www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Seymour Duncan Sh-4 Jb Vs. Sh-6 Distortion


Șnilã
 Share

Recommended Posts

As vrea sa stiu care este diferenta dintre cele doua modele, pt ce gen/stil de muzica este buna, care are output mai mare si care ar fi mai potrivita pentru un ton mai agresiv?

http://www.thomann.de/ro/seymour_duncan_sh4bk_jeff_beck_pickup.htm

http://www.thomann.de/ro/seymour_duncan_ssh-6b_black.htm

Link to comment
Share on other sites

Le-am avut pe amandoua.Pe JB inca o am.Ca output sunt cam in acceasi zona.JB are magnet alnico,SH6 ii are ceramici.

Sh6 suna ceva mai taios,cu inalte mai pronuntate,care ii dau si claritate mai mare atunci cand ai foarte mult gain.

JB este mai potolita,insa mie personal mi se pare mult mai versatila.Suna diferit,fara inaltele alea atat de pronuntate.Cu JB canti de la Stefan Hrusca pana la cel mai al dracu distors.

SH6 mi s-a parut ca suna ceva mai steril pe clean,insa se comporta la inaltime atunci cand vine vorba de mult gain.

Este strict parerea mea despre cele doua doze,sper sa te ajute cu ceva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mersi mult.

am intrebat asta pt ca pe chitara mea am in bridge un sh6 si chitara care vreau sa o cumpar are sh4. si am vrut sa stiu care are tonul mai agresiv, daca sa pastrez sh6-ul si sa il pun pe chitara noua sau sa vand chitara cu el.

 

Nu contează vechimea chitarei. Chiar dacă e nouă, e posibil ca SH-4 să sune mai "agresiv" decât SH-6. Depinde ce înţelegi tu prin "agresiv". Cel mai important este ce îţi place ţie. Putem scrie cărţi despre doze şi epitetele alăturate acestora. Până nu pui mâna pe chitara ta echipată cu doza respectivă nu vei şti cum sună.

Eu am avut SH-4, mi s-a părut de rahat, am avut SH-6, mi s-a părut naşpa. Au fost naşpa în contextul de atunci, lemnul chitarelor pe care le-am încercat, sculele, etc. Asta nu înseamnă că nu voi mai încerca să echipez alte chitare cu dozele respective dacă mi se va ivi ocazia.

 

În orice caz, n-am găsit nici o doză "agresivă", drept dovadă, am 5 degete întregi la mâna dreaptă.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

SH-6 este perceputa in general ca fiind mai agresiva decat SH-4. Descrierea lui radu_guitar96 este foarte aproape de adevar si in cazul sculelor mele (adica pe chitari Ibanez din Tei si copie LP din Mahon). Eu am in bridge pe absolut toate chitarile electrice SH-6 datorita sunetului perceput de mine ca agresiv si clar cand cant acorduri pe Gain mare.

Link to comment
Share on other sites

As vrea sa stiu care este diferenta dintre cele doua modele, pt ce gen/stil de muzica este buna, care are output mai mare si care ar fi mai potrivita pentru un ton mai agresiv?

http://www.thomann.d...beck_pickup.htm

http://www.thomann.d...sh-6b_black.htm

 

Diferenta este de 11 Euro ..deci daca cumperi pe cea mai scumpa ai o chitara mai valoroasa cu 11 Euro .

 

Difernta in ce a ce priveste genurile stilurile ...Delta [ (Gen 1 - Gen2 )/(Gen1*Gen2)] ca sa ai diferenta ....

 

Daca vrei sa afli la ce este buna o daza cu sculele tale trebuie sa o cumperi o incerci o luna doua apoi daca nu-ti place o vinzi ...si tot asa ..

In functie de distanta intre corzi si magnet , de felul corzilorl, de maniera in care ciupesti/lovesti coarda si dozele suna in mod diferit .Care doze ce camp magnetic are si cate distorsiuni introduce ,,este la incercare ..probabil nici dozele nu au caracteristici perfect egale ca doar nu sunt aparate de masura de inalta calitate ptr NASA ..

