www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Coltul Lutierului - Lucrarile Lui Avatar2100


avatar2100
 Share

Recommended Posts

  • 10 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Vreau sa spun ca am ramas profund impresionat de calitatea si de promtitudinea executiei acestei lucrari, nemaivorbind de calitatea omului care s-a ocupat de chitara mea, n-are rost acum sa-l ridic in slavi, nici nu cred ca i-ar placea acest lucru, probabil cei care-l cunosc pe Augustin sunt deacord cu ce spun eu. In alta ordine de idei, baiatul e pasionat de ceea ce face, este informat, a bagat cred, o groaza de bani in scule performante si lucreaza la un nivel profesional asa ca il recomand cu caldura. Merci mult, Augustin si," la mai mare"!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

 

Am si eu in dotare un Fender Stratocaster-American Standard din 1995 care-mi place foarte mult ca sunet insa intodeauna am avut retineri in ceea ce priveste griful. Trebuie sa recunosc ca-mi plac chitarile cu 'low-action' dar chitara asta intodeauna a avut niste zbarnaieli de care nu am putut sa scap printr-o simpla setare, asa ca m-am dus la Cornel Ursu. In ciuda reputatiei pe care o are nici el nu a reusit sa rezolve problema aducandu-mi soiul de argumente pentru care 'nu poate' sa faca ceea ce doresc cu aceasta chitara justificandu-si esecul in acest fel. Frustrat dupa ce am incercat o retastare si multe alte setari am ajuns la Augustin a.k.a Avatar2100 si va spun sincer ca inainte sa ajung la el eram gata sa schimb neck-ul pentru ca am cantat pe chitari mult mai modeste care nu aveau atat fret buzz.

Ajuns la el am incercat un setup impreuna cu el insa mi-a spus ca trebuie facuta o planare de fretboard si o nivelare de taste daca vreau sa las corzile mai jos. Acum va dati seama ca lucru asta m-ar fi costat in plus in contextul in care deja cheltuisem o gramada de bani. Acuma eram intr-o dilema; sa schimb griful, sa mai dau bani pe nivelare de taste? Eram indecis mai ales ca mi s-au servit o gramada de 'gogosi' ba ca nu e neck-ul cum trebuie din fabrica ba ca nu se curbeaza uniform si tot asa tot soiul de motive prin care fiecare si-a justificat nereusita insa niciunul nu a admis care nu are poate pregatirea sau sculele necesare. Mie imi place chitara foarte mult si nu as fi vrut sa schimb neck-ul, sunt genul de om caruia ii plac lucrurile in starea lor originala asa ca i-am mai acordat o sansa neck-ului si am dus-o la Augustin.

Omul a fost foarte amabil, m-a servit desi era duminica si a lucrat in prezenta mea aproape 8 ore timp in care inconjurat de instrumentajul necesar a reusit sa-mi faca chitara sa nu mai zbarnaie, acum nu zic ca nu mai are fret buzz dar in momentul de fata este la un nivel decent. Nu mai zic de fretboard care inainte era plin de pori si-mi agata degetul la bend-uri acum este fin lucru care te face sa vrei sa canti pe chitara asta. Eu ca si nivel de pricepere nu sunt chiar strain de mecanica unei chitare; imi fac singur setup la chitara si intonatia o fac tot singur alinierea corzilor la radius e.t.c motiv pentru care am inteles un lucru si nu e mare secret ce zic eu acum: daca vrei ca un lucru sa-ti iasa cum trebuie iti trebuie scule si scule dedicate pentru genul asta de reparatii mai ales la refretuit si nivelat unde se lucreaza cu tensiuni, cote foarte exacte si unde nu ai voie sa ai abateri , trussroad e.t.c.

Acum ca si o concluzie, daca aveti chitari la care tineti ganaditi-va de doua ori inainte sa le dati pe mana cuiva mai ales cand vorbim de o retastare, proces destul de traumatizant pentru lemn care trebuie facut cu grija si cu profesionalism deoarece nu e genul de operatie la care sa revii in fiecare zi.

