www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum A Fost Gandita Chitara


Cognek
 Share

Recommended Posts

Tot timpul m-am intrebat de ce o chitara normala (adica de dreptaci) e facuta in asa fel incat sa ai mana stanga pe taste si drepta la pickin.... Eu sunt stangaci si cant normal... Inca de cand am inceput am vazut ca cel mai mare efort si cea mai mare nevoie de dexteritate se afla la fretboard... personal sunt de parere ca o chitara normala se potriveste pentru stangaci.

 

Sunt curios sa vad pareri strict referitoare la urmatoarea intrebare:

 

Care e zona cea mai solicitanta a chitarii?... In mod evident eu mi-am dat seama ca e fretboardu si de asta nu inteleg de ce a fost gandita astfel chitara... De ce mana in care ai cea mai mare dexteritate si putere (aici ma refer la stangacii sau dreptacii adevarati care overfolosesc mana de baza)... de ce se afla la capitolul lovit corzile cu pana... sincer nu cred ca picking hand e foarte solicitata...

 

Edit: stiu ca inainte erau chitarile clasice care aveau finger pickin foarte complicat si cateva acorduri simple...

Edited by Cognek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

stiu ca inainte erau chitarile clasice care aveau finger pickin foarte complicat si cateva acorduri simple...

Bingo! Depinde de ce cânți. Pentru solistică e mai "antrenată" stânga dar la genuri bazate pe ritm (e.g. Punk, diferite arome de Metal) sau finger picking se schimbă treburile.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

bine da in ziua de azi la un rock, heavy rock, blues, country rock, southern rock si bla bla... in special Jazz... Oricum la toate genurile care au parte de solistica din abundenta nu prea mai merge. Am avansat mult in ziua de azi si nu zic ca e gresit left-right dar ideea e ca mai nimeni nu-i zice unuia ce canti?.. ah vrei sa canti ca slash?.... esti dreptaci?... Bine, eu iti recomand sa incerci sa canti si pe o chitara lefty... Chestia asta ar fi de mare ajutor... si am sa-mi duc mai departe ideea asta.... doar la genurile cu pricina...

Edited by Cognek
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca genul are o legatura desi intr-adevar pt anumite chestii ai de studiu mai mult. Eu le spun mereu elevilor ca stanga gandeste si dreapta executa insa majoritatea chitaristilor (nu ma refer la cei faimosi ci oamenii de rand) mi se pare ca au dreapta (picking hand) mai slab dezvoltat.

 

Multi nu realizeaza necesitatea studiului cu mana dreapta si de aceea vezi multe probleme la dinamica, ton si groove. Studiu cu dreapta nu inseamna numai picking fast ci multe alte chestii.

 

Plus ca la un legato decent ajungi mult mai repede decat alternate.

 

Poate pt incepatori e mai importanta stanga pt ca de fapt aici inveti cantatul efectiv , shaepuri de acorduri game , benduri vibrato etc dar ulterior trebuie acirdata atentie si pt mana dreapta.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca problemele au fost preluate de la vioara si nu prea conteaza, cand te apuci de chitara, oricum, ai 2 maini stangi. un exemplu in acest sens l-ar constitui virtuozul gary moore (rip!), care se spune ca ar fi fost stangaci, dar ca ar fi fost sfatuit sa cante normal. de altfel, ati vazut piane construite pt stangaci?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

era un interviu cu Steve Morse care si el e stangaci in care explica chestia cu mainile si cu emisferele creierului dar nu il mai gasesc . El explica ca daca esti stangaci mana puternica trebuie sa fie cea care gandeste adica stanga , in felul asta informatia nu mai parcurge tot circuitul intre emisfere si se duce direct . Facea si referire la multi sportivi , era foarte frumos explicat cum ca de fapt noi dreptacii ar trebui sa cantam invers dar nu mai tin minte exact !

 

Daca gasesc o sa pun aici !

Link to comment
Share on other sites

E irelevant care mana a dobandit dexteritate mai mare de-a lungul anilor inainte sa atinga chitara. Ambele pot sa invete griful la fel de bine, pentru ca ambele au zero dexteritate pe chitara, pentru inceput.

Am un deja vu, sau a mai pus cineva intrebarea asta pe aici in ultima luna ?

 

Edit: sau cum ti-a raspuns si Stratman.

