www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

"TONUL "


karpi
 Share

Recommended Posts

Ati incercat sa obtineti soundul SANTANA? Ati reusit? Eu n-am mai auzit niciunde un asemenea ton. Este incredibil! Daca aveti si un mic demo v-as fi recunoscator.

 

sunet obtinut cu Digitech GNX4.

http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_v...p;music_id=2013

 

pare destul de aproape de sound ul lui Santana.

 

ntt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest telecasterman
Ati incercat sa obtineti soundul SANTANA? Ati reusit? Eu n-am mai auzit niciunde un asemenea ton. Este incredibil! Daca aveti si un mic demo v-as fi recunoscator.

 

 

Buna , daca esti interesat de tonul lu Santana , eu am , si pot sa vind , daca te intreseaza , este vorba de o pedala Mesaboogie V-twin cu functioneaza cu tuburi , are 3 efecte , Clean ,Blues drive , si full distortion , poti sa setezi tonul sANTANA garantat , si daca esti interesat , pot sa registrez citeva , sample uri , sa te conving .Salut numai bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

iata ca s-a realizat si videoul ( taiat comprimat etc ) de catre prietenul meu @johnnylennon , trebuie sa-l intreb cum a comprimat cu ce4 setari ca la el nu-i decalaj intre imagine si sunet...

 

am pus pe youtube prima piesa ce a fost finalizata de la concertul din cadrul Studentfest 2007 seara de jazz/blues

 

inregistrare live din sala cu camcoder , basii sunt ceva mai redusi pe inregistrare deoarece camera comprima si filtreaza subbasul .

 

TONUL....

 

Strat ,Distors " valve" aprox 40% (Korg digital +echo discret) , statia Acoustic de 220W tranzistor , cu o boxa "AA " cu 4x10" si o boxa cu 4x12" ( difuzoare de chitara SAL -CHINA).

se aude cum nu am limitare si distorsiune a statiei nici la accente mai pronuntate ,tonul ramane constant in toate caracteristicile si controlabil .

 

Marschall-ul din spatele meu era la rythm guitar cu chit Squier modificata cu un gat de Ibanez la care canta Ion Popovici un talentat cantaret si chitarist de bluesrock ..o sa mai pun si alte piese din concert cum le gata prietenul.

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cel mai important lucru pentru un ghitarist e sa aiba un amplif. Poate ca primul n-o sa fie cel mai reusit din lume, dar totul ar trebui sa plece de la ghitara si amp. toate celelalte efecte, procesoare, etc. are trebui sa fie accesorii.

De ex. poti sa incepi cu un combo de 30W, care poti sa ti-l iei second cam cu 10 milioane, ceea ce nu mi se pare exagerat sau poti (ca mine) sa iei un credit de 1600 de euro si sa iei un Peavey 6505, Marshall MF sau alte rautati (cu tot cu boxa, bineinteles).

 

Scule ale ghitaristilor celebri gasesti si pe www.guitargeek.com

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson
Cel mai important lucru pentru un ghitarist e sa aiba un amplif. Poate ca primul n-o sa fie cel mai reusit din lume, dar totul ar trebui sa plece de la ghitara si amp. toate celelalte efecte, procesoare, etc. are trebui sa fie accesorii.

De ex. poti sa incepi cu un combo de 30W, care poti sa ti-l iei second cam cu 10 milioane, ceea ce nu mi se pare exagerat sau poti (ca mine) sa iei un credit de 1600 de euro si sa iei un Peavey 6505, Marshall MF sau alte rautati (cu tot cu boxa, bineinteles).

