www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

cum facem sa fim compozitori originali?


Guest hututui
 Share

Recommended Posts

Guest hututui

cum facem sa compunem original, fara sa fim influentati de muzica pe care o ascltam.

ma confrunt cu aceasta problema deoarece in tot ce incerc sa compun mi se pare ca aud pasaje din piese care imi plac.

sa nu va aud cu yoga, karate sau mers la manastire sau alte retete miraculoase! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca putem sa fim chiar 101% originali. Toti suntem influentati de altii mai mari, care si la randul lor au fost influentati tot asa.

Link to comment
Share on other sites

viata bate filmu' si o sa intelegi imediat la ce ma refer, inainte de asta, tre sa spun ca sunt de acord ca nu poti fi suta la suta original...

 

cat despre film...poate ai vazut finding forrester cu sean connery, e, in filmul respectiv un scriitor super aclamat pune un pusti talentat sa adapteze o lucrare de-a lui, rezultatul fiind ca prin coroborarea respectivei opere cu experienta lui si influentele aferente, tanarul a transformat lucrarea intr-una proprie, unde nu se simtea deloc "mana" originalului, dar, analogia(zic eu) se aplica, astfel originalitatea unei melodii vine din imbinarea cu gratie a talentului personal cu influentele muzicale pe care le ai, cel putin asta e parerea mea...

 

p.s.: nu stiu daca asta-i raspunsul la problema, dar poate asa nu te vei simti aiurea ca melodiile proprii seamana cu unele care iti plac

Link to comment
Share on other sites

Cand cauti ceva, in mod sigur te vei trezi ca cineva a mai facut ceva asemanator.. Asteapta momentul ala.. noteaza-ti ideile, asteapta sa poti simti cum trebuie, apoi vei avea capodopera ta. Se intampla rar, dar cand iese, este unica.. mai ales pentru ca tu ai simtit asa :) Imi puneam si eu intrebarea asta.. "ce sa fac sa nu semene? kk.. parca seamana cu ceva". Cel mai bine este sa canti si sa nu te gandesti.. in mod sigur nu vei simti ca cutarescu.. :) Si daca da, gandeste-te ca ala a avut idei bune.. poate mai ai si tu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest _Theo_

Hangar 18 de la Megadeth are cam aceleasi acorduri ca in The Call Of Ktudlu de la Metallica :)

probabil o facuse mustaine intentionat :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Nici nu stiu daca e recomandabil sa fii... gulp... "suta la suta" original. Daca vrei sa faci ceva COMPLET original, va trebui sa bagi mana ADAAAAANC in buzunarul cu ciudatenii - pentru ca "100%" original = 100% altfel = 100% WEIRD. Ceva complet original ar fi atat de socant, atat de lipsit de orice fel de familiaritate sau puncte de reper, incat majoritatea nici n-ar simti "capodopera" ta ca pe ceva muzical, ci ca pe un experiment ratat. Daca nu ma crezi, asculta ceva atonalisme si spune-mi ce parere ai... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest claxonn
raspunsul e simplu: droguri.

cu totii stim ca toate melodiile originale de calitate facute vreodata au fost compuse asa.

Vezi ca poate-ti iei warn sau te cauta politia p'acasa pentru instigare la consum de substante interzise :) .

Link to comment
Share on other sites

Guest spyked88

semi-offtopic ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Call_of_Ktulu ):

This is one of the few Metallica songs to have been largely written by lead guitarist Dave Mustaine and was originally entitled "When Hell Freezes Over." Late bassist Cliff Burton was a huge Lovecraft fan and it is likely he was responsible for the title change.

[...]

Megadeth, Mustaine's current band, used the D minor chordal structure (00:05-00:32) in the song "Hanger 18" from their Rust In Peace release.

 

on-topic: Eu tind să cred că e imposibil să compui fără a fi influenţat de ceea ce asculţi. Altfel spus, pentru a compune ceva original trebuie să asculţi întâi multă muzică şi să ştii teorie. După aia vine şi inspiraţia. Ca fapt divers, într-o melodie Dream Theater găseşti de toate de la riff-uri inspirate din melodii orientale până la lick-uri de blues sau jazz. Se vede că oamenii ăia ştiu ce fac acolo (ok, nu fac ei cele mai digerabile chestii, dar sunt tari din punct de vedere al compoziţiei).

Edited by spyked88
Link to comment
Share on other sites

Guest belphegor

muzica se creeaza pe un sentiment, pe o idee, adica pe ceea ce simtim la un moment dat. oamenii care stiu sa isi exprime bine sentimentele, o pot face si in muzica.

 

incercati sa va exprimati ceea ce simtiti in note, pentru ca un om nu poate simti la fel ca un altul, experientele prin care a trecut unul nu sunt aceleasi cu cele ale unui alt om. suntem determinati de trecut si prezent..

