www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Inca Un Topic Despre Alegerea Unui Procesor (Zoom G5).


Radu Burcea
 Share

Recommended Posts

Va salut!

 

Dupa un an si ceva de cantat cu chitara direct in amp,m-am hotarat ca vreau mai multa versatilitate si mobilitate.

Intrucat la diverse cantari mai aproape sau mai departe de Giurgiu (orasul in care locuiesc) imi e foarte incomod sa ma car cu ditamai hardughia dupa mine (este vorba de un Kustom Double Barrel 2x12),m-am hotarat in prima faza sa imi fac un pedalboard cu un di box la sfarsitul lantului care sa ma scoata din belea in orice situatie.

Buun,m-am apucat de facut calcule si: un chorus,un wah,un overdrive,un di box si un delay + un pedalboard,fie el si homemade ma costa destul de mult.Ajunsesem pe la 2000+ lei si asta doar pentru pedale.Pe urma cabluri intre pedale,alimentare si alte cele rezulta o suma imensa pentru bugetul meu de elev.

Stiu,o sa spuneti "cere-le parintilor" dar nu sunt genu'..prefer sa ma chinui si sa strang macar 3 sferturi din suma.

Acuma..bun..strang banii astia,cu chiu cu vai,imi iau pedalele astea si ma trezesc maine ca imi trebuie efectu' x la o piesa (exemplu: canta un cover audioslave sau ratm fara whammy si delay si vezi daca suna a ceva solourile).

In concluzie,ca sa nu mai bat campii inca o jumatate de pagina,am ajuns la concluzia ca imi trebuie un procesor.

Am auzit o gramada lume "boss GT100 sau Line6 Pod HD,daca vrei sa suni".Amandoua sunt cam mari si scumpe pentru ce imi trebuie mie.

Am tot cautat si l-am gasit pe Zoom G5,care m-a impresionat foarte tare,mai ales dupa ce am citit si pe diverse forumuri de afara ca au vandut baietii mari Poduri HD pentru Zoom G5.

Dupa ce am vazut reviewul

parca chiar m-a convins.

Ce vreau eu?Sa obtin de la procesor:

*un distors bun si care sa nu sune ca un cor de bondari (high gain gen marshall,

*sa pot intra fara probleme cu el direct in PA la nevoie (zoomul are si iesire XLR speciala pt asa ceva).

*sa fie solid,prortabil dar in acelasi timp si sa am un oarecare control in timp real asupra efectelor.

*efectele sa sune decent,si sa stiu ca la nevoie ma pot folosi de ele.

*pedala de expresie care sa nu se indoaie cand pun picioru' pe ea.

Dintre cei care ati probat,il aveti sau v-a interesat de soarta lui,ce parere aveti?Imi puteti spune niste plusuri,niste minusuri fata de alte procesoare?

Totodata,daca aveti exemple de procesoare care sa sune mai bine in raza de pret 1200-1300 de lei,astept cu placere opiniile voastre.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

*sa pot intra fara probleme cu el direct in PA la nevoie (zoomul are si iesire XLR speciala pt asa ceva).

 

Mufa nu are nici o importanță, e 5 lei un adaptor în cazul ridicol în care locația în care cânți nu are un cablu jack-XLR. Important e cabsim-ul: să fie cât mai precis(e) și să ai de unde alege: G5 are 22 de modele, RP-100 are 26, GT-10 are opțiuni mai granulare, îți permite să "construiești" singur configurații de difuzoare+cab+microfon.

Iar demo-uri înregistrate cu webcam-ul de la 10m depărtare într-o cameră reverberantă prin nu-știu-ce difuzoare nu te ajută deloc în evaluarea unui procesor. Caută unul înregistrat direct, cu cabsim, precum ăsta pt. G3.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pot sa recomand un laptop cu un soft care-ti suna tie fain si-un midi foot controller? Si o placa de sunet decenta evident. Dar tinand cont ca laptopul probabil il ai deja, eu zic ca iesi mult mai ieftin, iar calitatea sunetului nu cred ca o mai contesta nimeni in ziua de azi cand vine vorba de solutia asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mufa nu are nici o importanță, e 5 lei un adaptor în cazul ridicol în care locația în care cânți nu are un cablu jack-XLR. Important e cabsim-ul: să fie cât mai precis(e) și să ai de unde alege: G5 are 22 de modele, RP-100 are 26, GT-10 are opțiuni mai granulare, îți permite să "construiești" singur configurații de difuzoare+cab+microfon.