 

Scule ale ghitaristilor celebri gasesti si pe www.guitargeek.com

 

Cel mai important lucru pentru un ghitarist e sa aiba o ghitara... scuza-ma ca te contrazic :)

 

 

PS: Nu baga 6505-u cu MF-u in aceeasi oala :)

Link to comment
Share on other sites

am zis si de ghitara... ma rog

MF si 6505 sint in aceeasi oala pentru ca sint la aprox. acelasi pret. Plus de asta 5 ani cit am fost la Negura la sunet ei au schimbat citeva amplifuri, iar de vreo doi ani au ramas la Marshall MF si Hughes & Kettner Triamp, asa ca pot sa zic ca cunosc MFul destul de bine. De asemenea am vazut la o gramada de trupe nemtesti 5150, care are un drive ceva mai agresiv, dar n-are atitia Wati. Oricum MFul, chiar daca nu e full lampa suna foarte bine si poti sa cinti chiar orice cu el.

Link to comment
Share on other sites

am zis si de ghitara... ma rog

MF si 6505 sint in aceeasi oala pentru ca sint la aprox. acelasi pret. Plus de asta 5 ani cit am fost la Negura la sunet ei au schimbat citeva amplifuri, iar de vreo doi ani au ramas la Marshall MF si Hughes & Kettner Triamp, asa ca pot sa zic ca cunosc MFul destul de bine. De asemenea am vazut la o gramada de trupe nemtesti 5150, care are un drive ceva mai agresiv, dar n-are atitia Wati. Oricum MFul, chiar daca nu e full lampa suna foarte bine si poti sa cinti chiar orice cu el.

 

chestia cu cantatul "orice" depinde numai de putere , caci intervine si problema "unde".La un moment dat nu poti sa canti nimic pe o statie cu puterea necorespunzatoare.Dcaca nu ai headroom nu se poate canta.

 

Eu vorbesc de cantat la chitara si nu rhytmguitar cu distors , fara nici un pic de dinamica unde chiar daca nu auzi ce canti nu conteaza , macini mecanic cele cateva acorduri invatate pe de rost.Asa am cantat sute de nunti armonie , si ma bagam pe "fata" sa nu mai car inca o statie , nu auzeam mai de loc chitara cantam din instinct , armonia o cunosteam pe de rost si mergea super.Dar sa canti solo , si nuantat nu se poate cu o statie "mica" , eventual acasa .sau la un birt/club micut unde se canta la volum redus.

 

Problema mai mare intre "brand"-uri ar fi rentabilitatea , de ex .in loc de un stack Marschall de 200W trebuie sa montez trei stack-uri Farfisa ca sa se auda la fel de tare .

 

Cum am vazut o instalatia de scena cu 12 stackuri Marschall de 200W numai la chitara solo , inseamna ca ar trebui sa pui 36 de stackuri Farfisa... pai nu prea este rentabil din nici un punct de vedere.

 

Nimeni nu vorbeste de difuzoare .Degeaba cumperi orice statie "vestita" daca nu ai difuzorul ce ar trebui sa-l aiba.Si Marschall si alte firme construiesc boxe sau echipeaza combourile cu tot felul de difuzoare ...dupa buzunarul clientului.Sunt prospecte unde poti sa faci comanda pentru statia Marschall si sa precizezi care tip /firma de difuzor vrei JBL ,Celestion ,UTAH,...etc nu mai stiu restul era o lista dstul de lunga .Bineinteles si pretul se modifica .

 

De exemplu Peavey sunt statii legendare DAR numai cu difuzoare "Black Widow", in rest sunt vai si amar.Cer si pamant diferenta.Combouri Marschall inca nu am cantat pe unul ca lumea toate se ineaca si parca da sa se rupa difuzorul , si numai din cauza difuzoarelor proaste.( chinezarii ?)

 

Actual watajul difuzoarelor este "gonflat" ca sa dea bine la profani , dupa prospecte si testari am ajuns la concluzia in legatura cu watajul maxim admisibil , acesta poate fi cel mult 10% din ce scrie ca si wataj nominal !!!

 

Adica dif de 300W=30W , dif de 1000W=100W ( cu indulgenta) caci ultimele "metode" masurari sunt in domeniul fantasticului ,ireale ca sa pacaleasca cumparatorul.

