www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cântari Pe Scene Si In Cluburi - În Cine Putem Avea Încredere ?


project
 Share

Recommended Posts

Buna ziua, stimați colegi muzicieni !

 

Inițiez acest topic pentru o impãrtãºire a experiențelor noastre ca artiºti, in contextul prezenței pe scene, la festivaluri, concerte, in cluburi, sau la orice alte manifestari unde suntem prezenți.

Uneori, totul este plãcut, ne unge la suflet, ºi ne bucurãm cã am ales aceasta meserie, cea de muzician.

Alteori, însã, firea artisticã este greºit interpretatã ca naivitate sau prostie, ºi devenim ținta unor indivizi fãrã scrupule, care, dupã ce profitã de actele noastre artistice, se preteazã la subterfugii, înºelãtorii, ºi nu numai.

Este bine ca toți cei care facem parte din aceastã breaslã sã ne informãm reciproc, atât despre experiențe favorabile. cât ºi despre cele nedorite, survenite în cadrul colaborãrilor noastre cu organizatori de concerte, proprietari de cluburi, realizatori de emisiuni radio ºi tv, sau alte persoane adiacente actelor artistice.

Vã rog din suflet ca aceste aprecieri sã fie fãcute cu decențã ºi fãrã patimã, chiar dacã situațiile pot justifica nemulțumiri grave. Nu trebuie sã ne degradãm noi dupã josniciile altora, ci trebuie sã ne pãstrãm statutul de artiºti, oameni care meritã sã fie apreciați ºi respectați, ce aduc cãldurã sufleteascã ºi bucurie semenilor lor, într-o lume care nu întotdeauna îndeamnã la aºa ceva.

Este suficient sã fim bine informați - cei care meritã timpul ºi atenția noastrã vor fi onorați, iar ceilalți evitați pânã la extincție. Cu cât aceste informații vor fi mai lucide ºi mai aproape de realitate, cu atât vom avea mai mult de câºtigat - ºi la propriu, ºi la figurat.

Sã considerãm acest subiect ca o bursã a încrederii.

Deci, sã începem...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

personal nu am cantat pe scena niciodata, dar banuiesc ca pentru asta exista manageri care sa se ocupe de hartogaraie, si care sa rezolve anumite probleme de ordin organizatoric : contractul de prestare servicii, clauze speciale, paza scule, incasarea banilor, paza scenei, anumite evenimente tehnice, probleme de sanatate, etc.

 

In acest mod, managerul se ocupa de management si cantaretul de cantat, nu invers.

 

Daca te duci la un patron si ii spui ca te-ar unge pe suflet daca te-ar accepta sa ii canti in club, si ca ti-ar aduce caldura sufleteasca daca ati avea ocazai sa aduceti bucurie semenilor cu zdranganelile voastre, probabil o sa aveti probleme

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In fara de situatiile descrise de colegi mai sus, multi partoni sau organizatori vor fi tentati sa va ofere bani la negru ca sa evite taxele sau sa dea explicatii ce au facut cu banii. In cazul acestor cantari in care nu ii cunoasteti pe organizatori solicitati bani in AVANS. TOTI...altfel nu acceptati pe promisiuni.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Treaba cu PFA-ul nu mi-a mers decat o singura data, in Constanta, unde culmea, nu cunosteam nici patronul, nici tipa care era, chipurile, organizator de evenimente/pr etc. Dar au fost foarte ok in a face contract, ne-au si trimis un draft, pe care dupa o revizuire atenta, am spus ca nu suntem deacord cu anumite clauze (vroiau sa inregistreze concertul, sa extraga materialul audio si sa detina drepturi de difuzare pe 12 luni - in scop publicitar,parca). S-a modificat, am semnat, in 2 ore aveam si banii pe cont. Cand am ajuns in constanta aveam factura in mana, bang, ne-am instalat sculele si am dat drumu la cantare.

