www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

"TONUL "


karpi
 Share

Recommended Posts

pickup-ul de bridge la bass este pe la mijloc,poate si asta are un rol important aici,oare daca pun mai in spate spre bridge..teoretic si practic,trebuie sa schimbe tonul,numai nu prea am loc,dar rezolv cumva.

 

Ptr chit bass

 

Corzi "Boomer" sau asa ceva ...corzile trebuie sa sune pe "rece" cu acele inalte .

 

Doza bridge dca este mi in fata este OK in spate nu suna de nici un fel ..eu am pe o chit bass foarte reghin buna doza langa bridge ..nu este ok.

 

Apoi compresor si EQ dupa caz ...la mixaj iarasi EQ ...

 

Toba mare trebuie sa aiba nu numai joase ci ci medii si inalte "punch" ce se detaseaza de bas .

 

Depinde si de stilul sonoritatii ...piesei

 

De fapt 80% nu ai nevoie de inalte la bas

 

Atacul pe accent il da toba mare mixata peste ....basul "daca vuieste ca o orga " punch-ul de la toba mare mixat impreuna..se va simti de parca basul da aratacu, si parva basul pulseaza ....

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru tipp

 

chiar am observat asta la mine,legat de vibrato,si de note false si se intampla cand stau pe scaun in fata pc ului si inregistrez,cand cant fara a inregistra or numai putin exercitiu,atunci parca am mai multa "creativitate" sa zicem,si cand aud ca undeva nu suna cum trebuie,repede ma prind si ma corectez,ori colorez.

 

Am o intrebare legat de kick drum si de chitara bass ,cum se mixseaza impreuna ca sa suna fiecare bine.Am un ghid mai vechi Frequency ranges pt studio,si acolo fiecare instrument (inclusiv tobele) are un spectru de eq unde sunt marcate zone unde trebuie sa suna "bine"..ehh ok eu inteleg si urmaresc pasi,dar pe la zona de [50 100Hz adds bottom to the sound si 100 250Hz add roundness] asta este scris si la bass si la kick. Deci atunci una acopera pe celalalt?

 

Tobele fac in FL studio unde se poate seta fiecare track de toba.

Si bass ul este unda veche din reghin,si are numai joase..sunet bun,cald,dar nu are attact,high end.Am incercat cu eq unde medii si inalte era cu cateva db boostate + cabsim de stack. Cum sa fac ca sa suna fiecare la locul lui (kickul si bass),dar si chitara sa se auda bine.

 

 

 

 

De acea am pus intrebare de mai sus pentru ca,pana acuma am facut ce am facut,dar intotdeauna am auzit piese facute acasa de alti colegi de aici,unde fiecare instrument se auzea clar!

 

vezi aici unde este doza bridge la bas mai spre sfarsitul videoului cu Orange amps .Plus corzile si EQ /

http://www.youtube.com/user/OrangeAmplifie...u/6/VrYqE1uCRXk

 

Basul il pui iun varf ntre 40-1000 Hz max cu un varf intre 1000-2500 Hz reglat dupa cerinte ,compresor si nu lovesti tare corzila ca si la statie cu etaj final si difuzor ca sa nu ai "click"-ul de la inceput bagat de compresor ( depinde de setari daca ai un compresor cu "Time "ADSR reglabil .

 

Toba trebuie sa fie una fara reflexii aiurea ..cat mai seaca ca apoi sa pui tu cat vrei reverb ..., cu cat tobele sunt mai curate * fara reverburi artificiale de la sursa de "sample" soundfont cu atat nu murdareste piesa.

 

chitara se baga intre 80-3500Hz cu reglajul intre aceste frecvente cum vrei tu .dca e pe clean poti sa mergi pana la 6KHz daca este nevoie ..

 

Te eresti de chorus,reverb,flanger stereo din efectele soft ...cat se poate tragi cat mai "sec" mai aproape de sunetul dorit ca apoi sa limitezi exact unde trebuie sa se auda in piesa.

 

Singura chitara va putea sa sune nasol dar in mixaj va suna bine , unele joase vin de la chitara bass unele inalte de la ciunele ce se suprapun in mixaj si ai impresa ca chitara este cea care suna acolo.