 

asa ca fara difuzoare destule nu prea avem sunet , si nici ton.Statiile sa aiba putere in rest nu prea conteaza .Teoretic nu ar trebui sa fie absolut nici o diferenta intre doua statii de acelasi wataj , diferentele apar din cauza a "economiilor" facute de producatorii ....chiar si la cele mai renumite brand-uri.

 

Ar mai fi problema randamentului unui difuzor , cu cat are randamentul mai mare si "motorul" ( magnetul) produce camp magnetic mai intens in intrefier.acest lucru inseamna un "dumping factor" mare ...cea ce are influenta mare asupra calitatii tonului de chitara sau si la redarea basilor .

 

Ai difuzor bun cu randament mare nu ai soundul dorit ,DAR trebuie sa cari de doua ori mai multe statii si difuzoare ptre aceiasii putere ce o poti obtine cu difuzoare de randament mare.

 

Asa ca se face un compromis si se canta cu ce este mai rentabil si satisface conditiile de pret, putere, calitate , pret transport ....conteaza ptr o firma de sonorizare daca plateste un sofer cu un camion , sau trei soferi si trei camioane ,plus de trei ori mai multi oameni ptr montat /demontat scena si instalatie.

 

TONUL ramane pe ultimul loc , tare sa fie sa se auda, hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson
am zis si de ghitara... ma rog

MF si 6505 sint in aceeasi oala pentru ca sint la aprox. acelasi pret. Plus de asta 5 ani cit am fost la Negura la sunet ei au schimbat citeva amplifuri, iar de vreo doi ani au ramas la Marshall MF si Hughes & Kettner Triamp, asa ca pot sa zic ca cunosc MFul destul de bine. De asemenea am vazut la o gramada de trupe nemtesti 5150, care are un drive ceva mai agresiv, dar n-are atitia Wati. Oricum MFul, chiar daca nu e full lampa suna foarte bine si poti sa cinti chiar orice cu el.

 

N-am avut rabdare sa citesc ce a scris karpi asa ca iti raspund doar tie :)

 

Pe considerente de pret da, se pot pune in aceeasi categorie... personal eu nu sunt fan al ampurilor marshall noi (DSL, TSL, MF...), dar pana la urma, fiecare cu ce-l excita, nu ?

Link to comment
Share on other sites

Daca esti in Timisoara, iti recomand sa faci o vizita pe la Negura pe la studio sa vezi care e treaba cu MFul. S-a tras cu scula aia tot felul de muzica... metal, hardcore, glam rock, blues. Unii dintre cei care au inregistrat acolo au probat ambele amplifuri de care vorbeam mai sus si au preferat MFul. Triampul este totusi o scula de peste 2000 de euro...

Link to comment
Share on other sites

Daca esti in Timisoara, iti recomand sa faci o vizita pe la Negura pe la studio sa vezi care e treaba cu MFul. S-a tras cu scula aia tot felul de muzica... metal, hardcore, glam rock, blues. Unii dintre cei care au inregistrat acolo au probat ambele amplifuri de care vorbeam mai sus si au preferat MFul. Triampul este totusi o scula de peste 2000 de euro...

degustibus

 

eu am avut o cantare si am avut MF la sunet si imi venea sa il arunc la dracu ! Pot zice lejer ca e CEA MAI PROASTA STATIE pe care am cantat vreodata .MF si peavey XXL !!!

Link to comment
Share on other sites

nici mie nu imi plac noutatile de la Marshall, si nu prea ma dau in vint nici dupa JCM 900, desi cu o boxa buna suna citeodata... dar MF nu e degeaba. Noi cintam hardcore si m-am gindit mult ce amp ar fi cel mai potrivit. Cum Triple Rectifier nu se incadreaza in buget (am probat in Germania, si acum in Cluj au baietii din Godmode), next best thing era 5150, care apare mai nou sub porecla de 6505.

