www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Si totusi... exista diferente intre ampurile alea mici de 15 W de la Vox fata de cele Behringer? :)

Diferenta e cam asta:

Vox - 15 puncte

Behringer - 0 puncte

:)

Guest leo2pop
Posted (edited)

Si totusi... exista diferente intre ampurile alea mici de 15 W de la Vox fata de cele Behringer? :)

:) Parerea mea este ca NU !!! :)

Fie ca e Fender, fie ca e Behringer, fie ca e Vox, fie ca e Marshall [si exemplele pot continua aici] - sunetul lui TDA2030 [circuit integrat, ca si etaj final (evident, pentru cei ce nu stiu)] e acelasi. Sa fim seriosi, totusi. Cred ca nici un muzician, mai experimentat, in urma unui "blindfold test" nu poate identifica care e care!!!

Deci sa pastram proportiile - diferente nu exista - decit poate la finisaje si parti mecanice.

Fie ca sint fabricata-n China, sau Corea, sau America, sau dece nu - "custom made", statiile de genul asta sint identice. Electronii nu stiu decit limba lor!!!

Diferentele incep la grupa mijlocie si evident sint definitorii [pentru sunet] la grupa mare. :( [calitatea schemei folosite, calitatea componentelor, calitatea difuzoarelor... etc si nu in ultimul rind, cu voia voastra calitatea utilizatorului !]

Edited by leo2pop
Posted

:) Parerea mea este ca NU !!! :)

Fie ca e Fender, fie ca e Behringer, fie ca e Vox, fie ca e Marshall [si exemplele pot continua aici] - sunetul lui TDA2030 [circuit integrat, ca si etaj final (evident, pentru cei ce nu stiu)] e acelasi. Sa fim seriosi, totusi. Cred ca nici un muzician, mai experimentat, in urma unui "blindfold test" nu poate identifica care e care!!!

Deci sa pastram proportiile - diferente nu exista - decit poate la finisaje si parti mecanice, poate.

Fie ca sint fabricata-n China, sau Corea, sau America, sau dece nu - "custom made", statiile de genul asta sint identice. Electronii nu stiu decit limba lor!!!

Diferentele incep la grupa mijlocie si evident sint definitorii [pentru sunet] la grupa mare. :(

Pe scurt e cam asa, dupa cum spui tu: toate motoarele sunt pe benzina sau motorina, deci toate masinile sunt la fel, fie Dacia fie Skoda fie Renault. Te inseli prietene! Behringer nu are nici un ton, mult mai multa personalitate are ampul ala mic Marshall, ala de 1 Watt! :)

Guest leo2pop
Posted

"Prietene" jack, ce parte din ceea ce am scris eu nu ai inteles? Sint dispus sa o luam pe parti si cu exemple. Fara gluma! Eu n-am facut decit sa-i spun lui George parerea mea despre aceasta categorie de amplificatoare - si atit. Daca esti dispus sa faci un test asa cum spuneam eu mai sus si sa identifici statiile - eu dau o bere!!! :)

Cred ca n-are sens sa continuam in felul asta ... si pe de o parte te inteleg, daca interesul tau este cel comercial...

In rest...

Vinzare buna!

Posted

"Prietene" jack, ce parte din ceea ce am scris eu nu ai inteles? Sint dispus sa o luam pe parti si cu exemple. Fara gluma! Eu n-am facut decit sa-i spun lui George parerea mea despre aceasta categorie de amplificatoare - si atit. Daca esti dispus sa faci un test asa cum spuneam eu mai sus si sa identifici statiile - eu dau o bere!!! :)

Cred ca n-are sens sa continuam in felul asta ... si pe de o parte te inteleg, daca interesul tau este cel comercial...

In rest...

Vinzare buna!

