www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

octave playing -- ajutor


Guest tacutu
 Share

Recommended Posts

Guest tacutu

Salutare.

 

Am nevoie de ajutorul vostru, pls. Cum se spune in romana la tehnica cunoscuta drept "octave playing"? E vorba de:

 

In terms of playing an instrument, "octave" may also mean a special effect involving playing two notes that are an octave apart at the same time. This effect may have to be created by the musician. However, some instruments are purposely tuned or designed to produce this effect, for example, the twelve-string guitar and the octave harmonica.

 

(copy-paste de la wikipedia :))

 

Am cautat pe net de mi-au iesit ochii din cap ca la melc, dar nu am reusit sa gasesc nimic. Exista totusi vreo exporesie consacrata in romana pentru asa ceva?

 

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Se refera la dublarea unei melodii pe care o canti la interval de octava.

De obicei ca digitatie poti folosi degetul 1 pt tonica si degetul 4 pt octava.(Daca iei nota G pe coarda 6 cu degetul 1-pozitia 3, octava sa va fi pe coarda 4 cu degetul 4 la pozitia 5).

Acest stil era folosit foarte mult de Wes Montgomery si chiar de Jimi Hendrix.

Nu numai octavele suna interesant. Poate vei dori sa experimentezi si cu alte intervale: terte, sexte, cvarte...whatewer.

Bafta multa.

Link to comment
Share on other sites

Guest tacutu

Acest stil era folosit foarte mult de Wes Montgomery si chiar de Jimi Hendrix.

 

Intr-adevar, exact despre asta era vorba! Dar cum se spune in romaneste? "cinti la interval de o octava", sau cum?

 

bafta.

Link to comment
Share on other sites

foarte bune exemplele lui @Shreder, pe care il salut cu aceasta ocazie pt. explicatiile concise si la obiect si as mai adauga ceva, constatat de mine, in general, la folosirea cantatului la octava. foarte bine suna atunci cand tonica este luata pe o coarda matisata iar octava superioara pe o coarda lisa. desigur, nu este o regula generala dar, eu o folosesc, pe cat se poate, atunci cand imi construiesc o improvizatie de acest gen. :)

Link to comment
Share on other sites

@tacutu: man, poti sa spui "in octave" e ok :)

@StratMan: Merci, bro. I salute u as well :)

Referitor la octave, ar fi 2 posibilitati:

1: Degetul 1 pe coarda groasa(6,5,4) si degetul 4 pe coarda subtire (1,2,3).Unii chitaristi de jazz recomanda folosirea degetului 2 in loc de 1.Se poate ciupi atat cu degetele, cat si lovi cu pana - asta din cauza pozitiei mainii stangi, care poate opri sunetele nedorite.

2: Degetul 1 pe coarda subtire (1,2,3)si degetul 3 pe coarda groasa (4,5,6).Aceasta pozitie am remarcat-o la chitaristii clasici.E mai usor de ciupit cu degetele.

Link to comment
Share on other sites

No pb,man.

Enytime

 

Cu degetul cu care tii "tonica" estompezi coarda urmatoare sau corzile urmatoare ,asa poti sa lovesti cele doua corzi si cu pana si nu se va auzi coarda estompata sata functioneaza bine in cazul octavelor prinse la distanta de trei corzi de ex 3 -1 ; 6-4 ; 5 - 3 ; 4 - 2 ;.La octava prinsa pe coarda 4 si 1 este mai greu si cel mai bine este sa lovesti cu pana coarda 4 si sa ciupesti cu un deget coarda 1 .

Tot asa si daca prizi octava pe 5 si 2 .

Link to comment
Share on other sites

Guest MrJackson

Ca fapt divers, tehnica e destul de folosita si in "muzica moderna" (nu-metal de ex. - Linkin Park)

Link to comment
Share on other sites

Tehnica este foarte folosita si de Greg Howe. @StratMan nu cred ca Wes avea coarda 2 lisa totusi.

 

Howe foloseste degetul mare pentru a lovi cele doua corzi, cu coarda de la mijloc estompata de degetul aratator (cum a zis si Karpi). Din cate stiu, asa facea si Wes Montgomery. Sunetul astfel produs este mult diferit de cel produs cu pana.

Link to comment
Share on other sites

Tehnica este foarte folosita si de Greg Howe. @StratMan nu cred ca Wes avea coarda 2 lisa totusi.

daca te referi la coarda 2=B, ma indoiesc ca era altfel decat lisa. daca te referi la coarda 2 ca fiind cea pe care se obtine octava superioara, atunci mai precizez inca o data ca: asta este impresia mea si EU incerc sa-mi construiesc astfel de improvizatii in octave cantand, in special/pe cat posibil, tonica pe o coarda matisata si octava pe una lisa. departe de mine gandul ca si wes montgomery ar fi preferat acelasi lucru. ok?

Link to comment
Share on other sites

daca te referi la coarda 2=B, ma indoiesc ca era altfel decat lisa. daca te referi la coarda 2 ca fiind cea pe care se obtine octava superioara, atunci mai precizez inca o data ca: asta este impresia mea si EU incerc sa-mi construiesc astfel de improvizatii in octave cantand, in special/pe cat posibil, tonica pe o coarda matisata si octava pe una lisa. departe de mine gandul ca si wes montgomery ar fi preferat acelasi lucru. ok?

 

Baieti acordeaza chitara in cvarte , ca si la chitara bass , asa toate "octavele " se prind la fel , oriunde .

Mai au un avantaj , toate intervalele sunt "la fel" peste tot , nu se schimba la coarda G -B (ca si la acordajul italian ce-k folosim) .

Asa se canta mai usor in octave si gamele au mersul identic peste tot ( ca si pozitie a intervalelor)

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.