 

http://www.netmusicians.org/?value=Peavey%...amp;section=amp

 

MF nu suna bine pe dif-uri vintage, sau in general pe o boxa sub 300W. De aia e boxa lui asa scumpa. altfel se ineaca boxa.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson

Stiu care e treaba cu MF-u... mai bine decat ai crede :)

 

Treaba cu boxa potrivita se aplica la orice amp. De ex mie nu imi place de nici o culoare cum suna 5150-u lu pixy prin boxele pe care le detine (no offence dude).

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/profile?user=StorytellerGuitar

 

iata si a doua piesa din acelasi concert , o alta prelucrare

 

compozitie de a mea cu titlul Secolul Vitezei , prelucrata si cantata in stil Hendrix music

 

Secolul vitezei s-a sfarsit acum slowdown

 

parca am maqi scris........ o boxa AA 4x10" ,si o boxa 4x12" SAL cu statie solid state , Acoustic de 220W , Korg Pandora "valve" dist si ecou 4 .

trupa Effect

Link to comment
Share on other sites

foarte faina piesa.

eu ramin la parerea mea ca un amp este esential, si ca nu conteaza chiar asa de mult daca e tranzistor sau lampa. Obtineai acelasi sunet cu un Twin Reverb, fara Pandora, sau Mesa cum au baietii din Quo Vadis.

 

nu te supara, ideea nu e sa demonstrez ca n-ai dreptate. eu doar vreau sa explic la romani ca e mai bine sa dea bani pe amplifuri decit pe prostiile alea de procesoare sau simulatoare.

Link to comment
Share on other sites

ca sa canti cu o statie pe tuburi sa ai ton trebuie sa canti in overdrive.

 

se aude pe inregistrare ca se canta "fin", ca sa am dinamica , eu cant aici in medie cu aprox 20-30W in varfuri cand plesnesc coarda sunt pe la 200W .Headroom cam restrans ,as fi avut nevoie de 2000W la chitara ca sa am 10dB headroom.caz in care putem sa cresc cu o dublare a volumului.

 

Cu cat mai mare este sistemul PA cu atat creste puterea monitoarelor si cu atat auzi mai prost chitara pe scena daca nu ai putere suficienta.

 

Sa amintesc ca la fiecare dublare de distanta de la o boxa scade puterea sesizata cu 3dB.Asta inseamna ca la 1 metru de boxa aud 30W ( in cazul din concert) , la 2 metri 15W la 4 metri 7,5 W la 8 metri 3,75W ( adica radio portativ).In conditia ca auzi tot mai tare boxa celuilalt instrument, de care te apropii.

 

Cu boxele de control e cu cantec, semnalul se compreseaza se limiteaza si se baga puternic"gate".( ca sa nu intre instalatia in oscilatie prin feedback) .

Asa ca ce auzi tu de acolo ca si chitara este jalnic, si mai vine si atacul mai tarziu din cauza "gate"- ului.

 

Cu un Twinreverb si un Fender de 100W de bass legate impreuna ptr chitara mea ,la 3KW monitoare auzeam "radio portativ" la 2 metri de boxa , si parca loveam in sfoara de canepa in loc de corzi.Ce control aveam venea din experienta si din gajaitul inaltelor date de distors .Clean nu aveam nici o sansa sa aud chitara.

 

Combo-urile sunt ptr , studio, sala de repetitie , club mic , birt , nunta...si atuncea "ridicate" la nivelul capului tau ca sa ai control.

 

Nu prea vezi sa urce un chitarist cu 12 bucati de Twinreverb la chitara pe scena .( doar daca plateste firma ptr reclama)

 

Experientele mele cu combo-uri pe scena a fost intotdeauna una singura...nu aveam curaj sa dau in chitara ca lumea caci parca se rupea difuzorul , si la Twinreverb , si la Mesa , si la Marschall., de dinamica si ton nici vorba.Si mai ales fara distors !! cu doza "neck" cu ceva basii zici cai vapor in curba...numa a chitra nu mai suna.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

probabil ca nu te-ai intilnit cu cele mai fericite monitorizari... cu Negura am fost in tot felul de locuri, si in cluburi mici, si in aer liber, unde aveau de la 1 la 4 cai de monitoare. Mergeau multe chestii in monitor, 2 clape, 2 chitari, 2 voci, tulnic, nai, xilofon, fluiere si citeodata percutii. niciunde nu erau efecte bagate pe monitoare, cum ar fi compresoare, limitere sau gate-uri.

