www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplificatoare Studio


gagai
 Share

Recommended Posts

Am o idee in cap care nu ma lasa sa dorm, adica vreau sa fac un studio asa ca am intrat pe thomann si am facut acolo un cos de cumparaturi cu ce mi-ar trebui mie( tobe, microfoane, mixer, chitare etc.) si am ajuns la amplificatoare pentru chitara si aici nu stiu ce sa aleg sunt destul de multe optiuni. Momentan ma gandeam la Engl Fireball 60 E625 Head cu un cabinet Marshall M412A si la un Blackstar HT Soloist 60 Venue Combo, cred ca 60W pe lampi ajung in studio.Ce credeti despre amplificatoarele alese de mine merita? Daca nu va rog sa imi recomandati voi ceva, imi mai place Laney IRT60H Ironheart ( mi se pare destul de value pentru ceea ce ofera) si Marshall JVM205H. Credeti ca ultimele 2 sunt mai bune decat Engl si Blackstar?

Link to comment
Share on other sites

Ok, amplificatoarele alese de tine nu sunt rele, chiar deloc, dar nu o sa sune exaxact cum vrei, ptc. nu sunt facute pentru tine...

Eu iti sugerez sa te duci la cineva care construieste amplificatoare (http://forums.rgc.ro/user/7787-viobio/) si sa ii spui ce vrei tu...

Eu asa fac si va suna mult mai bine (pentru urechea mea) decat unul "de firma", plus ca e mult mai ieftin, pentru ca NU PLATESTI BRANDUL, platesti componentele si ceva in plus (manufactura, oricum nu foarte mult).

Eu ti-am dat un link cu poate cel ma de incredere om la care poti apela in privinta asta, iti face un amp exact cum vrei tu, la un pret corect, avand in vedere ca foloseste numai piese de cea mai buna calitate.

O sa zici ca nu ai cu, ptc el este din Bucuresti si tu nu, dar ampurile de care zici sunt din Germania...

Oricum, bafta si ROCK ON!

Edited by ValeChitara
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, dar eu sunt din Vaslui unde este AllegroMusic si ei imi pot aduce amplificatoarele in magazin fara sa imi bat eu capul si as vrea sa le iau dintr-un magazin pentru ca vreau sa am si garantie la ele, si sa am siguranta ca o sa il mai gasesc pe cel care mi l-a vandut si dupa un an in cazul in care amplificatorul s-a stricat.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este sa ai doua amplificatoare , unul de overdrive cu normal gain si altul de (super) high gain cu overdrive saturat. Engl se aude foarte bine pt "traforaj viteza" dar nu va fi ce trebuie pt blues. Eu , cel putin , cred ca o varianta de compromis mult mai buna gasesti la Orange .

In privinta cabinetului Marshall M412A , nu are ce cauta "agatat" de un amplificator cu tuburi .

Link to comment
Share on other sites

Ce buget ai pentru amplificatoare? Puterea nu ar trebui sa fie un factor decisiv pentru studio. Laney si Marshall sint mai ok decit Engl si Blackstar, un JVM iti acopera foarte multe tonuri si o face foarte bine. Dupa parerea mea nu ar trebui sa iti lipseasca un combo Fender Deluxe Reverb. Decit un Harley Benton 4x12 mai bine un cab serios cu 2x12, Orange sint foarte bune, si asa cum ti s-a recomandat si mai sus, V30 urile sint cele mai versatile.

Link to comment
Share on other sites

Da, conteaza lemnul si calitatea constructiei, chiar foarte mult.

Eu as lua asa:

http://www.thomann.de/ro/marshall_jvm205h.htm

http://www.thomann.de/ro/orange_ppc212_gitarrenbox.htm

http://www.thomann.de/ro/fender_65_deluxe_reverb.htm

 

In total 3000 euro, posibil sa poti lua si mai ieftin, in functie de cine ti le aduce.

 

Dupa parerea mea cind vrei sa faci bani dintr-un studio e important sa ai scule "cu brand", in afara de asta cu Marshall si Fender nu dai gres, poti sa scoti din ele 90% din tonurile de care vei avea nevoie in inregistrarile standard.

 

Blackstar si Laney sint ok, dar eu cred ca ai sanse sa amortizezi investitia suplimentara in branduri mai scumpe si mai atractive.

Engl e strict pt metal, mie nu imi plac, nu mi se pare ca merita banii pentru acele tonuri f specifice. Sint ampuri ok pt un chitarist care are nevoie de tonul specific, dar nu pt un studio care are nevoie de versatilitate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai acel Harley Benton are v30 in el, de ce ar fi mai bun un Orange cu aceleasi difuzoare?

Harley Benton cu V30 suna foarte,foarte bine . Am un 4x12 de care nu sunt deloc dezamagit .De fapt este o copie a cabinetului Framus .