Daca m-as lua dupa ce spui tu, as aduce toate chinezismele, ca tot statii si efecte sunt cu electroni cu tot, as avea interes comercial, toata lumea multumita! Imi pare rau, nu pot face asta, am suficienta exoerienta in spate sa afirm ca 2 lei dai, 2 lei face! Partea nasoala e ca toti copiii de pe forum isi vor forma o parere total denaturata despre scule atata timp cat nu exista o diferentiere clara intre gramada si bucata!

Posted

sunetul lui TDA2030 [circuit integrat, ca si etaj final (evident, pentru cei ce nu stiu)] e acelasi.

 

Cred ca ai dreptate ... da' totusi TDA'u ala nu e singur acolo ... plus ca si difuzoru' mai face cate ceva ...

Si semiontopic Peavey 158 ~ VOX Pathfinder 15 >> Behringer GM 108 (am avut toate 3 ... )

Guest MrJackson
Posted

Difuzoru, constructia ampului fac diferenta (lemn, placaj etc) si piesele folosite (calitatea condensatorilor, a poturilor, etc). Bine, pe la nivelu asta cred ca diferentele cele mai mari sunt date de calitatea difului...

Guest MrJackson
Posted

Crezi tu ca e mare diferenta intre ele ? Citez

 

"Russian space ships, American space ships... they're all made in Taiwan"

Posted

Crezi tu ca e mare diferenta intre ele ? Citez

 

"Russian space ships, American space ships... they're all made in Taiwan"

 

Citatu e bun in context, dar ... un traf de 20 lei 9v 600mA su un traf Harman de 50 lei 9v 600mA. De ce unu se incinge si celalalt nu ? nush cate trafuri ieftine am ars ... inclusiv din interiorul boxelor ...

 

Diferenta e mica ce'i drept, da' nu e chiar neglijabila :)

Guest Ildest
Posted

Offtopic .... Hmm cineva se uita pe tvr1 .. la armageddon.

Ontopic ... diferente sunt .. mai ales la volum mai mare .. peste 6. stiu si eu am rage si am cantat si pe alte minunatii la 15 w( na .. viata la apartament te obliga la niste compromisuri .. daca nu vrei sa te astepte vecinii la colt cand iesi cu chitara :) )

Guest MrJackson
Posted

Offtopic .... Hmm cineva se uita pe tvr1 .. la armageddon.

Ontopic ... diferente sunt .. mai ales la volum mai mare .. peste 6. stiu si eu am rage si am cantat si pe alte minunatii la 15 w( na .. viata la apartament te obliga la niste compromisuri .. daca nu vrei sa te astepte vecinii la colt cand iesi cu chitara :) )

 

Offtopic: HBO

 

Ontopic... se poate. ar trebui sa facem un test pe bune. Jack ?

Posted

Eu as zice intai trafu si condensatorii, dup aia difu.

 

Ce legatura are trafu la un amp solid state cu "calitatea" sunetului(la ampurile cu etajul final pe lampi la care iesirea se face printr-un traf, da, are legatura)? Nici una. Redresarea (implicit condensatorii) da, are legatura cu cat sunt mai "multi microfarazi"(adica cu cat este filtrarea mai buna), cu atat este mai putin brumm -->0, iar difurile la categoria aia de apuri(=<15w) nu cred ca sunt diferente majore, adca toate suna nashpa :) .

Posted (edited)

Ce legatura are trafu la un amp solid state cu "calitatea" sunetului(la ampurile cu etajul final pe lampi la care iesirea se face printr-un traf, da, are legatura)? Nici una. Redresarea (implicit condensatorii) da, are legatura cu cat sunt mai "multi microfarazi"(adica cu cat este filtrarea mai buna), cu atat este mai putin brumm -->0, iar difurile la categoria aia de apuri(=<15w) nu cred ca sunt diferente majore, adca toate suna nashpa :) .