Plus de asta cam toti ghitaristii mari isi construiesc sunetul plecind de la un amplif, si o gramada dintre astia folosesc combouri (Fender Twin Reverb sau Vox AC 30): chuck berry, ghitaristii din Radiohead, cam toata lumea care cinta blues, de la AG Weinberger la Bonnie Raitt, U2, Tom Petty. etc.

daca ati fost acuma recent la Gogol Bordello in Bucuresti, la Arenele Romane avea ghitaristul ala 2 Twin Reverburi si nu cred ca nu se auzea...

Link to comment
Share on other sites

daca esti atent poti trage concluzia logica din cele spuse de tine :

 

un canal separat de 1KW monitor ptr chitara ..........=> adica sa zicem 5 double stack Marschall , in spatele chitaristului ......hehe..

 

nu prea am inteles care-i smecheria ... sau o fi vre-un avantaj ca difuzoarele sa bata numai catre scena ?

 

bineinteles discutia e pur teoretica , DACA s-ar canta piesa instrumentala de chitara pe scena mare cu un background de metale , in studio mai mixeaza omu ceva dar pe scena e mai greu ...de obocei ies tot felu de miorlaituri ...vezi exemple jalnice de la tot felu de G3 -uri..

Link to comment
Share on other sites

iata ce are Jeff Beck "pe spate" si nu se canta metale ,doar jazzrock

 

http://www.youtube.com/watch?v=BCzdKdajEIc...ted&search=

 

si tot el la un concert de blues invitat canta pe un combo ,

 

http://www.youtube.com/watch?v=HcH-jmmaY7Q...ted&search=

 

 

Jeff Beck, Steve Lukather, Jan Hammer - Freeway Jam

 

http://www.youtube.com/watch?v=5FuAZrsjYok...ted&search=

 

aici canta pe ceva combouri , intr-adevar aici e o scena cu cativa KW la control ,Steve Lukather si-a faurit un ton de tzantzari...lol

Link to comment
Share on other sites

da' de unde...

citeodata e posibil numai monitorul de la tobar sa fie de 1000W, dar de cele mai multe ori totalul monitoarelor nu depaseste 2-300W. la 1000W de monitoare GARANTAT nu se mai aud tobele si trebuie sa ceri tobe in monitoare. Daca ai 2 ghitaristi, fiecare cu cite 100W pe spate si se da fiecare mai mult de jumate de asemenea nu se mai aud tobele.

Link to comment
Share on other sites

Guest Izzy Waan

Asta e o proba cu un ZOOM G1 , cu toate ca nu e procesorul meu preferat , suna destul de bine ....imprimarea s-a facut cu CHITARA MEA care are o doza Seymour Duncan pe neck......

Presetul pentru procesor :

 

ZOOM G1 preset

 

patch level ~ 84

compresor ~ C2

drive ~ Hiwatt Clean

gain ~ 32

EQ low ~ 1

EQ mid ~ -3

EQ hi ~ 9

ZNR/AMP ~ S6

modulation ~ C4

rate ~ 20

delay ~ off

reverb ~ A3

decay ~ 18

 

daca te fortezi putin se poate obtine un TON decent si cu scule sub 200 euro....