Cabinetul Orange este altceva.Se aude diferit chiar daca sunt folosite tot difuzoare Celestion V30 .

Link to comment
Share on other sites

Difuzoarele Celestion V30 favorizeaza frecventele medii . Dupa cum s-a spus si mai sus , materialul din care este facut cabinetul conteaza foarte mult in redarea sunetului de catre cabinet.

Cabinetele Harley Benton si Framus sunt ceva mai inguste si sunt confectionate din placaj iar mediile redate de difuzor nu sunt deloc atenuate . Cabinetele Marshall sau Orange sunt facute din lemn,sunt si un pic mai "adanci" ca dimensiuni iar frecventele de bass sunt mult mai echilibrate in raport cu frecventele medii .

Materialul si modul cum este construit un cabinet ,influenteaza SPL-ul boxei dar si raspunsul in frecventa .

 

Eu folosesc Harley Benton pt blues si Marshall 1960a Vintage pt rock/metal .

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

inca o parere subiectiva in lantul asta :)))

inainte de a da banii de-a pl pentru pedigree daca ai sansa testeaza cabient orange, harley benton, framus cu V 30....am avut sansa de a testa din fericire si nu as da decat pentru pedigree banii pe altceva decat harley benton ala...si nu ma trag pe ...la dat bani pe scule :)))

 

sunt extrem de multe review-uri pozitive legat de caburile harley beton cu V30 ...cauta si vei vedea, sunt apreciate.

 

legat de ampuri: am probat doar marshal jvm 410 si mi-a placut f tare desi nu is fan marshall in general cu sunetu lor british

blackstar nu am probat de 60 , un prieten a avut in magazin mai multe modele si cel de 60 l-a detemriant in final sa il cumpere dupa ce avuse ht5-ul

de celalte nu pot zice nimic ca nu le-am testat nici eu nici cunoscuti :))

daca ai bani nu ar strica sa ai cum zicea cienva mai sus unu de metale si unu de soft stuff (blues, fusion, etc ) desi cu amp de metale canti si de astea light si invers chiar cu amp mai soft bagi o pedala de drive si un eq si poti scaote si macel :)))

 

nu as neglija deloc axe fx 2 ....pentru ce vrei o sa te scuteasca de multe batai de cap :) give it a try deja sunt multi care au si in ro poate ai sansa sa probezi in conditii adecvate

Edited by Vladympv
Link to comment
Share on other sites

Nu ai precizat sau nu am citit eu tot dar nu am inteles daca vrei sa faci

o sala de repetitii unde sa si inregistrezi cite ceva sau este vorba de un

studio pentru inregistrari de sunet cu pretentii de calitate.In cazul din

urma te sfatuiesc sa incepi cu izolarea fonica,spargerea reflexiilor,

masurarea si atenuarea rezonantelor,cablarea structurata de forta si semnal,blindate

electromagnetic,constructia panourilor mobile pentru separarea acustica a

instrumentelor si cite or mai fi de care nu-mi aduc aminte.Toate trebuiesc

facute dupa planuri amanuntite astfel ca si dupa citiva ani sa mai ai idee

pe unde si cum sunt trase firele.Asta e o treaba care chiar muncita intens

ia citeva luni de zile si consuma citeva mii de euro.Odata terminata ai un

mediu tratat acustic unde vei putea proba microfoane,amplificatoare,cabineti

etc.care suna in acest mediu acustic cu totul alfel decit iti povestesc unii

si altii sau cum auzi chiar tu intr-un mediu obisnuit.

Stima

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

te salut. parerea mea sincera este ca ai nevoie de 3 sunete de baza:

 

CLEAN FOARTE BUN, pt. chitarile armonie si ritm(mai ales pt. blues !!!) si aici apare nevoia unui amplif de acest tip - sugerez un FENDER DEVILLE sau DELUXE..., eventual un TWIN REVERB sau un BASSMAN '59 reissue... daca te tine buzunarul... niste amplifuri care sa suporte in fata cu succes si niste pedale de drive... pt. un drive mai "dulce"... mai putin agresiv...

 

pt. ceva mai de hard rock... aici multi ar spune ca sunetul clasic e dat de Marshall... dar care model ??? ehhh... aici deja se complica treburile... trebuie vazut, ascultat, analizat...

 

pt. METALE, in studio, unde nu e chiar necesar sa fie sunetul dat la nivel de stadion... din cate stiu eu, un amplif HIGH GAIN din gama MESA BOOGIE nu a dezamagit... pe forum am vazut un MESA BOOGIE F30... la un super pret(500 euro... parca)... eu recomand sa-l cumperi... ca la pretul asta... greu gasesti asemenea scula... mai ales ca si modelul asta are un Clean foarte bun

 

bafta si sa cheltui banii cu folos si intelepciune...