Iar demo-uri înregistrate cu webcam-ul de la 10m depărtare într-o cameră reverberantă prin nu-știu-ce difuzoare nu te ajută deloc în evaluarea unui procesor. Caută unul înregistrat direct, cu cabsim, precum ăsta pt. G3.

 

Inteleg cum e treaba cu xlr-u',nicio diferenta fata de output normal,deci.Am avut in trecut de la digitech si rp55 si rp255 si m-am chinuit sa scot ceva ton sa imi si placa din ele.Procesor Boss nici n-am avut,nici n-am probat.Doar ce am inteles de pe la unii ca "GT10 ie naspa".Trebuie sa fac pe dracu in patru sa probez unu' ca nu au de ce sa fie rele.

 

Pot sa recomand un laptop cu un soft care-ti suna tie fain si-un midi foot controller? Si o placa de sunet decenta evident. Dar tinand cont ca laptopul probabil il ai deja, eu zic ca iesi mult mai ieftin, iar calitatea sunetului nu cred ca o mai contesta nimeni in ziua de azi cand vine vorba de solutia asta.

Din pacate folosesc sistem desktop,momentan.Laptopul este in plan dar nu in viitorul foarte apropiat.

Link to comment
Share on other sites

eu am un RP500 si vreau sa spun ca e foarte bun la inregistrari si simplu de utilizat. Cand incepi sa canti live in schimb apar problemele, adica trebuie sa ai setarile facute pentru live si facute pentru "acasa" daca vrei sa sune bine. Adica, trebuie sa iei in calcul ca live daca ai si tobe (ca ele prezinta problema majora la noi chitaristii) si ca va trebui sa canti la volum foarte mare, iar in setarile lui RP500 ai volumul din pedala de expresie, volumul master al amplificatorului, si volum pe fiecare efect (in special la distorsiune/overdrive conteaza). Deci daca iei toate astea in calcul si le setezi special pentru LIVE si volume mari, este un procesor foarte capabil, dar sa nu te astepti ca setarile de la live sa sune la fel si la casti sau acasa pe boxe de calculator.

 

Astea fiind spuse, procesorul de care vorbesc are simulator foarte bun de 52 de amp-uri si 22 de cabinete printre care evident se regasesc si copii foarte bune de marshall, fender si mesa. 72 de efecte, dintre care unele sunt de-a dreptul turbate si ajungi sa te crezi extraterstru :)) .

Chiar daca face parte din categoria Digitech RP, nu se prea compara cu variantele inferioare, de exemplu am avut ocazia sa incerc si un RP90 si desi foarte asemanator, la claritate si simularea de cabinet nu se prea compara.

Am mai avut si un Zoom micut, Gnx1 sau ceva de genul, care suna acceptabil, dar din nou, nicio tangenta cu simularea de amp si cabinet, dar banuiesc ca la modelele astea mai "mari" nu e cazul.

 

Oricum voiam doar sa iti spun ca eu sunt foarte multumit de Digitech RP500 chiar daca nu il mai prea folosesc ( pentru ca am trecut pe pedale) si ca ar trebui sa il iei macar in calcul, daca vrei sa achizitionezi un procesor bun, mai ales pentru faptul ca desi e foarte bun, e si la un pret acceptabil, am vazut pe forum pe la 750 de lei.

 

bafta la cautat

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

Cel mai probabil in vacanta de vara trag o fuga la Bucuresti,ca e aproape si imi fac o idee despre fiecare.

Pacat insa ca g5 nu il are in stoc niciun magazin de pe la noi,iar cei de la M&C ziceau ca nu o sa il aduca prea curand.

Link to comment
Share on other sites

Mufa nu are nici o importanță, e 5 lei un adaptor în cazul ridicol în care locația în care cânți nu are un cablu jack-XLR.