Topicul meu nu isi propune sa denigreze alti oameni care se ocupa cu asa ceva, spun doar ca am avut o problema si ca Augustin a fost singurul care a reusit sa rezolve aceasta problema cu ajutorul instrumentarului necesar si mai ales prin priceprea si dedicatia de care a dat dovada.

Ca rezultat, chitara este foarte comoda la mana iar in momentul de fata este cel mai profesional setata de cand o am.

 

Numai bine!

Edited by alex_iuga
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Scurta introducere: Ibanezul Blazer care face obiectul acestui topic a fost chitara unchiului meu, Adi Popa, chitarist in formatia targovisteana Chrom Dioxid. A vandut-o la inceputul anilor '90 si si-a luat un Hamer Californian. Cand Adi a disparut dintre noi in 1995 (avea 41 de ani), eu am mostenit Hamerul si am imprimat cu el Trooper I, primul nostru album. El vanduse Blazerul lui Alin de la formatia Gothic din Petrosani, insa intre timp Alin a revandut-o si i s-a pierdut urma. Am cautat sa pun mana pe chitara asta si s-o readuc in familie, pentru ca era una dintre putinele si pretioasele amintiri care ne-au ramas de la Adi.

 

Anul trecut in vara am aflat de la Alin ca a dat de urma chitarei, ea fiind la cineva in Petrosani, acel cineva fiind dispus s-o vanda. Chitara fusese cantata la greu si mai apoi modificata (de la forma de Strat se incercase aducerea ei cat mai aproape de forma de RG, iar culoarea... nici nu am cuvinte sa descriu "culoarea" ei cea noua, se poate vedea cu usurinta in poze "anomalia". Profitand amandoi de faptul ca atat Trooper, cat si Gothic erau pe afisul OST Fest, am rascumparat Blazerul prin intermediul lui Alin pt 300 lei. Un pret mare pt starea ei, un pret infim pentru ceea ce reprezinta aceasta chitara pt mine.

 

Luna aceasta a inceput procesul prin care acest Ibanez din 1982 va capata o a doua sansa la viata, cu ajutorul priceputului meu amic Augustin (Avatar2100 aici pe forum, in cazul in care mai e cineva care nu a vazut macar una dintre lucrarile sale). Sub atenta lui indrumare (thanx, bro!) m-am transformat si eu, antitalentul suprem la bricolaj, intr-un mic "mesterica" pentru cateva ore :)) Voi posta aici evolutia procesului de reconditionare.

 

Iata o poza gasita pe net - o pagina dintr-un vechi catalog Ibanez, unde se prezinta seria Blazer. Ibanezul din acest topic este modelul BL 50-MH:

 

Ibanezcatalog.jpg

 

Si acum primele poze cu "mesterul Manole" :))

 

IMG_1079.jpg

IMG_1082.jpg

IMG_1083.jpg

IMG_1084.jpg

IMG_1085.jpg

IMG_1086.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Recent am intrat in posesia acestei chitare, in urma unui schimb, este un Gibson, cunoscut ca U-2 sau Mach-II denumiri oficiale. In total s-au construit 200 de bucati, 9 modele diferite. Acesta este modelul cel mai scump, corp din american basswood (nu european), gat din maple crosa Explorer, limba din ebony, vopsea metalizata rosu Ferrari, Schaller floyd rose. Lemnul american basswood este usor si foarte rezonant, tonalitate neutra cu armonice bogate in low-end, se potriveste perfect cu lemnul din artar (paltin) de diferite grosimi, este folosit in constructia unor chitare foarte scumpe.

In fotografii chitara arata bine, dar in momentul in care am primit-o si am inceput sa o analizez, am fost surprins in mod neplacut. Avand in vedere ca este o chitara veche, probabil ca a avut mai multi proprietari, unul dintre acestia a incercat sa aduca niste modificari, care au fost realizate in mod neprofesional (vedeti pozele) floydul, cheitele, doza din bridge, capacul de la trussrod, capacul ce mascheaza arcurile au fost inlocuite, floydul avea joc in corp si dezacorda etc.

