am scris mai sus e boxa mea...

 

In Cubase cand am mixat, singurul lucru pe care l-am pus pe trackul de chitara a fost un plug-in de la Izotop, Ozone 4 parca ii zice si de acolo am selectat un plug-in, singurul de altfel, pentru chitara.

 

Intrebarea mea cea mare ar fi: Ar merge acest setup si intr-o trupa de cover-uri?

P.S: Corzile cred ca erau D'Addario de 10

Cred ca este vorba despre dif-uri Celestion Rockdrive (parca asa se numesc). Am dorit doar sa ma conving daca am avut dreptate in materie de dif-uri si de dimensiunile corzilor folosite de catre tine, pt. ca exact asta am intuit cand am ascultat inregistrarile. Fara sa blufez, dar imi suna ceva si in gen H&K si credeam ca e amp-ul. Daca reverb-ul este obtinut live (din efect) si nu este adaugat dupa, trebuie sa recunosc ca suna incredibil de bine. Drive-ul este exact ceea ce te caracterizeaza.

In ceea ce priveste folosirea setup-ului tau si intr-o trupa de cover-uri, nu cred ca este vreo problema, dar eu am gandit intotdeauna interpretarea cover-urilor intr-o maniera care sa arate personalitatea celor care le interpreteaza si nicidecum sa prezinte doar niste "clone" mai mult sau mai putin reusite. Ca idee, pt. cover-uri, cred ca ai mai avea nevoie de niste efecte in plus, de anvelopare si ambientale, dar ca baza, ceea ce folosesti tu in prezent este super ok. 

Numai de bine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Vreau sa spun ca nu sunt producator de muzica, nici nu imi doresc sa fiu. Ceea ce fac este strict pentru amuzamentul meu personal. Ideea cu tonul este ca de ceva vreme mi se tot arunca in cap, de catre alte persoane, ca tonul meu nu este bun, ca este de blues, ca e subtire si ca statia mea nu suna bine, cel putin nu la fel de bine ca un Peavey bandit (pe care din anumite conjuncturi am fost obligat sa cant, iar eu am acceptat), ceea ce mie, sa vi sa imi spui, tu, ca fiind un om ce pretizi ca stii muzica, fiind un chitarist cunoscut, si ca auzi si ca asa tre sa fie ca sa sune trupa si mai imi spui ca statia aia, care din punctul meu de vedere suna a plastic, este mult mai grasa decat ceea ce ati auzit voi mai sus, mi se pare un lucru foarte anormal, un lucru in jurul caruia nu imi pot infasura mintea....

 

Aia se numesc hater-i. Explica Kirkegaard ceva despre ei dar cred ca io merg cam departe.

 

Oricum cred ca stii ce-s aia si cum functioneaza. Ce ti-au facut ei tie se numeste bullying.

 

Si daca ai ramas traumatizat NU ai nevoie de amplificator sau ton mai bun ci de psiholog ca sa intelegi ce ai patit.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu, nu te grabi, Silviu. Asa am zis si eu cind am comparat Marshall-ul meu AVT 100 cu un Peavey Bandit 100 si am dat-o de gard rau de tot: n-a trecut un an si din Banditul ala au inceput sa iasa niste "tonuri" excelente din configuratia DeLuxe Strat - GT 100 intrata direct in "spatele" Bandit-ului, adica dupa preamp.

Iti va spune cineva, fie ea celebritate locala/nationala, ceva, ia-o "cum granum sale", cautarea e a ta nu a lui. Pe drumul tau el poate fi un etalon sau doar un semn de circulatie, tu alegi nu el! Cred ca trebuie sa realizezi ca asta e cel mai important, drumul e al tau si doar tu trebuie sa-l parcurgi. Si mai e si mai important decit destinatia!

 

Uite ceva adiacent temei: https://www.youtube.com/watch?v=dAVV9KdWhkc

Edited by Posho
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Vreau sa spun ca nu sunt producator de muzica, nici nu imi doresc sa fiu. Ceea ce fac este strict pentru amuzamentul meu personal. Ideea cu tonul este ca de ceva vreme mi se tot arunca in cap, de catre alte persoane, ca tonul meu nu este bun, ca este de blues, ca e subtire si ca statia mea nu suna bine, cel putin nu la fel de bine ca un Peavey bandit (pe care din anumite conjuncturi am fost obligat sa cant, iar eu am acceptat), ceea ce mie, sa vi sa imi spui, tu, ca fiind un om ce pretizi ca stii muzica, fiind un chitarist cunoscut, si ca auzi si ca asa tre sa fie ca sa sune trupa si mai imi spui ca statia aia, care din punctul meu de vedere suna a plastic, este mult mai grasa decat ceea ce ati auzit voi mai sus, mi se pare un lucru foarte anormal, un lucru in jurul caruia nu imi pot infasura mintea....

Suna totul foarte bine ..mai multa atentie la altele ...

 ca si parere personala ..dupa gusturile mele as dori un sound mai "fluid'  , ce am auzit suna otzara "sec"   prea tight ptr  genul cantat .

Sa zicem ca aduce a soundul lui SRV  ..conturat si  sec ...