 

Nu cred ca ai spune acelasi lucru daca ai fi in situatia de a alege un amp de 15 w (bani, parinti, vecini si mai stiu eu ce ... )

 

Totusi e evident ca sunt naspa fata de un AVT50 sau un AD50VT, sa nu zic Plexi sau AC30 ... dar cati sunt in situatia de a alege dintre astea ? Si cati sunt in situatia de a alege intre un Rage158 un Pathfinder15 sau un Brian May Special (sau un Frontman15, sau un Mindech15, for that matter)?

Edited by vektor
Posted (edited)

ba, ce aveti cu piticii de 15 W?

io nu inteleg....

stau intr-un bloc, nu-s muzician profesionist deci.....OHA head si cabinet.

Un Maresal mic este suficient si pentru volum mic este OK.

deci lasati-ma cu lampile si alte fitze ....ca lampa daca n-o ataci cu oaresce volum, **** sound. iar la bloc - volum - dureri de cap :)

so, think twice speak once

 

PS iar diferente, pe cuvantul meu ca sunt ...Peavey suna intr-un fel iar Maresalu altfel ....sa mor daca mint

Edited by malex
Posted (edited)

Nu cred ca ai spune acelasi lucru daca ai fi in situatia de a alege un amp de 15 w (bani, parinti, vecini si mai stiu eu ce ... )

 

......

Ce am zis eu este pur tehnic(mai putin faza cu difurile care este doar o parere personala :) ), n-are de a face cu ce as alege, eu sau altcineva. :)

 

Si pt. @malex: chiar n-am nimic cu "piticii" de 15w, chiar mi-ar place si mie unu pentru acasa. :)

Edited by teckus
Posted (edited)

Dragi forumisti

 

TDA 2030 este de foarte multe feluri ..Behringer baga ce-i mai ieftin si mai prost .In general sunt ieftine sculele facute de ei si sunt un fel de generatoare de zgomot alb , roz si brun .Mai tot ce am vazut pana acuma.Cica sa-u pus sa mai creasca calitatea caci pierd serios piata , dar sunt in castig deaoarece vend toate porcariile.

Eu am cumparat de nevoie un compresor si o pedala de volum Behringer , finctioneaza corect , integrete Toshiba//dar amandoua au zgomot , inegratele par a fi facute pentru instalatii ieftine de HomeStereo audio ( am desfacut si am verificat ce piese contin si am cautat pe net specificatii ).nicidecum sa le pui primele in lantul de amplificare la chitara.ci sunt proiectate ca sa le pui intre mixer si etaj final , aici nu mai conteaza zgomotul produs de aceste integrate .Precis sunt si integrate de acelasi tip Toshiba si fara zgomot numai ca sunt probabil scumpe.

 

DIFUZORUL !!!!!!

 

o statie Vox , Fender ORIGINALA !!! etc are difuzor cu SPL mare ...daca au bagat un dif cu SPL 93dB fata de o statie ieftina cu un dif care are 90dB SPL inseamna o dublare a puteri debitate de amplif !!!!

Aici este smecheria !!!

 

Am reparat o statie de chitara ( combo ) de 20W de firma "HH" si am incercat un dif cehoslovac ( la fel cu cel HH original ) pai nu a mai sunat nici cum , nici putere nici culoare.

 

Culoarea , tonul este dat de boxa deschisa ( rezonator Helmholtz ) + difuzor , atacul dinamica SPL-ul ridicat

si imediat incepe sa sune TDA2030 , si daca mai are si zgomot redus si un EQ proiectat la ansamblul Boxa +difuzor+chitara avem o statie buna ptr chitara.

 

Facaturile mai toate arata a statie dar sunt vai si amar .Pentru acei 3dB in plus ce-i are o scula buna trebuie sa cari doua statii mai proaste ca sa te auzi la fel de tare !!

 

Acum cu chinezariile chiar si bradurile sunt dubioase , nu cumparati numa daca se poate compara cu o statie buna la volum maxim intr-o sala de repetitii .Altfel tre pacalesti caci nu ai cum sa apreciezi SPL-ul fara comparatie pe loc cu o scula buna.