 

Daca nu limitezi exact un ton de la inceput limitat la minim range armonicele care de fapt nu trebuie in piesa se vor amesteca cu armonicele de la alte scule si se produce IMD ( intermodulation distortion( ce va baga tonuri inexistente in materialul primar separat inregistrat.Acest IMD amesteca totul si suna un carnatz indefinit si nu poti deosebi un instrument de celalalt.

se poate auzi cum "dispar" inaltele de la chit bas in mixaj cu amestecul cu celelalte instrumente care "fura" inaltele si umbresc cele de la bas pe langa ca apar si IMD care le fac inaltele de la basss complect nedefinite.Deoarece prin IMD noile "armonice" produse de mix pulseaza in "ritmul semnalului perturbator" deci urevhea/creierul le atribuie la sunetul acesta .

Deci un GiGi de chitara ritm va domina inaltele ..aici trebuie taiate drastic pana ce apare si basul mai clar sau cat se poate pe anumite scule ,mixer ,softmixer, placa sunet etc etc

 

Atentie la "inalte" ce auzi pe inregistrarile altora ce suna super de obicei nu exista acele inalte ..ele par dominante din cauza mixajului /al contrastului cu restul soundului din background.

Acesta ar fi o reteta dar trebuie sa te obisnuiesti cum si ce tonuri suna pe instalatia ta de inregistrare mixare..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Ptr noi iata un video cu demonstratii Eric Johnson....Effects

 

 

se vede cam ce foloseste cate feluri de distorsuri , buffere ,efecte ambientale ...!!!

 

Si ia vedeti cate statii si boxe diferite . folosite separat sau impreuna dau sunetul dorit ptr fiecare piesa/ton stil de interpretare.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Ptr noi iata un video cu demonstratii Eric Johnson....Effects

 

 

se vede cam ce foloseste cate feluri de distorsuri , buffere ,efecte ambientale ...!!!

 

Si ia vedeti cate statii si boxe diferite . folosite separat sau impreuna dau sunetul dorit ptr fiecare piesa/ton stil de interpretare.

Ah asta e video mai nou cu el. EU gasisem ceva in care toate pedalele erau facute din cutii dinalea artizanale, zgariate si tot :) trebuie sa il caut, ala era un video misto.

Link to comment
Share on other sites

Ptr noi iata un video cu demonstratii Eric Johnson....Effects

 

 

se vede cam ce foloseste cate feluri de distorsuri , buffere ,efecte ambientale ...!!!

 

Si ia vedeti cate statii si boxe diferite . folosite separat sau impreuna dau sunetul dorit ptr fiecare piesa/ton stil de interpretare.

 

Ptr mine nu?? :)

 

chitara bass am numai pentru inregistrari,nu sunt bassist,dar sa trec la esenta:

 

dscn4183.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

aici se vede clar ca pozitia pickup ului este pe la mijloc,si ca in video ul Orange Amps,bassul folosit acolo,pickup ul este mai in spate

 

pickup ul original a fost schimbat,acum are un semnal de output mai mare,dar din cauza pozitiei tot nu mi place tonul,nu are "punch - midd high"

 

asa ca si la alte n modele de bass,am vazut ca pickup ul de la bride este mult mai in spate,fata de bassul cel care am in pozaaa -> diy modification !

Link to comment
Share on other sites

Ptr mine nu?? :)

 

chitara bass am numai pentru inregistrari,nu sunt bassist,dar sa trec la esenta:

 

dscn4183.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

aici se vede clar ca pozitia pickup ului este pe la mijloc,si ca in video ul Orange Amps,bassul folosit acolo,pickup ul este mai in spate

 

pickup ul original a fost schimbat,acum are un semnal de output mai mare,dar din cauza pozitiei tot nu mi place tonul,nu are "punch - midd high"

 

asa ca si la alte n modele de bass,am vazut ca pickup ul de la bride este mult mai in spate,fata de bassul cel care am in pozaaa -> diy modification !

 

Sa pozitia este undeva la imbinarea dintre pickguard si plasticul care acopera locul dozei originale .