 

Desi, la fiecare concert in fiecare bodega,club, samd. am propus mereu aceasta varianta si a fost refuzata in primele 20 de secunde ale discutiei. Nemaipunand la socoteala dorinta patronilor sa fie corecti "hei, va puneti voi omul vostru la bilete" (de parca am fi avut vreo indoiala sau banuiala cum ca-si trage bani din minunatele noastre bilete)

 

A fost o situatie interesanta in care localul nu avea bilete, dar am improvizat pe moment un sistem cu bratari. am facut bratari din hartie colorata egal cu capacitatea estimativa a localului. Am semnat toti pe ele (un fel de autograf, hehe) iar la sfarsitul trebii, am ramas cu 6 bratari. Calcul simplu, 74 x biletul = si nu a fost nici o problema. Sanse sa fi intrat lume fara sa plateasca, sau sa plateasca si sa nu aiba bratara... sunt, recunosc. Dar am plecat ok in seara aia. Si ne-am si distrat :) Eu unul n-am pornit in treaba asta cu gandul sa fac bani adevarati. De cateva beri, un taxi si 2-3 seturi de corzi e destul pentru mine :). Sunt dati in care as canta si pe moca, doar sa pot canta in locuri faine, cu sunet fain, si cu tehnicieni faini.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

conceptie total gresita! atat timp cat te urci pe scena ca sa prestezi un serviciu pt. care esti platit, te incadrezi in clasa profesionistilor, care nu trebuie sa se mai comporte ca niste amatori si sa fie ahtiati sa cante in orice conditii, inclusiv pe gratis! nu numai ca dati apa la moara majoritatii patronilor de cluburi (care, fie vorba intre noi, sunt niste habarnamisti in materie de muzica si nu dau, oricum, doi bani pe de-astia fugiti de-acasa ca sa cante), dar puneti intr-o situatie dificila si pe adevaratii muzicieni profesionisti, care traiesc din aceste servicii, cei ca tine nefacand altceva decat sa stricati preturile cu inconstienta voastra.

in esenta, este vorba de respectul care se cuvine acordat acestei arte care se numeste MUZICA si celor care activeaza, cu daruire, pasiune si cheltuiala, in acest domeniu.

 

Comanel, ca si multi altii ca el, canta de placere, hobby, deci urcatul pe scena nu este un serviciu pentru nimeni in fara de ei insisi. Normal ca esti multumit daca primesti bani de bere, corzi, taxi pentru o muzica pe care o asculta 5% din populatia tarii.

 

Profesionist = iti dedici viata pentru muzica si traiesti din asa ceva. Fiind un forum de chitaristi, vreau si eu cateva exemple de chitaristi care au facut o avere din muzica si nu ma refer la Banica Junior, ci la chitaristi mai grei, genuri mai necomerciale. In Romania, nu poti face performanta cu Rock, blues, Jazz, Metal. Pentru tara asta de CanCan-isti, genurile astea sunt underground si neintelese. Din pacate, trebuie sa ne rezumam la chitara ca fiind un hobby si sa avem joburi secundare pentru a ne intretine placerile muzicale.

Edited by Shreder_DT
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Shreder, nu-s de-acord cu tine la faza asta, se cheama "amatorism", te autosubestimezi cantand pa nasturi pentru aia cu bani, intelegi? stratman are dreptate plus ca mai sint si chitaristi care pe langa "profesionist" mai canta si la cate-o nunta si gata, hopa tzupa/hopa tzupa iese banu! Eu n-as zdrangani niciodata pentru o bere, un bob de strugure si-un dop de pluta ;)!

Edited by lastarica
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pai se subintelege ca suntem amatori atata timp cat nu ne castigam existenta din muzica.

Lasa-i pe aia care canta la nunti, io ziceam de "chitaristi" care canta si altceva, ca de aia cantam prin cluburi, altfel am fi la Pro TV la Happy Hour.

 

Pai zi-ne si noua secretu de a canta pe bani grei, daca tot nu canti pe nasturi, in cluburi ma refer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Shreder, nu-s de-acord cu tine la faza asta, se cheama "amatorism", te autosubestimezi cantand pa nasturi pentru aia cu bani, intelegi? stratman are dreptate plus ca mai sint si chitaristi care pe langa "profesionist" mai canta si la cate-o nunta si gata, hopa tzupa/hopa tzupa iese banu! Eu n-as zdrangani niciodata pentru o bere, un bob de strugure si-un dop de pluta ;)!

Stai linistit ca patronii aia de cluburi, nici eu nu-s plini de bani. Multe cluburi, unde vine lume care chiar ascultă şi ştiu despre ce e vorba în propoziţie sau cel puţin respectă scena, au probleme mari financiare. Chiar dacă mai sunt vizitaţi şi de muzicieni adevăraţi.