Atat la Clapton cat si la Hendrix soundul are viata nu doar  pitch ,  totul suna bogat /fluid  chiar daca interpretul canta "stacato"  si chiar daca soundul este extrem de deschis sau inchis ca si timbru .. ce vine nu doar din "mana" ci si din amplif  ( neaparat macar cu etaj final pe tuburi) .in overdrive ..ce duce la  power- compresie "naturala " din sursa de alimentare , limitarea introdusa de tuburile finale  plus armonicele date de distorsiunile tub+traf iesire ...plus "sweet spot " al difului fortat ce are si el power compresion  ....si ....cine stie ce compresor au mai utilizat   dupa inregistrare la mixare ...

Orice statie se poate aduce intr-un sweet spot unde sa sune OK ..mai un compresor mai un EQ ..si se rezolva 90% ..alea 10% ramase nu le observa mai nimenea ..

 

Cum spune si @StratMan   ..este OK sa ai soundul tau  si  stilul personal de interpretare ...

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aia se numesc hater-i. Explica Kirkegaard ceva despre ei dar cred ca io merg cam departe.

 

Oricum cred ca stii ce-s aia si cum functioneaza. Ce ti-au facut ei tie se numeste bullying.

 

Si daca ai ramas traumatizat NU ai nevoie de amplificator sau ton mai bun ci de psiholog ca sa intelegi ce ai patit.

 

Stiu despre ce vorbesti, si pot spune ca ma aflu intr-o astfel de situatie, insa nu sunt traumatizat in nici un fel. Ceea ce am eu in cap si in suflet nu poate schimba nimeni niciodata, iar daca mai am si cateva confirmari, mai ales de la persoane care nu cred ca ar avea nici un interes sa ma induca in eroare, nu face decat sa imi intareasca fundatia cunostintelor mele. In concluzie, nu am nevoie de psiholog, ci doar de parerile voastre! :)

Nu, nu, nu te grabi, Silviu. Asa am zis si eu cind am comparat Marshall-ul meu AVT 100 cu un Peavey Bandit 100 si am dat-o de gard rau de tot: n-a trecut un an si din Banditul ala au inceput sa iasa niste "tonuri" excelente din configuratia DeLuxe Strat - GT 100 intrata direct in "spatele" Bandit-ului, adica dupa preamp.

Iti va spune cineva, fie ea celebritate locala/nationala, ceva, ia-o "cum granum sale", cautarea e a ta nu a lui. Pe drumul tau el poate fi un etalon sau doar un semn de circulatie, tu alegi nu el! Cred ca trebuie sa realizezi ca asta e cel mai important, drumul e al tau si doar tu trebuie sa-l parcurgi. Si mai e si mai important decit destinatia!

 

Uite ceva adiacent temei: https://www.youtube.com/watch?v=dAVV9KdWhkc

 

Sa ma corectez. Amp-ul este un Peavey Express 112 cu dif Sheffield (cica cele mai bune difuri ever [yeah right]), Eu nu zic ca nu este asa, insa cand, dupa ce ca imi aduci o statie net inferioara si ma obligi sa cant pe ea, mai vi si mai iti bagi si mana in ea si mai faci si corectii, tu, care nu esti chitarist, dar te dai mare guru de trupa.... (aici vorbim de alta persoana. In ecuatie sunt 2 persoane, ca sa nu se creeze confuzii)

Suna totul foarte bine ..mai multa atentie la altele ...

 ca si parere personala ..dupa gusturile mele as dori un sound mai "fluid'  , ce am auzit suna otzara "sec"   prea tight ptr  genul cantat .

Sa zicem ca aduce a soundul lui SRV  ..conturat si  sec ...

Atat la Clapton cat si la Hendrix soundul are viata nu doar  pitch ,  totul suna bogat /fluid  chiar daca interpretul canta "stacato"  si chiar daca soundul este extrem de deschis sau inchis ca si timbru .. ce vine nu doar din "mana" ci si din amplif  ( neaparat macar cu etaj final pe tuburi) .in overdrive ..ce duce la  power- compresie "naturala " din sursa de alimentare , limitarea introdusa de tuburile finale  plus armonicele date de distorsiunile tub+traf iesire ...plus "sweet spot " al difului fortat ce are si el power compresion  ....si ....cine stie ce compresor au mai utilizat   dupa inregistrare la mixare ...

Orice statie se poate aduce intr-un sweet spot unde sa sune OK ..mai un compresor mai un EQ ..si se rezolva 90% ..alea 10% ramase nu le observa mai nimenea ..

 

Cum spune si @StratMan   ..este OK sa ai soundul tau  si  stilul personal de interpretare ...

 

Nu stiu exact ce vreti sa spuneti prin sound fluid. Am vazut ce ati scris, inainte sa editati. Sunt de aceeasi parere, ca mai este de lucrat, mai ales la voce, insa vreau o parere strict legata de ton, ceea ce ati rectificat in final. Multumesc pentru raspuns! Multumesc tuturor! :)

Cred ca este vorba despre dif-uri Celestion Rockdrive (parca asa se numesc). Am dorit doar sa ma conving daca am avut dreptate in materie de dif-uri si de dimensiunile corzilor folosite de catre tine, pt. ca exact asta am intuit cand am ascultat inregistrarile. Fara sa blufez, dar imi suna ceva si in gen H&K si credeam ca e amp-ul. Daca reverb-ul este obtinut live (din efect) si nu este adaugat dupa, trebuie sa recunosc ca suna incredibil de bine. Drive-ul este exact ceea ce te caracterizeaza.