 

doa neck din aceasta poza are mai multe inalte acestea au banda de trecre prea liniara ,,,cele de bas au o rezonanta mai accentuata pe o zona unde suna bine acele "medii basi "

 

 

doza humbucker ..trebuie split-ata si asa semnalul este prea mare .

 

Pe basul meu am doua humbucker-e amandoua le-am splitat plus am pus un comutator sa pot lega care bobina vreau din cele patru .dar cum am scrie la mine este doza neck langa bridge,,,unde ai tu astupat cu o placa.Si nu suna cum trebuie.

 

Deci prima faz ar fi sa splitezi doza si sa folsoesti numai jumatate ( singlecoil)

 

 

-Dar si corzile !!!

 

-EQ ..

Link to comment
Share on other sites

sub placa aia este lemn normal,nu a fost astupat

 

poate era un alt model...sau stiu si eu

 

am auzit,ca multe modele,pe vremea acea erau exportate,bine..dar modele respective erau mai "elit" model,si prin mana in mana..asa cate una ajungea la un norocos.

 

am vazut eu,era facute ca si aspect dar si lemn,hardware altfel..ehh si pickup uri mai bunicele,erau de forma de p bass si jazz bass

Link to comment
Share on other sites

Let It Grow

 

Acustic tras cu Zoom-4, bass reghin ( doza splitata bridge+neck ) , Strat ..incerc sa imit soundul lui Hank Marvin .( compresor , EQ , delay 3 Korg Pandora )

 

Piesa este structurata aprox din amintiri ...nu-i o copie ... mai trebuie sa o refac ici colo ...just for fun.( e un loc unde chitara este cam falsa sunt doua note la octava si cred ca vibrator face figura. Nu a iesit in evidenta numai dupa mixaj o sa o refac "odata" daca mai am timp..acu e 3 dimineata nu pot sa cant )

Tare as vrea un vibrator ca a lui Leslie West pe chitara headless..

 

The Steinberger ZT-3 Custom

 

Functioneaza ca si un "slide" respectiv nu se dezacordeaza acordul cum ridici sau cobori pitch-ul.Plus se poate urca si cobora tot acordajul in cateva pozitii .cu asa ceva nu iesea falsa treaba cu cantatul octavelor cu vibrato larg.

 

 

Let It Grow

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

sper sa nu se supere @karpi ca pun si eu ceva aici ///undeva are mare legatura cu el,cu TONUL desigur.

 

eureka! a zis Arhimede,dar si eu cand am primit aztazi de la un prieten o placa de sunet creative sb mai vechi,si cu asta sa rezolvat problema cu zgomotul (bzzzz si hissss) la inregistrare.

 

pe scurt: am avut placa de sunet de la cmedia 8738 ic,si la line in respectiv mic am avut un hisss pe la 12kHz sau mai jos ,am incercat un alt brand de placa de sunet care tot ic ul respectiv a avut.

 

am facut o piesa experimentala intitulat Wall-vol3

 

sa folosit vechiul meu procesor rp50 -> bass reghin,cu doza la bridge (+corzii warwick) in B care acuma suna destul de bine,fata cum a fost.

-> la chitari effect de flanger/phaser (L/R) + digital delay

wall_vol3.mp3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pentru ca tonul, nu-i asa, sta in degete :)

Eh na acum ca am postat pozele astea, nu inseamna ca de aici e toata faza sau ca spuneam ca e din degete doar asa :lol:

 

In degete :lol: sd-1/od1(wtf?) si AC30

bmg_photo2.jpg

 

Lasa ca nu are nush ce, is doar ceva delayuri si alte chestii acolo :-J

Eu sunt curios Uli Jon Roth si tipul din Queens of the Stoneage ce au

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca tonul, nu-i asa, sta in degete :)

 

Ce vezi ptr "stage" sunt preseturi si "adaptari" la cantat cu wattaj mare ,cu gate ,cu compresor ca sa nu ajunga in feedback .

 

Astea practic numai strica tonul dar pe scena poate fi necesar.

 

Preseturile ptr fiecare piesa trebuie sa le ai altfel nu ajungi sa reglezi la fiecare piesa caci nu ai timp.