 

Factorul de formă al mufei e una, și n-are importanță, dar cred că specificația e importantă sub aspectul balansării semnalului. I.e. celelalte ieșiri (jack) ale G5 nu sunt balansate. Și de obicei distanța procesor-mixer e destul de mare, iar scenele sunt pline de interferențe, așadar semnalul balansat e de preferat.

 

Un aspect interesant cu ieșirea balansată (XLR) la G5 e că se poate selecta pre/post DSP, ceea ce e foarte util în înregistrări, poți înregistra via USB și via XLR pre-DSP (semnal complet "uscat") simultan, ceea ce permite re-amping-ul ulterior.

 

M-am tot documenta despre G5 și eu (am citit inclusiv cartea tehnică), plănuiesc să-mi iau unul. M&C n-o să-l aducă prea curând, i-am întrebat, se poate lua de la câțiva retaileri online din România, dar fără a-l putea testa direct, din păcate. Nu știu cât e vina M&C că nu sunt mai vivace în privința tehnologiei noi, și cât e vina producătorului sau importatorilor, deoarece au fost, se pare, ceva probleme de disponibilitate a acestor procesoare.

Link to comment
Share on other sites

Mai este la:

Magazinul de Muzică

Sound Studio

 

Stocul de la "depozitul central" poate însemna câteva zile bune. N-am cumpărat niciodată de la niciunul dintre magazinele astea. Sunt OK?

Oricum, rămâne problema imposibilității testării directe, din păcate

 

Sunt ok. Am avut nişte probleme de comunicare cu Magazinul de Muzică, dar s-a rezolvat până la urmă.

Acum, dacă ai banii, poţi comanda, testezi 5-6 zile şi îl poţi trimite înapoi dacă nu-ţi place.

Link to comment
Share on other sites

Acum, dacă ai banii, poţi comanda, testezi 5-6 zile şi îl poţi trimite înapoi dacă nu-ţi place.

 

Adevărat. În principiu, studiind exhaustiv subiectul, cam știu la ce să mă aștept, singura problemă previzibilă care mai rămâne e calitatea construcției/unitate cu probleme. Plus, mă rog, orice alte probleme neprevăzute. Mi-e cam groază de returnare, în România, pe motiv că "nu-mi place".

Link to comment
Share on other sites

semnalul balansat e de preferat.

 

E de preferat, într-adevăr dar vorbim de nivel de linie și impedanță foarte joasă, deci semnalul e destul de "robust", nu foarte susceptibil la interferențe. În plus mai sunt procesoare cu ieșiri balansate (RP355, RP500, RP1000, Pod X3 Live, Pod HD300, Pod HD400, Pod HD500, Pod HD Pro, GT-PRO, V-amp Pro, Prophesy, VooDu Valve și altele pe XLR, V-amp pe jack) și cu send pre-FX (cam oricare are și un loop extern și/sau ieșiri digitale). Din nou, nu zic că n-ar fi bun G5, dar nu-i singura variantă care include aceste facilități.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din nou, nu zic că n-ar fi bun G5, dar nu-i singura variantă care include aceste facilități.

 

Clar. Are lipsuri, printre care absența footswitch-urilor dedicate pentru preset up/down (e nevoie de un mod, cu pierderea garanției), pentru tap tempo (fie footswitch extern opțional, fie alt mod cu pierderea garanției), n-are line-in, ca interfață audio poate maximum 16/44.1 (deci calitate CD, poate era bine 24/48), n-are FX loop, n-are MIDI (ultimele două aspecte nu mă interesează). Însă mă tentează ergonomic și ca tonuri posibile, atât din ceea ce am auzit, cât și ca posibilități.