Link to comment
Share on other sites

dupa parerea mea nu-ti trebuie 15000 de euro ca sa ai un ton bun. daca ai omorat o ruda bogata sau ceva atunci iti permiti sa experimentezi cu o tona de scule. da daca vrei un sunet bun fara sifoniere de rackuri sau dulapuri de efecte iti trebuie un amp bun pe lampi si o chitara cat de ca calumea. optional cateva pedale. si asta ptr aproape orice stil.un epiphone mai bun sau un squier e foarte ok in raportu calitate pret plus un amp pe lampa bun te duce daca ai noroc pana in 1000. si ai un ton de rupi gura. parerea mea. :)

Link to comment
Share on other sites

dupa parerea mea nu-ti trebuie 15000 de euro ca sa ai un ton bun. daca ai omorat o ruda bogata sau ceva atunci iti permiti sa experimentezi cu o tona de scule. da daca vrei un sunet bun fara sifoniere de rackuri sau dulapuri de efecte iti trebuie un amp bun pe lampi si o chitara cat de ca calumea. optional cateva pedale. si asta ptr aproape orice stil.un epiphone mai bun sau un squier e foarte ok in raportu calitate pret plus un amp pe lampa bun te duce daca ai noroc pana in 1000. si ai un ton de rupi gura. parerea mea. :)

 

Iarasi problema CE INTELEG UNI SUB " TON BUN " ......fiecare TON este bun !!!!!!!

 

dar ar fi interesant ca sa explice fiecare CE ? asteapta de la un TON BUN ...??? si sa-l exemplifice intr-un fragment de piesa .

 

altfel nu are nici un sens toata povestea fiecare ton asi are locul intr-un anume "aranjament ".

 

Deocamdata nu am vazut la nimeni sa fie si constient de ce inseamna un TON bun , toti fabuleaza despre doze minune , tuburi , tranzistoare difuzoare minune si tot feul de scule stiintifico fantastice .

 

daca va uitai la Tommy Emmanuel cum canta la chitara lui "minune" ar trebui sa te puna pe ganduri de cum sta treaba cu TONUL , prima data sa canti ca si el dupa acea sa vezi daca ai nevoie de alt ton ..

http://youtube.com/results?search_query=tommy+emmanuel

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea despre Marschall era retorica si ironica.

 

Adevarul e ca m-au cam disperat post-urile lui Karpi, intinse pe cate o pagina, folosind o linie goala drept punct, cu gresheli de scriere ("mama muzici", Marschall de vreo 5 ori in acelasi post) si guvernate de o lipsa acuta de coerentza.

Daca tzin bine minte, cele mai multe echipamente au fost mentionate chiar de Karpi (de la Korg Pandora la Farfisa (!!)), dupa care a decretat ca toata lumea "fabuleaza" despre "tot feul de scule stiintifico fantastice".

 

Apoi aberatzii grosolane gen "Practic ton de blues nu exista doar stil de cantat blues" si fraze fara sens ca "Iarasi problema CE

INTELEG UNI SUB " TON BUN " ......fiecare TON este bun !!!!!!!". Ce inteleg unii sub ton bun? Adica daca unii stau sub un ton bun, ce inteleg ei? Sau ce inteleg unii prin ton bun? In orice caz, aparent unii habar nu au pe ce lume traiesc, pentru ca inteleg diverse lucruri, evident greshite, spre deosebire de Karpi, pentru care fiecare TON (sic!) este bun. Riiight...

 

Desigur, aflam si lucruri extraordinare:

Actual watajul difuzoarelor este "gonflat" ca sa dea bine la profani , dupa prospecte si testari am ajuns la concluzia in legatura cu watajul maxim admisibil , acesta poate fi cel mult 10% din ce scrie ca si wataj nominal !!!

 

Adica dif de 300W=30W , dif de 1000W=100W ( cu indulgenta) caci ultimele "metode" masurari sunt in domeniul fantasticului ,ireale ca sa pacaleasca cumparatorul.

 

Eu personal am inceput deja sa scriu scrisori catre Celestion, Andrei Tone, Orange si Yamaha cerandu-le rambursarea a 90% din banii pe care i-am cheltuit pe gogosile lor umflate. Maine voi crea un grup la Yahoo pe aceasta problema, si pentru weekend-ul viitor am organizat o manifestatie in fatza Curtii Internationale de Justitie din Haga, unde vom folosi portavoci cu difuzoare facute de noi (ca sa le stim clar watajul).