 

Mai ales daca mergi pe analogic trebuie sa ai mai multe canale aproape identice cu micile diferente ptr caracteristica piesei.

Exact cum au realizat la unele statii cu 4 canale ...doar ca daca ai 6 statii sau 8 ai o problema ca sa le "sincronizezi " pe toate.

 

Asa ca un rack face aceste preseturi si sincrionizare/mixare/.ptr cele 6-8 statii VOX.Sau la altii 4-8 doublestack Marshall sau ce folosesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca pot adauga:

 

Tonul legendar al domnului Dave Murray - Iron Maiden -> Strat into Marshall http://www.guitargeek.com/rigs/img/i/ironm...n_dave_2000.gif cam asta este setup ul si acuma

 

Am fost la concertul din cluj Iron Maiden,si am observat si din perspectiva tehnica,ca dl Dave Murray a avut acelas "ton" specific si cu Gibson LP :)

 

In concluzie :a fost endorsat de ESP and Jackson in 86-93,a folosit Strat,super strat,diferite pickupuri,diferite ampuri...DAR! tonul lui special,ce cunoastem din albume,concerte live,video etc A RAMAS LA FEL !

Link to comment
Share on other sites

Daca pot adauga:

 

Tonul legendar al domnului Dave Murray - Iron Maiden -> Strat into Marshall http://www.guitargeek.com/rigs/img/i/ironm...n_dave_2000.gif cam asta este setup ul si acuma

 

Am fost la concertul din cluj Iron Maiden,si am observat si din perspectiva tehnica,ca dl Dave Murray a avut acelas "ton" specific si cu Gibson LP :)

 

In concluzie :a fost endorsat de ESP and Jackson in 86-93,a folosit Strat,super strat,diferite pickupuri,diferite ampuri...DAR! tonul lui special,ce cunoastem din albume,concerte live,video etc A RAMAS LA FEL !

 

Caracteristica unui "ton" la un chitarist nu consta in tibrul global ci de cum loveste coarda deci raportul de armonice produse din deget/pana plus vibrato-ul fiecaruia .Balansul intre armonice ramane la fel in sunetul produs doar ca suna mai deschis sau mai inchis ,vibrato-ul si el contribuie la evidentierea unor armonice ca si bendurile cum acestea vin din mana chitaristului care produce sunetele la fel si prin contol aduce soundul unde ii place .

 

Doar pe clean foarte "tight" cu sunet denaturat puternic ."foarte ".inchis sau deschis sarac in armonice se poate sa nu sune specificul chitaristului deoarece unele armonice sunt puternic atenuate ,,adica se rastoarna balansul . Dar in sceste cazuri chiar chitaristul doreste alt sunet . Cei care canta cu distors /overdrive cauta eventual un contrast in ceva clean aparte.iar cei care canta cu clean cauta altceva in overdrive/dist. Poate din aceasta cauza si panatia este alta voit .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am fost la concertul din cluj Iron Maiden,si am observat si din perspectiva tehnica,ca dl Dave Murray a avut acelas "ton" specific si cu Gibson LP :)

 

In concluzie :a fost endorsat de ESP and Jackson in 86-93,a folosit Strat,super strat,diferite pickupuri,diferite ampuri...DAR! tonul lui special,ce cunoastem din albume,concerte live,video etc A RAMAS LA FEL !

 

pai Edge e cel mai bun astfel de exemplu.Lantul lui e atat de complex ca nu conteaza ce chitara e in capat,ca e les paul,strat,gretsch , explorer sau electroacustica hora :lol: .....suna identic.Principiul e : chitarele sunt transparente ... nu coloreaza efectele/procesoarele :lol: .

Edited by andjar
Link to comment
Share on other sites

pai Edge e cel mai bun astfel de exemplu.Lantul lui e atat de complex ca nu conteaza ce chitara e in capat,ca e les paul,strat,gretsch , explorer sau electroacustica hora :lol: .....suna identic.Principiul e : chitarele sunt transparente ... nu coloreaza efectele/procesoarele :) .

 

 

100 de puncte !!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

pai Edge e cel mai bun astfel de exemplu.Lantul lui e atat de complex ca nu conteaza ce chitara e in capat,ca e les paul,strat,gretsch , explorer sau electroacustica hora :lol: .....suna identic.Principiul e : chitarele sunt transparente ... nu coloreaza efectele/procesoarele :) .