 

Semi-offtopic: O fi blasfemie, dar "lămpile" nu mă mai pasionează deloc (ironic, G5 are una post-DSP, în preamp-ul analogic), cel puțin nu în monștri de 30 de kile care trebuie dați tare ca să iasă ceva ca lumea. Mi se pare că digitalul a ajuns la o suficientă acuratețe în dinamică și distors cât să concureze cu success tuburile. Un mixer (și un om priceput la el) și un sistem PA bun e tot ce-mi mai doresc de la un spațiu de cântat. Da, OK, un preamp analogic, o colorație a sunetului cu un tub pe undeva (mă rog, o fi sau n-o fi ceva - subiectiv - acolo, treacă-meargă). Pentru ce-mi trebuie mie, și la prețul respectiv, G5 (dacă realitatea corespunde cu demo-urile) e ideal. Michael Wilton se pare că are unul (pe lângă restul rig-ului, evident)!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N-arată rău, însă n-are cum să aibă ergonomia G5. Pe de altă parte, e la o treime din preț.

 

A propos de Michael Wilton, în

se vede Zoom G5 utilizat live.

 

Dacă e bun pentru Queensryche, o fi bun și pentru mine (cel puțin partea de efecte, că mă îndoiesc că folosește ampsim-urile).

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

E inutil live dacă nu poți sări de la un preset la altul.

 

Cam da. Are acces secvențial unidirecțional la preseturi consecutive, deci nu e OK live, unde e nevoie de acces direct sau măcar bidirecțional dacă tot e secvențial. I.e. Clean <-> Solo <-> Riff, în loc de Clean -> Solo -> Riff -> Clean -> etc. Dac-ar fi pus un footswitch în plus pe el ar fi fost mult mai utilizabil. Dar cred că trebuie privit în context, ca piesă într-un pedalier mai mare. E.g., ca pe o pedală de delay/reverb/chorus all-in-one neobișnuit de versatilă, care poate lucra cu preseturi. La prețul ăla, privită așa, scula poate fi formidabilă. De una singură, nu prea e OK live.

Edited by Pretenu' Omului
Link to comment
Share on other sites

Asa si zoom g3 e fenomenal pentru ce stie sa faca.Practic,aceeasi chestie,cu ceva mai putine ampsimuri.Doar ca live este mult mai flexibil si ergonomic G5-ul.

Trebuie neaparat sa trag o proba la un G3 sa vad ce si cum...asa imi faci idee si de g5,cel putin ca sunet.

Link to comment
Share on other sites

Aruncati o privire si pe Guitar Shop.Are si Zoom G3 si G5 la preturi bune si probabil va permit si

sa le probati.

 

Foarte, foarte tare! Guitarshop au G5 pe stoc. Nu știu dacă citesc forumul ăsta, dar au luat o decizie excelentă să aducă Zoom. Deși, de înțeles, România e de multe ori o piață de snobi. Pe alt forum am întrebat de G5 și mi s-a răspuns că e probabil OK, dar că ar prefera oricând procesorul VOX (nota bene: persoana a răspuns fără să fi testat vreodată Zoom G5; dar vorba aia, "Fender", "VOX", dă mai bine ca "Zoom").

 

Bravo, GuitarShop!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Va salut!

 

Dupa un an si ceva de cantat cu chitara direct in amp,m-am hotarat ca vreau mai multa versatilitate si mobilitate.

Intrucat la diverse cantari mai aproape sau mai departe de Giurgiu (orasul in care locuiesc) imi e foarte incomod sa ma car cu ditamai hardughia dupa mine (este vorba de un Kustom Double Barrel 2x12),m-am hotarat in prima faza sa imi fac un pedalboard cu un di box la sfarsitul lantului care sa ma scoata din belea in orice situatie.

Buun,m-am apucat de facut calcule si: un chorus,un wah,un overdrive,un di box si un delay + un pedalboard,fie el si homemade ma costa destul de mult.Ajunsesem pe la 2000+ lei si asta doar pentru pedale.Pe urma cabluri intre pedale,alimentare si alte cele rezulta o suma imensa pentru bugetul meu de elev.

Stiu,o sa spuneti "cere-le parintilor" dar nu sunt genu'..prefer sa ma chinui si sa strang macar 3 sferturi din suma.

Acuma..bun..strang banii astia,cu chiu cu vai,imi iau pedalele astea si ma trezesc maine ca imi trebuie efectu' x la o piesa (exemplu: canta un cover audioslave sau ratm fara whammy si delay si vezi daca suna a ceva solourile).