 

 

Sau incerci la un prieten ..la magazin ,,si daca ti-se pare ca ...dai banul si incerci mai pe indelete in liniste pe sculele tale

 

 

.

De mentionat ca "meritele" unei doze se pot lua in considerare numai si numai in cazul cand se utilizeza fara formatoare de ton ...

Adica ,,chitara X ...doza Y ...amplif Z ....fara distors fara chorus si fara filtre sofisticate .

 

Pe distors nu mai ai soundul dozei ci armonici distorsionate . produse de intermodulatii , nimic natural .

 

Este adevarat ca o doza cu semnal mare este un avantaj in cazul unui amplif cu "gain" moderat .( ca sa duci in overdrive ampliful fara alte pedale intercalate care necesita baterii , surse adaptoare la retea , cabluri in plus ce se pot defecta ..zgomot in plus ..etc etc ).

 

Cu cat mai multe pedale ai cu atat mai multe probleme apar ce le rezolvi cu alte efecte ..si ajungi la un pedalboard inutilizabil netransportabil ..ce pune numai probleme .

 

De altfel ia doza cu sunetul mai taios si cu semnal mai mare ...sunetul "taios" il poti "estompa" dar inalte la o doza ce nu are inalte este mai greu ca sa-i adaugi ..

 

Ptr Jazz / Blues poti sa cumperi doze ce au sunet "natural" , cu semnal normal banda relativ larga mai ales catre joase .

 

Toata problema este ..pana cand ai rabdare sa pierzi timp cu copilarii ..si te hotaresti sa te concentrezi asupra cantatului l achitara , exersat ..compus muzica ..Cand ajungi vedeta o sa-ti cumperi ce "sound:" ai nevoie ..la acel moment ..

 

Sa mai amintesc ca exista pedale formatror de ton .multiefect ..care au "pedala de expresie" la care se poate seta sa actioneze "gain" -ul .asa ca in concert cu gain la maxim distors la maxim faci "gi-gi " ,,,dar !! la

solo reduci din "gain" cu pedala ( astfel nu piersi inalte ca si in cazul reducerii volumului din chitara ) distorsiunile vor scadea tonul inca suficient de distorsionat va avea "corp" ptr solistica .Astfel va suna plin si cu definitie buna ..

 

Dezavantaj ca ai dej anevoi ede o pedale externa..

 

Cu un amplif "cu mai multe canale" ptr chitara solo ai aceste formatoare inglobate ..si aici ai un cablu decomanda ,,, dar ai mai putine prostii de carat separat ..dezavantaj pretul exagerat de mare ..

 

dai un ban dar stai in fata !

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

O doza NONAME de pe chitar amea Keoper ..un chinezism cu lemn bun ...

inregistrat numai "dry" fara efect

http://forums.rgc.ro...ttach_id=127201

 

Aceiasi inregistrare acum redata in mixaj cu efecte ....as se selecteaza intr-un studio care sound ar fi cel mai OK in mix ,,,chiar daca ai un sound anume care-l cunosti si vrei sa-l ai in mix mai zeci de reglaje fine care-l incardreaza in mix .Reglajele intermediare nu sunt facure doar schimb tipul de distors ...fiecare tip de distors mai are "gain" , Ton , patru tipuri de cabsim specifice tioppului de amplif simulat ,adica inca zeci si zeci de sounduri ...ne mai amintind si de EQ pe cinci cai ..si insert EQ semi-parametric din Track .( canalul pe care-i inregistrata chitara )

 

http://forums.rgc.ro...ttach_id=127202

 

Iata si o piesa improvizata ad-hoc ptr a testa un sound ptr background si ptr a cauta un sound ptr soloul .ce sa nu fie acoperit de un fundal puternic ...

 

http://forums.rgc.ro...ttach_id=140753

 

Toate cu doze NONAME

 

Rezultatul este identic cu orice doza humbucker din lume indiferent de povesti si marketing ,,

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.