Apoi, dacă te duci şi cânţi un fusion-funk într-un club de fiţe, care poate plăteşte bine, lumea o să vorbească între ei acolo, ca şi cum tu ai fi un difuzor Behringer, furniture music. Cu asta sunt ei obişnuiţi de-acasă, indiferent unde te duci, tre' să fie acolo un zgomot pe fundal, şi la cineva acasă dacă te duci, îţi pun ei şi Bach dacă vrei şi-ţi bei apa plată în continuare.

Apoi, nu am văzut oameni care să zică,

Bă, nu mă duc la Anouar Brahem, la Pat Metheny, la Avishai Cohen, la Tony MacAlpine, că oricum sunt destui amatori care cântă prin cluburi coveruri din anii '90. Dacă eşti bun, ai idei interesante, va veni lumea la concertele tale.

Şi din scena Românească, nu aş refuza un concert Neuro (el cu chitara adică), Capriel Dedeian*, Andries, Cyfer doar pentru că aş putea oricând să mă duc în... The Vault (ce căcat de club) să ascult nuş ce cavăr bend covăruind Sweet Home Alabama, Unforgiven şi Cocaine.

 

*Apropo de Dedeian şi ce ziceam mai sus... am fost astă vară cu alţi membrii distinşi ai RGC-ului la un concert de-al lui prin parcul Herăstrău, o terasă d-aia de vară cu cafea de 8 lei, să ascultăm şi noi ca intelectualii, nişte jazz. Ajungem acolo, dăm să ne aşezăm pe mobila ikea , vine chelneriţa şi ne spune

:( Ah, să ştiţi că astă seară o să fie un concert :unsure:

Apoi la masa din faţă se aşează, pe la mijlocul concertului un lanţului de Dorobanţi, cu piţipoanca lui. Mă rog, au fost OK, ce-i drept, dar clar nu au venit acolo pentru concert.

 

Deci, zic eu, problema ar fi pe la public, care, oricât te-ai chinui, tot în aceeaşi proporţie de inteligenţă rămâne.

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

R.I.P. Ted Greene!

 

Un comment la videoul de mai sus spune asa:

Someone should hunt down all those idiots who talked thru the performance and remove their ears with a dull knife. They don't deserve them. They didn't deserve to be there while Ted played this music. Sublime, gorgeous, amazing music.

 

 

;)

Edited by lastarica
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

oah, nu mi-am dat seama ca discutia era brusc serioasa.

 

Mno bine, atunci dupa voi, amatorii (adica eu, cel putin - ca vorbesc in numele meu acum) ar trebui sa se retraga din peisajul muzical ca sa nu stric piata?

Fara suparare, am incercat mai bine de 8-10 ani sa-mi castig existenta din asta, fara sa ma apuc de coveruri. Noroc de job ca-i destul de ok, ca daca era din muzica, muream de foame pana acum, tocmai pentru ca ne cam invartim intr-un cerc al slabiciunilor, domnilor, pe care-l cunoasteti deja, dar daca-mi permiteti, vi-l reamintesc:

 

Amatorul, sa devina profesionist, trebuie sa cante. Dar nu in baie, in cluburi mici. Sa-l ia un club mic si sa-l plateasca HAH! - foarte mici sanse. De la cluburi mici la cluburi mari, n-o sa sara decat foarte rar, chiar daca e el vreun talent sau face muzica buna (adica sa-l cheme cineva).

 

Ca i se scoala lui sa cante in hard rock cafe intr-o seara, vorbeste, organizeaza evenimentul, etc. Dar nu HR il plateste, ci isi scoate biletele.

 

Io nu cred ca-i iau painea de la gura lu Smiley sau celor de la Vunk/Vank cum s-or numi, daca iau 6 milioane din bilete de 10 lei intr-un club A / Fire / Big mamou... etc.. insert average club here... sa fim seriosi.