In concluzie,ca sa nu mai bat campii inca o jumatate de pagina,am ajuns la concluzia ca imi trebuie un procesor.

Am auzit o gramada lume "boss GT100 sau Line6 Pod HD,daca vrei sa suni".Amandoua sunt cam mari si scumpe pentru ce imi trebuie mie.

Am tot cautat si l-am gasit pe Zoom G5,care m-a impresionat foarte tare,mai ales dupa ce am citit si pe diverse forumuri de afara ca au vandut baietii mari Poduri HD pentru Zoom G5.

Dupa ce am vazut reviewul

parca chiar m-a convins.

Ce vreau eu?Sa obtin de la procesor:

*un distors bun si care sa nu sune ca un cor de bondari (high gain gen marshall,

*sa pot intra fara probleme cu el direct in PA la nevoie (zoomul are si iesire XLR speciala pt asa ceva).

*sa fie solid,prortabil dar in acelasi timp si sa am un oarecare control in timp real asupra efectelor.

*efectele sa sune decent,si sa stiu ca la nevoie ma pot folosi de ele.

*pedala de expresie care sa nu se indoaie cand pun picioru' pe ea.

Dintre cei care ati probat,il aveti sau v-a interesat de soarta lui,ce parere aveti?Imi puteti spune niste plusuri,niste minusuri fata de alte procesoare?

Totodata,daca aveti exemple de procesoare care sa sune mai bine in raza de pret 1200-1300 de lei,astept cu placere opiniile voastre.

Multumesc!

GT5 sau GT8

Pentru setari ia legatura cu George Patranoiu,daca vrei sa suni!!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am cumpărat un Zoom G5. Ca să răspund la o solicitare pe privat și ca să-mi respect promisiunea, iată câteva cuvinte mai jos.

Voi posta zilele astea un review mai structurat, cu niște înregistrări. Poate.

 

L-am folosit numai în căști și amp (Fender Frontman 212R, în input și FX return), nu (încă) în PA, a se ține cont de asta citind cele de mai jos.

 

Recomand cu căldură testarea înainte de cumparare, pentru că deși este o unitate excepțională, cu un UI deosebit, nu reacționează ca un modeller obișnuit, și dau ca exemplu Amplitube, cu care sunt cel mai familiar. Iar asta poate fi foarte bine sau foarte rău, depinde de ce gusturi are utilizatorul. Nu este o unitate "plug-and-play", ca să zic așa.

 

Este extrem de responsiv la chitară (doza HB/single, vocea dozei în sine, controale de volum și ton, rezonanță), spre deosebire de alte modellere, prin care toate chitarele sună mai mult sau mai puțin la fel. Din nou, asta e bine sau rău în functie de așteptări, unii obisnuiți cu modellere nu vor avea parte de acea "constanță" (aproape) indiferent de volum si chitară. Cam toate amp sim-urile și efectele de tip distorsiune sunt dinamice, răspund diferit la volum și la atacul corzii. Tonul original se aude atât de bine, încât la un moment dat căutam un "master" de mixat semnal dry/wet ca să mai scot din dry. Care evident că nu există separat.

 

Setările modelelor sunt cel mai adesea generice, e.g. Gain, Treble, Middle, Bass, Level (master volume) nu sunt cele de pe componenta originală pe care o modelează, deci pot apare confuzii și frustrări. De multe ori plaja de valori e foarte mare, de la 0 la 150, de exemplu, pentru Level, în loc de 1-10 ca la un amp sim "tradițional" sau ca la un amp real. Diferențe mici, de 2-5, se simt clar, ceea ce permite un control excelent al modelului, dar și intrarea rapidă în zona de sunet prost și foarte prost, astfel încât sunt convins că foarte mulți o să se vaiete că G5-ul e un modeller prost. Nu este, ci dimpotrivă. E un modeller fenomenal, dar necesită ureche, mult timp de stat pe el și stăpânire de sine (nu în sensul de dârzenie neprecupețită, ci în sensul de a nu da toate butoanele la maximum). Interfața e foarte intuitivă, ceea ce e înșelător, pentru că obținerea unui ton deosebit ia timp, tocmai pentru că setările permit orice aberație, și deoarece chitara e foarte importantă, unitatea fiind foarte transparentă, lasă caracterul tonal al chitarei să se manifeste. Printre patch-urile originale sunt unele foarte bune, dar sunt făcute cu alte chitare (evident), și se vede când le încerci pe chitara proprie, în sensul că se simte clar nevoia retușării frecvențelor.