 

 

100 de puncte !!!!!!!!!!!!

 

cam asta am vrut sa explic si eu " tonul lui special,ce cunoastem din albume,concerte live,video etc A RAMAS LA FEL ! " deci 1 punct din 100 pt mine :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare!

Am si eu o intrebare...nu stiu daca este chiar on-topic.

 

Am tot vazut difuzoare dedicate pentru chitara... celestion, jensen etc. Daca am de exemplu un cabinet marshall 4X12 gol si il echipez cu difuzoare full-range(se gasesc si la 100 ron, alternativa oarecum ieftina) o sa sune la fel(sau trebuie filtrat)? Ce anume da tonul unui cabinet? Parametrii incintei(material, volum) sau difuzorul/difuzoarele? sau o combinatie din amandoua?

 

Ma mai gandeam la a doua varianta...de facut o pedala cab simulator si plasata la sfarsit lantului de pedale. Ma complic?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Am si eu o intrebare...nu stiu daca este chiar on-topic.

 

Am tot vazut difuzoare dedicate pentru chitara... celestion, jensen etc. Daca am de exemplu un cabinet marshall 4X12 gol si il echipez cu difuzoare full-range(se gasesc si la 100 ron, alternativa oarecum ieftina) o sa sune la fel(sau trebuie filtrat)? Ce anume da tonul unui cabinet? Parametrii incintei(material, volum) sau difuzorul/difuzoarele? sau o combinatie din amandoua?

 

Ma mai gandeam la a doua varianta...de facut o pedala cab simulator si plasata la sfarsit lantului de pedale. Ma complic?

 

Multumesc!

 

La 100 Ron gasesti difuri de chitara ieftine .

 

Idea ar fi sa nu cumperi difuri ieftine ci doua scumpe dar cu SPL mare , asa cu 2 difuri cu aceiasi statie se aude la fel de tare daca nu mai tarea ca si 4 difuri cu SPL mai mic .

 

O boxa ptr 2 difuri este mai mica si mai usoara .

 

Ce difuri de banda larga ? cu dublu con ?.Suna si acelea ptr chitara ,doartrebuie sa tai din inalte cu EQ al statiei .

 

4 difuri redau mai puternnic basii , dar nu prea este nevoie de basii mai jos de 80Hz la chitara doar la chit bas ar avea un avantaj..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

La 100 Ron gasesti difuri de chitara ieftine .

 

Idea ar fi sa nu cumperi difuri ieftine ci doua scumpe dar cu SPL mare , asa cu 2 difuri cu aceiasi statie se aude la fel de tare daca nu mai tarea ca si 4 difuri cu SPL mai mic .

 

O boxa ptr 2 difuri este mai mica si mai usoara .

 

Ce difuri de banda larga ? cu dublu con ?.Suna si acelea ptr chitara ,doartrebuie sa tai din inalte cu EQ al statiei .

 

4 difuri redau mai puternnic basii , dar nu prea este nevoie de basii mai jos de 80Hz la chitara doar la chit bas ar avea un avantaj..

http://www.okazii.ro/catalog/44222756/difu...li-pa-0812.html

 

Uite asa ceva...are gama de frecvente relativ apropiata de Celestion. 40hz - 5000hz.

 

 

Cum se poate afla SPL-ul unui difuzor?

Link to comment
Share on other sites

Ce anume da tonul unui cabinet? Parametrii incintei(material, volum) sau difuzorul/difuzoarele? sau o combinatie din amandoua?

Ambele, da, dar construcția incintei are mai mult de-a face cu joasele. Rezonanța acusticã a unui cab de chitarã depinde de geometria și materialele sale. În proiectarea unei incinte cât mai liniare (HI-FI) se încearcã reducerea "caracterului" cab-ului în sine dar cele pentru chitarã sunt rareori proiectate dupã aceeași metodologie. Deci un anumit ton poate fi rezultatul unor neajunsuri atât ale difuzoarelor cât și ale incintei, ceea ce poate fi mai ușor sau mai greu de simulat.