Edited by Winston
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

winston nu sunt de acord cu tine... chitara nu e o alta lume ... e la fel ca si scrisu, desenatu si bla bla... Iar mana cu pe care ai tot folosit-o are mai multe calitati decat cea nefolosita... Legaturile creier - mana care determina miscarile se rafineaza in timp... Unde e o conexiune buna, durata de acomodare e considerabil mai mica... E la fel ca si la net, cu cat e mai upgradat si imbunatatit serviciu, cu atat ai viteza mai mare... Deci o mana antrenata de-a lungul anilor in diverse activitati e mult mai receptiva si maleabila... cel putin asa vad eu lucrurile

Link to comment
Share on other sites

Unde e o conexiune buna, durata de acomodare e considerabil mai mica... E la fel ca si la net, cu cat e mai upgradat si imbunatatit serviciu, cu atat ai viteza mai mare...

Credeam ca vrei sa imi vorbesti despre legaturi sinaptice, caz in care tot te-ai fi inselat, pentru ca ele depind in cel mai mic detaliu de natura miscarii (daca iti legi sireturile zilnic timp de 50 de ani de acum incolo nu inseamana ca o sa canti mai bine la chitara peste 50 de ani decat in prezent, gratie exercitiului cu sireturile). Dar nu are a face, pentru ca tu voiai sa imi vorbesti despre ISP-uri.

O mana antrenata de-a lungul anilor cu diverse alte activitati este irelevant mai receptiva.

Edited by Winston
Link to comment
Share on other sites

@StratMan... - e interesant ce spui legat de pianele pt. stangaci... am citit undeva... cu multi ani in urma, ca la un moment dat, un pianist(sa mor daca imi mai aduc aminte care...) a cerut sa i se faca un pian cu asezarea clapelor invers... registrul grav in dreapta si cel inalt in stanga...

 

si pe mine m-a uluit faza asta... trebuie sa fac un exercitiu de memorie poate reusesc sa gasesc articolul ala pe net...

 

au trecut vreo 4 ani de atunci... ciudatenii exista peste tot...

Link to comment
Share on other sites

@marcianpetrescu

Posibil, dupa ani sau chiar decenii de exercitiu cu piese care necesita dexteritate mare in mana dreapta, registrul inalt, sa constate ca pentru unele studii ale lui Chopin - in care incrucisarea mainilor nu ar ajuta, pentru ca nu le-ar putea intinde suficient - are nevoie de cea mai buna mana pe registrul grav.

...sau a vrut, pur si simplu, sa fie excentric.

Link to comment
Share on other sites

lol. dupa cateva sute de ani voi credeti ca e mai bine sa cantati invers?

 

pe scurt, e irelevant, se poate in ambele feluri.

o fi existand knopfler, care si el e stangaci dar canta cu dreapta, dar evident, trebuie sa existe si exceptii...

 

io zic ca nenea asta n-are probleme cu felul conventional de a canta :w00t:

 

http://www.youtube.com/watch?v=K1Z2kdBjuIs

 

si evident, fingerpicking nu se rezuma doar la John Hurt sau nasparlii care fac coveruri adele

 

ambele maine pot fi solicitate intens la astfel de piese, ia baga un Peter Finger, un Tim Sparks sau un Tadic sa vezi cum nu stii cu ce mana sa te mai tii de cealalta...

 

Edited by CiocanelBloodyCIocanel
Link to comment
Share on other sites

Tehnicile avansate la chitara cer doua maini drepte deci nu conteaza cum te obisnuiesti!

Un avataj cand tii chitara in modul clasic pentru dreptaci este faptul ca iti poti cumpara ce chitara sau bass te taie capul, lucru deloc neglijabil. Chitarile pentru stangaci sunt mult mai putine iar despre bass-uri nici nu mai vorbim.

 

Violonistii, violistii, violoncelistii si contrabasistii nu pot alege felul in care canta. La orchestra nu poti tine instrumentul pe dos pentru ca i-ai deranja pe toti cei din jur. La pian nu conteaza daca esti stangaci sau dreptaci, trebuie sa ai aceeasi agilitate in ambele maini ..... etc etc etc

Edited by serby
Link to comment
Share on other sites

Observ din ce in ce mai mult ca mana de picking e mult subapreciata in opozitie cu mana care face treaba pe fingerboard. Personal, am ajuns la concluzia ca ritmul conteaza mai mult intr-o piesa decat o bucata de solo. Un ritm, fie el si doar percutie,va fi mereu mai "gustat" decat cateva note fara un context. Acum sa nu ma intelegeti gresit, sa fie si solo-uri in piese...

Link to comment
Share on other sites

Observ din ce in ce mai mult ca mana de picking e mult subapreciata in opozitie cu mana care face treaba pe fingerboard. Personal, am ajuns la concluzia ca ritmul conteaza mai mult intr-o piesa decat o bucata de solo. Un ritm, fie el si doar percutie,va fi mereu mai "gustat" decat cateva note fara un context. Acum sa nu ma intelegeti gresit, sa fie si solo-uri in piese...

 

d-aia e bine sa fie un solo pe ritm...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.