 

Efecte foare multe și foarte bine implementate. Modelele de wah sunt absolut decente, mai ales cel după pedala Ibanez. Încă n-am calibrat pedala din șuruburi, și ar cam trebui. Compresoare eficace, sună după cum te-ai aștepta. Noise gate de cinci stele, în special cel numit ZNR. Mega highgain și liniște totală în pauză, nu "suge" viața sunetului.Chorus-uri excelente, delay și reverb-uri extrem de variate, versatile și de calitate. Chiar dacă ai deja un amp bun, G5-ul merită fie și numai pentru efecte. Efecte mai exotice pe care le-aș putea folosi sunt un step sequencer care sună foarte bine și muzical și un sampler granular cu care am reușit să creez efectul tipic din dubstep cu chitara și pedala (nu că ăsta ar fi visul oricărui chitarist)...

 

Senzația globală e pur și simplu de "overload" de posibilități, pe care dacă le abordezi cu prea mult entuziasm dai foarte rapid în tonuri proaste. Am creat niște patch-uri pe căști (proaste), folosind inclusiv un Exciter (de bass și înalte) și două tipuri de reverb în lanț, care sunau divin, dar transpuse în amp au sunat oribil (mult prea multe înalte, prea puține medii, chiar schimbând setarile de ieșire ale unității). Mi-au trebuit ore bune ca să încep să înțeleg ce vrea G5-ul de la mine, și abia acum pot începe adevăratul "quest for tone". M-am apucat să citesc despre diversele pedale și amplificatoare modelate în G5 și despre principii de alcătuire a rig-urilor analogice, adică abordez problema ca și cum aș lucra cu pedale fizice, ceea ce mi-a adus mult mai mult succes decât gândirea tipică din modelling.

 

Tubul nu aduce nimic fenomenal în ton, cel puțin din ceea ce am încercat până acum, doar o ușoară senzație de atac mai abrupt, mai percusiv, dar subtilă. Plus volum, mă rog.

 

Looper-ul e foarte ușor de folosit și, alături de mașina de ritm e foarte bun pentru practică. E de asemenea foarte bun pentru testat tonul în mix! De exemplu, trag un ritm de chitară cu un patch curat, pe tobe, și fac solo peste, auzind imediat cam cum iese în mix tonul de solo, și pot face ajustări la patch și cânta din nou, în timp ce merge looper-ul. Pentru că toți am trecut prin surpriza ca un ton mirific, de care eram foarte mândri, plin de bass și înalte, să nu se audă aproape deloc la sală printre restul instrumentelor (învățând astfel valoarea mediilor).

 

Schimbarea bank-urilor apăsând două butoane deodată cere puțin exercițiu inițial.

 

Ca și interfață audio USB pe computer nu l-am folosit încă.

 

Așadar, o unitate excelentă, versatilă, extrem de solidă ca și construcție fizică, dar care cere timp! NU e un Line 6 Pocket POD sau Amplitube în care bagi chitara și scoți un ton care chiar dacă e generic e utilizabil rapid și dă o satisfacție facilă tocmai de aceea. Reglat ca lumea sună foarte aproape de o linie analogică bună, zic eu. Reglat prost sau lăsat la voia întâmplării sună mediocru sau de-a dreptul oribil. Prin reglaj se înțelege inclusiv adaptarea la mixerul sau amplificatorul final. Review-urile video chiar că nu arată esențialul, care e "feeling"-ul G5-ului, care, ca și la un lanț analogic, poate fi fenomenal sau fenomenal de frustrant.

 

Sper să vă ajute.

Edited by Pretenu' Omului
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Un mic demo tras rapid, n-am răbdare să fac mai multe, există multe pe net.