 

Condensatori "mari" de la filtraj sunt "buffere" ( capacitate balastru) in ele se inmagazineaza energie ( curent) si la cate un varf de consum furnizeaza curent ( putere muzicala ) .Daca nu est6e suficient de mare

la cantat la putere maxima se va "goli" condensatorul si apare brum de 100Hz pe langa ton si se si intermoduleaza cu tonurile de instrument pe langa faptul ca in varfuri de amplitudine nu mai pot furniza curent ca sa avem "puterea muzicala" la statie de 100W pe tranzistoare se recomanda 20000 uF si in plus sa fie cu pierderi mici.

 

Traful este inima unui amplif , nu ai traf bun ce poate sa furnizeze curentul necesar si sa tina tensiunea nu va functiona statia la parametri proiectati. "Nu dai calului ovaz , nu poate sa traga caruta"

Edited by karpi
Guest Ildest
Posted

Teoretic vorbind poti pune o rezistenta intre head si cabinet ca sa ii mai diminuezi din putere .. dar ce folos sa ai namila de lampa pe 100w si tu sa canti in surdina .... cum zicea si Malex ptr bloc max 30 .. sau max 50 de W sunt arhisuficienti(deja cand dau pevey la max nu se mai aude nimic in camera chiar daca imi tipi in ureche.

Guest claxonn
Posted (edited)

Ce bine ca s-a deschis un asemenea topic. Planurile mele de viitor includ achizitionarea unui combo pentru repetat acasa la bloc (deci se incadreaza in topic).

 

Cred ca cei mai experimentati ar putea sa dea niste sfaturi generale legate de diverse aspecte pe care poti sa te bazezi cand faci o asemenea alegere. Deci, la ce l-ati sfatui sa se uite, pe un incepator care vrea sa-si ia un combo? Firma? Putere? Dimensiunea dif-ului? Dimensiunea cabinetului? Efecte extra? Canale? Sau pur si simplu ar trebui testat si ales dupa ureche ce place fiecaruia? Daca nu ai posibilitatea sa testezi, nu cumperi?

 

Sunt un pic cam confuz in acest domeniu. Facem ceva lumina?

Edited by claxonn
Posted

Dragi forumisti

 

TDA 2030 este de foarte multe feluri ..Behringer baga ce-i mai ieftin si mai prost .In general sunt ieftine sculele facute de ei si sunt un fel de generatoare de zgomot alb , roz si brun .Mai tot ce am vazut pana acuma.Cica sa-u pus sa mai creasca calitatea caci pierd serios piata , dar sunt in castig deaoarece vend toate porcariile.

Eu am cumparat de nevoie un compresor si o pedala de volum Behringer , finctioneaza corect , integrete Toshiba//dar amandoua au zgomot , inegratele par a fi facute pentru instalatii ieftine de HomeStereo audio ( am desfacut si am verificat ce piese contin si am cautat pe net specificatii ).nicidecum sa le pui primele in lantul de amplificare la chitara.ci sunt proiectate ca sa le pui intre mixer si etaj final , aici nu mai conteaza zgomotul produs de aceste integrate .Precis sunt si integrate de acelasi tip Toshiba si fara zgomot numai ca sunt probabil scumpe.

 

DIFUZORUL !!!!!!

 

o statie Vox , Fender ORIGINALA !!! etc are difuzor cu SPL mare ...daca au bagat un dif cu SPL 93dB fata de o statie ieftina cu un dif care are 90dB SPL inseamna o dublare a puteri debitate de amplif !!!!

Aici este smecheria !!!

 

Am reparat o statie de chitara ( combo ) de 20W de firma "HH" si am incercat un dif cehoslovac ( la fel cu cel HH original ) pai nu a mai sunat nici cum , nici putere nici culoare.