 

Iote, facem un pact. La urmatoarea cantare, va rog cereti patronului 90% din cat ati vrea voi sa faceti - a se intelege, nu din cat faceti acum, ci din pretul vostru obiectiv, si ca sa fiu clar, presupunand un average, pe cantare, o trupa average-spre ok face.. cat 1000ron ? ok.. dar vrea 2000 ron. Sa presupunem ca trupa asta average-okish cere la urmatoarea 1800ron. Daca va iese, va rog postati aci numele clubului, cu date de contact ale omului cu care ati vorbit (evident cu acceptul dansului), poate poate renastem si noi cariera de muzician, fie el amator, fie cat-de-cat-profesionist.

 

Ah, si era sa uit @StratMan, daca-mi permiteti, cu tot respectul, daca nu ne-am fi comportat ca niste "amatori" cum doriti dvs sa ne numiti, ahtiati sa cantam pe oriunde, si pe oricat, n-am mai fi cantat decat in sala de repetitii...daca aveti vreo solutie la aceasta problema, insistent va rog sa o faceti cunoscuta lumii. Presupun ca nu sunt singurul intr-o situatie similara.

 

Va asigur domnule, ca nu m-am comportat niciodata ca un amator, nici in crearea unui eveniment, sau organizarea lui, nici evenimentul propriu zis, nici post-event stuff, chiar si la cantari unde mai erau 10 omuleti in afara de cativa tovarasi, chiar si la concerte unde nu stiam la cine sa ma uit in public.

Come to think about it, am venit in Bucuresti razand ca, mama, cate locuri de concerte, si mai mult cred ca am concertat prin tara... heh.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanta discutia, pe de-o parte @Stratman are dreptate, pentru ca este bine sa cauti sa fii respectat asa cum trebuie pentru ceea ce faci, pe de alta parte si @comanel are dreptate, cand stie ca a depasit nivelul de a canta doar in sala da repetitii si (din pacate) nu gaseste o solutie de a-si vinde eficient seviciile. Cred ca aici avem de-aface cu o problema de piata, in care trebuie sa tinem cont de "cerere si oferta", iar in cazul asta problema trebuie tratata mai mult in spirit "''afaceristic" decat artistic .... . Daca printre colegii de forum exista organizatori de evenimente, patroni de cluburi, impresari, manageri de trupe, si/sau pur si simplu oameni cu un simt dezvoltat al ''business"'-ului, ar fi interesant de vazut (si) pozitia lor vis a vis de aceasta discutie ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanta discutia, pe de-o parte @Stratman are dreptate, pentru ca este bine sa cauti sa fii respectat asa cum trebuie pentru ceea ce faci, pe de alta parte si @comanel are dreptate, cand stie ca a depasit nivelul de a canta doar in sala da repetitii si (din pacate) nu gaseste o solutie de a-si vinde eficient seviciile. Cred ca aici avem de-aface cu o problema de piata, in care trebuie sa tinem cont de "cerere si oferta", iar in cazul asta problema trebuie tratata mai mult in spirit "''afaceristic" decat artistic .... . Daca printre colegii de forum exista organizatori de evenimente, patroni de cluburi, impresari, manageri de trupe, si/sau pur si simplu oameni cu un simt dezvoltat al ''business"'-ului, ar fi interesant de vazut (si) pozitia lor vis a vis de aceasta discutie ...

 

Avertizare: post lung, fara legatura cu cantatul, puternic in legatura cu vanzarea/banii.

 

Aceeasi discutie era hot acum niste ani buni pe piata foto. Context:

 

O data cu aparitia aparatelor foto digitale la un pret acceptabil, s-a umplut piata de indivizi dispusi sa traga enspe mii de cadre practic in pierdere. Consecinta: preturile au scazut dramatic, o serie de fotografi established au fost siliti sa reduca preturile din ce in ce mai mult, pana la niveluri ridicole, si eventual sa iasa de pe piata. Acelasi lucru s-a intamplat pe piata stock.

 

Cateva concluzii relevante pentru thread:

 

1. Profesionist. Definitie: individ care castiga peste 50% din venituri din activitatea X. Legatura doar indirecta cu calitatea prestatiei.

2. Piata pana la urma se aseaza. E loc si pentru mii de euro pe nunta/fotografie produs/eveniment, samd, e loc si pentru un student care la 100 EUR trage 5000 de cadre la o nunta.

3. E al dracu de important sa stii sa vinzi. Daca stii sa vinzi, te descurci si fara talent (angajezi fotograf, photoshop artist, samd). Daca nu stii vinde, poti sa fii fotograf genial, nu merge figura.