In ceea ce priveste folosirea setup-ului tau si intr-o trupa de cover-uri, nu cred ca este vreo problema, dar eu am gandit intotdeauna interpretarea cover-urilor intr-o maniera care sa arate personalitatea celor care le interpreteaza si nicidecum sa prezinte doar niste "clone" mai mult sau mai putin reusite. Ca idee, pt. cover-uri, cred ca ai mai avea nevoie de niste efecte in plus, de anvelopare si ambientale, dar ca baza, ceea ce folosesti tu in prezent este super ok. 

Numai de bine.

 

Da, cred ca dif-urile sunt acelea. Reverbul este din pedala. Nu mai este nimic adaugat. Pedala are modulul ala Belton, parca-i zice, care, din cate am auzit, este o chestie ce emuleaza reverbul, foarte reusita...

 

Ideea e ca in trupa de cover-uri in care activez se merge pe ideea ca noi, trupa, tre sa redam publicului piesele cat mai aproape de original, ceea ce, si din punctul meu de vedere, e total bullshit, dar na... nu este proiectul meu, lucru pe care si mizeaza asa zis-ul lider al asa zisei trupe... :)

Ceea ce ma deranjeaza pe mine este urmatorul lucru: Amp-ul in sine, nu suna cel mai execrabil, insa in contextul unei trupe, eu nu am ceea ce trebuie, ca feeling, ma refer. Nu stiu daca ati patit vreodata urmatorul fenomen: Atunci cand canti printr-o statie proasta, in context de trupa, nu ai raspunsul acela al statiei, cel de care ai nevoie. Nu stiu daca ma fac inteles... ma refer la momentul cand dai in chitara, sa simti ceea ce trebuie simtit. Sa simti ca se intampla o reactie organica intre persoana si instrument, nu sa ai un feeling "plastic".... N-am fumat nimic, deci nu va speriati. Asa se traduce toata treaba asta la mine-n cap. Deobicei, fenomenul asta l-am constatat la statiile pe tranzistori. Cand e lampa e cu totul altceva. Te decupezi in mix, esti exact unde trebe si ai raspuns fratica. Cand ai plesnit-o stii ca e acolo....

Acum vad si citatul lui Karpi, cel scris cu rosu in semnatura... right on! :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da , am scris unele observatii ( parerea mea ) prima data ascultand Crossroads ..dupa ce am ascultat si ...Good Time Roll.. intram in prea multe explicatii si nu avea rost .

 

Deci ca si cantat ai canta "fluid" , legat ,cursiv   se aude simte la partile cu Wah-Wah   unde se schimba structura dinamica al sunetului chitarei ..devine otzara  distorsionat si mai fluid ....

 

Nu stiu de unde  dar ai un efect de GATE foarte pronuntat ....la unele reglaje cu EQ am avut si eu asemenea ."TON"  chiar fara "noise-gate"  .Unele sunete daca le tai armonicele naturale si fortezi cu EQ altele mai "secundare " ....raman probabil armonicele  ce suna mai scurt in timp sau poate se si exting prin intermodulatii si apare acel sound "sec"  ..fara "caldura" cum zic unii.Este un sound foarte sau prea "curat " cu definitie  pronuntata dar suna cam sterp ..este convenabil ptr arpegii in background ..ce sa nu deranjeze dar sa se detaseze usor de restul instrumentelor ..,pare si un efect de combfilter ...ce vinbe din ?? (poate  faza reverb ..  sau alte defazari ...)

 

OK dau cu presupusu' ..nu stiu ce i-ti "opreste " tonurile din a suna ...cu o "anvelopa mai naturala " .cu un sustain natural ...dar cum canti in power trio poti sa folosesti echo -delay  ptr impreseia de sustain   poate cu atat rezolvi totul ...acel reverb nu mi-se pare prea OK  .. 

 

Cum canti doar in power- trio   acel ton este totul ..trebuie sa umple spatiul (si in pauze chiar si cand nu suna ) 

 

Deci conteaza foarte mult cu ce sau prin ce metode se obtine un anumit timbru , daca ai timbrul inca nu ai garantia ca si dinamica sunetului este cea adecvata ...

 

Cu interpretarea  vocala ,personala totul este OK dar grija ca sa ramana estetica treaba ..sau interesanta ...sa nu strice  sa nu fie ceva fortzat ....

 

"A propos"   aud influente Leslie West ...la  chitara

 

"Chitara Les Paul "  in

With a Little Help From My Friends

deja  suna muult mai bine  !! si aici se aude un efect de "combfilter destructiv" dar mult mai redus ..

 

 

Bay the way ...totul este doar impartirea firului de par in patru ....probabil  live suna mai bine ...

 

atentie la groove .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.