 

Improvizație în C/Am: https://soundcloud.c...ya/zoom-g5-test

 

Înregistrat direct, via USB, în Reaper. Toate efectele sunt direct din Zoom, n-am folosit niciun plugin etc., mixul e neatins în Reaper cu excepția volumelor (dat mai încet armonia, mai tare solo-urile), niciun mastering (reverb, EQ, compresie etc.), tot ceea ce se aude e Zoom pur.

 

Armonie: neck humbucker split (SD Jazz) + bridge humbucker (SD JB)

Solo curat + murdar: neck humbucker

Potențiometre chitară (volum + ton) la maximum.

Corzi Ernie Ball Regular Slinky 0.010, cam vechi (prima și ultima dată când mai folosesc EB, în treacăt fie spus).

 

 

Patch-uri făcute de către mine, judecate în căști (s-ar putea să aibă prea multe înalte pe alte sisteme și să vă înțepe în ureche; ajustați după gust din player). Am încercat un curat bine definit, comprimat, "de studio", și un murdar de lead (pe care am încercat să-l demonstrez făcând exces de bend-uri). Am reușit binișor, deși se mai pot aduce îmbunătățiri. Problema nu este dacă vă place sau nu tonul în sine, ci cât de autentic vi se pare, pentru a vă creea propriile tonuri. După cum ziceam, e de lucru cu G5-ul, dar rezultatele sunt foarte bune (din punctul meu de vedere, normal).

Edited by Pretenu' Omului
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Update pentru cei interesați. Am băgat G5-ul direct în mixer, în PA, cu output setat "Direct". Altă viață. Sună transparent, viu, autentic, mult mai bine decât prin amp, și mult mai aproape de cum sună în căști sau direct, dar și mai vivace, datorită spațiului fizic în care se lăfăie sunetul. Surpriza nu mai e mare de acasă (căști) -> la sală, dacă intri direct.

 

Caveat lector: când am testat în amp am uitat un lucru esențial: să dezactivez cab-ul de la ampsim, pentru că ampliful are deja un difuzor/cabinet optimizat pentru chitară, iar două cab-uri unul după altul (virtual + real) chiar că omoară tonul. Am impresia că asta e și poziția oficială a Zoom: dacă folosești amp, setează ieșire "Combo front" sau "Stack front" (sau "Combo Poweramp", respectiv "Stack Poweramp" pentru input în fx return), plus dezactivare model cabinet din amp sim.

 

În PA am putut vedea mult mai bine cum merge boost-ul pe tubul 12AX7: pe murdărie, hm, parcă o murdărește ceva mai tare, nu mă pot pronunța privitor la calitatea pe care o adaugă la distorsiune, prea multă gălăgie în jur, n-am avut timp de teste ca lumea. Pe clean efectul tubului e mai evident, și distorsionează mult prea repede, pe poziția 1-2 deja, și la modul foarte neașteptat și neplăcut. Se pare că trebuie să desfac unitatea și să reglez oarece potențiometre interne, dacă nu descopăr între timp că nu fac ceva bine pe undeva.

 

Ca alte probleme: live nu ai cum să vezi dacă ai activat sau nu pedala (Z-pedala, mai bine zis) în "Bank mode", decât încercând să cânți, ceea ce nu e ideal în plină piesă. De exemplu, nu știu dacă am activat wah-ul decât încercând. Sau ținând minte cum l-am lăsat :) Ceea ce, de fapt, e și cazul unei pedale wah reale, dacă n-are leduri indicatoare on/off, stând bine să mă gândesc.

 

Așadar, rămâne cum am stabilit: G5-ul e o unealtă remarcabilă, cu posibilități deosebite și rezultate potențial fantastice - dar cere muncă, și mai am de lucru până la tonurile supreme, dar auzindu-l cum sună direct îmi e clar că tonurile respective sunt acolo, și deloc departe. Ține-ți cont de asta dacă vă așteptați să luați G5-ul, să-l băgați în amp și să sunați ca de studio din prima. It ain't gonna happen. Dacă doriți ceva mai "plug-and-play", mai generic și facil (ceea ce nu e rău, a nu se înțelege greșit!), nu vă recomand G5. Înainte de a da banii, testați-l.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.