4. Daca nu ceri, nu capeti.

5. Piata uneori se schimba foarte repede. Modelul de afacere care inainte mergea binisor poate pica total. Daca nu te adaptezi, iesi.

 

Nu cant pe bani, asa ca nu stiu situatia pietei muzicale din Romania. Posibil sa nu se potriveasca tot ce-am scris mai sus. Pe de alta parte, am recunoscut problemele, intrebarile si nelamuririle, si... m-am bagat in seama :) Posibil sa fie de folos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

S-a deviat total de la subiect (unul foarte interesant) si e pacat. In legatura cu noul subiect de discutie, ar fi bine sa se tina cont de cei care chiar au batut cluburile din tara asta si pot oferi detalii conforme cu realitatea nu ce-si imagineaza unii care nu au habar cum functioneaza lucrurile. Dupa ce am cantat si organizat concerte intr-un numar mare de cluburi de la noi, pot sa va dau cateva indicii despre cum sa nu luati teapa. Bineinteles ca oricand pot aparea surprize neplacute, cu toate precautiile. In primul rand, daca nu stii clubul e bine sa te informezi de la cei care au cantat inainte acolo (avantaj cei care au multi cunoscuti in piata muzicala). E totusi o lume mica si despre cei neseriosi se afla destul de repede. Apoi, cluburile practica politici diferite. De ex. unii sunt de acord sa iti plateasca o suma fixa. In acest caz, banii inainte de cantare. Daca patronul nu este de acord (pentru ca ei zic ca te platesc din incasarile din seara respectiva), se semneaza un contract pe suma stabilita plus tva. La sfarsitul cantarii cand se incaseaza banii se rupe contractul. In cazul in care se agreaza sa cantati pe bilete, neaparat om la bilete si astfel se incheie orice discutie (mai putin cea referitoare la oamenii pentru care patronul insista sa intre fara sa plateasca. asta e o chestie care se intampla frecvent si fiecare abordeaza problema cum vrea. Noi eram de acord cu max 10 persoane trecute pe o lista la intrare.)

 

Asta pe scurt. Folosind regulile astea simple, era totusi sa luam teapa o singura data intr-un club din bucuresti. Nu mai stiu cum se chema (parca fourteen), cred ca nici nu mai exista (pe langa opera). Am comunicat suma pe care noi cantam, au fost de acord. Au zis cu banii dupa cantare, ok. Am venit cu contractul la probe, au semnat. Chiar inainte sa intram pe scena, patronul zice ca nu ne poate da suma pe care am cerut-o. Moment absolut neplacut, am anuntat la microfon exact asta, ne-am cerut scuze, am zis ca oamenii isi pot recupera banii de la intrare am strans si am plecat, dar inainte de asta am trecut pe la fiecare masa din club si ne-am cerut scuze si am incercat sa explicam situatia. E adevarat ca ne-am facut si noi un deserviciu de imagine, dar nici nu era sa fim bataia de joc a lor. O teapa tot a fost ca ziua a fost blocata, am venit la probe, am instalat echipament, am pierdut ca imagine etc...

 

In concluzie, oricand se poate intampla sa fii pacalit mai ales daca nu esti cunoscut in bransa. De asemenea, experienta pe care am trait-o am avut noroc ca s-a intamplat in Bucuresti. daca eram in provincie era mult mai neplacut. pe de alta parte nu am plecat niciodata in provincie fara sa ne interesam in prealabil de seriozitatea clubului.

 

Later edit: Daca nu semnam contractul, cel mai probabil cantam, iar dupa cantare ne urau drum bun sau ne dadeau ce suma vroiau ei.

Edited by siw
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

He he ... Poate nu se devia de la subiect daca initiatorul topicului ar fi adaugat si cateva exemple clare, din experienta lui .... Mi se pare total aiurea sa vii sa ceri altora ceva ce tu nu ai de gand sa oferi ... , dar asta e mai putin interesant ... asa ca fiecare a dezvoltat subiectul in direcatia care i-a convenit ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

He he ... Poate nu se devia de la subiect daca initiatorul topicului ar fi adaugat si cateva exemple clare, din experienta lui .... Mi se pare total aiurea sa vii sa ceri altora ceva ce tu nu ai de gand sa oferi ... , dar asta e mai putin interesant ... asa ca fiecare a dezvoltat subiectul in direcatia care i-a convenit ...