 

seize the day dragi chitaristi:)

 

ps : daca nu aveti ce face, uitati`va la dead poets society :) ii marfa filmul . e un film care oarecum m`a socat, pt ca cineva a gandit asemanator mie, e bazat cam pe aceeasi idee

Edited by belphegor
Link to comment
Share on other sites

pai e mult prea simplu !!! daca nu vrei sa fii influentat de ceva , elimina-l din viata ta; nu mai asculta nimic .. sterge winampu si toata muzica de pe calculator , arunca radiou pe fereastra , si mergi pe strada cu dopuri in urechi. renunta o vreme total la auz. sau asculta hip-hop. pe urma incearca sa faci o melodie .. sa ne spui si noua ce iese , ca sunt chiar curios

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Ok, being original - in a nutshell.

 

Sunetul are mai multe proprietati: frecventa ("inaltime"), durata, intensitate, timbru.

 

Din suprapuneri orizontale si verticale de sunete se naste melodia (mai multe sunete unul dupa altul), respectiv armonia (mai multe sunete simultan). Daca vrei sa fii original, studiaza melodiile si armoniile care s-au facut, apoi FA ALTELE NOI!

 

Din suprapuneri de sunete cu durate diferite si din organizarea lor in tipare se nasc masura si ritmul. Daca vrei sa fii original, studiaza masurile si ritmurile pe care le-au facut "stramosii", apoi FA ALTELE NOI!

 

Intensitate se explica de la sine - note cantate mai tare sau mai incet, de la ppp la fff. Din suprapuneri de note cu diferite intensitati se nasc accente expresive. Studiaza chestile ce s-a facut pana acum, apoi FA ALTELE NOI!

 

Prin timbru intelegem "nuanta" sonora - aceleasi note cantate pe instrumente diferite, sau in feluri diferita, sun... well, diferit. Conteaza unde si cum ataci nota, ce efect folosesti, ce instrument ai... blah. Studiaza timbrele folosite pana acum, apoi FA ALTELE NOI!

 

Ai putea sa vii si cu alte proprietati - dar cred ca mi-am atins scopul. Acela de a arata ca originalitate inseamna sa cunosti lucrurile care s-au facut pana acum si apoi...

 

FA ALTELE NOI!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest hututui

Ok, being original - in a nutshell.

 

Sunetul are mai multe proprietati: frecventa ("inaltime"), durata, intensitate, timbru.

 

Din suprapuneri orizontale si verticale de sunete se naste melodia (mai multe sunete unul dupa altul), respectiv armonia (mai multe sunete simultan). Daca vrei sa fii original, studiaza melodiile si armoniile care s-au facut, apoi FA ALTELE NOI!

 

Din suprapuneri de sunete cu durate diferite si din organizarea lor in tipare se nasc masura si ritmul. Daca vrei sa fii original, studiaza masurile si ritmurile pe care le-au facut "stramosii", apoi FA ALTELE NOI!

 

Intensitate se explica de la sine - note cantate mai tare sau mai incet, de la ppp la fff. Din suprapuneri de note cu diferite intensitati se nasc accente expresive. Studiaza chestile ce s-a facut pana acum, apoi FA ALTELE NOI!

 

Prin timbru intelegem "nuanta" sonora - aceleasi note cantate pe instrumente diferite, sau in feluri diferita, sun... well, diferit. Conteaza unde si cum ataci nota, ce efect folosesti, ce instrument ai... blah. Studiaza timbrele folosite pana acum, apoi FA ALTELE NOI!

 

Ai putea sa vii si cu alte proprietati - dar cred ca mi-am atins scopul. Acela de a arata ca originalitate inseamna sa cunosti lucrurile care s-au facut pana acum si apoi...

 

 

Frumos si convingator Ameretat!

Mersi mult pentru sfaturi, pe care le consider foarte, foarte bune. Chiar ma ajuta felul in care ai pus problema.

Cu ocazia asta scap de stat in cap :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ameretat

Cu multa placere. Daca vrei sa-mi multumesti CU ADEVARAT, pune-te pe treaba si uimesta-ma cu ceva ce n-am mai auzit pana acum. Ca sa poti sa faci asta, trebuie sa... hev fan cu compozitia. If your not having fun, try to have fun instead... :)

 

Sunt curios ce-o sa iasa, asa ca mult succes/distractie/ce mai vrei tu...

Link to comment
Share on other sites

Simplu nu te iei dupa altii.(io folosesc guitar pro cand compun) iei o gama si compui pe ea dupa reguli sau pur si simplu. Dar tre sa stii teorie muzikla

Link to comment
Share on other sites

am facut un experiment! am luat partituri ale pieselor, le-am citit de coada la cap, sau pur si simplu am intors partituta cu capu-n jos.

un alt experiment funny care imi place: iei o piesa si toate acordurile majore le canti minore si toate cele minore, le canti majore.apoi compune o melodie peste noua inlantuire acordica.