 

Post-scriptum:

Amice, tasta aia cu beculetz verde, zice Caps Lock pe ea, daca o mai apesi inca o data, beculetzu' se stinge si nu mai pare ca tzipi sau ca decretezi adevaruri absolute. Apoi puncte-puncte ala de care am invatzat noi la scoala se scrie "..." nu "........." sau ".........................." -- crede-ma ca intelegem si numai cu trei.

A, si scuze (pentru ca ma iau de cum scrie altcineva) puristilor care dezaproba scrierea cu "sh" si "tz", e un obicei de care nu mai pot sa scap.

Link to comment
Share on other sites

la faza cu watajul cre ca se refera la faptul ca vezi o combina hi fi pe care scrie 1000 de wati si te intrebi de ce nu tremura geamurile cum tremura cand dai foarte tare un amp de 50W pe lampi. aici e vorba de sistemul de calcul al puterii. citeste aici: http://users.chariot.net.au/~gmarts/amppower.htm explica destul de in detaliu da se intelege esenta. ampurile de chitara oricum au puterea calculata in Watti RMS deci sunt reali.

 

cat despre ton sunt de acord ca "tonu bun" e un lucru foarte subiectiv, dar nu cred ca poti sa zici ca orice ton e bun. baga o chitara facuta dintr-o usa cu doua bobine si 6 sarme intr-o statie proasta si mai zi ca ala e ton bun. in definitiv daca vrei sa canti poti sa canti pe orice la inceput da la un mom dat o sa incepi sa ai pretentii sa si sune intr-un fel. ptr mine un ton bun trebuie sa aiba echilibru foarte bun intre dinamica si sustain, trebuie sa aiba caldura (de aceea prefer lampi) armonice obtinute prin overdrive/distors trebuie sa fie melodioase, nu sa sune murdar digital sau pur si simplu sa fie zgomot de fond inutil. un chitarist de speed metal sau ceva extrem de genu asta probabil apreciaza alte calitati ale sunetului decat mine. pune accent pe gain porcos si sustain in draci, nu prea-l doare pe el de cum se curata tonu cand dai de volumu din chitara sau cum raspunde chitara la atac. nu stiu...zic si io. si cu toate astea si ei folosesc ampuri pe lampi. cel putin profesionistii. sunt multe motive ptr care in amplificarea ptr instrumente si in special ptr chitara inca se folosesc lampile, ca daca suna mai bine sau cel putin la fel de bine un amp solid state renuntau de mult la lampi ca sunt scumpe incomode fragile etc. mai citeste si pe siteu ala ca-ti explica din pct de vedere fizic o gramada de chestii legate de amplificatoare de chitara.

Link to comment
Share on other sites

la faza cu watajul cre ca se refera la faptul ca vezi o combina hi fi pe care scrie 1000 de wati si te intrebi de ce nu tremura geamurile cum tremura cand dai foarte tare un amp de 50W pe lampi.

 

Vezi postul original. Nu e deloc vorba de boombox-uri de 89328,12W. In context sunt mentionate nume ca "Marschall" si Peavey, Celestion si JBL. Sunt de acord ca afirmatia este posibil sa fie valabila in anumite cazuri, insa la modul cum e facuta este cel putzin, umm... psihedelica.

 

Karpi, no offence, eu am tot respectul pentru tine ca si chitarist pentru ca am ascultat ce cantzi, dar mai baga si tu un ochi inainte de a da Add Reply, un pic de control al calitatzii la posturi nu strica. Si cand faci afirmatii asa de categorice, incearca sa le nuantzezi un pic, eu oi fi un super-amator p'afarist, dar macar atat am invatzat - adevarul nu-i niciodata tot intr-un singur loc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.