 

Nu, nu cred ca trebuia sa ne spuna vreo experienta. Poate nu are, dar vrea sa se implice si cere ajutor. Pana la urma asta e si unul din obiectivele unui forum. Ideea topicului mi se pare buna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu cred ca trebuia sa ne spuna vreo experienta. Poate nu are, dar vrea sa se implice si cere ajutor. Pana la urma asta e si unul din obiectivele unui forum. Ideea topicului mi se pare buna.

 

Daca ai sa citesti cu atentie primul post, ai sa observi ca omul, foloseste persoana intai plural, ceea ce arata ca omul a avut ceva experiente de gen ... Pe langa asta , mai spune citez: ''Este bine ca toţi cei care facem parte din această breaslă să ne informăm reciproc", iar aceasta "reciprocitate" nu prea se vede ....

In fine, daca omul "vrea sa se implice", si "cere ajutor", parerea mea este ca va trebui sa descrie clar problema si sa intrebe punctual.

Personal, din postul lui @project, nu inteleg decat faptul ca omul are nevoie de o baza de date cu cluburile in care se (si) canta!

Edited by vaxe
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

/quote omul are nevoie de o baza de date cu cluburile in care se (si) canta! /quote

Laudabila initiativa, sustin cu draga inima. Daca aveti nevoie de crearea unei baze de date, va stau la dispozitie cu mare placere. Pun diseara la punct eventual o serie de capete de tabel. Le putem apoi discuta aici. Eventual le putem grupa intr-un evernote sau orice alta metoda de cloud sharing / document hosting, etc... pe care o preferati.

Pana in iunie stau excelent cu timpul :)

 

 

Later edit: eventual as putea sa nu mai folosesc eventual atat de des hehe

Edited by comanel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles ca in topicul initial trebuia si sa nominalizam, promoteri, eventuri, cluburi...si as incepe eu cu aria in care ma pricep si activez ca artist de aproape 20 de ani: metal.

Au mai ramas in momentul de fata vreo 3-4 mari si lati promoteri bucuresteni toti (sau prin adoptie, dar tot acolo stau) si as dori sa-i nominalizaz pentru ca eu cred ca prin activitatea lor merita acest lucru poate fi o informatie utila sau unii dintre voi ii cunoasteti:

1. Coro (a.k.a. Mihai Caraveteanu) - Axa Valaha, as indrazni sa spun cel mai legendar, il cunosc de vreo 15 ani de cand se chinuia in orasul de bastina sa organizeze festul Turris Metal Turnu Magurele, in momentul de fata face unul din cele mai competente tour booking de la noi, nu prea ii mai place sa lucreze cu trupe romanesti pt ca sunt putine care sunt de acord sa plece cu luniile prin lume asa cum face el.Totusi daca aveti o trupa de "mizerii" (adika trash, grind sau in orice caz ceva old-school), seriozitate si vointa, el este omul cel mai potrivit.

2. Fane (a.k.a Stefan Zaharescu/Buvnitz Buvnitescu)- Mighty Owl, omul care face Cult of Luna in Ro, a facut o tona de concerte ca lumea, Parkway Drive, Brujeria, Suicide Silence...in general la el e genul mai pe hipstereala, dar eu am lucrat cu el la Fabrica (acolo e in general e implicat, ocazional si in Silver Church) si eventurile au fost snur, super bun organizator.

3. Titus Constantinescu, un alt om care de mai bine de 10 ani face treaba prin undergroundul romanesc, afiliat oarecum Bestial records (sau ce mai exista din ei) e genul de om mai prudent insa intotdeauna foarte corect, face cam pe la Ageless concerte.

 

Mai sunt si altii, Cavaleria Booking de ex, voi colabora cu ei luna asta, deci nu am inca vreo parere...iar legat de cluburi...cred ca am vizitat fiecare oras mare din Ro si inafara de cele clasice din Bucuresti...Leo si Rockstad Brasov, Bohemian din Sibiu chiar daca e mic au un patron super-baiat, Euphoria (acustica trista) si Bohemian Flow din Cluj, super profi amandoua, noul club din Slatina, The Rock, bate ca dotare o gramada de alte cluburi si oamenii de acolo super faini si primitori, Daos din Timisoara e ok-unul din singurele cluburi cu backstage de pe la noi (asta mi se pare o problema trista, sa stai sa atarni la masa "oficiala" in birt sa te incalzesti pe o lada de bere in depozit si altele...)in general sunt sigur ca mai sunt si altele decente eu pe astea le tin minte in ultima vreme...