 

ghici ce? nici macar astea nu o sa sune original...doar un pic mai original.

 

try it! :)

Link to comment
Share on other sites

Simplu nu te iei dupa altii.(io folosesc guitar pro cand compun) iei o gama si compui pe ea dupa reguli sau pur si simplu. Dar tre sa stii teorie muzikla

 

uita orice teorie !!!

 

 

cum vrei sa fii original ingradit de canoanele unei asa zise "teorii".

 

teorie se poate face despre noul "stil " pe care al vei inventa ..etc

 

cea ce a fost inventat se poate doar studia ca si exemplu cea ce este bine ,mai apoi sa te poti debarasa de

ingradirile existente .

 

bineinteles este bine sa urmaresti un algoritm al muzici "obisnuite" de ascultatori , altfel canti , compui doar pentru tine .

 

nu in gama compui , ci dupa algoritmul unui stil .

 

sa luam ca si exemplu

 

blues si R&R si R&B

 

(nu scriu in trepte) C / F /G

 

muzica usoara (nu stiu de unde provine genul ) C /Am /F/G

 

mersuri spaniole Am / G / F / E

 

stil menuet Am/Am/Am / / / / /A7/ Dm / G / C / F / Bb /A/... E7

 

apoi toate acestea cu alteratiii cu substituiri de acorduri ai a multitudine de posibilitati , apoi combinatia acestora ( bineinteles nu la modul "manele")

 

 

cam toate melodiile cunoscute se bazeaza pe cate un mers din acesta , acestea fiind acceptate de auditoriu , structura e cunoscuta ...acu intervine geniul compozitorului sa gaseasca ceva propriu in cadrul

acestor " sabloane " .

 

mai sunt cateva structuri "obisnuite" care le recunosti in mai toate piesele din lume .

 

o foarte mica schimbare da izul personal "original"

 

Daca "inventezi " intr-adevar ceva nou s-ar putea sa se accepte "post mortem"

Inertia este enorma .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

iti dai seama ca inafara de teorie tre sa chinui chitara pana gasesti un sunet nou si original (un exemplu bun: joe satriani -numa melodii nemaiauzite) dar tre sa stii si teorie ca daca nu nu esti compozitor frate si prin teorie multa si practica ff mult casesti sunete noi.

Link to comment
Share on other sites

iti dai seama ca inafara de teorie tre sa chinui chitara pana gasesti un sunet nou si original (un exemplu bun: joe satriani -numa melodii nemaiauzite) dar tre sa stii si teorie ca daca nu nu esti compozitor frate si prin teorie multa si practica ff mult casesti sunete noi.

Nu cred ca e vorba de sunete noi in compozitie si mai degraba de inlantuiri de note/sunete/riffuri combinate cu gust care pot suna diferit (legate sau nu de tiparele teoretice) dar mai important e sa sune placut sau muzical. :)

 

uita orice teorie !!!

cum vrei sa fii original ingradit de canoanele unei asa zise "teorii".

 

teorie se poate face despre noul "stil " pe care al vei inventa ..etc

 

cea ce a fost inventat se poate doar studia ca si exemplu cea ce este bine ,mai apoi sa te poti debarasa de

ingradirile existente .

 

bineinteles este bine sa urmaresti un algoritm al muzici "obisnuite" de ascultatori , altfel canti , compui doar pentru tine .

 

nu in gama compui , ci dupa algoritmul unui stil .

 

sa luam ca si exemplu

 

blues si R&R si R&B

 

(nu scriu in trepte) C / F /G

 

muzica usoara (nu stiu de unde provine genul ) C /Am /F/G

 

mersuri spaniole Am / G / F / E

 

stil menuet Am/Am/Am / / / / /A7/ Dm / G / C / F / Bb /A/... E7

 

apoi toate acestea cu alteratiii cu substituiri de acorduri ai a multitudine de posibilitati , apoi combinatia acestora ( bineinteles nu la modul "manele")

 

 

cam toate melodiile cunoscute se bazeaza pe cate un mers din acesta , acestea fiind acceptate de auditoriu , structura e cunoscuta ...acu intervine geniul compozitorului sa gaseasca ceva propriu in cadrul

acestor " sabloane " .

 

mai sunt cateva structuri "obisnuite" care le recunosti in mai toate piesele din lume .

 

o foarte mica schimbare da izul personal "original"

 

Daca "inventezi " intr-adevar ceva nou s-ar putea sa se accepte "post mortem"

Inertia este enorma .

Perfect de acord!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.