Ma mai gandeam la a doua varianta...de facut o pedala cab simulator si plasata la sfarsit lantului de pedale. Ma complic?

Un cabsim îți oferã multã flexibilitate și în ultimii 50 de ani s-au dezvoltat tot felul, deci ai de unde alege. Depinde de echipament. De exemplu dacã ai amplificator cu finale pe lãmpi îți trebuie și dummy load, din care din nou sunt mai multe feluri.

Dacã vrei sã cânți doar acasã poți folosi drept cabsim un plugin cu convolution, oferã cam cea mai fidelã simulare la ora actualã.

 

PS: la ce mã refeream când spuneam de geometrie și materiale: poți face un cab tip infinite baffle (deși rareori un cab de chitarã s încadreazã în aceastã categorie) cu același volum din beton armat sau din placaj de 5mm și vor suna total diferit.

Link to comment
Share on other sites

Ambele, da, dar construcția incintei are mai mult de-a face cu joasele.......................................

 

.........................................................PS: la ce mã refeream când spuneam de geometrie și materiale: poți face un cab tip infinite baffle (deși rareori un cab de chitarã s încadreazã în aceastã categorie) cu același volum din beton armat sau din placaj de 5mm și vor suna total diferit.

 

Are omul boxa ...vrea sa-o populeze cu difuri.Acelea cu 130 Ron par OK , nu stiu daca este adevarat treaba cu SPL 96dB dar la pretul asta este OK.

 

Toate difurile de chitara au banda de 48---5000Hz , cum arata aceasta este alta treaba , dar sunt OK de obicei. Inca nu am auzit dif de chitara ce sa nu poate fi folosit.Toate sunau OK.Randamentul ) SPL_ ar fi bine sa fie mare .DAR ptr un ton bun e bine sa ai SPL mai moderat asa ca ....compromisul e la baza .

 

Diful acela de 300W probabil duve 30W ..asa ca 4 bucati ai o boxa de 120W cea ce-i OK ptr un head de 100W ( care de fapt are aprox 80W) asa ca ai si rezerva de putere .Normal ar trebui sa faca fata la cantat "blana"...

Culoare , marime ,boxa etc ,,,,nu conteaza ...sunt sute de feluri de cutii boxe ptr chitara ...toate suna cumva...

Link to comment
Share on other sites

pai Edge e cel mai bun astfel de exemplu.Lantul lui e atat de complex ca nu conteaza ce chitara e in capat,ca e les paul,strat,gretsch , explorer sau electroacustica hora :lol: .....suna identic.Principiul e : chitarele sunt transparente ... nu coloreaza efectele/procesoarele :) .

 

Edge e contraexemplu la afirmatia ca degetele fac tonul. La fel ar canta si Assurancetourix

Link to comment
Share on other sites

baieti, pana nu o luati razna de tot, nu pot sa ma abtin sa nu punctez cateva chestiuni:

 

1. difurile sunt foarte importante in conturarea sunetului de chitara dorit!!! nu suna toate la fel (nu vorbesc de presiunea sonora aici, ci de reproducerea frecventelor). si vorbesc doar de difuri de chitara aici. sunt anumite difuri care suna mai bine cu un anumit amplificator (cel mai la indemana exemplu este folosirea unor greenbackuri celestion cu un amplificator marshall clasic - ampliful are multe inalte, iar greenbackurile nu reproduc decat partial acele frecvente suparatoare ale ampului iar, ca rezultat, sunetul se "indulceste" intr-o anumita masura). in functie de materialul membranei si al dust cap-ului, difurile suna diferit (un exemplu modern: membrana din hartie vs. membrana din canepa). ca sa n-o mai lungesc, intrati pe site-ul difurilor eminence, unde gasiti o pagina cu o gramada de exemple sonore pentru aproape toate tipurile de difuri produse de ei (vorbesc de difuri de chitara aici, asa ca cautati mai ales seriile "red coat" si "patriot"). va veti lamuri foarte repede despre ce vorbesc aici.

