www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ecranare Chitara


Tocken
 Share

Recommended Posts

Mi-am cumparat un squier care vreau sa il fac dupa placul meu , prima treaba care am observato era faptul ca , chitara nu era ecranata. M-am umplut de spume cand am vazut ca la noi nu se gaseste folie de cupru pentru ecranare pana mi-a dat taicamiu o idee. Foita de aur care e folosita din cate am inteles pentru picturile bisericesti in general. Am cautat o leaca si yete ce`am gasit.

 

http://www.mustash.ro/18-foita-de-cupru.html

http://www.mustash.ro/foite/15-foite-argint-shlagmetal.html

http://www.mustash.ro/foite/16-foita-de-aur-shlagmetal.html

 

M-am documentat o leaca si de conductivitatea electrica "conductivitatea cea mai mare o are argintul (63,0·106 S·m−1), urmat la micã distanțã de cupru (59,6·106 S·m−1)"

 

Am facut postul asta numa ca sa se bucure si altii de o chitara bine ecranata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce mi-am luat si yo un Squier si vreau sa-i aduc niste imbunatatiri. Buna ideea cu foita de aur, mai am niscaiva, ramasa din vremea cand pictam icoane dar mai am si niste tabla de cupru, foarte subtire, folosita la metaloplastie. Intrebarea e, as putea s-o folosesc p-asta?

Link to comment
Share on other sites

Pentru ecranare eu am folosit folie de aluminiu si am lipit-o cu picatura.Nu e cine stie ce, insa se simte cu siguranta diferenta.

 

Uite topic-ul in care am si ecranat cu aluminiu http://forums.rgc.ro/topic/77485-operatie-estetica-tele/page__p__716037#entry716037

 

Singura prolema aici este daca vrei sa lipesti fir de legatura nu prea sta fludorul pe aluminiu.

Edited by Septi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca cauti mai bine, o sa gasesti vopsea. Pe baza de cupru sau zinc-aluminiu (cea pentru galvanizare). Cu folia o sa iti mananci zilele pana o formezi si o lipesti in cavitati, in plus se rupe usor sau nu ai cu ce sa lipesti bucatile intre ele in asa fel incat sa faca contact eficient.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Septi - Am vazut revopsirea, ft misto si eu vreau sa fac aceeasi treaba, dar culoarea ma gandeam la un albastru transparent ca sa se vada norudile alea din lemn care mi se par foarte tari . Ms pt sfatul cu picatura

 

Impaiatu - Serif , daca sti ca poti sa indoi tabla aia sa uniformizezi toata cavitatea chitarii , nu vad dc nu ar fi buna.

 

alin - M-am gandit si la traba asta dar e cam scumpa si folia dupa ce o pui am inteles ca trebui legata la masa si e cam ciudat cu vopseaua, tu in ce masura ai reusit sa faci legaturile?

Link to comment
Share on other sites

Legatura se face prin contact cu folia care ecraneaza pickguardul, o vopsesti in asa fel incat sa ajunga la cateva gauri unde se strange in suruburi. Folia de pe pickguard (care e bine sa existe si in zona dozelor, dar la squier din pacate nu prea, e doar in jurul potentiometrelor) e legata la masa prin potentiometre si swich, dar e bine sa mai faci o egatura siuplimentara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Legatura se face prin contact cu folia care ecraneaza pickguardul, o vopsesti in asa fel incat sa ajunga la cateva gauri unde se strange in suruburi. Folia de pe pickguard (care e bine sa existe si in zona dozelor, dar la squier din pacate nu prea, e doar in jurul potentiometrelor) e legata la masa prin potentiometre si swich, dar e bine sa mai faci o egatura siuplimentara.

 

Gresit!

 

Contactul foliei la masa se face in felul urmator:

1. Vopsesti o zona de pe fundul cavitatii cu un strat mai gros

2. Legi un fir la masa (pe o carcasa de potentiometru) si la capatul liber pui un papuc

3. Papucul il pui in contact pe zona vopsita mai gros (ca sa inbunatatesti contactul poti folosi putina pasta pentru contact cu argint sau poti folosi grafit) si bagi un surub care sa il tina fixat acolo

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit pentru ecranare spray pe baza de carbon n77 , pentru doze si spatele pickguard-ului folie de aluminiu ,si am schimbat cablurile cu unele ecranate . Este intr-adevar o diferenta notabila chiar si in sunet , nu doar ca dispare brumul , dar doza preia mult mai bine anumite fineturi .Sa va face-ti o idee de sunet :

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hai, maaa... "Gresit"

Fiecare cu metodele lui

 

Metoda indicata este folosita de aproape toti marii producatori la chitarile scumpe.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ecranare eu am folosit folie de aluminiu si am lipit-o cu picatura.Nu e cine stie ce, insa se simte cu siguranta diferenta.

 

Uite topic-ul in care am si ecranat cu aluminiu http://forums.rgc.ro...037#entry716037

 

Singura prolema aici este daca vrei sa lipesti fir de legatura nu prea sta fludorul pe aluminiu.