Chitara este calitativa, foarte bine construita, confortabila, are o forma ce se preteaza oricarui gen muzical ( parere personala ) din aceasta cauza am hotarat sa o modific. Chitara va avea bridge fix, 1 volum, 1 ton, 3-5 way switch (Fender style), cheite vintage Grover, doza bridge vintage Gibson L-8, cele doua s/s Gibson sau Fender 69 custom shop, taste Jescar jumbo, culoare alb cremos, lac acrilic de cea mai buna calitate.

Nu stiu in cat timp voi reusi sa o termin, deoarece lucrez in paralel si la alte proiecte personale, dar sper sa nu dureze prea mult.

 

PS: As dori sa mentionez ca persoana de la care am luat aceasta chitara nu a stiut de aceste probleme, fiind de acord sa-mi acorde o mica diferenta, deci nu-i pot reprosa nimic.

 

1.jpg u2spcs.jpg 1b.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Din nefericire, cel ce mi-a vandut aceasta chitara, a uitat sa ma mai contacteze pentru a oferi diferenta pe care o stabilisem, asa este rasplatita increderea acordata..

 

Chitara nu este inca pregatita pentru vopsitorie, astazi am montat componentele pentru proba, am reusit chiar sa si cant la ea :) pot spune ca are un ton minunat, de abia astept sa o termin. Chitara va beneficia de cele mai bune componente, nu voi face rabat de la calitate.

 

 

 

 

 

 

Edited by avatar2100
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am vrut sa prezint un alt tip de refret, mai ales atunci cand nu dispunem de sculele necesare. Aceasta chitara apartine lui Rares Totu, un chitarist de exceptie. Deoarece tine foarte mult la aceasta chitara, nu a dorit sa modificam nimic, doar sa inlocuim tastele uzate. Fretboardul avea radiusul 7,25 iar eu nu detineam un tampon profesional cu aceasta curbura, doar unul micut pentru nivelare. Tastele alese de Rares au fost Dunlop 6105, din pacate acestea au "piciorul"destul de scurt si nu puteau fi inserate presat fara planarea fretboardului .. cum rezolvam in acest caz?

Mi-a venit ideea sa folosesc benzi de cauciuc pe care le-am folosit pana acum la lipirea mai multor fretboarduri de grif, am folosit doua tipuri de glue pentru lipirea tastelor, unul cu efect lent, celalalt cu uscare rapida si putere mare de penetrare a lemnului.

Nutul a trebuit sa-l inlatur, si sa confectionez altul (am uitat sa-l mai pozez la final :) ) distanta dintre corzi fiind una aleasa de mine, santurile pentru corzi le-am facut cu pile conice speciale.

Inevitabil, la final au ramas foarte mici spatii intre lemn si cateva taste, acesta fiind umplut cu pilitura foarte fina din fretboard si glue.

Nu am triat pozele, am vrut sa vedeti si partea "murdara" a procesului. Pe o scara de la 1 la 10 a complexitatii acestui refret, pot spune ca acord nota 8.5.

 

PS: nu am dorit sa umplu sloturile cu epoxy si sa le tai la o dimensiune mai mica din motive lesne de inteles

 

001_zps62d140df.jpg

004copy_zps1ca74655.jpg

004_zpsa6213af9.jpg

005copy_zpsbf13e6c9.jpg

006copy_zpsd15fcdc6.jpg

007_zpsa11f2f28.jpg

008_zps24fbf70e.jpg

014_zps4d0d00cd.jpg

015_zpsd4cc3e58.jpg

016copy_zpsacb43412.jpg

017_zpsda47b22b.jpg

018_zps86d4981c.jpg

019_zpse10f43b5.jpg

020_zps1dad1f00.jpg

021_zps1f60d2eb.jpg

022_zpscce7c3eb.jpg

023_zps8097f23c.jpg

024_zps20c363a9.jpg

025_zps2de282a8.jpg

026_zpsece84661.jpg

027_zps652cdb58.jpg

030_zps6c1fc935.jpg

032_zps43f4468a.jpg

033_zps3d3fb53a.jpg

034_zpse945e8a8.jpg

037copy_zps0b26b48a.jpg

 

un pic de ajutor este mereu binevenit :)