Festuri...hmm, aici e un capitol la care mi se pare ca se face o diferente mai mare intre trupele mici de pe la noi si trupele care vin de afara in cadrul unei manifestari...e trist uneori sa vezi chestia asta, oricum OST ambele editii si de la Busteni si de la Rasnov mi-a placut cat de cat, Bestfestul din 2012 a fost o tratatie super pe cinste, in rest sincer nu prea am nu stiu ce amintiri la capitolul asta...a ba da Metalurgia 2012 de la Hunedoara, m-am simtit ca la Metal Fan-uile de pe vremuri cu celebrul Gabi Gombos in prim plan, superb!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

problema, asa cum am prezentat-o eu este, in primul rand, una de ATITUDINE. alegerea in a fi artist profesionist sau amator o faci atunci cand te hotarasti daca canti pt. ca: 1. simti ca ai ceva de spus si de transmis si incerci sa realizezi un act de cultura sau: 2. a te duce doar ca sa te distrezi pt. ca important nu este cum canti sau ceea ce canti, ci doar ca sa te vada lumea cum mimezi actul artistic, mai bei si-un pahar, doua, mai socializezi etc. AMATORISMUL, in cazul de fata, nu consta in faptul ca cel care canta, traieste in totalitate sau partial din aceste prestari, ci in modul cum abordeaza, in sensul celor spuse de mine mai inainte, aceste cantari. ceea ce sustin eu este ca, in mod sigur, un artist care da dovada de PROFESIONALISM nu va accepta niciodata sa cante IN ORICE CONDITII si asta cu toate consecintele, inclusiv pecuniare, pe care le genereaza un astfel de statut!

Edited by StratMan
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ce rost are sa faci ceva daca nu te vede nimeni?? In primul rand ai nevoie de public. Simti o sete sa te asculte cineva.Ti-ai luat chitara pe munte, in parc pe banca...pe scurt ti-ai convins prietenii ca esti super talentat.Dar nu-i de ajuns.Nu te multumesti niciodata cu mai putin.De asta ai ajuns foarte bun. Cunosti muzica aproape de perfectionism, o faci cu o virtuozitate rar intalnita...ce faci acum? Iti tragi o trupa si...? Unde canti? Se face festivalul berii la tine in oras.Te duci la primarie, iei legatura cu organizatorii si te lovesti de realitate. "Ce trupa sunteti"? "N-am auzit de voi"! "Asta-i genul care-l abordati?" "Noroc ca sunteti o trupa locala ca altfel nu intrati"! "Nu sunt banii sa va platim!" Trece si asta. Iti faci pagina pe feisbuc, bagi filmarile din concertul de la festivalul berii, incerci sa-ti faci reclama, etc.Nu se intampla nimic.Mergi in oras la un club unde se canta cu trupe live in fiecare week-end, vorbesti cu patronul de acolo sa prestezi si tu cu trupa in data x. "Baieti ,umpleti sala!" "Cum sa va platesc daca nu aduceti lume?" "Va dau banii din bilete plus protocol si banii de benzina"!Total 500, 600 lei,depinde de cati oameni vin.Discutie intre prietenii tai:"Cat e biletul"? "15 lei?" Apoi de banii astia beau 2 zile"!"Da bai,ai dreptate!" In fine... Brusc realizezi ca nu faci mare lucru din treaba asta oricat de bun ai fi. Ai investit in scule, chitara , procesor, amplificator, etc. etc. si..? Nu poti canta pe nasturi, insa daca ceri banii, nu te ia nimeni.Si daca nu te mai vede nimeni,ce rost are?

Relatia dintre tine ca muzicant,un fel de entertainment, si patronii de cluburi,baruri,organizatori evenimente etc, este ca o relatie dintre un barbat si o femeie. Intr-o relatie,ori faci un compromis ori stai singur! :)) Si stiti foarte bine ce am vrut sa spun prin a face un compromis...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Si stiti foarte bine ce am vrut sa spun prin a face un compromis...