 

2. pentru chitara, constructia boxei (forma, dimensiuni si material) are o importanta ceva mai mica. discutam aici mai ales de felul in care se imprastie sunetul pe scena si, la boxe cu 4 difuri, despre anularile de faza care apar si care influenteaza intr-o anumita masura sunetul perceput. dar, coloratura este data de difuri, nu de boxa!

 

3. in cazul lui the edge, este absolut falsa afirmatia ca toate chitarele suna la fel pe rig-ul lui! daca cineva nu aude diferenta, atunci sigur nu are rost sa-si mai bata capul cu probleme de-astea... (ca sa fiu bland)... la the edge fiecare element al instalatiei este foarte important. dau un singur exemplu: ati vazut ca are o gramada de boxe si ampuri pe scena. marea majoritate sunt doar pentru raspunsurile delay-urilor!!! the edge stie foarte clar cum anume vrea sa sune delayurile la diferite piese, iar sunetul il face din ampuri cu anumita caracteristica de sunet, nu din eq-uri...

Link to comment
Share on other sites

baieti, pana nu o luati razna de tot, nu pot sa ma abtin sa nu punctez cateva chestiuni:

 

1. difurile sunt foarte importante in conturarea sunetului de chitara dorit!!! nu suna toate la fel (nu vorbesc de presiunea sonora aici, ci de reproducerea frecventelor). si vorbesc doar de difuri de chitara aici. sunt anumite difuri care suna mai bine cu un anumit amplificator (cel mai la indemana exemplu este folosirea unor greenbackuri celestion cu un amplificator marshall clasic - ampliful are multe inalte, iar greenbackurile nu reproduc decat partial acele frecvente suparatoare ale ampului iar, ca rezultat, sunetul se "indulceste" intr-o anumita masura). in functie de materialul membranei si al dust cap-ului, difurile suna diferit (un exemplu modern: membrana din hartie vs. membrana din canepa). ca sa n-o mai lungesc, intrati pe site-ul difurilor eminence, unde gasiti o pagina cu o gramada de exemple sonore pentru aproape toate tipurile de difuri produse de ei (vorbesc de difuri de chitara aici, asa ca cautati mai ales seriile "red coat" si "patriot"). va veti lamuri foarte repede despre ce vorbesc aici.

 

2. pentru chitara, constructia boxei (forma, dimensiuni si material) are o importanta ceva mai mica. discutam aici mai ales de felul in care se imprastie sunetul pe scena si, la boxe cu 4 difuri, despre anularile de faza care apar si care influenteaza intr-o anumita masura sunetul perceput. dar, coloratura este data de difuri, nu de boxa!

 

3. in cazul lui the edge, este absolut falsa afirmatia ca toate chitarele suna la fel pe rig-ul lui! daca cineva nu aude diferenta, atunci sigur nu are rost sa-si mai bata capul cu probleme de-astea... (ca sa fiu bland)... la the edge fiecare element al instalatiei este foarte important. dau un singur exemplu: ati vazut ca are o gramada de boxe si ampuri pe scena. marea majoritate sunt doar pentru raspunsurile delay-urilor!!! the edge stie foarte clar cum anume vrea sa sune delayurile la diferite piese, iar sunetul il face din ampuri cu anumita caracteristica de sunet, nu din eq-uri...

Foarte corecte si pertinente observatiile.

Doar o singura adaugare fac si eu ,se poate observa ca fiecare chitarist are soundul sau si greu canta cu alt sound , se invarte sa creeze mai multe sonoritati dar de obicei ajunge la acel sound specific care il caracterizeaza.Asa simte fiecare instrumentul .De aici si asemanarea intre sound-uri deoarece in primul rand din degete se face soundul si chitaristul cand nu mai este atent la sunet instinctiv (re)face sunetul sau , atat prin maniera de a lovi coarda cat si benduri , vibrato.Se poate recunoaste specificul de balans de armonice chiar daca sunetul ca si culoare este diferit ( mai deschis sau mai inchis ) .

Un ecxemplu edificativ ptr compatatie ca si fenomen ( chiar daca vorbim si de sunet clean) ar fi sunetul de Strat cu doza neck care intr-o plaja extrem de larga poate fi identificat , la Henrix se poate auzi de la extrem de deschis pana la sunet foarte inchis ca suna cu toate caracteristicile a Strat .