 

Si eu am folosit la ecranarea cavitatilor si a pickguard-ului tot folie de aluminiu.Am lipit-o cu scotch dublu adeziv,iar pentru legatura la masa am folosit o cosa si un holsurub foarte mic infiletat in laterala cavitatii.Din cate stiu eu fludorul nu prinde pe aluminiu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Faine linkurile! Dupa ce mi-am luat si eu Squier asta a fost primu lucru pe care am vrut sa il fac. Si am inceput sa caut foite de cupru etc...fara sa deschid sa vad ce e in chitara, ca sa imi dau seama mai tarziu, cand am schimbat o doza, ca de fapt chitara mea era deja ecranata frumos. ^_^

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Guest BlackFang

salut

:yay:

Imi poate spune si mie pana la urma cum este cel mai optim la legarea masei dupa ecranare

 

Am un stratocaster si mi-am comandat din uk un kit de shielding care contine vopsea neagra de ecranare pt cavitate si folie de cupru cu adeziv pentru pickguard

 

Ce nu inteleg e pana la urma cate fire tre sa leg cu masa ca m-am tot uitat pe site-uri si sunt unii care pun fludor pe cavitate in diferite locuri, altii leaga spatele la potentiometre . altu lasa sa iasa folia de cupru putin pe dinafara chitarii. Si sunt ametit total.

Ma lamureste si pe mine cineva pretty please? :D

 

Eu ce stiu e ca am masa in spate la tremolo un cablu si dupa unu la jack. Cate sa mai pun?

 

Ca nu prea inteleg care e rolu la mai multe mase . Sorry da nu prea sunt cu electronica :death:

Link to comment
Share on other sites

Mi-am cumparat un squier care vreau sa il fac dupa placul meu , prima treaba care am observato era faptul ca , chitara nu era ecranata. M-am umplut de spume cand am vazut ca la noi nu se gaseste folie de cupru pentru ecranare pana mi-a dat taicamiu o idee. Foita de aur care e folosita din cate am inteles pentru picturile bisericesti in general. Am cautat o leaca si yete ce`am gasit.

 

http://www.mustash.r...a-de-cupru.html

http://www.mustash.r...shlagmetal.html

http://www.mustash.r...shlagmetal.html

 

M-am documentat o leaca si de conductivitatea electrica "conductivitatea cea mai mare o are argintul (63,0·106 S·m−1), urmat la mică distanță de cupru (59,6·106 S·m−1)"

 

Am facut postul asta numa ca sa se bucure si altii de o chitara bine ecranata.

cel mai bun ecran se face cu tabla de Fe (fier) poti ecrana cu tabla de fier galvanizata de 1mm,trebuie indeminare pt a forma tabla dupa gaura cavitatii,la multe chitare se pune degeaba folie alimentara de Al,folie de Cu,Au,Ar,Fe e ecraneasa mult mai bine,am ecranat destule chitari,stiu ce vorbesc.

Succes

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cel mai bun ecran se face cu tabla de Fe (fier) poti ecrana cu tabla de fier galvanizata de 1mm,trebuie indeminare pt a forma tabla dupa gaura cavitatii,la multe chitare se pune degeaba folie alimentara de Al,folie de Cu,Au,Ar,Fe e ecraneasa mult mai bine,am ecranat destule chitari,stiu ce vorbesc.

Succes

 

Fiind vorba de chitari squier pe aici cu cavitati "piscina", nu zic nimic, da is curios cum ai indoit tu tabla de otel de 1mm dupa cavitatile unui fender strat :)

Link to comment
Share on other sites

da is curios cum ai indoit tu tabla de otel de 1mm dupa cavitatile unui fender strat :)

 

Daca ar fi sa iau ad litteram ceea ce a spus Viorel, adica tabla din fier (Fe), desi fierul nu se trage in fire sau foi, fiind un metal moale si fara aplicabilitate practica, as zice ca este posibil sa deformeze usor tabla din fier.

Dar cum fier nu gasim pe toate drumurile si cam singurele ocazii de a vedea fier cu ochiul liber sunt orele de chimie dintr-a saptea, as zice ca Viorel s-a referit tabla din otel (otel - aliaj al fierului cu carbonul Fe-C), care e ceva mai greu de modelat. Exista cam doua variante mari si late: matrita de ambutisare, cea mai eleganta si mai scumpa sau un tigan caldarar, care nu va reusi nici pana la revenirea lui Hristos sa-ti faca doua piese la fel. :)

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi sa iau ad litteram ceea ce a spus Viorel, adica tabla din fier (Fe), desi fierul nu se trage in fire sau foi, fiind un metal moale si fara aplicabilitate practica, as zice ca este posibil sa deformeze usor tabla din fier.

Dar cum fier nu gasim pe toate drumurile si cam singurele ocazii de a vedea fier cu ochiul liber sunt orele de chimie dintr-a saptea, as zice ca Viorel s-a referit tabla din otel (otel - aliaj al fierului cu carbonul Fe-C), care e ceva mai greu de modelat. Exista cam doua variante mari si late: matrita de ambutisare, cea mai eleganta si mai scumpa sau un tigan caldarar, care nu va reusi nici pana la revenirea lui Hristos sa-ti faca doua piese la fel. :)

 

exprimarea mea a fost cam gresita,ma refeream la tabla FeC ,cum ai spus tu,credeam ca se intelege,adica tabla moarta sau galvanizata,tabla de conderva ,cit mai subtire ,pentru a putea fi modelata :yay:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.