Îţi iei vocalistă sexy? De asta s-o fi apucat Devin Townsend să cânte cu Anneke van Giersbergen.

Trebuie să nu uităm un lucru: faptul că ai trupă nu implică faptul că vrea să te asculte cineva sau că cineva trebuie să-ţi amortizeze investiţia în scule şi timp. Cluburile au funcţiunile şi obiectivele lor (de a îmbăta şi întreţine clienţii), festivalul berii se face pentru a vinde bere (şocant, nu?!). Există şi cluburi şi festivaluri al căror scop specific e tocmai promovarea "tinerelor talente". De promovări se mai ocupă şi casele de discuri şi agenţii individuali. Şi nu în ultimul rând, democratizarea atât a canalelor cât şi a mijloacelor de producţie şi promovare a deschis cu totul alte uşi prin care se poate ajunge de la artist la public.

Dacă "n-ai unde" în oraş faceţi un concert pe Livestream, pe care-l poţi vedea şi din Japonia sau din Staţia Spaţială Internaţională. Că nu vrea să se uite lumea la el e cu totul altă problemă.

Link to comment
Share on other sites

@project

Nu tra se ne speriem cand mai luam cate o teapa.Nu suntem singurii. speram sa nu fie dese sau din ce in ce mai dese astfel de situatii.

Nu vreau sa ma indepartez de subiect dar dupa ce am citit mai sus cred ca am sa o fac.

A...nu cred ca trebuie sa se sperie nimeni de oamenii care merg sa cante pentru o bere si corzi ca ar strica piata acelora care traiesc din asta.Ar fi poate o problema numai in cazul in care omul e foarte bun artist si nu e constient de asta .

 

Ce inseamna sa fi profesionist in Romania cand vine vorba de muzică in ziua de azi?

 

Daca vrei sa faci bani numai din muzica,trebuie sa faci ceva compromisuri numai ca trebuie sa le faci cu un anumit echilibru.

Trebuie sa ai timp sa canti ce iti place in mod special sau sa te exprimi artistic asa cum simti asta asa sa nu o iei razna.

Acum ma refer la mine.Eu traiesc din cluburi,concerte,nunti etc.Cele mai multe cantari imi plac.Chiar daca imi place muzica jazz, rock etc etc nu ma incapatanez la o nunta sa nu cant si marele hit Drumurile Noastre sau altele cand de exemplu oamenii mai varstnici asteapta asa ceva si isi doresc sa danseze.Nu cant manele.Sunt altii care fac asta si bine fac..

 

 

Prin cluburi nu se castiga foarte multi bani.Depinde si acolo ce canti,cu cine canti,si cum canti(de cele mai multe ori e satisfactia mai mare decat cash-ul)Asa ca eu personal ma bag si la nunti. Acolo nu ma plang. Chiar daca intervine o rutina apasatoare.Dar si atunci sunt constient ca fac ce imi place si sunt cu ghitara in mana si unde se poate ,tinem concert chiar daca e nunta si uite asa mai platim o rata la banca si traim . Exista artisti consacrati care au 2 -3 aparitii pe an ca nu fac compromisuri dar nu le ajung banii aia tot anul.Nu sunt de condamnat.Fiecare trebuie sa aleaga.

Daca facem ce trebuie se intampla rar sa mai fim trasi pe sfoara de oameni care cica nu ne inteleg sau ne vad altfel decat ne dorim noi sa fim vazuti.Ma grav e cand ne tragem singuri pe sfoara.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Oamenii de artă, a căror sensibilitate răsare din inimă - pictorii, poeţii, muzicienii, dansatorii, actorii - sunt cei iraţionali. Ei sunt creatori de mari frumuseţi, dar total neadecvaţi într-o societate rânduită de cap. Societatea îi consideră pe artişti aproape nişte paria, puţin nebuni, un gen de oameni săriţi de pe fix. Nimeni nu vrea ca odrasla lui să se facă muzician, sau pictor, sau dansator. Toţi vor ca fiii sau fiicele lor să fie doctori, ingineri, economişti, oameni de ştiinţă, pentru că aceste profesii rentează. Pictura, poezia, dansul sunt periculoase, riscante, pentru că cel care le practică ar putea sfârşi ca cerşetor pe stradă, cântând la flaut, chitara etc....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.