 

De aici si impresia ca toate suna la fel .

Mai corect ar fi in cazul unor pedale/distors observatia ca nu se pot recunoaste caracteristicile semnalului original efectul domona prin armonicele produse care sunt filtrate mai apoi cea ce da un sound al pedalei .

Dar sunt si distorsuri bune ce nu denatureaza totul mai ales cele cu tuburi sau cu FET .

Mibu ma convins ( nu prea aveam incredere in acea schema ) la o discutie pe rgc.ro sa incerc Doctor Boogey si am ramas surprins ce bine suna si cat de natural reda chiar si la distorsiuni "maxime " soundul chitarei cu distorsiuni de intermodulatie minime (IMD).

La unele genuri /stiluri de muzica este nevoie si de distors "urat" cu tranzistoare si diode cu siliciu.

Asa ca este nevoie de un arsenal de distorsuri ca sa ai fiecare tip de sound,pe langa statiile bune cand nu poti canta "blana" cu 100W si boxa 4x12".Dar exista si combo-uri.Adica ai nevoie si de statii de mai multe feluri.

Statie si boza separata ptr efectele ambientale suna bestial ,sunetul principal ramane nealterat .Cu o pedala de volum reduci ecoul , revebul , chorus-ul si ramai incontinuu cu sunetul plin si bun al statiei principale.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Iata si statia lui @mibu caruia ii multumesc ca ma lasat so folosesc ( blana !).Are doua Eminence foart ebune in boxa ce suna foarte bine cu statia Gabriel .

 

Inregistrare de la proba de sunet ..

 

Chitara KEIPER ( China ) , multiefecte Zoom ,Korg .

 

Soundul format cu Zoom ...Compresor C3.."stataia" tip fender //gain la expression pedal de la clean la distors ....ambiental > Un fel de Vibrola ,delay -ecou 0.6s .---KORG G .filtru , + delay hold .

 

Suna foarte bine statia lui @mibu , seara am cantat pe statia mea deoarece trebuia sa mai modific tonul si sa aduc stația mai aproape de colegul meu de trupa Liviu Butoi care nu auzea bina la distanta mare chitara .

 

Pe scena se auzea destul de nasol o frecventa ce rezona pe la 70Hz intre tavan si podeaua scenei , dar vad ca jos nu se ,mai simte.

 

Astept sa faca prietenul meu videoul sa vad cum a sunat pe statia mea si cu saxofon împreuna.

Cu stația aproape de mine si saxofonist am avut sunet mai clar , pe scena a sunat minunat doar cateodata aparea vuietul pe 70 Hz .

 

Doar gain-ul il reglez din pedala , avantaj cu gain-ul reglabil este ca rãmân înaltele "neatinse" fata de situatia cand reduc din potmetrul chitarie caz in care se taie si din stralucirea tonului.

Deci ptr cei ma la inceputuri"

- daca reglez gain-ul distorsului la maxim pot reduce volumul de iesrie din chitara și pot realiza un sunet "clean" cu volumul chitarei la minim DAR! înaltele ce dau strãlucire sunt tãiate .

 

Daca potmetrul chitarei este la maxim și reduc gain-ul din pedala de expresie inaltele raman doar nivelul de distorsionare se regleazã.

Proba de sunet pe statia lui @mibu .

 

http://www.youtube.com/user/JohnnyLennon2008#p/a/u/1/WZ1FYfapgKk`

http://www.youtube.com/user/JohnnyLennon2008#p/a/u/0/htgsQJvfczs

Link to comment
Share on other sites

Iata un video tras de un user "Alex" postat pe Vimeo ( acum l-am gãsit cautând articole despre festival )

 

Filmat din sala de pe la capãtul sãlii .

 

Acum cu statia mea .

Pe scena se auzea flautul fantastic de tare si curat ,in schimb pe aceasta faza nu mai puteam sa dau volum la chitara caci intra chitara în microfoanele de la flaut ...drept care la faza cand trebuia sa cant cu ton distorsionat si puternic cam acopeream flautul ....mai catre capatul recitalului sa egalizat un pic de sonorizator care necunoscand repertoriul are treaba grea daca muzica are dinamica mare .

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.