 

Culoarea , tonul este dat de boxa deschisa ( rezonator Helmholtz ) + difuzor , atacul dinamica SPL-ul ridicat

si imediat incepe sa sune TDA2030 , si daca mai are si zgomot redus si un EQ proiectat la ansamblul Boxa +difuzor+chitara avem o statie buna ptr chitara.

 

Facaturile mai toate arata a statie dar sunt vai si amar .Pentru acei 3dB in plus ce-i are o scula buna trebuie sa cari doua statii mai proaste ca sa te auzi la fel de tare !!

 

Acum cu chinezariile chiar si bradurile sunt dubioase , nu cumparati numa daca se poate compara cu o statie buna la volum maxim intr-o sala de repetitii .Altfel tre pacalesti caci nu ai cum sa apreciezi SPL-ul fara comparatie pe loc cu o scula buna.

 

Condensatori "mari" de la filtraj sunt "buffere" ( capacitate balastru) in ele se inmagazineaza energie ( curent) si la cate un varf de consum furnizeaza curent ( putere muzicala ) .Daca nu est6e suficient de mare

la cantat la putere maxima se va "goli" condensatorul si apare brum de 100Hz pe langa ton si se si intermoduleaza cu tonurile de instrument pe langa faptul ca in varfuri de amplitudine nu mai pot furniza curent ca sa avem "puterea muzicala" la statie de 100W pe tranzistoare se recomanda 20000 uF si in plus sa fie cu pierderi mici.

 

Traful este inima unui amplif , nu ai traf bun ce poate sa furnizeze curentul necesar si sa tina tensiunea nu va functiona statia la parametri proiectati. "Nu dai calului ovaz , nu poate sa traga caruta"

 

@karpi, ca intotdeauna, multumesc pentru detalii :)

 

@claxonn - fa te rog un thread nou.

Posted

nimic de mindtech??..oo..am vrut sa zic epiphone...ele nu egzista??????:)

NU!

Guest leo2pop
Posted (edited)

Daca m-as lua dupa ce spui tu, as aduce toate chinezismele, ca tot statii si efecte sunt cu electroni cu tot, as avea interes comercial, toata lumea multumita! Imi pare rau, nu pot face asta, am suficienta exoerienta in spate sa afirm ca 2 lei dai, 2 lei face! Partea nasoala e ca toti copiii de pe forum isi vor forma o parere total denaturata despre scule atata timp cat nu exista o diferentiere clara intre gramada si bucata!

 

Draga jack, :)

dracu' m-a pus sa ma bag in discutia asta! Am senzatia ca ori nu intelegi ceea ce vreau sa spun, ori nu citesti tot ceea ce scriu - ci pe sarite, sau in diagonala, ori esti rau voitor!

Din capul locului vreau sa stabilim ca - nu sint un fan al produselor Made in China ... dar daca sint ok - nu ma deranjaza.

Vorbind strict de amplificatoare, JMI [Jennings Musical Instruments] - [initial] firma lui Tom Jennings, a cam decedat pe la mijlocul anilor '70. Deci acum nu prea mai putem vorbi despre Vox, despre acel Vox.

Sigur ca istoria firmei e mult mai nuantata si nu cred ca face obiectul acestui articol.

 

Polemica noastra a plecat de la comparatia amplificatoarelor de 15W si eu n-am vrut decit sa demontez toate aceste mituri, despre tara de provenienta...etc...si sa spun ca toate sint, de fapt "aceiasi Marie, dar cu alta palarie". La grupa asta "mica".

Sigur ca intre un Behringer si un Vox - si eu l-as prefera pe ultimul.

 

Dar vad ca persisti in a spune ca nu vinzi chinezisme. Sincer sa fiu, nici nu stiu daca vinzi Vox sau nu, dar daca o faci cred ca ar trebui sa-ti retragi cuvintele cu scuzele de rigoare, caci cred ca stii si tu ca Vox Amplification Ltd apartine inca din 1992 firmei Korg - care foloseste numele de Vox, doar ca "marca" si atit.