Edited by marcianpetrescu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai dreptate, cred ca o sa merg pe un fender ceva pentru clean si crunch, si un marshall jvm410 pentru restul, daca da domnul sa fei buget asa mai mare, poate si un mesa mai micut daca nu, cred ca alea 2 sunt destul

 

OK eu credeam ca este vorba de amplif de studio ..monitor de studio din acela ce costa ceva .....

In studio conteaza mai mult cu / pe ce si cum inregistrezi .si pe ce monitorizezi .

Link to comment
Share on other sites

iti dai seama ca o sa incep cu pasi mici, initial vreau sa am pe ce canta, adica amplificatoarele sunt necesare, tobe , microfoane cam am deja ce imi trebuie ( shure sm 57, akg c1000s, sm58, tot felul de microfoane bune dupa parerea mea), la mixer inca nu sunt hotarat, am vazut ca sunt destul de costisitoare dar daca este necesar o sa fac cumva sa iau unul bun, din ce am vazut astea care imi fac cu ochiul sunt cam 5000 de euro, daca stiti o firma mai serioasa sau ceva , va rog sa imi ziceti si aici, dar momentan vreau sa stiu amplificatoarele care sa le iau, m-am sfatuit cu cineva si mi-a zis ca un vox ac30 e bun in studio, voi ce ziceti? nu am auzit unul niciodata, decat pe youtube si sunetul nu e chiar acelasi

Link to comment
Share on other sites

Nu e ocazia potrivită pentru a expune întreaga istorie estetică și electronică a amplificatoarelor de chitară și cum evoluția acestora e legată de popularitatea diverselor genuri muzicale.

Și e adevărat că nu există o graniță concretă între "amplificatoare de blues" și "amplificatoare de metal" (post-Rectifier) dar putem în general observa o serie de caracteristici destul de consistente și antitetice: aportul saturației finalelor vs. preamp-ului, filtrarea în preamp și în poweramp (în mare parte din pricina transformatorului), puterea/rezistența/sag-ul alimentării și desigur diferența principală, nivelul de saturație și felul în care se obține (punctele de funcționare ale fiecărui etaj). Asta pentru amplificatoare pe lămpi, în principiu.

Relevanța fiecărui factor depinde de condițiile în care e folosit amplificatorul, în special de "volum" (mai precis cât din dinamica disponibilă e folosită).

Depinde și de ce înțelege fiecare prin "light", "metal" și "măcel": ceva gen Mastodon se poate cânta și cu Plexi + OD dar

la care mă gândesc eu nu.
Link to comment
Share on other sites

Acu' am remuºcãri, cã ți-am tãiat macaroana... cã ți-am retezat elanu'... cã ți-am îngropat avântu'... :)

 

Ce-ai zice sã-ncepi cu-nceputul, cu ceea ce am vãzut cã au în comun majoritatea studiourilor ? Cum ar fi :

 

post-10823-0-34658000-1356776325_thumb.jpgpost-10823-0-96796500-1356776303_thumb.jpgpost-10823-0-73810900-1356776292_thumb.jpgpost-10823-0-09486100-1356776277_thumb.jpgpost-10823-0-82640000-1356776263_thumb.jpgpost-10823-0-86454100-1356776250_thumb.jpegpost-10823-0-51065700-1356776230_thumb.jpgpost-10823-0-38378500-1356776216_thumb.jpg

 

Aºa ceva ar fi de bazã, pentru început, chiar ºi pentru un home-recorder serios, darmite pt un studio... Presupun cã la studio de înregistrãri te refereai, nu la salã de repetiții, nu ? Un set dintr-ãla mi-ar place ºi mie ... Mã mulțumesc cu cel mai slab dintre ele, n-am pretenții...

 

Probabil eºti familiarizat cu toate trucurile software ce se pot face cu astfel de console plus calculatorul, nu de alta, dar altminteri o sã ai nevoie de un sunetist meseriaº, iar tu o sa fii patronul, un fel de Gigi Becali ºi dacã ai ghinionul sã ai parte de un sunetist cu sindromu' GAS, o sa primeºti sãptãmânal liste :

" ªefu' ! Mai trebe' 20 de cabluri instrument, 5 microfoane Sehnheiser e-906, 4 perechi de cãºti, 2 stative de chitare, 1 cabinet Marshall 4x12 1960, 1 cabinet.... ªefu' ! Nu fugiți ! Stați cã mai am..."

 

:)

 

Scuze dac-am dat-o pe bãºcãlie, dar uite, încearcã tu, de curiozitate, fã pe Google un surveillance peste cerințele unui studio de înregistrãri ºi pune aici o listã cu ce ai gãsit tu cã ar fi un minim-minimorum necesar ca sã-ți pui la punct un studio... Eu sincer, chiar aº fi curios cam ce-ai pune tu ( sau alții ) într-o asemenea listã... Ce-ai pus tu în coºul ala, pe Thomann, de care vorbeai în postul #1, de exemplu ?

 

.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.