040_zps1124f73c.jpg

041_zpsfa64d4fd.jpg

042_zps09276a65.jpg

048_zps9977943c.jpg

049_zpsedf80643.jpg

052_zpsdf46a899.jpg

053_zps18dcaede.jpg

055_zps70b876bd.jpg

056_zps689e44f7.jpg

Clipboard_zps48c0b4e5.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Proprietarul a dorit sa inlocuiasca tastele originale cu unele jumbo marca Jescar si sa schimbe radiusul fretboardului din 7.25 in 12, nutul a fost deasemenea inlocuit. Deoarece tastele folosite de mine au "piciorul" mult mai inalt decat unele obisnuite, a trebuit sa acord mare atentie la adancirea sloturilor si la evitarea ciupirii grifului. Inainte de finisarea tastelor, a trebuit sa relacuiesc marginea fretboardului pentru a nu exista deosebire de nuanta, iar mana sa nu simta diferenta intre lac si lemnul natur. Nu am postat intreaga procedura, iar pozele au fost facute cu telefonul (imi cer scuze ptr calitatea lor)

Multe persoane au ales modificarea radiusului (majoritatea sunt chitaristi profesionisti) iar aceasta a fost facuta fara a influenta in mod negativ sunetul. In momentul in care se trece de la 7.25 la 12, in mod normal se elimina o particica de material de pe coama fretboardului, cam 0.5-0.7 mm, cu aceasta ocazie fretboardul devenind perfect plan iar radiusul fiind egal pe toata suprafata. In mod normal aceasta operatie dureaza in jur de o ora, si se executa cu fretboardul lipit de grif pentru acuratete maxima.

O (re)tastare cap coada ( nivelarea tastelor cu ajutorul dispozitivului special ce simuleaza tensiunea corzilor, finisare etc) dureaza in jur de 18 - 22 ore ( 2 zile ), aceasta operatie fiind imposibila intr-o fabrica, datorita costurilor excesive.

Enumar cateva din avantajele nivelarii fretboardului si a tastelor cu dispozitivul ce simuleaza actiunea corzilor atunci cand sunt montate: fretboardul poate fi planat perfect, radiusul poate fi facut cu mare precizie cu ajutorul tamponului industrial, dupa inserare, tastele vor fi foarte putin slefuite pentru a fi uniforme, in acest fel acestea putand fi nivelate de mai multe ori fara a fi inlocuite ( clientul nu este nevoit sa retasteze chitara prea curand ), nivelarea tastelor se face mult mai exact, actiunea corzilor putand fiind micsorata fara fret buzz, intonatia este mult imbunatatita..

Pentru a invata sa folosesc corect acest dispozitiv, am avut nevoie de mult timp si exercitiu, sculele pot fi foarte performante dar este nevoie de multa practica pentru a invata sa le folosesti la potentialul maxim.

Voi raspunde la intrebari in masura timpului de care dispun.

 

Cu stima, Augustin

 

1_zps0261dcec.jpg

2_zpsb0243dc8.jpg

3_zps11149924.jpg

4_zpsc1d74e58.jpg

5_zps45b1bc21.jpg

6_zps4225fbe5.jpg

7_zpsd52db75a.jpg

8_zpsa4b2d296.jpg

9_zps3efe8d11.jpg

10_zpsf0cd755f.jpg

11_zpsa8b6b2d6.jpg

12_zps99cb6c1f.jpg

13_zps16962d69.jpg

14_zps46e4c830.jpg

15_zps78be304b.jpg

Edited by avatar2100
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.