Numele asta nu mai are nici o legatura cu firma britanica, care a trecut prin mai multe maini - de la Jennings, la Royston... pina la Rose Morris.

Doar daca nu vinzi produsele fabricate inainte de 2003 si atunci imi retrag eu cuvintele si iti cer si scuze! Reamintesc faptul ca vorbim de amplificatoare.

Si in plus, incepind din anul 2003 fabricarea acestei marci este, evident....in.... China!!!

Sa nu-mi spui acum ca: "Designed in England and made with extreme quality in China"... ca si pic pe spate.

Atitudinea asta de "al meu e bun si al tau nu-i bun", e cam deranjanta si descalificanta, atunci cind nu e argumentata.

 

AC 30 [de altfel cred ca singurul amplificator Vox, care a rezistat istoriei], e unul din amplificatoarele mele preferate, asa ca departe de mine gindul de a denigra aceasta firma si as dori, daca se poate, cind vorbim ceva pe forum sa nu o facem numai de dragul de a ne vedea literele insirate pe ecranul monitorului.

Deci, fara suparare [cum bine zice un cintec]: :)

___________________________________________

...Hit the road Jack...

...No more, no more, no more, no more...

___________________________________________

 

Dupa mine si subliniez acest lucru - o scula poa'sa fie facuta si in Patagonia, daca mie-mi place cum suna si mi se potriveste - o iau!!!

Daca vrei putem sa continuam timpenia asta de discutie, dar eu propun sa o lasam balta.

Agree?

Si inca ceva, pentru sustinerea a ceea ce am spus mai sus, cit si in posturile precedente [unde e posibil sa nu fi fost destul de explicit]...

O recenzie din "Guitarist" despre Vox AC30 [Made in China][unde se pare ca electronii astia cu ochii mici si-n diagonala, circula chiar bine!!!]:

Q.E.D.

:)

:(

Edited by leo2pop
Posted

OK dar vorbim de scule facute is serioe nu statii la comanda si bibilite in laboratoare ultra moderne.

 

Vox nu a fost un succes prea mare , in instalatia VOX a celor de la Thwe Who se ardeau incontinuu , nu przentau siguranta , fiabilitate.

Si cum The Who erau noul model in trupa de turneu si amplificare pai s-a cam sifonat brand-ul VOX.

 

Se stie ca primele Marschall au fost facute la comanda ptr The Who , dupa primele 6 boxe enorme ( cu cate 8 difuri ) s-a tercut la fabricare in serie ,si au inceput sa le foloseaesca gasca de atuncea, Clapton , Page , Jeff beck si asa a ajuns Marshall vestit si simbol in beat apoi in rock.

Apoi a fost faza cu VOX la The Who ...apoi cu WEM ,si tot asa cred ca si chestii de sponzorizari.

 

The Who avea la vremea respectiva cea mai mare instalatie de turneu , si in turneul din america si-au complectat instalatia.Au fost primi care, dupa ce au facut o mare schimbare in stilul trupei si au dat-o catre hard rock, si-au dat seama ca nu se aud pe scena de tobe apoi nu auzeau tobele si iata asa s-a dezvoltat tehnica de sonorizat muzica beat apoi pop.

 

VOX a ajuns conoscuta sau renumita mai mult datorita lui \Rory Galagher si cativa ca el care cantau cu Vox de 30-60W pus pe un scaun ca sa-l auda pe scena .Dar ei cantau blues si soft rock.

 

De la Kinsk se cam schimba chestiunea ,..s-a inventat hardrockul , de acum trebuia sa se auda chitara ca lumea.

 

Chestia cu legenda VOX e ceva gonflat , cu toate ca sunt statii bunicele , e oricum un brand care a intrat in istoooria rock , numa un pic dar a era pe acolo.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.